AndroidHealthClinic

Trainingsschema

Spierbal24

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik zou willen vragen of jullie me kunnen helpen met een trainingsschema maken. + welke oefeningen ik wel en niet wil.

Ik wil graag een six pack krijgen, (ik weet het, moet er ook minder bij eten!) en ik wil graag wat meer rugspieren en armspieren.

Zouden jullie me willen en kunnen helpen?

ik heb gewichten gekregen, 2 dumbbells van 2,5 kilo verstelbaar. Is niet veel, maar moet je toch iets mee kunnen.

Thnx,

Spierbal24 :D

Ik denk dat de meeste mensen je niet serieus gaan nemen.

Hoi !

En wat wou je met die 2,5KG gaan doen ? , Je kan er weighted crunches mee doen :P

Hey,

Ik zou willen vragen of jullie me kunnen helpen met een trainingsschema maken. + welke oefeningen ik wel en niet wil.

Ik wil graag een six pack krijgen, (ik weet het, moet er ook minder bij eten!) en ik wil graag wat meer rugspieren en armspieren.

ik heb gewichten gekregen, 2 dumbbells van 2,5 kilo verstelbaar. Is niet veel, maar moet je toch iets mee kunnen.

Thnx,

Die sixpack zit er al hoor, je kunt hem alleen niet zien door het vet dat erop bovenop ligt. Dat moet je dus kwijt raken, en dat zal je vooral in je eetgewoonten moeten gaan zoeken denk ik. Voor je rugspieren en armspieren heb je aan die dumbeltjes niet zo veel, die zijn veeeel te licht.

Hey,

Thnx,

wat lijkt je fijner, FB of split schema?

Kan je mischien wat meer informatie geven zoals:
je lengte
je gewicht
beschikbare tijd

Als we dat allemaal weten kunnen we je beter helpen. en doe die dumbbells maar weg me sporttas is nog zwaarder, daar heb je niks aan.

En aan benen,borst,traps,schouders wil je helemaal niks doen?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
wat lijkt je fijner, FB of split schema?

Kan je mischien wat meer informatie geven zoals:
je lengte
je gewicht
beschikbare tijd

Als we dat allemaal weten kunnen we je beter helpen. en doe die dumbbells maar weg me sporttas is nog zwaarder, daar heb je niks aan.

En aan benen,borst,traps,schouders wil je helemaal niks doen?
Bedankt voor je reactie,

maar wat is FB ?

Lengte : 1,69
Gewicht : 73 kg
Beschikbare tijd : zoveel als nodig is

Ja wil ik wel wat aan doen, maar weet niet hoe en wat.

en mag niet naar de sportschool..:mad::(

Doe trouwens al Squads !

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

maar wat is FB ?

Lengte : 1,69
Gewicht : 73 kg
Beschikbare tijd : zoveel als nodig is

Ja wil ik wel wat aan doen, maar weet niet hoe en wat.

en mag niet naar de sportschool..:mad::(

Doe trouwens al Squads !

Een FB schema is een Full Body schema, je traint dan 2 a 3 keer per week je hele lichaam in 1 trainings sessie, sommige mensen vinden dit fijner, het nadeel is wel dat je per spiergroep minder oefeningen kan pakken, omdat je het anders niet red kwa tijd en kracht, hier had ik last van teminste

Een splitschema is een schema waarmee je je spiergroepen verdeelt over de week, je pakt dus de ene dag die spiergroepen en de andere dag de andere spiergroepen. Uit eigen ervaring vind ik splitschema veel fijner, je kan veel trainen per spiergroep en echt al je kracht kwijt in de spiergroepen. Ik gebruik zelf een 4 daags split schema, ik verdeel mijn spiergroepen dus over 4 dagen en heb 3 dagen rust, het voordeel is hier van, je kan meer oefeningen per spiergroep pakken per trainingje hebt meer rust, omdat je 1x per week een spiergroep pakt. dus je hebt geen last van spierpijn in die spiergroep van de vorige training.

Aangezien je niet naar de sportschool kan, zou ik in jouw geval voor een split schema gaan, dit omdat dan niet je hele kamer naar zweet gaat stinken, maar ook omdat je geen begeleiding hebt, met een full body schema ben je aan het einde naar de klote, dan ga je oefeningen mischien wat slordiger doen, en loop je meer kans op blesures. dat je al squats doet is zeer goed, ga zo door!

Als je echt serieus gaat trainen moet je ook goed eten, neem vooral meer Kcal,Koolydraten,eiwiten, die zijn erg belangrijk. Zoals pasta's, yoghurt,melk,eieren, en nog heel wat meer

Voor thuis zijn een paar basis fitness dingen wel makkelijk, zoals Dumbbells, barbell met schijven. een bankje, mischien een powerrack, ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven, maar denk dat sportschool veel goedkoper is, nieuwe toestellen zijn erg duur, je moet er ruimte voor hebben, en je krijgt geen begeleiding.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Een FB schema is een Full Body schema, je traint dan 2 a 3 keer per week je hele lichaam in 1 trainings sessie, sommige mensen vinden dit fijner, het nadeel is wel dat je per spiergroep minder oefeningen kan pakken, omdat je het anders niet red kwa tijd en kracht, hier had ik last van teminste

Een splitschema is een schema waarmee je je spiergroepen verdeelt over de week, je pakt dus de ene dag die spiergroepen en de andere dag de andere spiergroepen. Uit eigen ervaring vind ik splitschema veel fijner, je kan veel trainen per spiergroep en echt al je kracht kwijt in de spiergroepen. Ik gebruik zelf een 4 daags split schema, ik verdeel mijn spiergroepen dus over 4 dagen en heb 3 dagen rust, het voordeel is hier van, je kan meer oefeningen per spiergroep pakken per trainingje hebt meer rust, omdat je 1x per week een spiergroep pakt. dus je hebt geen last van spierpijn in die spiergroep van de vorige training.

Aangezien je niet naar de sportschool kan, zou ik in jouw geval voor een split schema gaan, dit omdat dan niet je hele kamer naar zweet gaat stinken, maar ook omdat je geen begeleiding hebt, met een full body schema ben je aan het einde naar de klote, dan ga je oefeningen mischien wat slordiger doen, en loop je meer kans op blesures. dat je al squats doet is zeer goed, ga zo door!

Als je echt serieus gaat trainen moet je ook goed eten, neem vooral meer Kcal,Koolydraten,eiwiten, die zijn erg belangrijk. Zoals pasta's, yoghurt,melk,eieren, en nog heel wat meer

Voor thuis zijn een paar basis fitness dingen wel makkelijk, zoals Dumbbells, barbell met schijven. een bankje, mischien een powerrack, ik weet niet hoeveel geld je uit wil geven, maar denk dat sportschool veel goedkoper is, nieuwe toestellen zijn erg duur, je moet er ruimte voor hebben, en je krijgt geen begeleiding.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bedankt !

Ja wil er graag voor gaan, en van die verstelbare dumbbells van 15 kg wil ik graag kopen, maar dat wil me moeder niet dus moet ik dat stiekem doen :D;)
En een bankje zit er niet in ben ik bang.. dit omdat me moeder dus niet wil dat ik daar aan doe maar het maar gewoon bij me sport hou wat ik nu doe (waterpolo) erg harde sport waar bij ook veel kracht nodig is.

En de sportschool zit er dus ook niet in..

dus wil eigenlijk oefeningetjes die je met dumbbells kan doen. waar je ook echt vooruitgang in ziet na een tijdje.

Spierbal.

Bedankt !

Ja wil er graag voor gaan, en van die verstelbare dumbbells van 15 kg wil ik graag kopen, maar dat wil me moeder niet dus moet ik dat stiekem doen :D;)
En een bankje zit er niet in ben ik bang.. dit omdat me moeder dus niet wil dat ik daar aan doe maar het maar gewoon bij me sport hou wat ik nu doe (waterpolo) erg harde sport waar bij ook veel kracht nodig is.

En de sportschool zit er dus ook niet in..

dus wil eigenlijk oefeningetjes die je met dumbbells kan doen. waar je ook echt vooruitgang in ziet na een tijdje.

Spierbal.

Een bankje zou super wezen als dat zou lukken, want met alleen maar opdrukken kan je je borstspieren niet echt super pakken, met een bankje kan je Dumbbell Press doen, is eer fijne oefening.

2x15KG ga je snel over heen met somige oefeningen, zo en zo Biceps pak je snel 15KG en borst al helemaal.

Voor rug, zou een stok waaraan je kan optrekken goed zijn. hoef je opzich dan niets anders voor naar je kamer mee te smokkellen, want met breed en smal optrekken train je aardig goed je rug.

Voor benen gewoon een heel zwaar iets in je nek leggen zodat je kan squaten.

Voor biceps kan gewoon met dumbels, triceps word wel lastig.

Hier heb ik een stuk tekst in het engels, over hoe je thuis kan trainen zonder apparaten en bankjes enzo:

Deltoids (Delts) - Point of each shoulder - Decline Push-ups and Semi One-arm Push-ups.
Pectorals (Pecs) - Upper front of rib cage - Wide Decline Push-ups and Indian Push-ups.
Brachialis (Brachy) - Side of upper arm - Semi One-arm Push-ups and Wide Decline Push-ups.
Triceps (Tri's) - Back of upper arm - Wide Decline Push-ups, Tricep Dips and Hip Raiser.
Biceps (Bi's) - Front of upper arm - Indian Push-ups.
Trapezius (Traps) - Upper back - Inverse Push-ups and Hip Raiser.
Latissimus Dorsi (Lats) - Back muscles that give one a V-shaped appearance - Inverse Push-ups.
Rectus Abdominis (Abs) - Front abdomen - Crunches and Twists.
External/Internal Obliques (Obliques) - Sides of waist- Side Bends and Twists.
Gluteus Maximus (Glutes) - Buttocks - Hip Raiser and Indian Squats (Baitak).
Quadriceps (Quads) - Front of thigh - Indian Squats (Baitak) and Sideways Lunge.
Hamstrings (Hams) - Rear of thigh - Indian Squats (Baitak) and Sideways Lunge.
Soleus and Gastrocnemius (Calves) - Calves - Calf Raises and Indian Squats (Baitak).

Het nadeel hiervan is wel dat je nooit zwaarder kan dan dat je zelf weegt.

Ik hoop dat het gaat lukken;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven