WilliamSB
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 71
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meer vis. Is ook beter voor de omega vetten. Houd je je cholesterol beter onder controle.
Een lekkere Hollandse nieuwe tussendoor. Mmmmmm!
En haal tussendoor bijvoorbeeld lekkere gegrilde kippenpoten ofzo. Ook zo lekker!
Eieren zag ik geloof ik ook nog niet in je schema. Eitje tussendoor is ook lekker.
Of een heerlijke zelfgemaakte hamburger tussendoor (mager runder tartaar, ui, knoflook, gehaktkruiden). Jammie!
Suikers zoveel mogelijk vermeiden. Die perziken op siroop er dus uit knikkeren. Neem dan een gewone perzik. Of beter nog, neem een lekkere banaan na je training. Zit veel fructose in, dat vult je spierglycogeen weer aan na de training.
Daarbij de maaltijden beter verdelen. De ene is nu 3x zo groot als de andere. Shakes zoveel mogelijk mijden. Mag wel als aanvulling, maar vaste voeding is de basis. Dus dan liever gewoon meteen een halve kg kwark inderdaad.
Zout en daarmee ook brood zoveel mogelijk mijden. Daarvan ga je bloaten.
Rijst. Goede bron van carbs. Pasta ook trouwens.
Voeding valt nog wel veel mee te doen. Misschien toch eerst dat op orde krijgen en daarna pas gaan kuren?

dat wordt veel 
maarja... sausje zonder zout is bijna niet te vinden denk ik, wel?
wat de vis betreft. ik eet savonds 2 keer per week ofzo witte vis (kabeljauw, tarbot, heilbot, ...). die perzikken op siroop ga ik dan weglaten. een banaan na de training eet ik al elke dag maar dat was ik vergeten in het schema te zetten
... my bad
ben namelijk van belgie dus ik ken dat niet 

Hollandse Nieuwe = haring.
Tonijn in olie is op zich niet slecht, maar als je minder vetten wilt kan je tonijn in water nemen. Je kan ook verse tonijn kopen en die zelf bakken. Dat is helemaal lekker! Alleen wel een beetje duur...
Het voordeel van pasta is dat het koud ook lekker is als een soort pasta salade. Beetje komkommer, ui en bijvoorbeeld tomaat erdoor. Niet de tonijn vergeten voor de eiwitjes. Lekker hoor! Eventueel zelf experimenteren met sausjes. Er staan er ook een hoop in de voedingssectie. Beetje ketchup kan sowieso wel hoor. Zitten wel wat suikers in, maar als je niet overdrijft valt dat wel mee.
Rijst kan je voorkoken en dan in een bakje opwarmen in de magnetron. Je hebt ook van die 1 minuutje rijst die al in een klein bakje zitten wat je zo kan opwarmen. Beetje wokgroente en wat kip erbij. Lekker hoor! Sausje kan je maken van bijvoorbeeld kokosmelk met rode curry pasta.
mja dat lust ik niet echt 

)

Haha, ja je moet dan natuurlijk wel nog even puzzelen.
Niet de bedoeling dat je alles wat ik noem er gewoon aan toevoegt. Het zijn gewoon wat suggesties die je als extra puzzelstukjes kan beschouwen. Het bouwen moet je zelf doen.
5000 kcal lijkt me inderdaad wat overdreven. Zou niet boven de 4000 gaan zitten denk ik. Tijdens je kuur kan je nog wat verhogen. Je wilt natuurlijk wel lean mass, niet teveel vet en vocht.
---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------
Je moet het denk ik nog wel wat beter verdelen. Nu heb je is je laatste maaltijd 3x zo groot als die ervoor.
Eiwitjes ook nog iets omhoog denk ik.
Ga gewoon even spitten in de voedingssectie. En google wat op BB maaltijden. Dan krijg je leuke ideeen. En een voedingsschema is goed, maar je moet ook vervangmaaltijden verzinnen, want iedere dag het zelfde eten is ook niet goed.

, dus eigelijk is die maaltijd maar 320 kcals (enkel kwark)Het feit dat je nu nog zoveel moet bijleren over voeding, betekent dat je helemaal nog niet klaar bent om te kuren. Eens je voeding optimaal is, kan je daar nog progressie mee maken zonder aas. En daarna kun je denken aan te kuren.

maaltijd tips van moi
bij opstaan: 75-100 gr brinta/havermout/bambix + 2 schepjes whey + 500ml water/melk ( afhankelijk van je behoefte )
voor het slapen gaan: bak kwark met ongezouten noten +- 60 gram
warme maaltijden: rijst / pasta / aardappelen met kipfilet/vis/mager rund en evt wokgroente. vlees kun je met een EL olijfolie maken, goede vetten!
na je training : 2 schepjes whey + 25-50 gr brinta/havermout/bambix + 25-50 gram dextrose
tussendoor: yoghurt, banaantje ( beter wat vroeger op de dag ) , rijstewafels met evt plakjes kipfilet/rookvlees/kalkoen, 4-8 sneetjes volkoren brood met pindakaas/kipfilet/rookvlees/kalkoen
dit zijn allemaal vrij makkelijk te maken en vrij cleane maaltijden, moet je maar kijken of je er wat mee kunt. als ik geen zin heb in droge rijst/pasta dan gooi ik er wel eens wat chili saus overheen of maak ik zelf een pastasausje met ui,gezeefde tomaat,groentes![]()

maar mss een paar nootjes ( 20-30 gr) mag wel 
maar ik denk dat het niet haalbaar is om 2 keer pasta, 1 keer rijst, 1 warme maaltijd per dag te eten
dus mss toch maar terug men boterhammen erbij doen , ben nog aan het twijfelen 
met 3928 kcals.Waarom gelijk zoveel?
Bij 83kg lijkt het me sterk dat je zoveel kcal nodig hebt, laat staan eiwitten tenzij je dit zelf opgemerkt hebt tijdens natural groeien natuurlijk.
Ik zou eerder voorstellen om de eerste 5 weken je eerste dieet aan te houden met 3700kcal en bijna 350 gram eiwit.
Dan vanaf week 5/6 zou ik gaan verhogen naar je tweede schema en de kcal op +- 4000kcal en je eiwitten gewoon hetzelfde houden.
Meer dan 350 gram eiwit is toch gewoon overkill jongens, zelfs op anabolen..jay cutler eet 500gram protein en die is beduidend groter.
Vind dat je wel oke voorbereid hebt topicstarter, vele malen beter dan dat ik hier normaal voorbij zie komen,
Succes met je cycle
en zeker een nuttige post.

hartelijk bedankten zeker een nuttige post.
je hebt daar mss wel een punt dat ik beter een beetje lager in kcals kan beginnen aangezien ik deze zoiso moet opvoeren doorheen de kuur. en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik op het einde van de kuur 5000 kcal naar binnen moet spelen
daar ga ik een over denken en eventueel de hoeveelheden wat verlagen
thx !!