AndroidHealthClinic

Trainingsschema 4 dagen in de week

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik doe als beginneling niet anders dan squats, deadlifts, bors, military presses ed. Geen last van overtraining.

precies.

om als beginner te overtrouwen is niet echt mogelijk naar mijn idee.

MITS de voeding goed is, anders is het natuurlijk een heel ander verhaal.

een beginner zou gewoon de 6 basisbewegingen vaak moeten doen naar mijn idee.
eventueel wat isolatie als er tijd en zin is.

beginner 6a8 hh deadlifts squats bbrows pull ups.. Wat een bullshit weer allemaal!!!
Een beginneling moet rustig opbouwen, met al die compounds gaat hij zo overtrainen! Verder moet hij eerst een basis opbouwen zowel qua techniek als massa als weerstand als pezen als stofwisseling etc etc..
Ik raad aan om gewoon een simpele fullbody te doen waarin je 1 spiergroep iets extra belast per dag, probeer de eerste paar weken alleen machines en technisch makkelijke (bb, dumbbell) oefeningen te doen. Ga hierna wekelijks een oefening afwisselen en wat technischere oefeningen toevoegen aan je routine.
Ik ga je niks voorkouwen, maar dit moet je ook niet toestaan.

meneer de cios fitnessinstructeur hoor

wil je een lintje?
moet ik de tv bellen?

:D

sorry hoor maar ik kan gewoon niet tegen zulke opmerkingen

in een kracht gericht schema niet dan is upper body/lower body naar mij idee het beste.

voor een puur bb gericht schema denk ik dat push/pull/benen beter is, omdat je dan ook iets meer op de gehele schouder en armen kunt conentreren.
als je dat allemaal in een upper body schema doet ben je te lang en naar mijn idee niet heel efficient bezig.
Mja, zijn exacte doelen ken ik niet helemaal, maar een beginner die wat meer massa wil moet je toch ook niet meteen een BB-schema geven? Isolatie is goed om bepaalde spieren die achterstaan bij te werken en zo, maar als er nog niet veel sprake is van massa, wat heb je dan nog aan isolatie.
Maar goed, is mijn mening maar, en ik ben niet bepaald een expert.

@truebreaktrue: dat klopt, ik ben meteen begonnen als gevorderde, zo beginner zijn leek me niks.

precies.

om als beginner te overtrouwen is niet echt mogelijk naar mijn idee.

MITS de voeding goed is, anders is het natuurlijk een heel ander verhaal.

een beginner zou gewoon de 6 basisbewegingen vaak moeten doen naar mijn idee.
eventueel wat isolatie als er tijd en zin is.
Exact mijn mening.
Wacht...6 basisbewegingen?

meneer de cios fitnessinstructeur hoor

wil je een lintje?
moet ik de tv bellen?

:D

sorry hoor maar ik kan gewoon niet tegen zulke opmerkingen

Ja en wie ben jij dan wel niet mr. konthoofd! Ik ben alles behalve een cios instructeurtje lol! Je moet niet overschatten wat er goed en fout kan gaan in de beginfase en omdat jij zijn beginsituatie niet weet en kan weten kun je oordelen en blaten wat je wil! Wie garandeerd goede begeleiding wie garandeerd goede voeding? En buiten dat moet je er zelf ingroeien zowel qua voeding als training! Alles moet opgebouwd worden!

je discussierd niet eens, blijf lekker in je eigen ik maak een schema voor je op maat met mijn oneindige kennis topic betwetertje!

Jerry! Jerry! :D:D:D

Ja en wie ben jij dan wel niet mr. konthoofd! Ik ben alles behalve een cios instructeurtje lol! Je moet niet overschatten wat er goed en fout kan gaan in de beginfase en omdat jij zijn beginsituatie niet weet en kan weten kun je oordelen en blaten wat je wil! Wie garandeerd goede begeleiding wie garandeerd goede voeding? En buiten dat moet je er zelf ingroeien zowel qua voeding als training! Alles moet opgebouwd worden!

je discussierd niet eens, blijf lekker in je eigen ik maak een schema voor je op maat met mijn oneindige kennis topic betwetertje!
Ik kan niks meer verzinnen om er op te zeggen, ik werd afgeleid door het woord "konthoofd"

• Topic Starter Topic Starter
Ho, ho rustig aan....:D Ik ben niet helemaal een beginnende fitnessert, heb nu zo'n 2 a 3 maanden 4 keer in de week getraind waarbij ik elke spiergroep 2 keer trainde. Maarre....ruzie over zo'n schematje is nergens voor nodig hoor :D

Niks aan de hand hoor :p actie=reactie

ontopic; Dan zie ik niet in waarom een basis splitschema voor problemen zou moeten zorgen? Al is het alleen maar omdat je weer lekker afwisselt!

Zal ik nog maar even mijn 'eisen' vermelden om het wat duidelijker te maken. Ik wil een training van een uur a anderhalf uur , gericht op massa, waarbij alle spiergroepen worden getraind. Dit het liefst vier dagen per week, ma,di,do en vr.

Ik heb het idee dat ik voortaan beter eerst naar het 'fitness voor dummies-forum' kan gaan met mijn vragen :D

oneindig veel mogelijkheden :D doe je best ;)

Kzou wel als je 4 dagen traint de ene dag een bepaalde spiergroep iets zwaarder aanpakken als de andere dus bv;

dag 1 borst(zwaar) biceps (ligt) triceps (zwaar) rug (ligt) benen (ligt)
dag 2 borst(ligt), biceps (zwaar), triceps (ligt), rug (zwaar), benen (ligt)
dag 3 borst (ligt), biceps (ligt), triceps (ligt), rug (ligt), benen (zwaar)
dag 4 borst middel, bi/tri, middel, rug/benen middel...

met zwaar bedoel ik meerdere setjes tot faillure
met ligt bedoel ik ten alle tijden onder faillure
met middel bedoel ik MAX 1x per spiergroep maxxe!!!!!

Het komt er uiteindelijk toch op neer of je niet te veel overbelast, dus de intensiteit en volume moeten genoeg zijn voor je herstel mogelijkheden, voeding slaap genen etc! Daarom dit intensiteits verschil.

Laatst bewerkt:
:D Ik ga nog wel effe goed rondzoeken en anders vraag ik het die beunhaas van een sportinstructeur wel. Bedankt voor de reacties!

mijn vier dagen schema is

maandag: borst,biceps en triceps
dinsdag: rug schouders en buik

en dit herhaal ik dan

en voor elke spiergroep doe ik 3tal oefeningen.
Er zijn hier geen benen bij omdat ik die voor mijzelf al god vindt door het voetballen en wielrennen.
als je mijn oef wil weten kan ik ze er evt bij posten.

p.s. ik ben ook een beginner ma samen weten we mss meer he :-)

Terug
Naar boven