Fitness Seller

Trainen voor de landmacht! ik zoek een geschikt schema.

Je zegt zelf elke dag 2 km te hardlopen. Ik ben geen expert in hardlopen, ben net ook weer begonnen máár spieren hebben sowieso rust nodig om te herstellen. Zo'n 48 uur als ik mij niet vergis. Als je nou eens een dag niet loop, en als je weer gaat lopen een keertje 2,5 km loopt ipv 2? Of 2 dagen niet lopen, en 3 km proberen?

Ja ben het wel met je eens over deze 2 km kom das niks haha.

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt zelf elke dag 2 km te hardlopen. Ik ben geen expert in hardlopen, ben net ook weer begonnen máár spieren hebben sowieso rust nodig om te herstellen. Zo'n 48 uur als ik mij niet vergis. Als je nou eens een dag niet loop, en als je weer gaat lopen een keertje 2,5 km loopt ipv 2? Of 2 dagen niet lopen, en 3 km proberen?

Bedankt voor de tip!
Ik denk inderdaad dat het beter is om mijn spieren even rust te gunnen. Dan maar een avondje eens voor de tv hangen;) Maar gaat mijn conditie dan wel vooruit als ik een hele dag niet ren? Want het lijkt me dan des te zwaarder om de volgende dag een kilometer extra te rennen.

hahaha.. geloof me in de landmacht.. loop je misschien 2 dagen niet en dan loop je er ineens 6 meer, dus wen er maar alvast aan,.

Je conditie hoeft niet elke dag vooruit te gaan. Als je hardloopt gaat je conditie vooruit. Als je regelmatig hardloop zal ook het uithoudingsvermogen van je spieren groter worden, maar juist om die uithoudingsvermogen te krijgen moeten je spieren herstellen. Neem je elke keer een dag, of twee, rust zal je elke keer een stukje verder kunnen lopen denk ik.

*Zippie* kan het weten, want hij zit zelf ook bij de landmacht ;)

Heb jij je toen eigenlijk voorbereid? Of bouwen ze de afstanden/tempo daar op?

Je conditie hoeft niet elke dag vooruit te gaan. Als je hardloopt gaat je conditie vooruit. Als je regelmatig hardloop zal ook het uithoudingsvermogen van je spieren groter worden, maar juist om die uithoudingsvermogen te krijgen moeten je spieren herstellen. Neem je elke keer een dag, of twee, rust zal je elke keer een stukje verder kunnen lopen denk ik.

Dan ga ik dus voortaan 4 x per week hardlopen met een rustdag ertussen.
Maar is het dan redelijk om elke keer een halve kilometer extra te rennen om zo mijn uithoudingvermogen op te bouwen?
Of is dat teveel?

Dat zou betekenen dat je elke week 2 km meer kan hardlopen. Dat lijkt me stug. Doe bijvoorbeeld dag: 1 +500 m, dag 2 zelfde als dag 1, dag 3 +500, dag 4 zelfde als dag 3.

Ik denk persoonlijk datje zo het beste kan opbouwen. Anders doe je bijvoorbeeld om de 2 weken 1 KM totaal er bij.

Maar zoals ik al zei ben ik geen expert in hardlopen en ben ik ook pas net begonnen. Ik heb vandaag 2,8 km gelopen en voelde daarna mijn onderbenen goed zeer doen. Ik zou er nog geen 500 m bij kunnen doen, denk ik.

ik heb me zeker voorbereid..
heb die vooropleiding ook gedaan;)
Voor die opleiding, toen was ik 16 a 17, volgens mij, toen begon ik met fitness haha,
ja had al redelijke conditie, maar was een kwestie van opbouwen, begon zelf cardio erbij te doen, en op die opleiding zeiden ze van hardlopen dit en dat, dus oke ik hardlopen, ben toen zelf in de buurt rondjes gaan rennen enzo, en probeerde gewoon telkens sneller te lopen, op die opleiding krijg je veel sport en heb je ook hardlopen daar krijg je veel interval achtige lessen ja en ga je wel voelen.

tijdens die vooropleiding bouwen ze inderdaad de afstanden en tempo's op, je heb ook regelmatig testen of oefening om te kijken hoe je der voor staat, door telkens het uiterste van je zelf te vergen kom je een heel eind, voeding en rust eveneens belangrijk!!

tijdens je militaire opleiding heb je ook van die coopertesten enzo.

Dat zou betekenen dat je elke week 2 km meer kan hardlopen. Dat lijkt me stug. Doe bijvoorbeeld dag: 1 +500 m, dag 2 zelfde als dag 1, dag 3 +500, dag 4 zelfde als dag 3.

Ik denk persoonlijk datje zo het beste kan opbouwen. Anders doe je bijvoorbeeld om de 2 weken 1 KM totaal er bij.

Maar zoals ik al zei ben ik geen expert in hardlopen en ben ik ook pas net begonnen. Ik heb vandaag 2,8 km gelopen en voelde daarna mijn onderbenen goed zeer doen. Ik zou er nog geen 500 m bij kunnen doen, denk ik.

je ken ook het rondje langerzamer lopen en dus de afstand vergroten.
je ken het rond je korter maker en sneller lopen.
wat je zelf wil maar je moet gewoon kilometers maken, daar wennen je benen aan, en vervolgens moet je proberen langer te kunnen lopen, en daarna probeer je eens sneller te lopen, neem je tijd op en probeer je zelf te verbeteren, let op je ademhaling, heb je die onder de knie loop je een stuk makkelijker en ken je langer volhouden of eerder versnellen.

Zippie en Mikey
Hartstikke bedankt voor alle tips;)

ik ga er nou per week ongeveer 500 meter bij doen. Kijken hoe ver ik daar mee kom. Ik heb nog 4 maanden om me voor te bereiden dus ik heb nog even. Maar ik doe dit niet alleen voor de opleiding, ik doe dit ook omdat ik er echt lol aan heb. Dus het is zeker niet geforceerd.

oke mooi zo..
en zou mooi zijn voor de opleiding he.. als je een beetje een basis hebt, ken je mooi een wedstrijd en van maken op de opleiding als je beetje bij de snelle mensne hoort.

Ik ben ook aant lopen als voorbereiding op de landmacht. Wil na de zomer gaan. Wil graag alles cluster 4 zien :D Misschien dat er dan later LMB of KCT op mijn pad komt. I hope so.

hahaha dat hopen ze allemaal in het begin;)
Maaruh.. ik zou dan maar alvast eff wat meer gaan lopen:D

Rustig opbouwen he ;) Ben dat niet gewend, mijn benen gaan zeer doen verder voel ik me nooit moe. Het zijn echt mijn onderbenen die nog moeten wennen aan de klappen en de belasting. Soms voel ik ook mijn onderrug. Loop altijd op straat maar wel met gelzooltjes. Goedkope Asics. Hoe loopt dat eigenlijk op kisten, dat lijkt mij echt mega k*t.

jaa ik kreeg toen gelukkig in me vooropleiding de tijd om er aan te wennen, anders word het eff sneller wennen;), ze zijnwat zwaarder he, dus is wat moeilijker vooruitkomen.

ja je moet ook niet te hard van stapel gaan natuurlijk, maar je mag best af en toe een flinke prikkel aan je zelf geven. train je kuiten anders eens extra ofzo.
komt in iedergeval wel goed, je heb nog eff de tijd.

Heb zelf vrede en veiligheid gedaan vorig jaar en heb dus 6 weken intern bij de landmacht gezeten. Ik kan wel zeggen dat ik me kisten nauwlijks had ingelopen maar toen ik er eenmaal mee moest lopen/rennen op de kazerne deed het niet zeer. Heb er gelukkig geen last van gehad. Heb gemarst met vele kilo's op me rug, ook speedmars van 2/3 km met een temp. van 25 graden ( vorig jaar april ). Het viel mij reuze mee omdat ik het lache vond, als andere mensen er bijna door heen zaten zat ik altijd met een bigsmile op me face als of er niks aan de hand was. En ik denk dat ik dan ook als tip kan geven dat je gewoon je gedachten op zij moet zetten en dat je 'gewoon' door moet lopen, ja het doet af en toe erg zeer maarja daar heb je je buddy's voor die je dan helpen.

Ik had zelf me eindoefening ( niet zoals de echte AMO ) met een temp. van plus 25 graden en dat is echt *** kan ik je vertellen maar op een gegeven moment heb ik geleerd dat je dus tegen je zelf moet zeggen dat je door moet gaan ook al heb je het zwaar want je ultieme doel is toch om die baret ( diploma ) te halen. Ik zeg eerlijk met de eindoefening heb ik zelf ook een traantje laten vallen omdat het gewoon zwaar was en dat is ook helemaal niet erg vind ik want ik heb in die tijd mij grenzen verlegd en ik denk dat dat alleen maar baat heeft. Ik zelf heb 12 december j.l. mijn cluster 4 gescoord nadat ik 2 maanden eerder was afgekeurd voor me rug. In die 2 tussen liggende maanden heb ik dus er alles aan gedaan om me rug fysiek in orde te krijgen en dat is me gelukt door de discipline die ik heb opgebouwd in mijn 6 weken stage bij de landmacht.

Maarja wat de mensen hierboven dus zeggen zou ik ook aanraden, pak gewoon die rust ook al vind je het niet leuk want je lichaam heeft het wel nodig. Zometeen bij de landmacht ben je blij als je ff lekker met je gat op je rugzakkie op de veluwe mag zitten :P.

mooi schemaatje.
en als je de amo gaat doen maak je dan niet teveel zorgen hijs niet al te heavy..
en die kisten tja daar wen je op der duur wel aan :P.
succes

Ik denk dat ik nou inderdaad mijn oefeningen bij elkaar heb. Gewoon veel trainen, maar rust en voeding ook in de gaten houden. Uiteindelijk wil ik misschien wel bij de Mariniers of KCT te gaan doen. Dus dan heb ik nog heel wat te trainen;)

Ik denk dat ik nou inderdaad mijn oefeningen bij elkaar heb. Gewoon veel trainen, maar rust en voeding ook in de gaten houden. Uiteindelijk wil ik misschien wel bij de Mariniers of KCT te gaan doen. Dus dan heb ik nog heel wat te trainen;)

dan heb je inderdaad nog wat te doen ja;)

Grappig, misschien komen we elkaars nog eens tegen dan ;)

Terug
Naar boven