AndroidHealthClinic

Training

Trickolutions

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Heej

Ik had een krachttraining boek gekocht en daar stonden dus allerlei soorten oefeningen in per grote spiergroep, onderverdeeld in de kleinere die erbij horen. Bij 'Armen' bijvoorbeeld staan er een stuk of 20 oefeningen. Is het niet is het proberen waard als ik nu een volorde maak van goede oefeningen van 1 tot 20 en gewoon per oefening een setje doe van 12, kijken hoever je komt, dan train je dus je armen op bijna elke mogelijke manier. Wat denken jullie ervan.

Je gaat toch zeker niet 20 oefeningen voor je armen in 1 training doen he!? De oefeningen van tijd tot tijd afwisselen lijkt me wel verstandig ja.

• Topic Starter Topic Starter
nee maar kijk per oefening doe je nu geen 3/4 sets maar 1 set van 12, in feite train je telkens je armen maar ook telkens op een andere manier, ik ga het gewoon is proberen:)

Dan zou je dus alsnog 20 setjes in totaal voor je armen doen. Lijkt mij veelste veel! Of je moet je rug en borst niet hard trainen met zware compounds natuurlijk ;)

Kies dan gewoon 2 oefeningen per keer uit en cycle deze iedere training.

Doe gewoon 12 setjes voor tricep/bicep en kies 3/4 oefeningen uit en verdeel het daaronder.

20 oefeningen is veel te veel.
De beste optie als je het dan toch wil gaan doen is die van eq_909.

20 oefeningen:eek: gaat het wel goed met je?:D kies 3-4 oefeningen op zn max! ik doe bijvoorbeeld, ez-vurl, barbell curl en hammer curl. dan pak ik de biceps op 3 verschillende manieren aan, steeds een slagje rechter. denk niet dat 20sets bevordelijk is voor de spiergroei;)

Gewoon de oefeningen afwisselen ja, ik vind 12 sets per kleine spiergroep(bi, tri) zelfs nog veel. Als je de oefeningen afwisselt heb je veel meer profijt ervan.

je kunt ook elke week andere oefeningen doen

Ik weet wat je bedoelt. Ik doe af en toe iets soortgelijks voor mijn rug. Een vijf, zes oefeningen van telkens twee sets. Om, zoals je zegt, uit verschillende posities te belasten. Het heeft zeker effect gehad bij mij!

volgens mij als je 20 oefeningen doet van 12 herhalingen heb je 240 herhalingen. 240 delen door 4 oefeningen (gemiddeld) is 60 herhalingen dat zou dus bijvoorbeeld 6x 10 zijn of (...)

ik denk dat het wat veel is qua herhalingen

post de resultaten er maar van als je het gaat proberen ik ben benieuwd! ik hou het gewoon bij max 4oefeningen per spiergroep.

ciao!

stuk of 3 is genoeg , als ze maar verschillend zijn op het gebied van uitvoer.

Terug
Naar boven