XXL Nutrition

Trainingsweek

Bezoekers in dit topic

Robbie Ton

Novice
Lid geworden
12 jan 2018
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
72kg
Hallo beste mensen, ik ben pas begonnen met krachttraining. Ik wil het raag combineren mt calisthnics. Beste van beide werelden. Ook doe ik aan kickboks. Ik doe het liefst 2x per week kickboks. De dagen dat ik geen krachttraining doe (rustdagen dus) wil ik kickboksen. Omdat kickboks intensief is ben ik bang dat ik me spieren overbelast is dat waar? Ik heb nu twee mogelijkheden weet alleen niet welke te volgen:

Maandag: kickboks
Dinsdag: rug/bicep
Woensdag: rust
Donderdag: kickboks
Vrijdag: borst/tricep
Zaterdag: benen/schouders
Zondag: rust

In princiepe rust ik na rug en bicep een dag en ga daarna kickboksen maar soms heb ik twee dagen spierpijn (beginner).

Maandag: kickboks
Dinsdag: rust
Woensdag: rug/bicep
Donderdag: borst tricep
Vrijdag: rust
Zaterdag: benen schouders
Zondag: rust

Wat vinden jullie ervan?
 
Beste van beide werelden lijkt op ideaal -althans op papier-, maar leidt er in de praktijk meestal toe dat je veel te veel wilt en uiteindelijk alles maar half doet.

Mijn advies is daarom om af te wisselen met een fullbody schema, dat ligt veel meer in lijn met je andere activiteiten.
En dan bedoel ik een fullbody schema met alleen complexe compound beweging en verder geen isolatie-oefeningen.

Max 6 oefeningen, bijvoorbeeld: Squats, deadlifts, pullups, dips, high pull, OH press.

Dan doe je zoiets als dit:

- 2x per week FB
- 2x per week kickboksen
- 1x per week calisthenics
- 2 rustdagen

Lijkt mij mooi zat.
 
Beste van beide werelden lijkt op ideaal -althans op papier-, maar leidt er in de praktijk meestal toe dat je veel te veel wilt en uiteindelijk alles maar half doet.

Mijn advies is daarom om af te wisselen met een fullbody schema, dat ligt veel meer in lijn met je andere activiteiten.
En dan bedoel ik een fullbody schema met alleen complexe compound beweging en verder geen isolatie-oefeningen.

Max 6 oefeningen, bijvoorbeeld: Squats, deadlifts, pullups, dips, high pull, OH press.

Dan doe je zoiets als dit:

- 2x per week FB
- 2x per week kickboksen
- 1x per week calisthenics
- 2 rustdagen

Lijkt mij mooi zat.

Dat full body klinkt wel goed eigenlijk. Dan zou ik doen: squat, deadlift, pull up, bench press, dips, high pull. Zijn er 7.

Maandag: kickboks
Dinsdag: full body workout
Woensdag: rust
Donderdag: kickboks
Vrijdag: calisthenics
Zaterdag: full body workout
Zondag: rust

Nou is me enige zorg, vrijdag calisthenics en dan zaterdag full body workout. Aangezien calisthenics ook een full body workout is. Dan doe ik twee dagen achter elkaar full body workout is dat een probleem? Bedoel zijn niet heel veel oefeningen op zich.
 
Dat full body klinkt wel goed eigenlijk. Dan zou ik doen: squat, deadlift, pull up, bench press, dips, high pull. Zijn er 7.

Maandag: kickboks
Dinsdag: full body workout
Woensdag: rust
Donderdag: kickboks
Vrijdag: calisthenics
Zaterdag: full body workout
Zondag: rust

Nou is me enige zorg, vrijdag calisthenics en dan zaterdag full body workout. Aangezien calisthenics ook een full body workout is. Dan doe ik twee dagen achter elkaar full body workout is dat een probleem? Bedoel zijn niet heel veel oefeningen op zich.


7 inderdaad, ik kan niet zo goed tellen :emo:

Als het goed is spreken de calisthenics het lichaam op een behoorlijk andere manier aan dan op FB kracht-dag.
Dit zou dus geen probleem moeten zijn, ook gezien de rustdag die er op volgt.

Je zou ook de zaterdag kunnen omwisselen met de vrijdag en zien hoe dat bevalt.

Beetje experimenteren met wat je doet en op welke dag is wel aanbevolen....
 
Back
Naar boven