Volgens de fysiologie zijn er 5 grondmotorische eigenschappen:
-Kracht
-Snelheid
-Uithoudingsvermogen
-Lenigheid
-Coördinatie
Ik vraag me al een tijdje af of je niet in elk van deze componenten vooruitgang kan maken.
Kan men bijvoorbeeld niet Maximale Kracht, Submaximale Kracht(hypertrofie), Explosieve Kracht, Snelkrachten en Krachtuithoudingsvermogen trainen?
Ik weet wel dat er verschillende soorten spiervezels zijn maar kan er iemand mij uitleggen hoe het juist zit met deze verhouding? Wanneer je op uithouding traint wilt dat dan zeggen dat je maximale rep lager zal komen te liggen?
IK zou graag op elk gebied beter zijn dan de rest
Of is dit niet mogelijk?

-Kracht
-Snelheid
-Uithoudingsvermogen
-Lenigheid
-Coördinatie
Ik vraag me al een tijdje af of je niet in elk van deze componenten vooruitgang kan maken.
Kan men bijvoorbeeld niet Maximale Kracht, Submaximale Kracht(hypertrofie), Explosieve Kracht, Snelkrachten en Krachtuithoudingsvermogen trainen?
Ik weet wel dat er verschillende soorten spiervezels zijn maar kan er iemand mij uitleggen hoe het juist zit met deze verhouding? Wanneer je op uithouding traint wilt dat dan zeggen dat je maximale rep lager zal komen te liggen?
IK zou graag op elk gebied beter zijn dan de rest
Of is dit niet mogelijk?

maar ik dacht eerder aan het combineren van een doelgerichte training van deze aspecten en niet zozeer een reeks oefeningen.