MuscleMeat

Transfernieuws: Buitenland

alex is nog altijd niet zeker (al is de hoop zeer klein) cocu gaan we zeker missen. maar lazovic vind ik een zeer goede aankoop en de terugkeer van aisatti juich ik ook zeer hard toe, verder verwacht ik wel wat van reis en perez heeft toch ook al heel wat bewezen. Ajax is met babel veel dreiging kwijt en met davids gekwetst voor lange tijd is misschien wel de beste speler van de ploeg er niet bij, en zonder davids gaat sneijder ook minder renderen omdat hij nu zelf meer moet gaan verdedigen. dus ajax geef ik niet echt kans op de titel. AZ met de nodige dosis geluk en feyenoord heeft grote namen gekocht maar het is nog afwachten of er een goed team van gevormd kan worden. en PSV heeft elk jaar bewezen er toch te staan na de verkoop van belangrijke spelers

Ik denk dat Lazovic en Koeman met elkaar gaan botsen, maar dat is afwachten. Perez is een goede aankoop ja, en Aisatti is een goed talent inderdaad. Maar vergeet niet dat Hiddink een bepalende factor was de afgelopen jaren, ik ken geen enkele coach die van een groep spelers zo snel een team kan maken. Maar goed, het is altijd afwachten, er kan nog vanalles gebeuren.

*Sylvain Wiltord van Olympique Lyon naar Rennes
*Morton Bisgaard van Derby County naar Odense BK
*Jose Pla van PSV naar Levante
*Esad Razic van Helmond Sport naar AEK Larnaca

AEK Larnaca begint onderhand een Nederlandse enclave te worden, met Nodin Wooter, Raymond Victoria, Jatto Ceesay, uzbuike Oliseh en nu Esad Razic..heeft het 5 spelers die ooit op de Nederlandse velden te bewonderen waren;), we gaan ze volgen:eek::D.

Romeo Castelen...Ajax ?

Romeo Castelen staat nog steeds in de belangstelling van verschillende
Franse clubs..Feyenoord zou hem willen laten gaan voor rond de 3,5 miljoen omdat hij anders volgend jaar gratis de kuip uit loopt....:o.
Ook Ajax schijnt in het geruchtencircuit vage belangstelling te hebben voor Castelen...nu de transferprijs van prieto is op geschroefd door de spanjaarden.

Ga buffel nu naar Feyenoord?

Ga Bert trouwens in 4-4-2 spelen of in 4-3-3 ?

Ga buffel nu naar Feyenoord?

Ga Bert trouwens in 4-4-2 spelen of in 4-3-3 ?

Neee:nope:, Buffel heeft zelf dat gerucht in de wereld geholpen...is geblesseerd en zal waarschijnlijk niet al te veel speelminuten krijgen in Glasgow...dus probeert hij zelf belangstelling op gang te brengen:o.

Denk dat ze een variant van 4-4-2 gaan spelen omdat ze waarschijnlijk Castelen nog gaan verkopen....m.b.t. dergradatie voetbal is het ook beter
iets meer naar achteren te hangen;).

Update 30-7

*Aaron Galindo van Grasshoppers naar Eintracht Frankfurt
*Gregory Vignal van RC Lens naar Glasgow Rangers
*Hassan El Fakiri van Borussia Monchengladbach naar SK Brann Bergen

De transfer (23-7)van Wiltord is toch nog op het laatste moment afgeketst:eek:.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
'Freddy Adu gaat tekenen bij Benfica'

24/7/2007 18:10

Freddy Adu zou op het punt staan te tekenen bij Benfica, meldt CNNSI.com. De Amerikaanse tiener ontbrak zondag tijdens het oefenduel dat zijn Real Salt Lake speelde met Everton.
De zaakwaarnemer van Adu zou druk bezig zijn met het rondmaken van de overgang. De achttienjarige middenvelder annex aanvaller heeft er nooit een geheim van gemaakt te willen voetballen in Europa. Zijn voorkeur gaat uit naar Engeland, maar het verkrijgen van een werkvergunning schijnt voor hem erg lastig te zijn.

Adu debuteerde op veertienjarige leeftijd in de Major League Soccer. Na drie seizoenen bij DC United belandde hij aan het begin van de huidige competitie bij Real Salt Lake, waarvoor hij tot dusverre één keer scoorde in elf duels.

Sanogo is verlost van hatelijke fans HSV

24/7/2007 18:41

Boubacar Sanogo zette dinsdag zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Werder Bremen. Daarmee verloste de 24-jarige spits zichzelf van de fans van Hamburger SV.
De supporters van HSV hadden het niet zo op de aanvaller uit Ivoorkust. Tot frustratie van de speler zelf, die moest gissen naar de reden. 'Lag het alleen aan de doelpunten die ontbraken?', wijst hij naar zijn matige cv met slechts vier goals in 31 optredens.

'Nee, dan hadden de andere aanvallers ook uitgefloten moeten worden. Maar in Hamburg richtten alle verbale aanvallen zich tegen mij, zelfs toen we succesvol waren. Volgens mij is het een gebrek aan respect. Ik heb nooit voor ergernis gezorgd, was nooit in de disco of zo. Ik begrijp de fans niet. Binnen de club heeft iedereen mij altijd gesteund. Ik had nimmer verwacht dat uitgerekend de zó geprezen fans de reden voor mijn vertrek zouden zijn', klaagde Sanogo in het Hamburger Abendblatt.

Werder betaalt vijf miljoen euro voor Sanogo en zal tot 2010 een premie van 350 duizend euro overmaken aan HSV voor elk seizoen dat de club uit Bremen erin slaagt zich te plaatsen voor de Champions League.

'Ik ben niet de nieuwe Klose, ik ben Sanogo', waarschuwde Sanogo alvast de aanhangers van Werder. 'Ik had vorig seizoen al naar Werder willen gaan, ware het dat er toen problemen met mijn transfer waren. Nu is het gelukt. Ik hoop hier net zo lang te blijven als Torsten Frings of Frank Baumann.'

Kluivert accepteert aanbod Wednesday

25/7/2007 8 :21

Sheffield Wednesday kan binnenkort Patrick Kluivert op Hillsborough verwachten. De aanvaller heeft positief gereageerd op de toenadering van The Owls.
Kluivert heeft nog geen club voor het nieuwe seizoen. Bij PSV hoefde de 31-jarige spits, die eerder uitkwam voor Valencia, Barcelona, AC Milan, Ajax en Newcastle United, niet meer te rekenen op contractverlenging.

Manager Brian Laws was dinsdag nog in afwachting van een reactie van Kluivert. 'Er bestaat een kans dat het doorgaat', aldus de coach op de website van Sheffield Wednesday. 'We weten allemaal dat hij een kwaliteitspeler is, maar ik zou hem graag willen zien trainen en spelen om te zien hoe groot zijn honger nog is.'

Sheffield Wednesday eindigde het afgelopen seizoen op de negende plaats in het Championship, het tweede profniveau van Engeland. The Owls strandden op vier punten van een plaats die recht geeft op deelname aan de play-offs om promotie.

Lecce maakt de weg vrij voor vertrek Pellè

25/7/2007 9 :15

Graziano Pellè mag toch vertrekken bij Lecce. De club uit de Serie B werkte de spits aanvankelijk tegen bij diens gewenste overstap naar AZ.
Op de officiële website van Lecce zegt vice-voorzitter Mario Moroni dat Lecce alsnog bereid is de aanvaller van de Italiaanse jeugdploeg van de hand te doen. 'We hebben geprobeerd om hem te behouden, maar aan alles zit een grens. Hij blijft volharden in zijn wens in Nederland aan de slag te gaan.'

De bestuurder van Lecce noemde op de website geen vraagprijs. Eerder werd al duidelijk dat Lecce zeker zes miljoen euro verlangt voor de spits. AZ is bereid daaraan te voldoen, maar de Italiaanse club wilde kijken of het de prijs nog kon opdrijven.

Het is overigens niet duidelijk of AZ nog wel is geïnteresseerd in Pellè, die derde keus was in Alkmaar. De club trachtte eerder Roy Makaay en Danko Lazovic binnen te halen. Technisch directeur Marcel Brands liet bovendien eerder al weten zich te storen aan de starre houding van Lecce. Dat was aanleiding naar andere opties te kijken.

Sheffield past niet in toekomst Kluivert

25/7/2007 12:23

Sheffield Wednesday heeft toch een afzegging van Patrick Kluivert ontvangen om op proef te komen bij de Engelse club. De 31-jarige spits houdt zijn handen vrij voor andere geïnteresseerde clubs.
'Ik wacht rustig af', vertelde Kluivert aan De Telegraaf. 'Mijn zaakwaarnemer legt alle aanbiedingen naast elkaar, waarna ik een beslissing zal nemen. Met de interesse van Sheffield Wednesday ben ik vereerd, maar een overgang past niet in mijn toekomstplannen.'

Na zijn vertrek bij PSV, waar hij geen contractverlenging kreeg, bleef het lange tijd stil rond Kluivert. Sheffield Wednesday was de eerste club die openlijk lonkte naar de diensten van de spits, maar krijgt nu nul op het rekest.

'Real compleet met Robben, Drenthe of Reyes'

25/7/2007 18:09

Ramón Calderón is geen voorzitter die op zijn tong bijt. De preses van Real Madrid verklaarde hoe De Koninklijke er voor staat op de transfermarkt.
Real wordt de laatste weken met tal van spelers in verband gebracht, die in aanmerking zouden komen voor een transfer naar de Spaanse kampioen. Op de meest genoemde namen ging Calderón op de website van zijn club in.

Zoals Chelsea's Arjen Robben: 'We onderhandelen nog steeds. We kunnen nog niets zeggen, totdat we een akkoord hebben. We willen een redelijke prijs betalen, maar zijn club moet eerst besluiten of ze hem wil verkopen. Als dat is gebeurd, voorzie ik geen enkel probleem voor de contractbesprekingen met de speler.'

Over Feyenoorder Royston Drenthe was hij kortaf: 'We moeten een paar dagen wachten op wat er gaat gebeuren.' En over José Antonio Reyes was hij duidelijk: 'We willen dat hij bij ons blijft onder de voorwaarden, die we al hadden afgesproken met Arsenal.'

Dat alle drie binnenkort in het wit van Real voetballen, hoeven de supporters niet te verwachten, aldus Calderón. 'Ik denk dat de selectie compleet zal zijn als we van een van de drie spelers die we willen hebben de transfer afronden: Robben, Drenthe of Reyes.'

Calderón ontkende dat Real Andres Iniesta wil inlijven. 'We hebben hem niet benaderd. Hij is een buitengewone speler, maar we hebben nooit aan hem gedacht. Hij is een speler van Barcelona en onze ploeg is bijna compleet.'

Benfica mist alleen jawoord van Freddy Adu

25/7/2007 18:34

Benfica's eerste poging Freddy Adu in te lijven is mislukt, ook al kwam de Portugese club tot een akkoord met de Major League Soccer (MLS).
Benfica en de MLS zijn het eens over een transfersom van twee miljoen dollar voor de achttienjarige jeugdinternational (circa 1,3 miljoen euro). Maar Adu zelf kwam niet tot een vergelijk met de club uit Lissabon, zo bericht het Amerikaanse CNNSI. De aanvallende middenvelder keerde inmiddels terug uit de Portugese hoofdstad.

Volgens John Elinger, de technisch directeur van Real Salt Lake, de club waarbij Adu onder contract staat, is er nog geen punt gezet achter de onderhandelingen. 'Ik weet dat Freddy zijn zaakwaarnemer heeft gebeld en heeft gezegd Alles is nog mogelijk, laat dit niet stuklopen. Als club zijn we blij dat hij nog even blijft, maar we zijn ook blij voor hem als hij de kans krijgt overzees te spelen.'

'Inter en Roma alsnog akkoord over Chivu'

25/7/2007 23:58

AS Roma en Internazionale zijn het eens over een transfer van Cristian Chivu. De Nerazzurri betalen naar verluidt vijftien miljoen euro en laten Marco Andreolli naar Rome vertrekken, zo melden onder meer Ansa en La Gazzetta Dello Sport.
De transfer is onverwacht en bliksemsnel tot stand gekomen. Enkele weken terug leek een transfer van de Roemeen naar Inter nog onwaarschijnlijk. Real Madrid had immers meer geboden dan de Italiaanse kampioen en Roma stuurde aan op een transfer van Chivu naar De Koninklijke.

De verdediger zelf weigerde echter mee te werken. Chivu wilde liever naar Inter en meldde desnoods zijn tot medio 2008 lopende contract uit te dienen, tot woede van Roma. Real besloot vervolgens in zee te gaan met Pepe van FC Porto.

Woensdagavond meldde Inter-voorzitter Massimo Moratti zich per privévliegtuig in Rome, om er opnieuw te onderhandelen. Om half negen had de preses wat hij wilde: een akkoord met de Romeinse club over de transfer van Chivu. Nog deze week hoopt Inter de komst van de vijftigvoudig international te bezegelen met handtekeningen.

Andreolli is een 21-jarige verdediger, die nog tot medio 2011 onder contract stond bij Inter. Hij kwam in de laatste drie seizoenen tot in totaal zeven competitieduels, waarvan vier in het afgelopen seizoen.

Koevermans: 'AZ jaagt me naar buitenland'

26/7/2007 8 :54

Danny Koevermans voelt zich steeds minder op zijn gemak bij AZ. De aanvaller wil bij gebrek aan perspectief weg, maar ziet die wens steeds gefrustreerd worden door de houding van de Alkmaarse club.
AZ probeerde Koevermans voor zich te winnen door hem een nieuwe aanbieding te doen. Maar de 28-jarige Schiedammer wil voorlopig niet praten over het aanbod. De houding van de Alkmaarse club zit hem dwars.

Trainer Louis van Gaal heeft zijn plannen uit te doeken gedaan over de rol van de spits in het aanstaande seizoen. '"Je komt niet in de basis en begint als pinchhitter", zei Van Gaal', zegt de spits in De Telegraaf. 'Niet eens van: "Ga de concurrentie aan en zorg dat ik niet om je heen kan."'

Het vooruitzicht van een rol op het tweede plan was aanleiding voor Koevermans nadrukkelijker na te denken over een transfer. 'Mede met het oog op het EK van volgende zomer. Ik wil en moet gewoon iedere week voetballen.'

Feyenoord en 1. FC Nürnberg waren geïnteresseerd. 'Maar die belachelijk hoge transfersom staat alles in de weg', aldus Koevermans, die zelf een overgang naar Shakhtar Donetsk niet zag zitten. 'Die is in geen enkele verhouding met mijn contract en vooruitzicht als bankzitter!'

'Het kan toch niet dat de werkgever - AZ - bepaalt waar ik als werknemer heen ga. Het lijkt me arbeidsrechtelijk onhoudbaar dat ik niet kan bepalen waar mijn toekomst ligt', vervolgt de Schiedammer. 'AZ, dat altijd de mond vol heeft over het behoud van goede Nederlandse spelers, jaagt mij zo naar het buitenland. Of vinden ze de best scorende Nederlandse spits en international niet tot de categorie goede spelers behoren?'

'Pellè wordt medisch gekeurd in Alkmaar'

26/7/2007 9 :15

Graziano Pellè lijkt toch nog volop in de belangstelling te staan van AZ. De Italiaanse spits van Lecce zou op het punt staan om medisch gekeurd te worden door de Alkmaarse club.
Op de officiële website van Lecce wordt gemeld dat Pellè niet meedeed aan het oefenduel van de club tegen het nationale team van China. Als reden wordt aangegeven dat de Italiaanse jeugdinternational naar Nederland zou afreizen voor de medische keuring in opdracht van AZ.

Eerder leken de Alkmaarders, die momenteel voor een trainingskamp in Duitsland verblijven, te zijn afgehaakt. Technisch dirtecteur Marcel Brands vond dat de zaak te lang duurde en kondigde daarbij aan dat AZ de aandacht op andere gegadigden zou richten.

Lecce wil voor de 1 meter 93 lange spits ruim zes miljoen euro toucheren. Een opmerkelijk hoog bedrag, omdat de aanvaller bij Lecce in de afgelopen jaren niet veel speeltijd kreeg. De in de Serie B uitkomende club leende hem uit aan achtereenvolgens Catania, Crotone en Cesena.

Piqué en Rossi mogen niet weg bij ManUnited

26/7/2007 11:12

Ondanks interesse van andere clubs is coach Alex Ferguson vastbesloten Gerard Piqué en Giuseppe Rossi (foto) voor Manchester United te behouden. De Schot denkt dat het tweetal zich tijdens hun verhuurperiode voldoende heeft ontwikkeld om meer aan spelen toe te komen op Old Trafford.
'Giuseppe heeft negen keer gescoord in zestien duels bij Parma en de algemene opinie is dat hij de club in de Serie A heeft gehouden', aldus Ferguson op de website van The Mancunians. 'Gerard speelde 24 wedstrijden voor Real Zaragoza en heeft het uitstekend gedaan. We hebben al hun videobeelden bekeken. Ze komen zeker terug.'

Het aanblijven van Pique en Rossi is mede ingegeven door de blessuregolf in maart van het afgelopen seizoen. 'Toen we het in de halve finale van de Champions League op moesten nemen tegen AC Milan, waren we niet fris genoeg. Mochten we komend seizoen opnieuw met blessures worden geconfronteerd, dan hoop ik dat we dit keer voldoende vervangers hebben klaarstaan.'

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de verhuurde spelers blijvend een plaats in het eerste elftal veroveren. Ferguson liet zich in dat verband onlangs ook lovend uit over de ontwikkeling van Chris Eagles, die tijdens de eerste helft van het afgelopen seizoen op huurbasis voor NEC uitkwam.

'De jongens die elders op huurbasis hebben gespeeld, hebben zich bewezen. Met hun terugkeer is onze selectie sterker geworden. Bij ons kunnen zij zich nóg beter ontwikkelen. Op huurbasis mogen ze dan meer aan spelen toekomen, het is van extra waarde dat ze bij ons trainen en deel uit te maken van het team.'

Damn wat een kern hebben ze toch :eek:. Man.Utd wordt weer kampioen volgens mij. Al die jonge talenten: Andersson, Nani, rossi, piqué, Rooney, Ronaldo, carrick, smith aangevuld met ervaren spelers: neville, ferD., V.d Sar, vidic, heinze, hargreaves, saha, Giggs, Scholes en interessnate opties: silvestre, evra, solksjear, park, brown, o'shea en fletcher, ... het zal
weer een superseizoen worden.

'Wilhelmsson is in beeld bij Hamburger SV'

26/7/2007 11:50

De aanvallende middenvelder Christian Wilhelmsson lijkt op weg naar de Bundesliga. Hamburger SV zou zich bij FC Nantes voor de Zweed hebben gemeld.
Wilhelmsson werd eerder al genoemd bij Bolton Wanderers, maar de 42-voudig international van Zweden gaat mogelijk toch niet naar het Premiership. Volgens het Franse dagblad L'Equipe heeft HSV zich bij Nantes gemeld. Volgens die krant zou de door Huub Stevens getrainde club drie miljoen euro over hebben voor de Zweed.

Wilhelmsson verwisselde Anderlecht vorig jaar voor Nantes. Bij de Franse ploeg slaagde hij er niet in een vaste basisplaats te veroveren. In de winterstop werd de middenvelder verhuurd aan AS Roma. De Romeinse club wilde de ex-speler van Anderlecht definitief overnemen, maar hikte aan tegen de vraagprijs van Nantes.

Atlético legt twintig miljoen neer voor Simão

26/7/2007 12:15

De Portugese international Simão keert bij Atlético Madrid na zes jaar terug in de Primera División. Voor twintig miljoen euro was Benfica bereid de aanvaller te laten gaan.

Atlético Madrid en Benfica voerden langdurige onderhandelingen over een afkoopsom. Uiteindelijk kwamen beide partijen uit op een bedrag van twintig miljoen. Benfica kan bovendien nog als onderdeel van de deal twee spelers uit de Atlético-selectie verwelkomen.

Simão (27) ondergaat deze week een medische keuring. Daarna kan de Portugese international zijn handtekening zetten onder een contract, dat hem vijf jaar in het Estádio Vicente Calderón houdt.

Voor Simão is het een nieuwe kans zich te manifesteren in de Primera División. Zijn twee seizoenen bij Barcelona brachten niet wat hij ervan had verwacht. Benfica haalde de aanvaller terug naar Portugal en zag hem weer opbloeien.

Atlético Madrid is bezig zichzelf te overtreffen wat de activiteiten op de transfermarkt betreft. De Rojiblancos trokken eerder hun beurs voor Cléber Santana (Santos), Raúl García (Osasuna), Christian Abbiati (AC Milan), Diego Forlán (Villarreal) en Luis García (Liverpool). De verkoop van Fernando Torres aan Liverpool leverde veertig miljoen euro op.

'Wilhelmsson geeft Bolton nieuwe dimensie'

26/7/2007 14:00

Christian Wilhelmsson zet binnen 24 uur zijn handtekening onder een contract, waarin wordt vastgelegd dat zijn club FC Nantes hem verhuurt aan Bolton Wanderers.
Op de officiële website van Bolton Wanderers wordt gemeld dat de Zweedse international binnen 24 uur voor een seizoen zal tekenen. De club uit het Premiership bekijkt na dat jaar of de middenvelder definitief zal worden aangetrokken. Tijdens het afgelopen seizoen verhuurde FC Nantes Wilhelmsson aan AS Roma.

Op het laatste moment leek ook Hamburger SV nog in de markt voor Wilhelmsson, maar de Trotters hadden hun zinnen al te zeer gezet op de Zweed. Bolton-manager Sammy Lee op de website van zijn club: 'Hij is een uitstekende winger en geeft ons spel komend seizoen een nieuwe dimensie.'

'Een van zijn grootste voordelen', vervolgt Lee, 'is dat hij even makkelijk aan de linker- als aan de rechterkant uit de voeten kan. Christian is een van de snelste spelers van het nationale team van Zweden. In potentie is hij met zijn snelheid en techniek een enorme aanwinst voor het Premiership.'

City legt Bulgaars international Petrov vast

26/7/2007 14:22

Manchester City heeft Bulgaars international Martin Petrov overgenomen van Atlético Madrid. The Blues trokken 6,5 miljoen euro uit voor de 28-jarige linkspoot, die voor drie seizoenen tekende in Manchester.
City wordt Petrovs vierde club buiten Bulgarije. De 62-voudig international (vijftien goals) werd tijdens het seizoen 1998/99 door Servette FC overgenomen van CSKA Sofia en verkaste in de zomer van 2001 naar VfL Wolfsburg. Na vier seizoenen in de Bundesliga werd Madrid zijn nieuwe werkterrein.

Bij Atlético kende Petrov een sterk eerste jaar met 36 competitieoptredens. Het afgelopen seizoen was vanwege een ernstige knieblessure minder succesvol. Voordat hij uit de roulatie raakte, nam de linkspoot op 7 oktober van het afgelopen jaar namens Bulgarije tegen Oranje (1-1) nog wel de openingstreffer voor zijn rekening. Eind april van dit jaar maakte Petrov zijn rentree bij Atlético.

De Bulgaar is de vierde aankoop van City onder het bewind van de nieuwe trainer Sven-Göran Eriksson. Eerder zetten Rolando Bianchi, Gelson Fernandes en Geovanni hun handtekening onder een contract in het City of Manchester Stadium.

Keane versterkt zich weer met ex-Mancunian

26/7/2007 21:56

Roy Keane heeft weer eens een speler met een verleden bij Manchester United naar Sunderland gehaald. Paul McShane maakte de overstap van West Bromwich Albion.
Sunderland betaalt ruim twee miljoen euro voor de 21-jarige Iers international. De centrale verdediger is de zesde speler die deze zomer nieuw is bij The Black Cats na Greg Halford, Russell Anderson, Michael Chopra, Kieran Richardson en Dickson Etuhu.

McShane is afkomstig uit de opleiding van Manchester United. De verdediger speelde geen enkel officieel duel voor The Red Devils. De club verhuurde hem aan Walsall en Brighton and Hove Albion. WBA nam hem vorige zomer over van United.

In zijn selectie heeft Keane al enkele anders spelers met een verleden als Mancunian, zoals Kieran Richardson, Liam Miller en Dwight Yorke.

Reds halen met Lucas geen typische Braziliaan

27/7/2007 14:00

Liverpool heeft de twintigjarige Braziliaan Lucas aan zich gebonden. De contractperiode is nog niet bekend. De Braziliaanse jeugdinternational is afkomstig van Grêmio.
Lucas speelt normaliter rechts op het middenveld. Hij is aanvoerder van het Braziliaanse elftal Onder-20. Op de officiële website van Liverpool, de club van Dirk Kuijt en Ryan Babel, zegt aanvoerder Steven Gerrard onder meer: 'Lucas heeft alles wat een speler van Liverpool moet hebben: een uitstekende balbehandeling, een geweldige pass en buiten het veld is het ook een prettige jongen. Op den duur kunnen we dankzij hem grote prijzen gaan winnen.'

Rafael Benítez, coach van Liverpool, is erg ingenomen met de komst van de Braziliaan. 'We moesten vlug handelen omdat meer topclubs achter hem aan zaten. Hij is niet echt een typisch Braziliaanse voetballer. Ik vind hem clever, en hij wil voortdurend de bal hebben.'

Fenerbahçe en Schalke ruziën om Appiah

27/7/2007 15:32

Fenerbahçe heeft bij de FIFA een klacht ingediend tegen Schalke 04. De Turkse club beschuldigt de Duitsers ervan Stephen Appiah op illegale wijze te hebben benaderd.
'Omdat Appiah nog tot medio 2010 bij ons onder contract staat, had Schalke contact met óns moeten opnemen en niet alleen met de speler zelf en zijn zaakwaarnemer', licht Fenerbahçe op zijn website de inschakeling van de wereldvoetbalbond toe.

De Turken zouden een afkoopsom van tien miljoen euro eisen voor de 26-jarige Ghanees. De middenvelder heeft zelf al overeenstemming bereikt met Schalke. 'Appiah wil graag naar ons toekomen en ook alleen naar ons', zegt Schalke-manager Andreas Müller in Der Kicker.

Appiah heeft er twee seizoenen opzitten bij Fenerbahçe. De Ghanees streek al op jonge leeftijd neer in Italië. Hij speelde achtereenvolgens op het middenveld van Udinese, Parma, Brescia en Juventus.

Zou een goeie aanwinst zijn voor schalke die nog altijd geen opvolger heeft voor lincoln!

Terry en Chelsea maken einde aan geruchten

27/7/2007 18:33

De handtekening van John Terry heeft een einde gemaakt aan alle speculaties over een vertrek bij Chelsea.
'Ik ben echt blij dat het achter de rug is', vertelt Terry op de website van Chelsea. De 26-jarige verdediger blijft met de nieuwe verbintenis nog vijf jaar op Stamford Bridge.

'Er zijn flink wat speculaties geweest, maar deze zaken hebben tijd nodig. Ik heb nooit getwijfeld of ik bij Chelsea wilde blijven en de club wilde dat ik zou blijven.'

Terry had nog een contract voor twee jaar met Chelsea. Maar omdat de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis zo lang zonder resultaat bleven, werd er gespeculeerd over een vertrek van de international van Stamford Bridge. Die zijn definitief ontzenuwd.

Ajax wil uiterlijk maandag akkoord Suárez

28/7/2007 12:03

Ajax heeft haast met Luis Suárez. Als de Amsterdammers maandag nog geen akkoord hebben over de transfer van de Uruguayaanse spits van FC Groningen, dan kijken ze verder, verklaart technisch directeur Martin van Geel in De Telegraaf.
'Suárez staat bovenaan de lijst. Maar als we er niet voor maandag uitkomen, stappen we over naar plan B.' Opmerkelijk genoeg vertelt Groningens algemeen directeur Hans Nijland in de Volkskrant dat beide clubs maandag gaan praten.

FC Groningen weigerde tot voor kort te onderhandelen met Ajax. Ten eerste wilde de club uit het noorden Suárez niet kwijt, ten tweede beoordeelde Nijland het eerste bod van 3,5 miljoen euro als 'een lachertje'. 'Zeker als je bedenkt dat Ajax voor Babel zeventien miljoen euro heeft gekregen', vertelde Nijland aan RTV Noord. En aan de Volkskrant: 'Een belediging voor een speler van het kaliber Suárez.'

Trainer Henk ten Cate vertelt in De Telegraaf dat Ajax nog twee alternatieven heeft indien het Suárez niet kan strikken. 'Daar zullen we dan zo snel mogelijk onze aandacht naar verleggen. Als er eventueel voor de tweede keer een arbitragezaak zou komen, gaat het weer weken duren. En daar hebben wij geen trek in. De voorronde van de Champions League staat voor de deur en die is voor ons heel belangrijk.'

Op 14 augustus begint de derde voorronde van de Champions League, waaraan Ajax deelneemt.

Met Santa Cruz heeft Blackburn vijf spitsen

28/7/2007 15:25

Roque Santa Cruz tekent bij Blackburn Rovers. De aanvaller verlaat Bayern München, waar hij nog tot medio 2009 onder contract stond, en zet zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis. Blackburn betaalt naar verluidt vijf miljoen euro.
Bij Bayern had de international van Paraguay weinig toekomst meer. De 25-jarige aanvaller is er nooit uitgegroeid tot de grote ster die de Duitsers in 1999 dachten in te lijven. In totaal speelde hij 155 competitieduels voor Bayern en maakte hij 31 goals.

Coach Mark Hughes denkt dat Santa Cruz het wel gaat redden bij Blackburn. 'Hij is een jonge speler, een international met een goede reputatie. Hij is gevaarlijk in de lucht en naar zo'n speler waren wij op zoek. En hij is fit, want hij heeft net voor Paraguay gespeeld tijdens het toernooi om de Copa América.'

Met de 53-voudig international (zeventien doelpunten) heeft Blackburn vijf spitsen in de selectie. Naast de Zuid-Amerikaan zijn dat Benni McCarthy, Jason Roberts, Matt Derbyshire en Maceo Rigters.

'Hamburg zal zondag Castelen presenteren'

29/7/2007 11:21

Nog dit weekeinde zal Hamburger SV zijn laatste aanwinst Romeo Castelen presenteren, zo berichten Radio Rijnmond en De Telegraaf. De aanvaller zou akkoord zijn over een vierjarig contract.
Feyenoord incasseert naar verluidt 2,5 miljoen euro voor Castelen, wiens contract in de zomer van 2008 afloopt. Maar de 24-jarige international mag nu al vertekken omdat hij weigert zijn verbintenis te verlengen.

In De Telegraaf reageerde Nigel de Jong al op de komst van Castelen. 'Deze transfer is een enorme kwaliteitsimpuls voor ons elftal. Vooral offensief konden we nog wel een goede speler gebruiken. Romeo belde me een tijd geleden om te vragen wat voor een club HSV was. Ik heb hem die informatie gegeven en ben ervan overtuigd dat hij gelukkig zal worden in Hamburg.'

'Ook Newcastle faalt in missie Steinsson'

29/7/2007 11:53

AZ heeft opnieuw een bod op Grétar Steinsson afgeslagen. Ditmaal was het Newcastle United dat er niet in slaagde de IJslandse international los te weken bij de club uit Alkmaar.
Volgens De Telegraaf dacht Newcastle met een bod van twee miljoen euro AZ te overtuigen Steinsson te laten gaan. Net als Middlesbrough dropen ook The Magpies af toen technisch directeur Marcel Brands liet weten dat hij zes miljoen euro wil zien voor de 25-jarige rechtsback.

AZ is zeer tevreden met de prestaties van Steinsson. De clubleiding heeft de negentienvoudig international onlangs nog voorgesteld zijn tot medio 2011 lopende contract met een jaar te verlengen.

BVB blokkeert transfer Dédé naar Roma

29/7/2007 17:12

Borussia Dortmund heeft een streep gezet onder de onderhandelingen met AS Roma over een transfer van aanvoerder Dédé.
'We hebben vandaag weer een gesprek met de Italianen gehad, maar we hebben ook hun laatste aanbod afgewezen. Voor mij zijn de onderhandelingen daarmee voorbij. Over zes dagen hebben wij onze eerste wedstrijd', verklaarde technisch directeur Michael Zorc op de website van zijn club.

Dédé zelf stond open voor een verhuizing naar Roma. De Braziliaanse verdediger voetbalt immers al negen jaar in het Westfalenstadion. Maar de 29-jarige linkspoot staat nog tot medio 2011 onder contract bij Dortmund.

Zorc legt uit waarom BVB voet bij stuk hield. 'We hadden zijn wens zowel sportief en economisch kunnen laten uitkomen. Maar ook wij hebben een doel. Ik denk dat Dédé onze beslissing professioneel zal respecteren. We willen rondom hem een nieuwe en succesvolle ploeg opbouwen.'

'Atlético kaapt Reyes weg voor neus Real'
29/7/2007 19:44

Atlético Madrid lijkt de strijd om José Antonio Reyes te hebben gewonnen. Lange tijd leek Real Madrid de beste papieren te hebben, maar volgens Spaanse media als Cadena SER, AS en Marca zal de 23-jarige aanvaller komend seizoen in het rojiblanco spelen.
Atlético zelf heeft de overgang nog niet bevestigd, maar volgens de media is de komst al afgerond. Reyes zal komende week voor vier seizoenen tekenen en Arsenal zal tussen tien en twaalf miljoen euro incasseren voor de speler die in januari 2004 overkwam van Sevilla.

Atlético jaagt al langer op Reyes. Zo had hij vorige zomer een voorcontract bij de Madrileense club getekend. Toch besloot hij in augustus 2006 te kiezen voor Real, dat hem voor een seizoen huurde van Arsenal. Wel moest hij Atlético een afkoopsom van naar verluidt twee miljoen betalen.

Deze zomer wint Atlético. De Colchoneros bleken slagvaardiger dan Real, dat niet meer zou willen bieden dan zeven miljoen euro. Olympique Lyon wilde wél meer betalen, maar Reyes liet weten alleen in Spanje te willen voetballen.

Reyes staat nog tot de zomer van 2011 onder contract bij Arsenal. Maar hij wil niet terug naar de Londense club, die de 21-voudig international overigens ook al duidelijk had gemaakt dat hij niet voorkomt in de plannen van The Gunners.

Met de komst van Reyes bekroont Atlético een zomer waarin het flink actief is op de transfermarkt. Zo vertrokken onder anderen Fernando Torres (Liverpool) en Martin Petrov (Manchester City) en arriveerden Diego Forlán (Villarreal), Simão (Benfica), Luis García (Liverpool), Christian Abbiati (AC Milan) en Raúl García (Osasuna). Marca berekende dat Atlético zo'n 79 miljoen euro heeft uitgegeven. Dat is meer dan Barcelona en Real tot nu toe hebben gedaan.

Ik denk dat reyes gewoon bij real blijft;

Rennes rekent niet op international Wiltord

30/7/2007 11:58

Stade Rennes geeft de hoop op de komst van Sylvain Wiltord op. Eerder dacht de Bretonse club de Franse international deze week te kunnen presenteren.
De 33-jarige aanvaller is uit de gratie geraakt bij zijn huidige club, de Franse kampioen Olympique Lyon. Rennes heeft Wiltord te kennen gegeven hem graag uit zijn lijden te willen verlossen, maar de spits treuzelt te lang in de ogen van Rennes-voorzitter Frédéric de Saint-Sernin.

'Ik ga ervan uit dat de nu zaak voorbij is', zegt De Saint-Sernin in het Franse dagblad L'Equipe. 'We hebben een agendaprobleem. De competitie begint over minder dan een week. Vóór die tijd willen we een spits hebben gecontracteerd, omdat we in augustus veel wedstrijden moeten spelen.'

Wiltord kwam in het seizoen 1992/93 ook al uit voor Rennes. Jean-Michel Aulas, voorzitter van Olympique Lyon, had Wiltord alle medewerking toegezegd. De spits wordt ook genoemd bij Olympique Marseille en Paris Saint-Germain.

Idd dave :D, raar is wel een goede club om je carriere af te sluiten.

Update 2-8

*Freddy Adu van Real Salt Lake naar Benfica
*Diego Godin van Nacional naar Villarreal
*Eric Lichaj van Chicago Fire naar Aston Villa

Jan Polak staat op het punt een contract te tekenen bij Anderlecht, de club zal dit straks wel bevestigen;).

Polak is bevestigd voor Anderlecht. De op 1-na-duurste aankoop ooit.

3miljoen €, typisch Belgie:rolleyes:

Update 6-8

*Ivica Kralj van Partizan Belgrado naar FC Rostov
*Fernando Baiano van Celta de Vigo naar Real Murcia
*Rene Higuita (41) maakte van de week een come back bij Guaros da Lora:eek:.

De Belgische transfers zijn me een beetje ontgaan de laatste dagen:sad:.
In de laatste drie weken is de verwachting dat er in Nederland nog een 10-tal transfers zullen plaats vinden....we blijven het volgen;).

Deryck naar Dender, die gast vertrok destijds met veel tralala bij Anderlecht kijk waar die nu zit.

Deryck naar Dender, die gast vertrok destijds met veel tralala bij Anderlecht kijk waar die nu zit.

Hij is gehuurd van feyenoord;)...groot talent nog steeds, al valt hij bij feyenoord nu net buiten de boot...zie in hem nog steeds een toekomstig international voor Belgie.

*Nicola Zigic van Racing Santander naar Valencia
*Daniel Cousin van Lens naar de Glasgow Rangers
*Scott Carson van Liverpool naar Aston Villa

Door de verkoop van Luis Suarez van FC Groningen naar Ajax zal er
ook in Scandinavie nog de nodige transfers plaats vinden omdat FC Groningen zich met een zak geld gaat richten op enkele spelers van
IFK Gotenborg.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Barça's sensatie Giovani is bijna Spanjaard
7/8/2007 11:24

Giovani dos Santos heeft opnieuw een stap gezet richting een plek in de selectie van Barcelona. De achttienjarige Mexicaan, die op het veld tijdens de voorbereiding een uitstekende indruk maakt, bemachtigt op 28 augustus een Spaans paspoort. Vanaf dat moment hoeft hij geen plaats meer in te nemen als speler van buiten de Europese Unie.
'Het gaat allemaal heel snel nu', bevestigt Giovani aan Marca vanuit het Aziatische trainingskamp van de Catalanen. 'Ik ben bijna Spanjaard. Het paspoort is een belangrijk papiertje, niet alleen voor mijn positie bij Barça maar ook in heel Europa. Ik hoop dat dit deuren opent bij Barcelona.'

Giovani geldt als grote belofte. De Mexicaan vormt samen met de Spanjaard Bojan Krkic (16) de hoop voor de toekomst. Giovani komt in aanmerking voor een Spaans paspoort omdat hij al lang genoeg bij Barcelona zit. Op basis van zijn spel tot nog toe zou hij in de aanval als alternatief kunnen dienen voor de grote sterren Ronaldinho, Thierry Henry, Samuel Eto'o en Lionel Messi.

Onverzadigbare Eriksson strikt Bresciano

7/8/2007 11:38

Sven-Göran Eriksson heeft de vijftig miljoen euro-grens qua aankopen inmiddels overschreden. Vandaag presenteert Manchester City Mark Bresciano, daarna volgt nog een keeper.
Bresciano komt over van Palermo. Manchester City moet ruim vijf miljoen euro overmaken voor de 27-jarige middenvelder. De Australische international (64 caps) kan komende zaterdag zijn debuut al maken als Manchester City de competitie opent met een uitwedstrijd bij West Ham United.

De coach van City aast nu nog op een nieuwe eerste doelman. Nicky Weaver is vertrokken naar Charlton Athletic, terwijl Andreas Isaksson met een gebroken duim kampt.

Het afgelopen weekeinde stond Kasper Schmeichel (zoon van de voormalige United-keeper Peter) in het doel, maar Eriksson wil beslist nog een doelman bij zijn selectie halen.

De 22-jarige Scott Carson van Liverpool is Eriksson's eerste keus, maar die overgang stuit op Anfield op verzet. De manager van City is ook gecharmeerd van Carlo Cudicini (Chelsea) en Marco Amelia (Livorno).

Heinze forceert breuk met Manchester United

7/8/2007 14:40

Gabriel Heinze stapt naar de Engelse arbitragecommissie om een transfer naar Liverpool af te dwingen. De Argentijnse verdediger claimt zwart op wit te hebben dat hij voor 9,4 miljoen euro weg mag bij Manchester United. Liverpool is bereid dat bedrag over te maken aan de regerend landskampioen.
United weigert echter mee te werken omdat Liverpool komend seizoen een van de grote concurrenten is in de strijd om het kampioenschap. Die voorwaarde zegt de club ook mondeling en schriftelijk te hebben doorgegeven aan de veertigvoudig Argentijns international (twee doelpunten).

Met zijn wens om Old Trafford te verruilen voor Anfield, heeft Heinze het verbruid bij manager Alex Ferguson. De Schot is niet iemand die zoiets licht opvat. Heinze heeft nog een contract voor twee jaar bij Manchester United.

Reading-spits Lita blesseert zich in bed

7/8/2007 16:59

Het is twijfelachtig of Leroy Lita zondag met Reading kan aantreden tegen Manchester United in het openingsweekend van het Premiership. De aanvaller is geblesseerd.
Reading zelf doet nogal geheimzinnig over de kwetsuur. De club vertelt niets meer dan dat de jeugdinternational een beenblessure heeft. De lokale krant Reading Evening Post weet meer: de 22-jarige spits blesseerde zich afgelopen maandag terwijl hij in bed aan het rekken was.

'Het is geen blessure waar je lollig over moet doen of waar je lichtzinnig over moet denken', vertrouwde coach Steve Coppell de krant toe. 'Leroy heeft heel veel pijn. Hij werd wakker en stretchte terwijl hij in bed lag, en deed daarmee iets met zijn been.'

Met zeven doelpunten in 33 competitieduels was Lita vorig seizoen een van de meest trefzekere aanvallers van Reading. Coppell liet hem 22 keer in de basis beginnen.

Ya right :roflol:

Athletic strikt huilende doelman Espanyol

7/8/2007 18:39

Espanyol en Athletic de Bilbao ruilen hun doelmannen. Iñaki Lafuente keept komend seizoen op huurbasis voor Espanyol, terwijl Gorka Iraizoz (foto) voor vier jaar tekende bij Athletic.
Lafuente is een ervaren doelman. De 31-jarige keeper kwam afgelopen seizoen elf competitieduels in actie en stond sinds het seizoen 1999/2000 in totaal 129 keer in het doel van de Baskische club.

Iraizoz keepte vorig seizoen slechts twee competitieduels, omdat Carlos Kameni de voorkeur heeft. Maar de 26-jarige keeper was wel de vaste keus in het toernooi om de UEFA Cup. Hij stond alle vijftien Europese wedstrijden tussen de palen, maar kon niet verhinderen dat Sevilla tijdens de finale beter was in het benutten van strafschoppen.

Iraizoz nam dinsdag in tranen afscheid van Espanyol. 'De club heeft me alles gegeven in mijn loopbaan en daarvoor zal ik eeuwig dankbaar zijn. Ik kreeg er de kans te spelen in de Primera División, ik won er de Copa del Rey en, al was het een beetje triest, ik speelde er de finale van het UEFA Cup-toernooi.'

Bayern is al uitgekeken op Dos Santos

8/8/2007 11:51

Na Roque Santa Cruz (naar Blackburn Rovers) is ook de tweede Paraguayaan van Bayern München, Julio dos Santos, vertrokken. Hij wordt verhuurd aan UD Almería.
Dos Santos werd in de zomer van 2005 aangetrokken, maar de 24-jarige middenvelder slaagde er niet in een vaste basisspeler te worden in de Beierse hoofdstad. Het afgelopen seizoen werd slechts vijf keer een beroep gedaan op de international van Paraguay.

Na het oefenduel met een B-team van Bayern tegen Real Mallorca op dinsdagavond, bleef Dos Santos achter in Spanje om zich aansluitend in Almería te vervoegen, meldt Der Kicker. Dos Santos' nieuwe club promoveerde na vorig seizoen naar de Primera División. De middenvelder stond ook in de belangstelling van VfL Wolfsburg.

Bayern-trainer Ottmar Hitzfeld had al in een vroeg stadium aangegeven dat Dos Santos, die nog tot medio 2009 onder contract staat in München, niet in zijn plannen voorkomt.

Alves maant Sevilla en Chelsea tot spoed

8/8/2007 19:22

Daniel Alves hoopt dat Sevilla nog voor de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League zijn transfer naar Chelsea heeft afgerond.
Op woensdag 15 augustus moet de Spaanse club aantreden tegen AEK Athene. 'Als ik met Sevilla in de voorronde speel, dan kan ik dat niet meer doen met een andere club. En ik hou juist van deze competitie', vertelde Alves woensdag tijdens een persconferentie in Marbella, waar Sevilla zich voorbereidt op de strijd om de Spaanse Supercup tegen Real Madrid. Komende zaterdag staat het eerste duel op het programma.

'Of de wedstrijd tegen Real mijn laatste is? Het enige wat ik wil is dat ze tot een akkoord komen en het liefst zo snel mogelijk', wijst de aanvallend ingestelde rechtsback naar de onderhandelaars van Sevilla en Chelsea.

'Ik wil alleen naar een club waar ik me kan verbeteren. We hebben al een tijdje de aanbieding van Chelsea bekeken en die bevalt mij het meest. Het is een prachtige gelegenheid en die wil ik niet laten glippen. Ik wil dat Sevilla luistert (naar het bod van Chelsea, red.) en dat ze het beoordelen', aldus de 24-jarige Braziliaan, die meer dan twintig miljoen euro moet opleveren.

'Ik wil niets forceren. Ik heb met de voorzitter (José Maria del Nido, red.) gesproken en hem gezegd, dat als het mijn keuze was, ik zou gaan. Als ik vertrek, wil ik dat doen met de voorzitter aan mijn zijde. Ik wil Sevilla niet met een slecht gevoel verlaten, want de vier jaren hier hebben mij veel goeds gebracht.'

Hertha BSC haalt belofte Lustenberger

9/8/2007 11:43

Fabian Lustenberger staat voor een verhuizing naar Berlijn. Alleen de details van de transfer van de Zwitserse jeugdinternational moeten nog worden ingevuld.
Hertha BSC en FC Luzern hebben elkaar al gevonden in een afkoopsom. Lustenberger moet de medische keuring nog doorstaan, voordat hij vrijdag zijn handtekening kan zetten onder een contract met de Bundesliga-club.

Lustenberger brak afgelopen seizoen door bij FC Luzern, dat zondag de negentienjarige middenvelder uitzwaait. 'Het zal voor ons een emotioneel afscheid worden', zegt voorzitter Walter Stierli. 'Maar zo snel kan het gaan in het voetbal.'

Drenthe en Real droom voor 13 miljoen

9/8/2007 19:28

Royston Drenthe weet eindelijk waar hij aan toe is. Feyenoord en Real Madrid bereikten overeenstemming over de transfersom van de linksbenige middenvelder. De Spaanse club trekt dertien miljoen uit voor de jeugdinternational, zo bevestigde een zeer betrouwbare bron aan VI.nl.
Drenthe vliegt zo snel mogelijk naar de Spaanse hoofdstad om de laatste details te bespreken. De Rotterdammer tekent er zeer waarschijnlijk een vijfjarige verbintenis. Daarmee komt een eind aan de meest opzienbarende transferzaak deze zomer tot nu toe waarbij een Nederlandse speler is betrokken.

Vijf weken geleden meldde Real zich voor het eerst bij Feyenoord, kort daarna gevolgd door Chelsea. Drenthe liet zich toen ontvallen het liefst bij Feyenoord te willen blijven. Niet lang daarna zette de jeugdinternational zaakwaarnemer André Wasiman aan de kant en ging hij in zee met de meer ervaren Sigi Lens.

Ruim anderhalve week geleden liepen de onderhandelingen tussen De Koninklijke en Feyenoord vast, hoewel de Madrileense club op dat moment 12,5 miljoen euro zou hebben geboden. Op advies van Lens stapte Drenthe vervolgens naar de arbitragecommissie.

Feyenoord zou eerder zeventien miljoen euro voor de zelf opgeleide speler hebben gevraagd, maar neemt nu genoegen met vier miljoen minder. Ook ziet Feyenoord af van de wens dat Drenthe nog een seizoen op huurbasis in De Kuip te bewonderen zou zijn.

Afonso Alves blijft gewoon bij Heerenveen
9/8/2007 23:00

Afonso Alves blijft bij SC Heerenveen. Dat is de uitkomst van het onderhoud dat de Friese club en de Braziliaanse spits donderdagmiddag met elkaar hadden.
Alves keerde donderdag terug in Nederland, ruim anderhalve week later dan afgesproken. Volgens geruchten zou de topscorer van de Eredivisie geen trek meer hebben gehad in een terugkeer in het Abe Lenstra Stadion. Hij zou meer willen verdienen en naar een club van naam willen verkassen. De namen van Sevilla en Werder Bremen werden het vaakst genoemd in de geruchtenstroom.

Niets van dat alles. Directeuren Yme Kuiper en Henk Hoekstra spraken in een hotel met Alves en zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio. Uitkomst van dat lange onderhoud was dat de spits een boete krijgt opgelegd én bij de Friezen blijft. Het bedrag doneert Alves aan een goed doel. Hij start zo snel mogelijk met een aangepast trainingsschema.

Kuiper reageerde via de Leeuwarder Courant op de uitkomst van het gesprek. Volgens de directeur verzekerde Alves dat hij langer in Brazilië was gebleven omdat hij moest bijkomen van het turbulente afgelopen seizoen. 'Dat kan ik wel begrijpen', aldus Kuiper. 'Familie is belangrijk en hij zit er in een andere sfeer. En waarschijnlijk is er ook wat misgegaan in de communicatie.'

Kuiper vertelde dat Alves het niet over een transfer heeft gehad. Heerenveen beweert overigens nog steeds geen enkel concreet bod te hebben ontvangen voor de 26-jarige spits, die met Brazilië het toernooi om de Copa América won en afgelopen seizoen 34 keer scoorde in de Eredivisie.

Tévez mag zich eindelijk Mancunian noemen

10/8/2007 16:07

Na weken van (juridisch) touwtrekken kan Manchester United eindelijk vrijelijk beschikken over Carlos Tévez.
'Manchester United is opgetogen te kunnen aankondigen dat Carlos Tévez door de Premier League officieel is geregistreerd als lid van de A-selectie', meldt de officiële site van de Mancunians.

Tévez had zondag in de seizoensopener tegen Reading kunnen debuteren. Manager Alex Ferguson acht dat echter nog te vroeg en laat de Argentijn waarschijnlijk een week later in stadsderby tegen Manchester City debuteren.

De 23-jarige Tévez, die afgelopen seizoen speelde voor West Ham United, was weken het middelpunt van een discussie over wie met wie zaken mag doen. De transferrechten behoorden namelijk de investeringsmaatschappij MSI toe, terwijl volgens de regels van de Premier League alleen zaken mag worden gedaan tussen clubs onderling.

West Ham frustreerde de transfer lange tijd. De Londense club weigerde haar medewerking, hoewel Manchester United al een akkoord had met MSI over een afkoopsom. Met verhuur voor twee jaar bleek de oplossing te zijn voor alle problemen.

Ook Middlesbrough meldt zich voor Hossam

10/8/2007 12:08

Middlesbrough heeft zich gemengd in de strijd om Ahmed 'Mido' Hossam. De spits wil weg bij de Spurs.
Andere serieuze gegadigden zijn Birmingham City en Sunderland. Beide clubs uit het Premiership hebben een bod van ongeveer negen miljoen euro op de 24-jarige voormalige Ajacied uitgebracht. Middlesbrough-trainer Gareth Southgate tegen de BBC: 'We hebben ons gemeld bij de Spurs, we wachten nu op verdere ontwikkelingen.'

De Egyptenaar vreest in Londen weinig meer aan spelen toe te komen na de komst van Darren Bent van Charlton Athletic.

Ondertussen is het zeker dat hij naar Middelsbrough gaat.

Sevilla vindt 35 miljoen te weinig voor Alves

10/8/2007 17:09

Daniel Alves lijkt zich neer te moeten leggen bij een langer verblijf bij Sevilla. Zelfs meer dan dertig miljoen is niet genoeg.
Bij de presentatie van aanwinst Aquivaldo Mosquera maakte Sevilla-voorzitter José María del Nido van de gelegenheid gebruik openheid van zaken te geven over de toekomst van Daniel Alves.

'Sevilla heeft twee keer een bod gekregen, een van 35 miljoen en een andere van 31,5 miljoen', aldus de preses. 'Beide hebben we afgewezen. We blijven op ons standpunt. Als een nieuw bod onze vraagprijs overtreft, vertrekt hij. Zo niet, dan blijft hij.'

Alves zelf voelde veel voor een transfer naar Chelsea, een van de clubs die zich had gemeld voor de back. De Braziliaanse verdediger maande beide partijen tot haast. 'Het enige wat ik wil is dat ze tot een akkoord komen en het liefst zo snel mogelijk.'

Fulham legt grootste talent Australië vast

10/8/2007 18:56

Adrian Leijer vervolgt zijn carrière in het Premiership. De Australische back tekende voor drie jaar bij Fulham.
Leijer neemt na een succesvol seizoen afscheid van de Australische competitie. De 21-jarige verdediger werd met Melbourne Victory met kampioen, maar legde ook beslag op een persoonlijke titel. De jeugdinternational werd verkozen tot grootste talent van het A-League-seizoen.

Fulham-manager Lawrie Sanchez predikt geduld met Leijer. 'Het zal even duren voor hij zich helemaal heeft aangepast aan de snelheid en kracht van het Premiership.'

En Yulu-Matondo verlaat Club Brugge voor Roda jc. Opnieuw laten ze een jeugdig talent vroegtijdig vertrekken, wat een idoten zitten in dat bestuur zeg. Over 2,3 jaar betaald Psv waarschijnlijk tussen de 6à 8 miljoen voor hem. Goed zo club, hoeveel hebben jullie ervoor had?? 1.5 miljoen? haha, ok, goed bezig :mad:

Club Brugge zal zich versterken met topspits Orlando.

Laat die knoeier maar waar dat hij is. Voor balaban en Yulu moet er een vaste waarde aangetrokken worden! N'kufo (twente), Ba (moeskroen) of een ander talent, maar zeker geen orlando

Laatst bewerkt:
Ajax verwerpt ultimatum Real Madrid

Amsterdam, 11 aug 2007
Ajax heeft een ultimatum van Real Madrid inzake de transfer van Wesley Sneijder verworpen. Hierop heeft de Spaanse club zijn bod op de middenvelder van Ajax ingetrokken.
Ajax heeft woensdagavond een officieel bod van Real Madrid ontvangen voor de overgang van Wesley Sneijder voor een bedrag van €24 miljoen. In een fax werd gesteld dat Sneijder voor 24 augustus in Spanje speelgerechtigd moest zijn.

Ajax heeft vervolgens de aanvankelijke vraagprijs verlaagd van €30 miljoen naar €27 miljoen. Daarop heeft Real Madrid op vrijdagavond 19:00 uur gereageerd met de boodschap dat over het bod niet te onderhandelen viel. Vervolgens werd er plotsklaps een ultimatum gesteld om binnen drie uur te beslissen met een 'ja' of 'nee'.

Ajax wenst zich echter niet onder druk te laten zetten en heeft het ultimatum verworpen. Hierop heeft Real Madrid het bod ingetrokken.

Dit had ik niet verwacht, Real wat lullig gaat doen over een verschil van 3 miljoen. Wel Pepe halen voor 30 miljoen, maar dan niet meer dan 24 neer willen tellen voor Sneijder. Beetje vreemd, maar goed, ik ben blij dat Sneijder bij Ajax blijft.

Wesley Sneijder naar Real Madrid

Amsterdam, 12 aug 2007
Ajax en Real Madrid hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van Wesley Sneijder. Met de transfer van de 23-jarige aanvallende middenvelder is in totaal 27 miljoen euro gemoeid.
Wesley Sneijder doorliep de gehele jeugdopleiding van Ajax en debuteerde op 2 februari 2003 op 18-jarige leeftijd in het eerste elftal in de competitiewedstrijd Willem II - Ajax (0-6). In totaal speelde de aanvallende middenvelder 180 wedstrijden in de hoofdmacht en maakte hij daarin 57 doelpunten. Gedurende het seizoen 2006-2007 speelde Sneijder 47 officiële wedstrijden en scoorde hij daarin 22 keer.

De Ajacied speelde 35 interlands met het Nederlands elftal en maakte daarin 6 treffers. Tijdens de laatste oefeninterland Thailand - Nederland (06-06-2007, 1-3) zorgde Sneijder voor alle assists.

,,Wij zijn trots dat na Ryan Babel er weer een zelfopgeleide speler voor heel veel geld naar een absolute Europese topclub gaat. Uiteraard vinden we het vreselijk jammer om één van onze beste spelers juist nu te moeten missen voor de uiterst belangrijke kwalificatiewedstrijden van de voorronde Champions League. Tegelijkertijd konden we Wesley Sneijder deze kans niet onthouden”, aldus technisch directeur Martin van Geel.

Lekker bezig Ajax :thumbdown: Ver komen in de Champions League kan je nu wel op je buik schrijven, aangezien er nog maar 1 speler mag worden geregistreerd, en dat zal Luis Suarez worden.

Lekker bezig Ajax :thumbdown: Ver komen in de Champions League kan je nu wel op je buik schrijven, aangezien er nog maar 1 speler mag worden geregistreerd, en dat zal Luis Suarez worden.

Ook al was het te verwachten het is toch wel bijzonder zuur...

Het valt me op dat er steeds meer spelers van grote club wisselen binnen Nederland. Ik meende dat het vroeger "not done" was om tussen Ajax, Feijenoord of PSV onderling te ruilen.

Terug
Naar boven