MuscleMeat

Trainschema rugspieren

Chin up
Triangle pull down
Bent over row barbel( Wide grip )
Deadlift

En dan volgends piramide vorm ( 12-10-8-8,6 )

Head stands, balancerend op de vingers ipv de handen (3 keer 30 seconden)

dumbbell shrugs (8 met 24K, 8 met 26K, 8 met 28K, fail met 32K)

Pull Up wide grip (tot ik niet meer kan)

(10 seconden pause)

Pull Up medium grip (tot ik niet meer kan)

(10 seconden pause)

Chin Up medium grip (tot ik niet meer kan)

(10 seconden pause)

Chin Up close grip (tot ik niet meer kan)

(3 minuten pauze en vanaf de pull up nog een keer herhalen)

Deadlift (8 met 40K, 8 met 50K, 8 met 60K, fail met 80K)

Als jij dat niet veel oefeningen noemt.. Aan 4 oefeningen voor je rug heb je genoeg. Zeker als beginner..

• Topic Starter Topic Starter
Als jij dat niet veel oefeningen noemt.. Aan 4 oefeningen voor je rug heb je genoeg. Zeker als beginner..

Luistert, ik ben zeker geen beginner. Ik doe dit al vanaf mijn 18e en ik ben alleen vrij recent op dit forum terecht gekomen via een maat van me. Ik probeer sinds een paar maanden wat meer volume te kweken omdat mijn kracht in principe goed is, maar bleef d'r nog wat iel uitzien (ik doe hiernaast ook nog Hung Gar Kung Fu). Daarom vraag ik ook om adviezen, niet om bijdehante opmerkingen als "wil je clown worden ofzow?" als je toevallig een bepaalde oefening niet kent (Matt Furey is ook een groot voorstander van deze oefening overigens). Persoonlijke voorkeuren heb je natuurlijk ook: d'r is ook geen "echte waarheid" met wat de ideale rugtraining is. Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet. Zo vind jij die oefening van mij maar maf en zo ga ik ook niet aan de bent over rows beginnen, omdat ik dat niet erg lekker vind voelen: heb d'r vrede mee. Trouwens, op jouw leeftijd al gaan deadlifte? Ik wens je veel succes, spreek je op je veertigste wel weer, wanneer je krom loopt van een beschadigde rug: je bent nog niet eens uitgegroeid met je 16 jaartjes...

Hehe wie groot wilt zijn moet vroeg beginnen ik spreek je nog wel als ik 40 ben ja.. Als jij de deadlift goed uitvoerd is er niks aan het handje. En ik wist niet dat je al 4 jaar trainde. Maar als je al 4 jaar traind had je toch wel geweten dat jou schema nergens op slaat en had je stukke meer kennis moeten hebben. Maarja suc6 nog met je schema.. Hou hem maar zo hij is echt PERFECT.

En trouwens als de rows niet goed voelen zou ik maar is naar je uitvoering kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe wie groot wilt zijn moet vroeg beginnen ik spreek je nog wel als ik 40 ben ja.. Als jij de deadlift goed uitvoerd is er niks aan het handje. En ik wist niet dat je al 4 jaar trainde. Maar als je al 4 jaar traind had je toch wel geweten dat jou schema nergens op slaat en had je stukke meer kennis moeten hebben. Maarja suc6 nog met je schema.. Hou hem maar zo hij is echt PERFECT.

En trouwens als de rows niet goed voelen zou ik maar is naar je uitvoering kijken.

Groot... als in omvang ja. Nee je hebt gelijk, het enige is dat ik het niet zozeer over omvang had maar over het verslijten van je lichaam. Als je dat soort riskante oefeningen gaat doen terwijl je nog niet eens uitgegroeid bent dan moet je wel HEEL zeker van je zaak zijn. Want ik kan je naar genoeg fitnessinstructeurs en fysiotherapeuten doorverwijzen die je dat keihard af zouden raden. Daarom ben ik er zelf ook niet mee begonnen voor m'n 21e...

Zolang je de oefening met beleid uitvoerd en normale gewichten aan de stang hangt is er niks aan de hand ;)

je zegt tegen rawplayer " Je hebt veels te veel oefeningen uitgekozen. Hou het gewoon simpel en effectief"

Nee ik bedoelde dat ik het met rawplayer eens ben. Dat je alleen maar roeien, deadliften, hypers, chinup/pulldowns nodig hebt. En niet 10 verschillende oefeningen..

:thumbs: mis-interpretatie.. ik was het nl ook 100% eens met rawplayers post

[Quote: Lee Haney, Stick to the basic, never try to rewrite the book]

Chin
Row
Deadlift

Klaar;)

chinnen met gewicht
bent over row
deadlift
cable row tot fail.

zo doe ik het en dan van ieder 4 a 5 sets

Ik ben benieuwd hoeveel reps je doet met die pull-up. Als je er meer dan 8 doet zou ik er zowieso ff een gewicht bijhangen. Zou gewoon bij 1 gripstand houden en daar een paar setjes mee doen. Pak je de volgende keer datje rug traint anders.

Persoonlijk ben ik een fan van cable rows. Let op dat je wel de nadruk legt op je rug en niet op je armen zoals ik veel mensen zie doen die hun rug proberen te trainen. Als het goed is voel je zelf wel aan welke spieren je heetmeeste aanspreekt, vooral de dag erna:D Zo kan je een stuk zwaarder gaan, anders schiet je niet op.

Terug
Naar boven