XXL Nutrition

Trainingsschema Grote Fries

Bezoekers in dit topic

geertdv

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
667
Waardering
236
Lengte
1m96
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Momenteel volg ik het Brian Alsruhe Linear Progression schema. (meer info in mijn log), begin volgende week met laatste fase. Ik zou echter graag weer willen boksen, waarom? Ik vind het leuk en geeft een heerlijk afgebeuld gevoel na een workout zoals ik dat bij niets anders krijg.

Ik wil uiteraard wel blijven trainen ernaast en omdat het huidige schema mij soms al de nek probeert om te draaien lijkt mij niet verstandig dit i.c.m. boksen te doen. Daarnaast wil ik graag 4x pw trainen waarvan 1x boksen.

Ik heb het onderstaande opzetje gemaakt en zou graag op- en/of aanmerkingen willen hierop. Een weekindeling zal als volgt gaan:

Ma: Fullbody
Do: Boksen
Wo: Rust
Do: LB
Vr: UB

ÓF:

Ma: UB
Di: LB
Wo: Rust
Do: Boksen
Vr: FB

Opzet:

Fullbody:
Squats: 3x6-8
Benchpress: 3x6-8
BOR: 3x6-8
Overhead press: 3x6-8
Dips: 3x6-8

LB:
Squats: 5x5
Romanian DL: 3x6-8
Legpress: 3x8-10
Lying hamstring curl: 3x8-10
Seated calve raise: 3x8-10
Standing calve raise: 3x12-15

UB:
Benchpress: 5x5
Rows: 5x5
Incline DB press: 3x6-8
Lat pulldown: 3x6-8
DB shoulder press: 3x6-8
DB curl: 3x8-10
Tricep extension 3x8-10

Naar mijn mening ontwikkel je met boksen voldoende rear delts/traps vandaar geen facepulls/rear lateral raise.

Is dit een degelijk schema of kan ik beter 3x FB gaan doen? (Wat ik liever niet doe omdat dat weinig tot geen ruimte laat tot isolatie voor armen, dat ik graag doe)

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de 2e optie gaan omdat je rust nodig hebt na een full body workout. Het schema ziet er naar mijn mening prima uit.
 
Je kan ook een 3 daagse variant van je huidige schema maken, DL en OHP op 1 dag en BP en SQ op de andere 2 dagen.
 
Je kan ook een 3 daagse variant van je huidige schema maken, DL en OHP op 1 dag en BP en SQ op de andere 2 dagen.
Denk dat dit niet bevorderlijk is voor de vooruitgang van die lifts, maar wel overwegen waard.
 
Als je de gianste opzet prettig vind zou je zoiets kunnen overwegen.

MGS
Deadlift
Vertical push
Ab/oblique

SGS
(Front) Squat
Vertical pull
Ab/oblique

AGS
Verticall pull
Vertical push
Waar je zelf nog zin in hebt

En misschien nog een 4de AGS als je daar tijd en energie voor hebt, de BP en een squat dag doe je dan gewoon volgens je huidige schema.
 
Back
Naar boven