ik ben vorig jaar begonnen met trainen (vooral push ups en sit ups) ik train nu niet zwaar maar zeer licht ong. een kwartiertje voordat ik ga slapen.
ik ben 14 jaar en speel basketbal waarvoor ik het ook wil doen dus vooral kracht en massa train ik.
ik gebruik nu 1 dumbbell van 7,5 kilo en een sit-ups helper
ik heb genoeg tijd maar soms geen zin maar heb voor mezelf een schema gemaakt en houd me er nu al een tijdje aan.
het schema ziet er zo uit:
Oefening:
40 Sit-ups (10 gewoon, 10 met benen van de grond, 10 naar links liggend en 10 naar rechts liggend)
20 Biceps (10 links en 10 rechts)
20 Omhoog (10 x links en 10 keer rechts de dumbbell omhoog "duwen" staand) 10 Triceps (met 2 handen vast pakken en dan achter mn rug laten zakken en omlaag)
20 push ups
30 Kuit (10 x met 2 voeten omhoog omlaag 10x met links en 10x met rechts)
Bovenbeen tegen de muur aan zitten met een hoek van 90 graden en dat tot je een brandend gevoel krijgt.
dit doe ik iedere avond.
moet ik de inhoud verhogen? of is dit goed?
en hoe zit het met het eten? meer eten dan de normale 3 maaltijden?
tips zijn altijd welkom!
ik ben 14 jaar en speel basketbal waarvoor ik het ook wil doen dus vooral kracht en massa train ik.
ik gebruik nu 1 dumbbell van 7,5 kilo en een sit-ups helper
ik heb genoeg tijd maar soms geen zin maar heb voor mezelf een schema gemaakt en houd me er nu al een tijdje aan.
het schema ziet er zo uit:
Oefening:
40 Sit-ups (10 gewoon, 10 met benen van de grond, 10 naar links liggend en 10 naar rechts liggend)
20 Biceps (10 links en 10 rechts)
20 Omhoog (10 x links en 10 keer rechts de dumbbell omhoog "duwen" staand) 10 Triceps (met 2 handen vast pakken en dan achter mn rug laten zakken en omlaag)
20 push ups
30 Kuit (10 x met 2 voeten omhoog omlaag 10x met links en 10x met rechts)
Bovenbeen tegen de muur aan zitten met een hoek van 90 graden en dat tot je een brandend gevoel krijgt.
dit doe ik iedere avond.
moet ik de inhoud verhogen? of is dit goed?
en hoe zit het met het eten? meer eten dan de normale 3 maaltijden?
tips zijn altijd welkom!
Laatst bewerkt: