MuscleMeat

Trainingsschema 4 dagen in de week

• Topic Starter Topic Starter
Kijk eens aan, daar heb ik wat aan! En hoeveel herhalingen per oefening doe je dan?

Ok, erg bedankt voor je tijd en uitleg. Ik ga eens met dit schema aan de gang en kijken hoe het bevalt :)

Ok, erg bedankt voor je tijd en uitleg. Ik ga eens met dit schema aan de gang en kijken hoe het bevalt :)
Eerlijk gezegd zou ik dit schema zelf niet doen, tws maar even ineensgeflanst.
Even kijken hoe ik het kan verbeteren. Iets meer oefeningen per training mag wel

Kheb men post geëdit, maar ub/lb schema samenstellen lukt me niet zo op 123. IK ben fullbody gewoon. Zoek even op het net naar goede UB/LB schema's. Op dit forum staan er wel wat.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het geen uitgedokterd schema is, maar het is iig een goede indicatie van hoe zo'n schema eruit kan zien. Ga ook nog wel verder doorzoeken, iig bedankt!

Vraag je eerst is af wat voor doelen je wil bereiken, soort training, hoeveel tijd heb je etc. Dan komen wij wel met voorbeelden.

Net wou je split, nu weer ub/lb ???

Ja, maar niet elke spiergroep 1 x per week trainen.

upperbody lowerbody bvb.
dag 1: onderlichaam (suatten, deadliften en varianten)
dag 2: bovenlichaam (benchpress, barbell row, pullups, military press, dat soort dingen.)

Ook weer persoonlijke smaak denk ik. Een UB/LB schema is het enige soort splitschema dat me zou aantstaan.

wat dacht je dan van push/pull/benen?

Sorry, over het hoofd gezien las het net pas terug.

beginner 6a8 hh deadlifts squats bbrows pull ups.. Wat een bullshit weer allemaal!!!
Een beginneling moet rustig opbouwen, met al die compounds gaat hij zo overtrainen! Verder moet hij eerst een basis opbouwen zowel qua techniek als massa als weerstand als pezen als stofwisseling etc etc..
Ik raad aan om gewoon een simpele fullbody te doen waarin je 1 spiergroep iets extra belast per dag, probeer de eerste paar weken alleen machines en technisch makkelijke (bb, db) oefeningen te doen. Ga hierna wekelijks een oefening afwisselen en wat technischere oefeningen toevoegen aan je routine.
Ik ga je niks voorkouwen, maar dit moet je ook niet toestaan.

voor 1 keer in de week

standaard

borst - biceps [of triceps]
rug
benen
schouders - triceps [of biceps]

schema met nadruk op armen

biceps - triceps
benen
rust
borst - voor en midden schouders
rug
rust
rust

nadruk op kuiten/schouders

kuiten/schouders
quadriceps/hamstrings
rust
borst - triceps
rug - biceps

nadruk op armen/schouders

schouders/kuiten
biceps/triceps
rust
quadriceps/hamstrings
borst/rug

ik zou hamstrings/quads/onderrug niet scheiden omdat het de 3 spieren samen met je kont zijn die de zware lower body compounds vormen.
ik zou een deadlift dus ook bij onder lichaam doen.

beginner 6a8 hh deadlifts squats bbrows pull ups.. Wat een bullshit weer allemaal!!!
Een beginneling moet rustig opbouwen, met al die compounds gaat hij zo overtrainen! Verder moet hij eerst een basis opbouwen zowel qua techniek als massa als weerstand als pezen als stofwisseling etc etc..
Ik raad aan om gewoon een simpele fullbody te doen waarin je 1 spiergroep iets extra belast per dag, probeer de eerste paar weken alleen machines en technisch makkelijke (bb, dumbbell) oefeningen te doen. Ga hierna wekelijks een oefening afwisselen en wat technischere oefeningen toevoegen aan je routine.
Ik ga je niks voorkouwen, maar dit moet je ook niet toestaan.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik doe als beginneling niet anders dan squats, deadlifts, bors, military presses ed. Geen last van overtraining.

Bedoel je dan een split in 3? Nee, staat me niet aan.

in een kracht gericht schema niet dan is upper body/lower body naar mij idee het beste.

voor een puur bb gericht schema denk ik dat push/pull/benen beter is, omdat je dan ook iets meer op de gehele schouder en armen kunt conentreren.
als je dat allemaal in een upper body schema doet ben je te lang en naar mijn idee niet heel efficient bezig.

@flyingfox... dan ben je ook geen beginneling meer.

Terug
Naar boven