XXL Nutrition

Trainingsschema 4 dagen in de week

Methical

Novice
Waardering
0
Ik heb nu ongeveer 2 maanden met een fb schema gewerkt, elke spiergroep 2 keer per week, en wil nu over gaan op een ander schema. Mijn doel is spiermassa creeeren en heb nu het volgende schema in elkaar gezet. Ik zou graag wat meningen hierover willen en zonodig wat tips/veranderingen voor het schema.

Het schema:
Ma: Borst/triceps
Di: Rug/Biceps
Do: Bors/triceps
Vr: Schouders/biceps

Ik ben zelf niet ervaren in het samenstellen van schema's dus kan me wel voorstellen dat er wat op aan te merken valt. Ik hoor het graag!

Ik heb nu ongeveer 2 maanden met een fb schema gewerkt, elke spiergroep 2 keer per week, en wil nu over gaan op een ander schema. Mijn doel is spiermassa creeeren en heb nu het volgende schema in elkaar gezet. Ik zou graag wat meningen hierover willen en zonodig wat tips/veranderingen voor het schema.

Het schema:
Ma: Borst/triceps
Di: Rug/Biceps
Do: Bors/triceps
Vr: Schouders/biceps

Ik ben zelf niet ervaren in het samenstellen van schema's dus kan me wel voorstellen dat er wat op aan te merken valt. Ik hoor het graag!
Daar valt idd al meteen wat op aan te merken: er staan geen benen op.
Voor de rest is het ook niet in evenwicht. Maar één keer rug en 2 keer borst.

En zet je oefeningen er bij.
Vermits je een beginner bent (denk ik toch :P) zou ik je aanraden vooral compound oefeningen te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Mja, vergeten te vermelden, benen en buik wilde ik om de dag afwisselen. Dat met dat rug en borst niet in evenwicht zat ik ook al mee.
Probleem dat ik nu heb met mijn huidige schema is dat ik gewoon 2 uur per dag eraan kwijt ben en die tijd heb ik niet en het lijkt me ook gewoon niet effectief.
Misschien dat je wat aanraders hebt?

En een beginner ben ik inderdaad :D

Heb je geen quads, kuiten, hamstrings en schouders? :D

Mja, vergeten te vermelden, benen en buik wilde ik om de dag afwisselen. Dat met dat rug en borst niet in evenwicht zat ik ook al mee.
Probleem dat ik nu heb met mijn huidige schema is dat ik gewoon 2 uur per dag eraan kwijt ben en die tijd heb ik niet en het lijkt me ook gewoon niet effectief.
Misschien dat je wat aanraders hebt?

En een beginner ben ik inderdaad :D
Post je schema eens met oefeningen en zo bij.

Ik heb ff ene schematje samengesteld:

Ma: Quads en kuiten
Di: Borst en rug
Wo: Rust
Do: Hamstrings en schouders
Vrij: Biceps en triceps

Post je schema eens met oefeningen en zo bij.

Heb dat schema niet bij de hand en zoals je al had opgemerkt ben ik slechts een beginneer dus de vaktermen moet je me ook verschuldigt blijven ;)

Ik heb ff ene schematje samengesteld:

Ma: Quads en kuiten
Di: Borst en rug
Wo: Rust
Do: Hamstrings en schouders
Vrij: Biceps en triceps

Bedankt, naar zoiets zocht ik. Ik zal hier eens mee aan het werk gaan en kijken of het bevalt. Bedankt voor de snelle reacties!

Meningen zijn dus verdeelt..............

misschien borst en triceps, rug en biceps?

Meningen zijn dus verdeelt..............

misschien borst en triceps, rug en biceps?
Is wss eerder persoonlijke smaak. Ik heb het niet zo voor alles verdelen in spiergroepen en voor alles een aparte dag nemen.
Ik zou er zeker ook niet in slagen alles maar één keer per week te trainen.

Ok, maar het schema dat ik nu heb bestaat uit 4 spiergroepen per dag, daar gaat gewoon teveel tijd inzitten. Vandaar dat ik zoek naar een wat korter, en misschien daardoor ook effectiever, schema.

Ok, maar het schema dat ik nu heb bestaat uit 4 spiergroepen per dag, daar gaat gewoon teveel tijd inzitten. Vandaar dat ik zoek naar een wat korter, en misschien daardoor ook effectiever, schema.
Ik train alle spiergroepen in één training, nochtans ben ik maar 50 minuten bezig.
Hoeveel oefeningen doe je per spiergroep?

Dag 1:
borst 3x10
benen 3x10
triceps 4x8
Tussen elke spiergroep buikspieren en bij elkaar +/- 15 minuten cardio

Dag 2:
Rug 3x10
Schouders 4x10
Biceps 4x8

Dag 1: maandag en donderdag, dag 2: dinsdag en vrijdag

Dag 1:
borst 3x10
benen 3x10
triceps 4x8

Dag 2:
Rug 3x10
Schouders 4x10
Biceps 4x8

Dag 1: maandag en donderdag, dag 2: dinsdag en vrijdag
Ook weer onevenwichting IMO. Een upperbody/lowerbody split lijkt me praktischer bij 4 keer per week trainen.
Trouwens zie ik het nut niet van tussen elke spiergroep buikspieren te trainen.

Dat schema is samengesteld door mijn fitnessinstructeur.

Maar wat voor schema zou jij dan aanraden?

Maar wat voor schema zou jij dan aanraden?

upperbody lowerbody bvb.
dag 1: onderlichaam (suatten, deadliften en varianten)
dag 2: bovenlichaam (benchpress, barbell row, pullups, military press, dat soort dingen.)

Ook weer persoonlijke smaak denk ik. Een UB/LB schema is het enige soort splitschema dat me zou aantstaan.

En pak je dan op een UB dag je rug/schouders/biceps/triceps en borst op dezelfde dag of hoe moet ik dat precies zien?

En pak je dan op een UB dag je rug/schouders/biceps/triceps en borst op dezelfde dag of hoe moet ik dat precies zien?

Snel voorbeeldje:

dag 1:
Incline Bench press
bent over row
dippen
pullups

dag 2:
squat
deadlift
lunges
buikspieren

dag 3:
Military press
Benchpress
Dumbbell row
Pullups

dag 4:
squat
goodmorning
lunges
buikspieren

Khad ni echt zin om veel oefeningen te bedenken. Das persoonlijke voorkeur, dus eigenlijk jouw zaak. Als het maar compound is en als er squat, deadlift en banch in zitten is het in orde. 2én keer per week een setje curls of zo voor biceps en ergens een triceps oefening mag ook natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven