AndroidHealthClinic

Trainen voor de landmacht! ik zoek een geschikt schema.

Ik denk dat ik nou inderdaad mijn oefeningen bij elkaar heb. Gewoon veel trainen, maar rust en voeding ook in de gaten houden. Uiteindelijk wil ik misschien wel bij de Mariniers of KCT te gaan doen. Dus dan heb ik nog heel wat te trainen;)

de intest conditioneel gezien is voor de mariniers 2400m in 10 min, althans toen ik em deed, ik geloof dat hij ondertussen wat versoepelt is.

das dus gewoon bere snel rennen., want in 1 minuut ren je wel ongeveer 400 meter, dus plus 2 minuten is 12 minuten en dan kan je aan de 3200 meter zitten.

stel je rent dat, is bere conditie!!, dan zit je goed.

hmm ik heb me ingeschreven voor een paracommando opleiding.. moet ik ook zo een test afleggen o.o

das dus gewoon bere snel rennen., want in 1 minuut ren je wel ongeveer 400 meter, dus plus 2 minuten is 12 minuten en dan kan je aan de 3200 meter zitten.

stel je rent dat, is bere conditie!!, dan zit je goed.

dan moet je echt een bereconditite hebben hoor, om in 1 min 400m te rennen, en dat dan ( iets langzamer ) 12 min vol te houden, das dus 16 km/u

de intest conditioneel gezien is voor de mariniers 2400m in 10 min, althans toen ik em deed, ik geloof dat hij ondertussen wat versoepelt is.

ben overigens vergeten te zeggen dat dat de intest in de opleiding zelf is in de eerste week. hoe de testeis nu is op het keuringsinstituut durf ik niet te zeggen. is al weer 8 jaartjes terug:)

Hahahahaha ik heb zelf in 1998 het OJKL ook gedraaid (vooropleiding KL) en ben daarna ingestroomd bij Luchtmobiel waar ik in 2007 ben uitgstroomd als Onder-officier (was best man OJKL van dat jaar). Ik raad je aan om dit schema te volgen Inloggen, dit is een schema om je voor te bereiden op de ECO van de Commando's (zwaarste fysieke/mentale opleiding van de krijgstmacht) Dit schema is all you need!!!!!! De test tegenwoordig is fietsen totdat je erbij neervalt en een machine waarop je kracht wordt getest. Ook wordt je sprongkracht gemeten.

Ps ik was 16 en liep 3450 meter op de coopertest (12min)

Mocht je verdere vragen of info nodig hebben over bijvoorbeeld de opleiding dan kan ik je deze ook geven.

Laatst bewerkt:
Nice. Welkom op het forum!

Zit zelf al een tijdje op het KCT forum rond te neuzen, voor de beste voorbereiding :)

• Topic Starter Topic Starter
Hahahahaha ik heb zelf in 1998 het OJKL ook gedraaid (vooropleiding KL) en ben daarna ingestroomd bij Luchtmobiel waar ik in 2007 ben uitgstroomd als Onder-officier (was best man OJKL van dat jaar). Ik raad je aan om dit schema te volgen Inloggen, dit is een schema om je voor te bereiden op de ECO van de Commando's (zwaarste fysieke/mentale opleiding van de krijgstmacht) Dit schema is all you need!!!!!! De test tegenwoordig is fietsen totdat je erbij neervalt en een machine waarop je kracht wordt getest. Ook wordt je sprongkracht gemeten.

Ps ik was 16 en liep 3450 meter op de coopertest (12min)

Mocht je verdere vragen of info nodig hebben over bijvoorbeeld de opleiding dan kan ik je deze ook geven.

Hartstikke bedankt! dit is dus precies wat ik zocht:cool: Mocht ik nog vragen hebben dan weet ik nu waar ik terecht kan;) nogmaals bedankt!

dan moet je echt een bereconditite hebben hoor, om in 1 min 400m te rennen, en dat dan ( iets langzamer ) 12 min vol te houden, das dus 16 km/u

Ik hield dat een jaar geleden wel vol hoor.

nu niet want loop al een jaar niet meer blessure en alles.

hmm ik heb me ingeschreven voor een paracommando opleiding.. moet ik ook zo een test afleggen o.o

Ja in marche les dames .. ik geloof ook 2400m in minder dan 12 min.
Wel geen vlak terrein zoals op je uitnodiging staat!

Je moet er ook :
Minimum 5x optrekken (10 is max)
durfsprong (stelt niets voor.. gewoon even naar een paal springen)
touwklimmen ( desnoods zonder techniek , als je maar boven geraakt..)
situps (zoveel mogelijk in een bepaalde tijd)

Kijk maar even op www.paracommando.com

succes !

Voor de para testen ook nog over een balk lopen als ik me niet vergis, maar das simpel zorg enkel bij het naar de paal springen je je scheenbeen niet kwetst best slag opvangen met de wreef van je voet. Het lopen komt namelijk na de durfsprong.

Godian,
Ik heb ff in je blog gekeken en zag dat je doel 100kg is.
Dat kan ik je niet aanraden aangezien je je lichaam voor BB meer gaat leren eten en je tijdens de opleiding parra die zeer zwaar niet zoveel zal kunnen eten. Er wordt vooral gewerkt naar uithouding en niet zozeer naar veel kunnen optillen. Als je dan gans je uitrusting en je eigen 100kg gaat moeten mee sleuren kan dit wel gaan wegen. Ik raad je aan om op uithouding te trainen en natuurlijk een beetje optrekken en sit-upps en nu ga ik in herhaling vallen, lopen, lopen en nog eens lopen. En als je dan later binnen bent kan je nog genoeg gaan groeien. Hoop je hier mee te hebben geholpen.

EX-militair Belgische leger.

Hallo allemaal,
Ik ga volgend jaar beginnen aan de vooropleiding van de landmacht dus ik wil er hard voor gaan trainen. Ben ondertussen geslaagd voor de selectie keuring.

Kan iemand mij helpen aan een geschikt schema waar ik al mijn spieren mee train?

Ik doe ondertussen aan sport:
3 keer per week krachtraining.
1 keer per week cardio.
7 keer per week hardlopen (2 km)
7 keer per week thuis trainen met gewichten.
5 keer per week naar school fietsen (150 km)

Ook doe ik nog elke dag de volgende oefeningen:
Push ups: 3 x 15 herhalingen.
situps: 3 x 30 herhalingen.
chinning: 3 x 5 herhalingen. (bovengreep en ondergreep)
Prison Squat: 3 x 10 herhalingen.

Ik zou graag ook wat oefeningen willen waarin je de explosieve kracht traint.
Die heb ik hard nodig bij de landmacht.

Ik hoop dat iemand me aan een geschikt schema kan helpen. Alvast bedankt!!

150 kilometer fietsen 5x per week. :rolleyes:

Lees even eerdere reacties :rolleyes:

Mentaal is het allemaal zwaarder dan fysiek. Je kunt nog zo sterk zijn en het uithoudingsvermogen hebben van paard, of het perfecte lichaam/conditie kweken voor de opleiding tot welke militaire opleiding dan ook, je valt altijd door de mand als je niet over de juiste competenties/ persoons eigenschappen beschikt tijdens de opleiding. Voor de rest is het gewoon doen met het verstand op nul. Een goede training voorafgaand maakt het natuurlijk wel makkelijker, maar geloof me. Ik heb personen in alle soorten en maten zien afvallen van atleten tot survialaars (maar natuurlijk ook zien halen). Wat mij het meest is opgevallen is dat de meest normale gewone gezonde oer Hollandse kerel de opleidingen het vaakst haalt.

Mentaal is het allemaal zwaarder dan fysiek. Je kunt nog zo sterk zijn en het uithoudingsvermogen hebben van paard, of het perfecte lichaam/conditie kweken voor de opleiding tot welke militaire opleiding dan ook, je valt altijd door de mand als je niet over de juiste competenties/ persoons eigenschappen beschikt tijdens de opleiding. Voor de rest is het gewoon doen met het verstand op nul. Een goede training voorafgaand maakt het natuurlijk wel makkelijker, maar geloof me. Ik heb personen in alle soorten en maten zien afvallen van atleten tot survialaars (maar natuurlijk ook zien halen). Wat mij het meest is opgevallen is dat de meest normale gewone gezonde oer Hollandse kerel de opleidingen het vaakst haalt.

So true!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog een vraagje wat betreft dit topic.

Ik wil nog flink aan massa bijkomen aangezien ik te weinig weeg voor de fysiek zwaardere fucties bij de landmacht.

Maar ik doe ook hardlopen en daar val je juist weer van af. Heeft iemand een idee hoe ik toch aan massa bij kan komen, maar ook kan blijven hardlopen voor mijn conditie zonder af te vallen? Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel;)

Alvast bedankt

Freten e man, en dan nog eens boefen en dan eten en dan alles binnen houden:D

Terug
Naar boven