AndroidHealthClinic

Trainen voor de landmacht! ik zoek een geschikt schema.

Ruwie

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,
Ik ga volgend jaar beginnen aan de vooropleiding van de landmacht dus ik wil er hard voor gaan trainen. Ben ondertussen geslaagd voor de selectie keuring.

Kan iemand mij helpen aan een geschikt schema waar ik al mijn spieren mee train?

Ik doe ondertussen aan sport:
3 keer per week krachtraining.
1 keer per week cardio.
7 keer per week hardlopen (2 km)
7 keer per week thuis trainen met gewichten.
5 keer per week naar school fietsen (150 km)

Ook doe ik nog elke dag de volgende oefeningen:
Push ups: 3 x 15 herhalingen.
situps: 3 x 30 herhalingen.
chinning: 3 x 5 herhalingen. (bovengreep en ondergreep)
Prison Squat: 3 x 10 herhalingen.

Ik zou graag ook wat oefeningen willen waarin je de explosieve kracht traint.
Die heb ik hard nodig bij de landmacht.

Ik hoop dat iemand me aan een geschikt schema kan helpen. Alvast bedankt!!

Ik zou eerst even je rust pakken Damnnnnn..

komop, et is de landmacht, denk je dat ze er daar wel op letten dat je spieren genoeg herstellen?

• Topic Starter Topic Starter
Het is misschien ook wel teveel, maar dat komt omdat ik alle spiergroepen wil trainen. En zolang ik geen last heb van spierpijn dan kan ik gewoon doorgaan toch?
Maar ik zorg ook dat ik voldoende eet en op tijd mijn rust neem.

Je zegt net ik ga beginnen aan de vooropleiding..
oftwel tijdens dat jaar ken je nog maximaal te keer gaan met sporten en alles, om op dat gewenste niveau te komen, ga niet te hard van stapel, hou het simpel en krachtig!!

50x kunnen opdrukken
10x kunnen optrekken
10km lopen in 50min (vlak terrein)
en toch zeker minimum 50 situps..

Als je dat kan, zal het al een pak gemakkelijker zijn ..

Want als je bv niet meer als 15x kunt opdrukken, ga je nog harde tijden tegemoet :-)

waarom heb je explosieve kracht zo hard nodig?
veel herhaling maken bij krachttraining.. uithouding is belangrijk in het leger..

Maar het probleem is dat ik sporten veelste leuk vind..;)
Ik heb gewoon te veel vrije tijd over. En in plaats van achter de computer hangen (zoals mijn vrienden doen) ga ik naar buiten om te sporten.
Maar het begint wel als een verslaving aan te voelen. Ik denk s'morgens bij het opstaan aan sport en als ik ga slapen aan sport.. Hoe ik mijn oefeningen kan verbeteren enzo. Maar ik ben al 2 jaar bezig met intensieve sport dus mijn lichaam is al wat gewend.

Maar weet iemand oefeningen om je explosieve kracht te ontwikkelen?

laat hem nou maar gewoon kracht training en hardlopen gaan doen;), dat krijgt die toch op die voor opleiding, das tot nu toe voldoende.

Sorry Phillippe,
Ik had je reactie te laat gelezen. Bedankt voor de tips.
Uithoudingsvermogen lijkt me inderdaad zeer belangrijk.
Maar explosieve kracht is ook niet geheel onbelangrijk, daarom wilde ik daar oefeningen voor weten. Ze hebben me bij een infodag verteld dat ik me daar in moest trainen.

Maar het probleem is dat ik sporten veelste leuk vind..;)
Ik heb gewoon te veel vrije tijd over. En in plaats van achter de computer hangen (zoals mijn vrienden doen) ga ik naar buiten om te sporten.
Maar het begint wel als een verslaving aan te voelen. Ik denk s'morgens bij het opstaan aan sport en als ik ga slapen aan sport.. Hoe ik mijn oefeningen kan verbeteren enzo. Maar ik ben al 2 jaar bezig met intensieve sport dus mijn lichaam is al wat gewend.

Maar weet iemand oefeningen om je explosieve kracht te ontwikkelen?

interval..?

interval ( ik gebruik als voorbeeld hardlopen maar kan bij andere oefeningen volgens mij ook ) is dat je een bepaalde korte(re) afstand loopt, meestal versnellend, of sprintent, en daarna een stuk(je) op een lager tempo loopt om daarna weer te gaan versnellen etc.etc., maar ik weet niet zeker of dat voor explosieve kracht is

op de kma moesten we in t begin om alles te testen, zo vaak mogelijk opdrukken en situps doen binnen 2 minuten geloof ik. Ook moesten we binnen 12 minuten zo ver mogen hardlopen. Misschien heb je er wat aan

bijv. 1 minuut hardlopen, 30 sec sprinten, 1minuut hardlopen, 30 sec sprinten.

bijv. 5 minuten hardlopen, 2 minuten een versnelling, 5 minuten hardlopen, 2minuten versnelling.

verschillende variaties..

op de kma moesten we in t begin om alles te testen, zo vaak mogelijk opdrukken en situps doen binnen 2 minuten geloof ik. Ook moesten we binnen 12 minuten zo ver mogen hardlopen. Misschien heb je er wat aan

das de coopertest. 12 minuten maximaal lopen, de eis binnen de landmacht voor mannen is minimaal de 2400 meter kunnen lopen, maximaal word natuurlijk altijd verwacht.

Hartstikke bedankt mensen:D
Hier kan ik teminste wat mee. Maar ik zou interval dus ook kunnen gebruiken voor de arm en borstspieren te trainen in explosieve kracht?
Bijv. 10 x rustig opdrukken en dan 5 keer snel.
Of kan interval alleen maar met hardlopen?

ohww nee je kan wel combineren uiteraard;)

das de coopertest. 12 minuten maximaal lopen, de eis binnen de landmacht voor mannen is minimaal de 2400 meter kunnen lopen, maximaal word natuurlijk altijd verwacht.

Zie dat je net op tijd binnen bent..
Hoogstwaarschijnlijk doen ze de test in het begin van je opleiding om te kijken of je vorderingen maakt..
Dus maw als je bij de eerste test alles uit je kast haalt, zul de je volgende keer nog beter moeten doen.. ;)

Zorg ook dat je goede loopschoenen hebt.. aangepast aan je voeten.
Scheenbeenvliesontsteking is 1 van de meest voorkomende kwetsures en lig je meestal een paar maanden uit.

Welke richting wil je uit binnen de landmacht, dit is het belangrijkste.
De meeste van de richtingen vragen uithouding en niets anders, er zijn er natuurlijk enkele zoals bv in het belgische leger de mortars dat zijn de parra's die met de mortieren sleuren dat zijn echte krachtpatsers maar die zeer zeker ook een goede uithouding hebben.
Dus alles komt naar op uithouding begin dus vooral dat lopen maar te vermeerderen naar 5km en dan later naar 15km ipv 2km natuurlijk optrekken en en sit-upps ook onderhouden je zou moeten werken naar 72 sit-upps in 2 min en 10 keer op trekken. Maar vooral lopen, lopen en nog eens lopen.

Gegroet Tim. Ex-militair Belgische leger.
Ik ben gestopt door knieproblemen en het lopen dus niet wou lukken, ik was zo al geen goede loper voor de knieproblemen.

15 km per dag..... das voor marathonlopers...

Terug
Naar boven