XXL Nutrition

Trainingsschema~advies

Ico1991

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
67kg
Hi,

Als fanatiek hardloper wilde ik ook wel eens een keer spieren gaan kweken. In mijn tijd als hardloper deed ik altijd 1x per week een wat 'algemene' krachttraining en liep ik 5x per week. Nu heb ik een half jaar lang 2x per week enkel bankdrukken en squatten gedaan (als hoofdoefening, met nog wat buikspieren, fly's ed erbij).
Toen ik van de winter begon was het vooral conditionele kracht opbouwen en nu zit ik een piramide te doen. Bankdrukken: 8-6-4-2-4, beginnend op 60 kilo, en elke keer 7,5 omhoog, tot ik met 2 herhalingen op 82,5 zit en dan weer 7,5 terug ga voor de 4 herhalingen. 3 minuten pauze tussen de series. Squat is ongeveer hetzelfde. Met de 2 korte krachttrainingen per week ben ik enorm vooruit gegaan in het afgelopen halfjaar, zichtbaar en meetbaar.

Ik zit er nu over te denken om wat fanatieker te gaan krachttrainen. Ik ben gewend om disciplinair 6x per week keihard te trainen, en mijn basis is dus absoluut niet 0. Ik ga ook snel vooruit in trainingen. Wat zou het ideale trainingsschema voor mij zijn? Ik beheers de techniek van andere oefeningen als voorslaan ed. ook.

Thanks!

Gezien je stats (1m81 67kg) zou ik je aanraden om eerst een halfjaar Rippetoe te volgen.

3-day split:
A - B - A
B - A - B

Workout A
3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlift

Workout B
3×5 Squat
3×5 Overhead Press
3×5 Bent Over Rows

Dips en chins kan je eventueel bijvoegen.

Q

ik ben ook aan het overwegen om zo te beginnen maar is het niet erg als je een aantal andere workout toevoegt bijvoorbeel voor je buik?

Terug
Naar boven