Fitness Seller

Trainingslog Farmboy

• Topic Starter Topic Starter
Er was iets mis met de supraspinatus. Ben door verwezen naar de fysio en daar zal ik het verder wel horen. Tot die tijd geen zware belasting op de schouder.

Dus nu kan ik mn boven lichaam waarschijnlijk een tijdje niet meer trainen. Dus dat wordt meer benen trainen. Heb ik opzich ook geen hekel aan.

Heeft iemand nog leuke suggesties?

Squats till you drop :)

Training van gisteren:

Squat
(opwarmen met een paar setjes legextensions omdat er iemand stond te curlen in het squatrek :rolleyes:)
10x40
5x60
5x80
5x100
3x120
10x100 (rep pr)

Full squat
6x80
6x80
6x80
6x80

Deadlift (niet te zwaar, kijken of mn schouder het hield en extra aandacht aan de techniek besteed)
5x60
5x80
5x100
5x80

Lunges (met dumbbells)
12 stappen @ 20
12 stappen @ 24
11 stappen @ 28 (bij de laatste viel ik om :))
12 stappen @ 20

Legcurl....................in super set met....................Leg extensions
8x60 (vol blok)....................................................8x80 (vol blok)
.......................(zonder rust meteen nog een keer)
8x60..................................................................8x80

Staand kuitpress (met dumbbell)
10x20
10x20
10x20
10x20

Kuitpress op de legpress
15x80
15x80
15x80
15x80

* klaar :)

Laatst bewerkt:
Nette squat.

goeie benentraining :D

Je traint goed hard!
Ging je nog in het sportcentrum van de UT trainen volgend jaar? Zo ja, hou er rekening mee dat de maximale stangbelasting 120 kg is (stang van 10 kg), dus dat kan nog wel 's rot worden daar.

dank...10x100 ging vrij gemakkelijk. De 120 voelt nog steeds enorm zwaar aan. Maar dat duurt niet lang meer denk ik :)

Lekker op de ouderwetse split manier de beentjes gesloopt ja :D

Je traint goed hard!
Ging je nog in het sportcentrum van de UT trainen volgend jaar? Zo ja, hou er rekening mee dat de maximale stangbelasting 120 kg is (stang van 10 kg), dus dat kan nog wel 's rot worden daar.

Meen je dat? ??? Dat is echt lelijk...wordt dus niet squatten en deadliften daar...:(
ik dacht dat ze daar wel een redelijke gym hadden. Heb je er zelf ook getraint?

Gister stond er weer een beentraining op het programma. Mn schouder kan nog steeds niet zwaar belast worden.
Maar ben zo lafjes geweest om naar het zwembad te gaan ipv naar de sportschool :o

Maandag een paar extra zware squatsetjes lijkt me een gepaste straf :D

Training van gisteravond

Squat
(opwarmen)
10x40
5x60
5x80
2x100
2x120
0x140 (fail...hoewel het niet veel scheelde. Het laatste stukje ging niet)
1x130 PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Deadlift
6x60
6x100
2x140
1x150 (wilde minstens 2x doen...maar de bar begon weer te glijden )
Dan maar weer de handschoentjes aan :o
1x150 (bij de 2e was ik mn eelt weer kwijt...)

Full squat
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Leg press
(soort van partials ofzo...kan voor mn gevoel niet diep genoeg. Dom ding eigelijk)
10x150
10x170
10x170
10x150

Lunges (met dumbbell)
12 stappen @ 24
12 stappen @ 24
10 stappen @ 24 en toen viel ik om

* Tijdens de squat kwam de baas (ex powerlifter) naar me toe om te vragen of het allemaal wel goed ging enzo. Men heeft volgens mij liever niet dat er wordt gesquat of gedeadlift in de gym. Ben ook samen met 1 jongen meer de enigste die het doen.
Maar hij vond mn techniek zeer goed. Daarom vond hij ook dat ik 140 maar eens moest proberen. En ach..waarom ook niet. Nu had ik eens een spotter die wist hoe hij moest ingrijpen. Helaas failde ik net. De 130 ging daarintegen wel erg makkelijk.
Bij de deadlift was de meeste kracht er al helaas uit...
Toch ook grappig die opmerkingen die je te horen krijgt als je aan het fullsquatten bent:
Persoon 1: dat is best veel..
Persoon 2: ja...maar dat kan nooit goed zijn. Die gaat nog wel door zn rug .
:D

Ach...over mn techniek hoef ik me dus zeker geen zorgen meer te maken :).

goeie training, procifiat met je squat PR :)

Mooie training!
Dat die deadlift zwaar gaat na het squatten is niet raar hoor ;)

En idd, heb ook daar getraind, weggegaan, omdat ik het gezeur zat was over het gewicht dat gebruikt mag worden. Toch is het er niet duur, 115 euro al met al voor een jaar onbeperkt vind ik niet slecht.
En misschien heb je geluk en is er het eea veranderd het afgelopen jaar :)
Ik zal donderdag 's voor je rondkijken, heb er dan een bankdrukwedstrijd.

Gaat lekker man :D!

Off-topic:
Van Leophyte te horen gekregen dat er weer een Nijverdalse krachtsporter op het DBB actief is.. GOED GOED! Kheb zelf ook op de UT getraind. Best aardige spullen daar.

Maar 1) Stangbelasting is k*t. Zijn al vele mailtjes de deur uit gegegaan of er geen Olympische BB kon komen... Nope, willen ze niet hebben. Voor 'topsport'moet je ergens anders heen ist argument.

Maar 2) Dr loopt daar een instructeur... Job van Regteren. 1 woord: BAH!

On-topic
Mooi om je log bij te houden. Je traint hard en klinkt gemotiveerd. Keep up the hard work!

Off-topic:

Update: Gisteren er achter gekomen dat er sinds 2 weken een olympische BB beschikbaar is in het krachthonk van de UT!

goeie training, procifiat met je squat PR :)

Dank u :D

Mooie training!
Dat die deadlift zwaar gaat na het squatten is niet raar hoor ;)

En idd, heb ook daar getraind, weggegaan, omdat ik het gezeur zat was over het gewicht dat gebruikt mag worden. Toch is het er niet duur, 115 euro al met al voor een jaar onbeperkt vind ik niet slecht.
En misschien heb je geluk en is er het eea veranderd het afgelopen jaar :)
Ik zal donderdag 's voor je rondkijken, heb er dan een bankdrukwedstrijd.

Heb het gehoord van je ja. Mooi dat er een olly is :cool:. en bedankt voor het informeren :)

Off-topic:
Van Leophyte te horen gekregen dat er weer een Nijverdalse krachtsporter op het DBB actief is.. GOED GOED! Kheb zelf ook op de UT getraind. Best aardige spullen daar.

Maar 1) Stangbelasting is k*t. Zijn al vele mailtjes de deur uit gegegaan of er geen Olympische BB kon komen... Nope, willen ze niet hebben. Voor 'topsport'moet je ergens anders heen ist argument.

Maar 2) Dr loopt daar een instructeur... Job van Regteren. 1 woord: BAH!

On-topic
Mooi om je log bij te houden. Je traint hard en klinkt gemotiveerd. Keep up the hard work!

Ga er zeker een keer kijken. En met punt 2 bedoel je dat hij niet voor squats en deadlifts is?

Off-topic:

Update: Gisteren er achter gekomen dat er sinds 2 weken een olympische BB beschikbaar is in het krachthonk van de UT!

Dat is een betere zaak :cool:
Ga er zeker een keer kijken dit jaar.

Die Job is in principe niet tegen squatten en deadliften, mits met een gewicht waar hij niet bang voor is.
Wees een beest en hij doet het in z'n broek voor je..

Maar zonder gekheid, hij is net zo erg als al die bb'ers hier die zeggen dat je rug kaarsrecht moet met een maxbeurt deadlift. Maar je zult het wel merken, één geluk heb je; hij loopt er niet continu.

Die Job is in principe niet tegen squatten en deadliften, mits met een gewicht waar hij niet bang voor is.
Wees een beest en hij doet het in z'n broek voor je..

Maar zonder gekheid, hij is net zo erg als al die bb'ers hier die zeggen dat je rug kaarsrecht moet met een maxbeurt deadlift. Maar je zult het wel merken, één geluk heb je; hij loopt er niet continu.

ben ik wel gewend in mn eigen gym. De laatste tijd wordt er minder raar gekeken bij zware deadlift-beurten...

Training van vanavond:

Begonnen met een paar hyperextensions omdat er wederom mensen in het squatrek stonden te curlen...

Deadlift
5x60
5x80
5x100
5x120
3x140
1x160 (PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR)
3x140

Full squat (ATTG)
5x60
5x80
5x80
5x80
5x80
5x80

Shrugs
10x26
10x26
10x26
10x26

Leg curl
8x60 (vol blok)
8x60
8x60
8x60

Tot slot een paar situps met een 10 kg schijf.

* Hij is binnen :cool:. De 160 deadlift stond gepland voor eind dit jaar, maar ik heb hem nu al :D. Geweldig gevoel als je zo;n gewicht langzaam omhoog voelt komen...
Nu ben ik voorlopig tevreden...eerst maar eens 3x160 kunnen voordat we weer verder gaan maxen.

vandaag bovenlichaam getraint (met uitzondering van borst+schouders)

Rug
Latpulldown (front)
10x30
8x40
6x50
6x50

Onderhandse grip
8x40
8x40
8x40

One arm dumbbell rows
10x24
8x26
6x28
6x30

Cable rows
10x40
8x50
6x60
8x50

Biceps
Dumbbell curl
8x14
8x16
8x16

Cable hammer curl
8x30
8x30
8x30

Triceps
Liggend triceps strekken
10x stang?
8x stang + 10
6x stang + 15

Pushdowns
10x50 (vol blok)
10x50
10x50

Omgekeerde grip pushdowns in superset met omgekeerde grip cable curls

10x30 8x30
10x30 8x30
10x30 8x30

Tot slot nog 4 setjes van 8 hh legraises (met 6kg dumbbell).

* Ach...op zich is zo;n training ook wel weer eens leuk. Heb mn schouder zo min mogelijk belast, dus daarom geen zware triceps oefeningen en geen borst en schouders.

Terug
Naar boven