XXL Nutrition

trainen op vakantie

hippie123

Novice
Waardering
0
Hoi ik ga morgen op vakantie en dat komt slecht uit voor mijn trainingen. Ik ben al eens op vakantie geweest deze zomer en heb toen dus ook al niet kunnen trainen en me alleen volgevreten. Ik ga nu naar een vakantiehuisje en daar is dus niet veel te doen. Ik ben van plan wel elke dag te trainen zoals sit ups, push ups, misschien pull ups en veel zwemmen. Denken jullie dat dit verstandig is en ik er nog iets aan heb of dat ik hierdoor juist mijn gains verlies?
Groetjes

Dacht zelf deze vakantie toenk naar Spanje ging verder te cutten, mijn stretch en trainingsschema te blijven volgen, well...van 78kg naar 87kg op 2 weken later..

Ge kunt proberen.

Een weekje vakantie is juist goed voor je. Vakantie is vakantie.
Elke dag sit ups, push ups etc hebben niet veel zin. Gewoon van je vakantie genieten.
In zo'n vakantie kunnen je spieren eens helemaal volledig herstellen.
Probeer gewoon voor zover het bij jouw mogelijks is op je voeding te letten.

Als je het qua voeding een beetje in de hand houdt zou ik er een rustweek van maken. Dat doet je meer goed dan kwaad.

Ten eerste van een weekje rust verlies je geen gains, zeker niet als je gewoon op onderhoud eet.

Als ik een luie vakantie tegemoet ga, probeer ik in de week ervoor altijd extra zwaar te trainen. Je hebt daarna immers toch een week (of twee) rust, waarin je spieren kunnen herstellen.

Nu je ineens een week op een vakantiepark gaat zitten, hoef je niet niets te doen, maar maak het ook niet te gek, zodat je familie of vrienden er last van hebben.
Probeer in ieder geval voldoende te eten en niet te veel "rommel".
Wil je toch iets sporten dan kan dat natuurlijk. Veel van die parken hebben wel een speeltuin en of sportveldjes waar je iets kunt vinden om jezelf aan op te trekken of dips te doen, etc. In sommige vakantieparken is tegenwoordig zelfs zo'n "volwassen mannen speeltuin" zeg maar een soort van buitenfitness met eigen lichaamsgewicht. Harlopen kan overal en fietsen verhuren ze er meestal ook.
Om te sporten kies ik meestal de momenten waarop de anderen lamlendig in zo'n bank hangen in het huisje en aan het bedenken zijn wat ze die dag of de dag erna willen doen.

Terug
Naar boven