MuscleMeat

Trainen voor de landmacht! ik zoek een geschikt schema.

In het Belgische leger moet je 1x per jaar de 15km lopen dit moet je doen binnen het uur en half als ik me niet vergis. 2400m binnen de 12 min max. zwemproef 200m binnen tijd weet ik niet meer en 100m zwemmen met alle gevechts uirusting in mijn tijd aan een baar hangen met de kin erboven men 40 sec en 72x sit-upps. dit zijn de jaarlijks weer kerende sport proeven.

Dus alles komt naar op uithouding begin dus vooral dat lopen maar te vermeerderen naar 5km en dan later naar 15km ipv 2km natuurlijk optrekken en en sit-upps ook onderhouden je zou moeten werken naar 72 sit-upps in 2 min en 10 keer op trekken. Maar vooral lopen, lopen en nog eens lopen

:thumbup: 100% eens met A40

Het aan een baar hangen is nu vervangen door pompen dacht ik.

Philip ook in het leger ???
Ik ben nu juist 4 maand terug burger zoals ze zeggen.
Maar ik mis het enorm en het is mogelijk dat ik binnen nog eens 6 maand terug keer maar dan bij de luchtmacht, is iets rustiger.

Bij ons in de kazerne was het 1x per week bateljonscross, dit is 5km lopen en voor de rest nog 1x in de week lopen in peleton dan varieren de afstanden en dan nog 1x per week zwemmen en 1x teamsport en 1x sport eigen keuze. Als de chefs het programma volgen natuurlijk die lopen namelijk graag en het zou wel eens kunnen dat je iedere dag kan gaan lopen.

dat heb ik ook behalve het zwemmen dan.
en dan nog elke avond zelf krachttraining.

Philip ook in het leger ???
Ik ben nu juist 4 maand terug burger zoals ze zeggen.
Maar ik mis het enorm en het is mogelijk dat ik binnen nog eens 6 maand terug keer maar dan bij de luchtmacht, is iets rustiger.

9 volledige maanden ! ;)
opleiding niet eens afgemaakt..

Nee geef mij maar een nine to five job ;-)

Ff off topic waar lag je dan Philip en wanneer ?

Meestal zijn dat er die al lang binnen zijn en een vast postje hebben en dus niet meer in een peleton functioneren. In een peleton infanterie of gerelateerd kan je niet anders dan mee sporten. Anders zal je het je beklagen bij oefeningen.

JA je moet in elk geval 10 keer kunnen optrekken doe er 12-15 dan hoef je je daar niet druk over te maken.

Pak een stevige rukzak gooi er wat gewichten of bakstenen in en ga lekker lopen over bruggen trappen etc.....(goede vorbereiding voor wat je zo te wachten staat.

Druk op zoveel je kunt elke week iets meer.
Elfde voor sit-ups

en lopen en harlopen dan weer lopen en lopen en harlopen.

Succes met de tests. gaat je lukkken zeker et de tips van A40

• Topic Starter Topic Starter
Dus alles komt naar op uithouding begin dus vooral dat lopen maar te vermeerderen naar 5km en dan later naar 15km ipv 2km natuurlijk optrekken en en sit-upps ook onderhouden je zou moeten werken naar 72 sit-upps in 2 min en 10 keer op trekken. Maar vooral lopen, lopen en nog eens lopen

:thumbup: 100% eens met A40

15km per dag! dat gaat me denk ik niet lukken.. Ik probeer het wel rustig op te bouwen naar 6 km ofzo.. Maar ik wil ook weer niet te hard van stapel gaan lopen want anders heb ik zodadelijk een blesure. maar die 72 sit ups en 10 keer opdrukken gaat me denk ik wel lukken. Ik ga gewoon mijn uithoudingsvermogen trainen, want dat is volgens mij heel belangrijk in het leger..

15km per dag! dat gaat me denk ik niet lukken.. Ik probeer het wel rustig op te bouwen naar 6 km ofzo.. Maar ik wil ook weer niet te hard van stapel gaan lopen want anders heb ik zodadelijk een blesure. maar die 72 sit ups en 10 keer opdrukken gaat me denk ik wel lukken. Ik ga gewoon mijn uithoudingsvermogen trainen, want dat is volgens mij heel belangrijk in het leger..[/QUOTE]

Ja..en vooral je doorzettingsvermogen;)

Meestal zijn dat er die al lang binnen zijn en een vast postje hebben en dus niet meer in een peleton functioneren. In een peleton infanterie of gerelateerd kan je niet anders dan mee sporten. Anders zal je het je beklagen bij oefeningen.

dan heb je weer uitknijpers die altijd ergens last van hebben of toevallig naar de ziekenboeg moeten:D

Hallo allemaal,
Ik ga volgend jaar beginnen aan de vooropleiding van de landmacht dus ik wil er hard voor gaan trainen. Ben ondertussen geslaagd voor de selectie keuring.

Kan iemand mij helpen aan een geschikt schema waar ik al mijn spieren mee train?

Ik doe ondertussen aan sport:
3 keer per week krachtraining.
1 keer per week cardio.
7 keer per week hardlopen (2 km)
7 keer per week thuis trainen met gewichten.
5 keer per week naar school fietsen (150 km)

Ook doe ik nog elke dag de volgende oefeningen:
Push ups: 3 x 15 herhalingen.
situps: 3 x 30 herhalingen.
chinning: 3 x 5 herhalingen. (bovengreep en ondergreep)
Prison Squat: 3 x 10 herhalingen.

Ik zou graag ook wat oefeningen willen waarin je de explosieve kracht traint.
Die heb ik hard nodig bij de landmacht.

Ik hoop dat iemand me aan een geschikt schema kan helpen. Alvast bedankt!!

doe eens een beetje rustig aan pak ook eff 2dagen je rust ( en jezus 75 km naar school , hoelang doe je daarover das bijna vanaf rotterdam naar amsterdam :S)

Lol. Zal wel 15 heen en 15 terug zijn. 30 km x 5 dagen = 150 km.

Rust is een goede tip, elke dag hardlopen heeft geen zin. Je benen moeten zich kunnen herstellen en daar is rust voor nodig + juiste voeding.

• Topic Starter Topic Starter
Lol. Zal wel 15 heen en 15 terug zijn. 30 km x 5 dagen = 150 km.

Rust is een goede tip, elke dag hardlopen heeft geen zin. Je benen moeten zich kunnen herstellen en daar is rust voor nodig + juiste voeding.

Het is inderdaad 15 km heen en terug;)
@ mammoth: ik weet niet hoe jij aan die 75 km komt?

Maar ik vind hardlopen leuk dus waarom kan ik dan niet gewoon elke dag lopen? Ik heb nergens last van aan mijn benen en mijn conditie gaat met sprongen vooruit... En het is beter dan voor de tv hangen. Want als ik voel dat ik pijn aan mijn benen ga krijgen dan stop ik echt wel op tijd.

Wel heb ik de laatste tijd last van steken in mijn borst bij het rennen. Dat had ik eerst niet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Terug
Naar boven