Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kijk eens aan, daar heb ik wat aan! En hoeveel herhalingen per oefening doe je dan?
Eerlijk gezegd zou ik dit schema zelf niet doen, tws maar even ineensgeflanst.Ok, erg bedankt voor je tijd en uitleg. Ik ga eens met dit schema aan de gang en kijken hoe het bevalt![]()
Geen probleem.Ik begrijp dat het geen uitgedokterd schema is, maar het is iig een goede indicatie van hoe zo'n schema eruit kan zien. Ga ook nog wel verder doorzoeken, iig bedankt!
Sinds wanneer is UB/LB geen split?Vraag je eerst is af wat voor doelen je wil bereiken, soort training, hoeveel tijd heb je etc. Dan komen wij wel met voorbeelden.
Net wou je split, nu weer ub/lb![]()
Er staat toch nergens dat hij alles maar 1 keer per week wil trainen?Ja, maar niet elke spiergroep 1 x per week trainen.
upperbody lowerbody bvb.
dag 1: onderlichaam (suatten, deadliften en varianten)
dag 2: bovenlichaam (benchpress, barbell row, pullups, military press, dat soort dingen.)
Ook weer persoonlijke smaak denk ik. Een UB/LB schema is het enige soort splitschema dat me zou aantstaan.
Er staat toch nergens dat hij alles maar 1 keer per week wil trainen?
, ik weet zelfs helemaal niet wat hij wil bereiken 
Bedoel je dan een split in 3? Nee, staat me niet aan.
Spiermassa.Dat klopt, ik weet zelfs helemaal niet wat hij wil bereiken
![]()
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik doe als beginneling niet anders dan squats, deadlifts, bors, military presses ed. Geen last van overtraining.beginner 6a8 hh deadlifts squats bbrows pull ups.. Wat een bullshit weer allemaal!!!
Een beginneling moet rustig opbouwen, met al die compounds gaat hij zo overtrainen! Verder moet hij eerst een basis opbouwen zowel qua techniek als massa als weerstand als pezen als stofwisseling etc etc..
Ik raad aan om gewoon een simpele fullbody te doen waarin je 1 spiergroep iets extra belast per dag, probeer de eerste paar weken alleen machines en technisch makkelijke (bb, dumbbell) oefeningen te doen. Ga hierna wekelijks een oefening afwisselen en wat technischere oefeningen toevoegen aan je routine.
Ik ga je niks voorkouwen, maar dit moet je ook niet toestaan.
Bedoel je dan een split in 3? Nee, staat me niet aan.