AndroidHealthClinic

Trainingsschema in combinatie met cut leidt tot kortere spieren?

vanDaal

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
79kg
Ik volg nu al een tijd, bijna een jaar, een full-body trainingschema (zie [Link niet meer beschikbaar]). Dit in combinatie met een cut voedingsschema (zie [Link niet meer beschikbaar]). De oorspronkelijke doelstelling was: vet verliezen, een betere (spier)conditie voor mijn hoofdsport (squash) en het beperken van spierverlies. Daar ben ik in geslaagd. Het vetpercentage is van 20% naar 14,5% gegaan en qua gewicht ben ik ongeveer gelijk gebleven (82kg). Echter, ik heb wel het gevoel dat mijn spieren qua lichaamsopbouw korter en explosiever zijn geworden. Dat beoordeel ik alleen op basis van zicht.

Klinkt dit plausibel en wat kan de oorzaak zijn?

Op basis van zicht kun je niet beoordelen of je korte of lange spieren hebt, wel a.d.h.v mobiliteit.

Dat je explosiever bent geworden kan wel. Kracht is één van de twee factoren die je explosiviteit bepalen (Power = Kracht x Snelheid).

Je spieren kunnen niet korter worden, dus ik snap de vraag niet.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn gedachte was dat het een mogelijkheid is dat je door een combinatie van trainen en een explosieve sport (squashen) je spieren iets naar de korte kant toe trekt. Maar dat is dus (kennelijk) verkeerd geredeneerd.

Misschien is het dan meer dat ik bij mezelf een neiging tot gedrongenheid zie, in plaats van kortere spieren. En dat ik me afvraag hoe dat komt. Echter kan ik dat alleen maar constateren, niet op- of afmeten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven