AndroidHealthClinic

Transfernieuws: Buitenland

Ajax heeft zich officieel gemeld bij Germinal Beerschot voor Francois Sterchele:( ....echt triest dat ze geld uit willen geven voor bankzitters:mad:.
Ik dacht dat Ajax na Barinogwat van FC Twente en Delorge al genoeg dure bankzitters had binnengehaald. Ik vind dat jonge gasten die plaatsen moeten opvullen met een enkele ervaren kracht.

wpp_chuteira_rivaldo_1024.jpg

:bow: Held!

Die transfer naar AEK is trouwens niet toevallig , Olympiakos word gesponsert door Puma maar dat stopt na dit seizoen omdat Olympiakos een akkoord heeft met Adidas (?).

Dus gaat Puma nu AEK sponseren , een raad een wie er een deel van de loon van Rivaldo betaalt sinds die in Griekenland voetbalt...

Ajax heeft zich officieel gemeld bij Germinal Beerschot voor Francois Sterchele ....echt triest dat ze geld uit willen geven voor bankzitters.
Ik dacht dat Ajax na Barinogwat van FC Twente en Delorge al genoeg dure bankzitters had binnengehaald. Ik vind dat jonge gasten die plaatsen moeten opvullen met een enkele ervaren kracht.

Hopelijk niet , dit zal volgens mij verdoet worden in het 4-3-3 systeem.

Manchester United haalt 2 supertalenten in Portugal

Manchester United is erin geslaagd om 2 absolute toptalenten uit de Portugese competitie aan zich te binden. Het gaat om de Braziliaan Anderson van FC Porto en Nani van Sporting Lissabon. Man United is hiermee tal van andere Europese topclubs, waaronder Chelsea en Real Madrid, te snel af.
Manchester United heeft een akkoord bereikt met FC Porto en met Sporting Lissabon omtrent de overgang van beide spelers. Daarnaast heeft de Engelse kampioen ook een persoonlijk akkoord met Nani en Anderson bereikt, zo meldt de club. De 2 spelers moeten enkel nog de medische tests ondergaan.

Anderson is één van de beste aanvallende middenvelders uit de Portugese competitie. Hij werd in 2005 uitgeroepen tot beste speler op het WK voor -17-jarigen. Bovendien werd hij opgenomen in de voorselectie van bondscoach Dunga voor de Copa America.

Nani is een Portugees die ondertussen al wordt vergeleken met Cristiano Ronaldo, waar hij bij Manchester United naast kan voetballen. De 20-jarige international staat bekend om zijn dribbels in Portugal.

Hiermee doet manager Ferguson een uitstekende zaak op de transfermarkt. Eerder liet Ferguson weten dat hij er 3 spelers bij wilde. Als ook Owen Hargreaves naar Old Trafford komt, is het transferplaatje van Machester United mogelijk al rond.

Anderson :bow:

Jeffery de Visscher van De Graafschap naar Aberdeen, nette transfer:cool:.

Manchester United heeft woensdag twee vliegen in een klap geslagen. De Engelse landskampioen heeft zich voor volgend seizoen versterkt met de middenvelders Nani (Sporting Portugal) en Anderson (FC Porto).

Nani (20), die eigenlijk Luís Carlos Almeida da Cunha heet, en Anderson (19), voluit Anderson Luís de Abreu Oliveira, moeten nog wel een medische keuring ondergaan volgens het digitale thuis van The Mancunians. “Over beide spelers is inmiddels een akkoord bereikt en de officiële presentatie zal na de medische en andere procedures plaatsvinden”, aldus de verklaring.

Anderson kwam in 2005 over van het Braziliaanse Gremio en maakte met name in de Champions League de nodige indruk. De middenvelder uit Porto Alegre maakt ook deel uit van de Braziliaanse voorselectie voor de Copa America van volgende maand.

Nani genoot zijn jeugdopleiding bij Sporting en maakte twee seizoenen geleden zijn debuut in het hoogste keurkorps. Vorig jaar zomer maakte hij zijn debuut in het Portugese elftal en vergaarde hij inmiddels vijf interlands (één treffer).

Volgens verschillende Portugese media heeft Manchester diep in de buidel moeten tasten om beide spelers over te nemen. Naar verluidt is met de transfer een totaalbedrag van tussen 45 en 50 miljoen euro gemoeid.

Damn, lekker bezig. Twee toptalenten.

Manchester heeft nu ook op haar website bekend gemaakt dat Owen Hargreaves eindelijk is overgenomen van Bayern Munchen, het bedrag zou zo rond de 23 miljoen liggen

Goeiedag zeg , 50 Miljoen betalen voor 2 spelers die niet eens meteen basis speler zullen zijn :eek: + Hardgreaves => 73 Miljoen :spaz:

Nu zou Ferguson nog een goeie centrum spits willen maar aangezien hij niet zoveel geld meer over heeft , zou hij voor de "goedkopere" Anelka gaan. Word leuk om die nog eens bij een echte topclub te zien.

Ze hebben daar aardig aanvallend talent lopen in Man Utd : Eagles, Solskjaer, Dong (verhuurd), Rossi (verhuurd), Scholes, Smith, Park, Giggs, Rooney, Saha, Ronaldo, Nani, Anderson, + Anelka ? :eek:

Nu dat Toni naar bayern gaat, zou me niks verbazen dat das Phantom nu alsnog naar Eindhoven komt.

Goed gek als hij dat doet.

Alex definitief naar Chelsea
- Alex heeft PSV er gisteren van op de hoogte gesteld dat hij deze zomer definitief vertrekt naar Chelsea. De gesprekken tussen de Braziliaanse verdediger en Chelsea over een overstap naar Londen zijn afgerond. Het tot medio 2009 lopende contract van Alex wordt door Chelsea opengebroken, opgewaardeerd en verlengd tot medio 2011.

En ik lees net dit stukje over O Baixinho (Romario)

Romario vraagt om selectie Brazilië onder 17

Romario lijkt niet van plan te zijn om zonder aandacht het voetbal te verlaten. Nadat de Braziliaan enkele weken geleden de mijlpaal van duiziend doelpunten passeerde, blijkt hij nu een nieuw idee te hebben.

De 41-jarige Romario zou wel wat zien in een toernooi voor spelers tot zeventien jaar. Tussen 13 en 29 juli neemt het Braziliaanse team deel aan de Pan-Amerikaanse Spelen in het Braziliaanse Rio de Janeiro en Romario heeft zich inmiddels beschikbaar gesteld voor dat toernooi. Per team mogen er namelijk drie dispensatiespelers meedoen.

"In het voetbal is niets onmogelijk”, zo begint Romario. “Het zou een eer voor me zijn om nog eens mee te doen aan zo’n belangrijk toernooi."

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Claudio Pizarro verlaat Bayern voor Chelsea, zo heeft chelsea er weer een bankspeler bij!

Crespo (inter) maar nog altijd eigendom van chelsea wordt een jaar langer verhuurd aan Inter.

volgens mij niet manny, Crespo is nu eigendom van Inter, Chelsea heeft hem gratis laten gaan.

edit:

Chelsea staat Crespo gratis af aan Inter
30/5/2007 17:49

Hernan Crespo hoeft voorlopig niet meer te verhuizen. De Argentijnse spits blijft bij Internazionale. De Italiaanse kampioen kreeg vandaag per fax te horen dat Chelsea hem gratis afstaat voor het ene jaar dat hij nog onder contract staat bij de Londenaren. Bovendien tekent Crespo daarna tot 2010 bij.
Crespo zinspeelde afgelopen zondag al op de definitieve overgang. Hij is dan ook meer dan blij dat het nu officieel is. 'Ik wil Chelsea bedanken voor de bereidwilligheid mij tegemoet te komen. En Inter voor het vertrouwen dat het in mij heeft', aldus de 31-jarige aanvaller.

De zestigvoudig Argentijns international (32 goals) pendelde de laatste vijf jaar tussen Italië en Engeland. Chelsea nam hem in 2003 over van Inter, maar verhuurde hem een seizoen later aan AC Milan. Na weer een jaar Chelsea volgde een verhuur aan Inter.

Die transfer van pizarro is ook zo gek nog niet. Shevtsjenko heeft zn draai nog altijd niet gevonden en Mourinho moet Kalou en Drogba een tijd missen vanwege de Afrika cup in het begin van volgend seizoen. Pizarro zal zeker speeltijd krijgen

Perez: 'Mijn situatie bij Ajax is uitzichtloos'

4/6/2007 8 :26

Kenneth Perez heeft nu onomwonden aangegeven zijn langste tijd te hebben gehad bij Ajax. 'Iedereen kan zien dat mijn situatie uitzichtloos is.'
Hoewel hij met twaalf treffers belangrijk is geweest zit de Deense aanvaller sinds zijn verhuizing naar Amsterdam een jaar geleden meer dan hem lief is op de bank. Inmiddels weet Perez dat hij in het nieuwe seizoen niet hoeft te rekenen op een andere situatie.

De conclusie uit een gesprek met trainer Henk ten Cate was duidelijk: Perez past niet in het tactische plaatje en heeft dus geen toekomst bij Ajax. 'De trainer vertelde me dat ik niet in zijn voetbalvisie pas', aldus Perez in het Algemeen Dagblad.

'Mijn rol zou komend jaar hetzelfde zijn als dit seizoen', gaf de Deen uitleg. 'In de media gaf hij ook al aan dat hij een ander type speler zoekt, dus dan is het onbegonnen werk om je terug te vechten in de basis. Daarom sta ik open voor een vertrek. Dat zeg ik met pijn in het hart, maar een andere mogelijkheid zie ik niet.'

'Ik ben door Ajax gehaald met een bepaald vooruitzicht', zegt Perez. 'Dat dat niet is uitgekomen, is voor iedereen een teleurstelling. Maar de trainer beslist. Ik ben Ajax dankbaar dat het me deze kans heeft geboden, maar iedereen kan zien dat mijn situatie uitzichtloos is. Ik hoop dat de club me bij een transfer zal steunen. Zeker gezien de boodschap van de trainer.'

'Als Kenneth aangeeft dat hij wil vertrekken, zullen we dat meewegen bij eventuele interesse', aldus technisch directeur Martin van Geel. 'Dat wil niet zeggen dat we hem zomaar laten gaan. Hij heeft een contract tot 2009 en van ons hoeft hij niet weg.'

Perez kan in Nederland actief blijven. Feyenoord en PSV zijn geïnteresseerd in de 32-jarige oud-international. Maar hij wil nog niet te veel vooruitlopen op zijn toekomst. 'Over clubs zeg ik nog even niets. Van mijn zaakwaarnemer hoor ik vanzelf wat er speelt. Wel willen mijn vrouw en ik graag in Nederland blijven. We zijn hier gesetteld na al die jaren.'

Ajax heeft contact gehad met een geïnteresseerde club, hoewel Van Geel de naam niet wil noemen. 'Er is beweging, laat ik het zo zeggen.'

Gilardino dreigt met vertrek bij AC Milan

4/6/2007 13:31

Alberto Gilardino speculeerde afgelopen weekeinde over zijn toekomst bij AC Milan. De 24-jarige spits vindt dat de Rossoneri maar eens hardop het vertrouwen in hem moeten uitspreken. In plaats daarvan liet coach Carlo Ancelotti weten dat een vertrek van de international bespreekbaar is.
'Ik heb het gevoel dat ik altijd ter discussie sta', vertelde Gilardino aan La Gazzetto dello Sport. 'Ik zou graag meer vertrouwen krijgen van de club en de trainer en niet telkens beoordeeld worden op één fout of één slechte wedstrijd. Zo was ik erg teleurgesteld dat ik niet mocht beginnen in de Champions League-finale. Ik ben bijna 25 jaar, ik heb er behoefte aan elke week te spelen.'

'Voor de concurrentie ben ik niet bang', reageerde Gilardino op de geruchten dat Milan deze zomer een topspits aan de selectie wil toevoegen. 'Ik heb altijd zonder problemen samengespeeld met grootheden als Inzaghi, Ronaldo, Sjevtsjenko en Vieri. Het enige wat ik vraag is dat ik net zo behandeld wordt als de andere spelers. Anders kan ik niet garanderen dat ik blijf.'

De woorden van de 22-voudig international maakten geen indruk op coach Ancelotti. 'Als hij het gevoel heeft dat een vertrek het beste is, zie ik geen reden waarom we hem niet zouden helpen. Voorwaarde is dat we een volwaardig alternatief kunnen aantrekken.'

'Hoewel hij misschien niet altijd speelde, heb ik altijd vertrouwen gehad in Gilardino', bekende Ancelotti. 'Hij is een jonge speler die nog kan groeien. De concurrentiestrijd zou hem moeten motiveren zich te verbeteren in plaats dat het als een last ervaart.'

'Kaká is de enige speler bij Milan die zeker is van een basisplaats. Verder zou iedereen een voorbeeld moeten nemen aan Inzaghi, een professional pur sang. Hij is altijd bereid keihard te werken en om die reden verdiende hij een basisplaats tijdens de Champions League-finale.' De coach kreeg het gelijk aan zijde: Inzaghi was met twee goals de grote man bij Milan, dat in de eindstrijd met 2-1 te sterk was voor Liverpool.

Zidan kijkt uit naar passes Van der Vaart

4/6/2007 10:22

Hamburger SV heeft de transfer van Mohamed Zidan afgerond. De Egyptische aanvaller wordt voor ruim vijf miljoen euro overgenomen van FSV Mainz 05 en ondertekende een contract voor vier seizoenen bij de club van coach Huub Stevens.
'In mijn ogen behoort HSV tot de grootste clubs van Duitsland', verklaarde de 25-jarige aanvaller zijn keuze op de website van zijn nieuwe club. 'Ik verheug me er als een klein kind op om aan de slag te gaan. Ik kijk er vooral naar uit samen te spelen met Rafael van der Vaart. Hij is het type speler dat de ballen precies neerlegt waar ik ze wil hebben.'

Zidan (links op de foto in duel met zijn toekomstige ploeggenoot Joris Mathijsen) baarde het afgelopen half jaar opzien door in vijftien wedstrijden dertien keer te scoren voor Mainz, dat desondanks uit de Bundesliga degradeerde. De Egyptenaar was tijdens de winterstop overgekomen van Werder Bremen, waar hij er niet in was geslaagd door te breken.

Bayern München snoept Ribéry weg bij Marseille

Franck Ribéry verhuist zo goed als zeker naar Bayern München.
De Franse international Frank Ribéry verhuist voor 25 miljoen euro van Marseille naar Bayern München. Dat meldt de Duitse krant Bild. Volgens Bild hebben beide clubs een akkoord en wordt Ribéry komende donderdag medisch getest. Als Bayern 25 miljoen euro betaalt, dan wordt Ribéry de duurste speler uit de clubgeschiedenis.

Leemte
Ribéry moet bij Bayern de leemte opvullen die ontstond na het vertrek van Michael Ballack naar Chelsea, vorig seizoen. De Duitsers kenden een zwak seizoen en eindigden pas als vierde, waardoor de club volgend seizoen niet kan uitkomen in de lucratieve Champions League.

Amoroso
In Duitsland betaalde enkel Dortmund ooit meer voor Marcio Amoroso. De 24-jarige Ribéry was ook in beeld bij Real Madrid, maar de Spanjaarden zouden het transferbedrag te hoog vinden. De Fransman kan Bayerns zesde aanwinst zijn. Eerder wierf de recordkampioen onder meer al Luca Toni, Jan Schlaudraff en Marcell Jansen aan.

Damn bij B.München kijken ze niet meer op een miljoen euro :eek:. Vraag me af waar ze hun geld halen. En de spelers die komen zijn zeker dat ze dit jaar geen CL spelen!

AZ en PSV vechten om Lazovic

PSV en AZ hengelen uitdrukkelijk naar Danko Lazovic (midden).Vitesse heeft van AZ te horen gekregen dat de Alkmaarse club elk bod van PSV op Danko Lazovic serieus zal overtreffen. Dat meldt de site van de Telegraaf. Beide clubs maken jacht op de Servische aanvaller, die zelf heeft aangegeven alleen naar PSV te willen. Lazovic wil komend seizoen absoluut in de Champions League spelen. PSV heeft afgelopen week een bod van ongeveer 5,5 miljoen euro uitgebracht op de spits. Vitesse eist een transfersom van 8 miljoen euro. Diverse bronnen meldden dat Lazovic al rond is met PSV.

Laatst bewerkt:
Gilardinho kan beter vertrekken en dan hopen dat ze Sheva kunnen terughalen (wat ze zullen proberen volgens de voorzitter).

Dan het duo Sheva - Ronnie , Pipo als pinchitter & Oliveira als back up :cool:

Goeiedag zeg !

Mohamed Zidan is een topaankoop van HSV. Ik denk dat ze veel plezier aan hem gaan beleven.

Saviola keert Camp Nou 'bitter' de rug toe

18/6/2007 18:31

Javier Saviola vertrekt een bittere nasmaak uit Camp Nou. De Argentijn voelt zich onheus bejegend door Barcelona.
'Ze hebben me niet goed behandeld, maar dat is hun zaak', vertelde Saviola op een persconferentie. De Argentijnse aanvaller, die dit seizoen slechts kortstondig van zich deed spreken, maakte zijn vertrek bij Barcelona wereldkundig.

'Ze zullen wel hun redenen hebben gehad. Ik vertrek in ieder geval met een schoon geweten. Ik heb altijd mijn best gedaan', aldus Saviola. 'Ik wijs naar niemand, maar ik ga weg met een bittere nasmaak.'

Tot ongenoegen van Saviola liet trainer Frank Rijkaard anderhalve week geleden hem buiten de selectie voor het laatste thuisduel met Espanyol. 'Dat deed pijn, ik had graag na zes jaar afscheid genomen van de fans. Het zou een mooi gebaar zijn geweest.'

Barcelona had Saviola wel een aanbieding gedaan, maar in de ogen van de Argentijn was dat geen serieus aanbod. 'Het was meer een aanmoediging de club te verlaten. Daarom ga ik ook weg.'

Saviola heeft bij Barcelona niet aan de verwachtingen kunnen voldoen die hem sinds zijn komst in 2001 achtervolgden. Ook na tijdelijke uitstapjes naar AS Monaco en Sevilla werd de international geen vaste waarde.

Saviola wordt in verband gebracht met Real Zaragoza als nieuwe standplaats. De Argentijn spreekt dat tegen: 'Ik heb nog niet besloten waar ik komend seizoen ga spelen. Ik heb niets getekend. Uiterlijk volgende week neem ik een besluit.'

begrijp niet waarom hij zo enorm ondergewaardeerd wordt in europa. Imo een wereldspeler. Hoop dat hij naar een club gaat waar ie veel speeltijd krijgt, Lyon lijkt me een goeie club voor hem

Chivu van AS Roma naar Inter

Christian Chivu trekt niet naar FC Barcelona of Real Madrid. De Roemeense verdediger houdt het wel voor bekeken bij AS Roma. Kampioen Internazionale legt 12 miljoen euro op tafel voor de voormalige Ajacied.

AS Roma beschikt nu ook definitief over David Pizarro. De Chileense middenvelder speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij de Giallorossi.

Christian Eugen Chivu maakte als 18-jarige zijn debuut in de nationale ploeg. Hij speelde bij CSM Resita en Universitatea Craiova en vertrok in 1999 naar Nederland. De linksvoetige Roemeen bleef er vier seizoenen en speelde er in 107 competitiewedstrijden mee.

De 26-jarige international verdient veel geld in Italië. De situatie in zijn thuisland laat hem echter niet koud. Chivu maakte in het tijdperk van dictator Ceauacescu als jonge gast kennis met intimidatietechnieken en geweld. Er heerst nu meer democratie in Roemenië, maar de grote massa heeft het niet breed. Chivu houdt zich actief bezig met een aantal projecten voor weeskinderen.

Runje wordt ploegmaat van Aruna Dindane

Vedran Runje houdt het na twee seizoenen voor bekeken bij het Turkse Bestiktas. De 31-jarige doelman keert terug naar de Franse competitie. Racing Lens schotelde de Kroaat een contract voor twee seizoenen voor.

Runje moet bij Lens met de 24-jarige Charles Itandje strijden voor de plaats onder de lat. Racing Lens is de ploeg van Aruna Dindane. Ze nemen dit seizoen aan de Intertoto Cup deel.

Vedran Runje speelde bij Hajduk Split en trok in 1998 naar Standard Luik. Na drie seizoenen tekende hij een contract bij Olympique Marseille. In de Zuid-Franse havenstad bleef hij drie seizoenen hangen, maar globaal gezien was het geen succesverhaal. Runje keerde terug naar Standard, liet er weer mooie dingen zien en trok twee jaar later naar Turkije.

Mooie transfer van Vedran.

Marseille heeft ook al 3 spelers beet( spelen eindelijk nog eens cl) Cheyrou (auxere), ziani ( sochaux) en Giuly ( barcelona)

Tiago ( lyon) is bijna van juventus voor zo'n circa 15 miljoen.

Juan ( leverkusen) moet de vervanger worden van chivu bij Roma.

Yaya Toure naar FC Barcelona

Ex-Beveren middenvelder Yaya Touré is bijna rond met FC Barcelona. De Ivoriaanse international kost negen miljoen euro. De 24-jarige Touré speelde het voorbije seizoen in Frankrijk bij AS Monaco.

Yaya Touré tekende als 15-jarige een profcontract bij ASEC Abidjan. Twee jaar later maakte hij er zijn opwachting in het eerste elftal. Jean-Marc Guillou haalde de 18-jarige verdedigende middenvelder in 2001 naar Beveren. Twee seizoenen later ging Touré bij het Oekraïense Metalurg Donetsk aan de slag.

Een seizoen later tekende hij een contract bij Olympiakos Piraeus, waar Trond Sollied toen trainer was. Van Olympiakos ging het naar AS Monaco. Hij zat er de eerste tien wedstrijden op de bank. Laszlo Bölöni had het niet op Touré begrepen. Na de trainerswissel, Banide voor Bölöni, greep Touré er voluit zijn kans. Hij speelde er als aanvallende middenvelder en lukte er vijf doelpunten in 25 wedstrijden.

Het gaat lekker met yaya :thumb:

Laatst bewerkt:
Thierry Henry trekt naar FC Barcelona

"Ik zal altijd een Gunner blijven," zwoor Thierry Henry medio 2006 bij de ondertekening van een nieuw en verbeterd contract. Een half jaar later blijft van die belofte wellicht niets over. De 29-jarige goalgetter verhuist naar FC Barcelona.

Arsenal strijkt 24 miljoen euro op. Thierry Henry maakte het voorbije seizoen tien doelpunten in zeventien wedstrijden.

Het laatste deel van de competitie beleefde hij vanuit de tribunes. Henry kampte met een aantal blessures vanwege overbelasting. Het had ook met onvrede te maken. De Fransman was ontgoocheld in de beperkte ambities van zijn club. Het doorsturen van vicevoorzitter David Dein viel ook niet in de smaak bij Henry.

Als de transfer officieel bevestigd wordt, keert Thierry Henry de Gunners na acht seizoenen de rug toe. Hij scoorde er 226 doelpunten in 364 wedstrijden. Arsenal won twee keer de landstitel en vier keer de FA Cup.

Mooie transfer van barca weliswaar met een jaar vertraging. Mss laten ze eto'o nu toch vertrekken naar ac, inter of chelsea? :mad:

Milanese derby om Samuel Eto'o

Zowel Internazionale als AC Milan wil de 26-jarige Samuel Eto’o inlijven. De Kameroense spits van Barcelona heeft betere tijden gekend in de Catalaanse hoofdstad. De Italiaanse media speculeren over een aanvalsduo Ronaldo-Eto’o of Ibrahimovic-Eto’o.

Inter is ondertussen uitgevierd na het behalen van de Scudetto. Om volgend seizoen ook in de Champions League grote ogen te gooien, wil voorzitter Moratti vooral de bestaande kern samenhouden, met misschien één toptransfer. Dat moet Eto'o worden. Om de overgang mogelijk te maken, wil Inter Adriano in de deal betrekken.

Maar stadsgenoot AC ziet ook iets in de Ontembare Leeuw. De Rossoneri speelden afgelopen seizoen met één aanvaller. Dat leverde wel succes op in de Champions League, maar vooral grote baas Silvio Berlusconi hamert erop dat Milan altijd met twee spitsen zou moeten spelen. Het bestuur onderhandelde al uitgebreid met Chelsea over een terugkeer van Shevchenko. Als dat niet lukt wil de club Inter te snel af zijn in de strijd om Eto'o.

"Als Barcelona hem beschikbaar stelt en onze financiële middelen toereikend zijn, dan kopen we hem," aldus Adriano Galliani, de voorzitter van AC Milan. Volgens La Gazzetta dello Sport heeft AC Milan veertig miljoen euro veil voor de snelle spits. Die heeft er, mede door een blessure, een ongelukkig seizoen opzitten. Hij had ook een conflict met Ronaldinho.

Juventus: Huntelaar, Van der Vaart, Gilardino

Juventus heeft twee nieuwe spelers gecontracteerd. Tiago Mendes komt over van Lyon. Sergio Almiron kwam het voorbije seizoen uit voor Empoli. Beide middenvelders tekenden een contract tot 2012.

Vooral de transfer van Tiago is een opsteker voor Juventus, dat aan een nieuwe ploeg bouwt. De 26-jarige middenvelder moet de leemte centraal op het middenveld vullen. Hij deed al heel wat ervaring op bij Benfica, Chelsea en Lyon. Tiago had eerder al aangegeven dat hij een nieuwe uitdaging zocht. In Turijn vindt hij die zeker, want Juventus zoekt opnieuw de aansluiting met de Italiaanse en Europese top. De Oude Dame betaalde dertien miljoen euro voor de Portugees.

De Argentijn Sergio Almiron is minder bekend. De 26-jarige middenvelder werkte een knap seizoen af met Empoli en wordt daarvoor beloond met een transfer. Met Grygera, Salihamidzic, Iaquinta, Tiago en Miccoli heeft Juventus zich al gevoelig versterkt. Maar de transferhonger is nog niet gestild.

Bovendien is de toekomst van Nedved, Camoranesi en Trezeguet onzeker. Die laatste twee zijn ontevreden en overwegen een vertrek. Als dat het geval is, zal Juventus zijn pijlen richten op Alberto Gilardino van AC Milan of op Klaas Jan Huntelaar van Ajax. Pavel Nedved overweegt om een punt te zetten achter zijn loopbaan. Juventus denkt aan Rafael Van der Vaart als zijn opvolger.

.

Fernando Torres tekent woensdag in Liverpool

3/7/2007 20:31

De handtekeningen ontbreken nog, maar die zullen woensdag de transfer van Fernando Torres naar Liverpool gaan bezegelen.
Atlético Madrid bevestigde in een summiere verklaring overeenstemming te hebben bereikt met Liverpool. 'De speler heeft de medische keuring doorstaan', meldde de club over het verloop van de transfer. 'Alle overeenkomsten liggen klaar, woensdag zal hij zijn handtekening zetten.'

Atlético Madrid en Liverpool hadden elkaar al gevonden in de voorwaarden voor een transfer van de 42-voudig international. Naar verluidt is met de overgang een bedrag van 36 miljoen euro gemoeid. Het was echter wachten op Fernando Torres zelf. De 23-jarige aanvaller brak zijn vakantie vroegtijdig af om de laatste details in te vullen. De medisch keuring was een van de laatste hobbels. De handtekening is het laatste wat ontbreekt.

Spurs halen Darren Bent voor recordbedrag

29/6/2007 9 :41

Tottenham Hotspur heeft de strijd om Darren Bent gewonnen. De aanvaller, die onlangs nog een aanbod van West Ham United afwees, verlaat Charlton Athletic voor bijna 23 miljoen euro.
Nog nooit betaalden The Spurs zoveel voor een speler. Het oude clubrecord stond op naam van Sergei Rebrov, die voor iets meer dan vijftien miljoen euro de overstap maakte van Dinamo Kiev. Ondanks die hoge transfersom flopte de Oekraïner op White Hart Lane.

Bent is een 23-jarige international, die in de laatste twee seizoenen in totaal 32 keer scoorde voor Charlton. Daarvoor kwam hij vier jaar uit voor Ipswich Town. 'Tottenham heeft een heleboel jonge Engelse spelers. Het is een ploeg die op weg is naar de top en dat is de richting die ik wil inslaan. Ze lijken elk seizoen beter te worden en daarvan wil ik graag deel uitmaken', vertelt een vrolijke Bent op de website van Tottenham.

'Darren toonde aan fantastisch gemotiveerd te zijn en er heel erg naar te verlangen naar onze club te komen', verklaarde technisch directeur Damien Comolli. 'Hij weet met welk project wij hier bezig zijn en wil heel graag werken met Martin Jol.'

De coach zelf is onder de indruk van Bents fitheid. 'Darrens kracht is zijn conditie. Normaal gesproken maken spelers drie of vier keer per 45 minuten een sprint, maar hij blijft rennen. En als je de bal achter de verdediging legt, dan staat hij er. Dat bevalt mij heel erg aan hem. Hij is snel, doet voetballend goed mee en weet wanneer er een pass kan komen.'

Barcelona en Lyon zijn eruit: Abidal komt

29/6/2007 10:35

Eric Abidal is de derde grote aankoop van Barcelona deze zomer. De Catalaanse club presenteert vrijdagmiddag om half twee de Franse linksback van Olympique Lyon.
Vrijdagochtend om 11.00 uur ondergaat Abidal de medische keuring in Barcelona. Mocht de international fysiek in orde zijn, dan betaalt de onttroonde Spaanse kampioen vijftien miljoen euro voor de 27-jarige verdediger. Hij zal een vierjarig contract tekenen bij de Blaugranas.

Abidal speelde de laatste drie seizoenen bij Lyon, waarmee hij elk jaar het Franse kampioenschap veroverde. De 24-voudig international kwam eerder uit voor Lille en AS Monaco.

'De onderhandelingen namen veel tijd in beslag, maar nu ze voorbij zijn, ben ik blij dat ik voor Barcelona ga spelen', reageerde Abidal na het akkoord tussen Barça en Lyon. Hij is na Thierry Henry en Yaya Touré de derde aankoop van de nummer twee van de Primera División

Atlético Madrid heeft Forlán alvast te pakken

30/6/2007 16:24

Atlético Madrid lijkt zich alvast te hebben ingedekt tegen het verlies van Fernando Torres. De Rojiblancos zijn erin geslaagd Diego Forlán over te nemen van Villarreal, dat zo'n 21 miljoen euro ontvangt voor de Uruguayaanse spits.
De clubs waren al een tijdje in onderhandeling en bereikten zaterdag een akkoord over de transfersom voor Forlán, die nog tot medio 2010 onder contract stond. De 28-jarige aanvaller tekent voor vier jaar zodra hij terug is van de strijd om de Copa América.

Forlán deed in Spanje wat hem in Engeland bij Manchester United maar zo mondjesmaat lukte. De blonde spits scoorde veel bij Villarreal. In zijn eerste seizoen kwam hij tot 25 treffers in de Primera División, waarmee hij topscorer van Spanje werd. Bovendien deelde hij de ESM Gouden Schoen met Thierry Henry van Arsenal.

De twee jaren daarna volgden nog 29 treffers. Afgelopen seizoen kende Forlán vooral een ijzersterke eindsprint. Hij maakte er elf in de laatste negen competitieduels en hielp Villarreal aan een mooie vijfde plaats en een plek in het toernooi om de UEFA Cup.

Atlético dreigt Fernando Torres kwijt te raken aan Liverpool, dat hard aan hem trekt. Volgens de Engelse pers is een transfer van het uithangbord van Atlético dichtbij. De ploeg van coach Rafael Benítez zou 37 miljoen euro over hebben om de 23-jarige Spaanse International in te lijven.

Barça verliest weer talent aan Engelse club

30/6/2007 19:31

Liverpool heeft Daniel Pacheco voor drie jaar vastgelegd. De zestienjarige aanvaller komt over van Barcelona, waar hij furore maakte in de jeugd.
'Het is een groot verlies voor de club, want het gaat hier om een aanvaller van grote kwaliteit en om een goalgetter', treurde jeugdcoach García Pimienta van Barcelona in de Catalaanse krant Sport.

'Hij is onze topscorer en kwam dit seizoen bijna tot dertig doelpunten. Het lijkt mij hier niet om een overstap om sportieve redenen te gaan, want hij werd zeer gewaardeerd bij ons.'

Het is niet voor het eerst dat een grote belofte van Barcelona in Engeland terechtkomt. Francesc Fabregas en Fran Mérida verruilden Barça op jonge leeftijd voor Arsenal en Gerard Pique verkaste naar Manchester United.

Fabregas brak razendsnel door en is inmiddels een van de belangrijkste spelers van Arsenal. Cesc heeft op twintigjarige leeftijd al zestien interlands achter zijn naam staan.

Malouda wil transfer naar Chelsea afdwingen

30/6/2007 22:11

Olympique Lyon lijkt opnieuw een steunpilaar kwijt te raken. Florent Malouda heeft zijn hart verpand aan Chelsea en ziet geen toekomst meer bij de Franse landskampioen.
'Ik wil vertrekken', zegt Malouda dan ook ik Le Progrès. 'Het bestuur van Olympique weet dat en onder de huidige omstandigheden zie ik mezelf het niet zomaar weer oppakken bij Lyon.'

Verschillende grote clubs hebben zich gemeld voor de Franse international. 'Maar Chelsea is de club waar ik heen wil. Ik heb met trainer José Mourinho gesproken en heb persoonlijk contact gehad met de clubleiding. Bij Liverpool zaten er bijvoorbeeld veel te veel tussenpersoon aan vast.'

L'OL zag vorige week Eric Abidal vertrekken naar Barcelona en vorig jaar verruilde Mahamadou Diarra de club voor Real Madrid. Beiden dreigden hun kont tegen de krib te gooien toen de onderhandelingen te lang voortsleepten.

Chelsea zou Lyon al zeventien miljoen euro hebben geboden voor de 27-jarige linkspoot. Voorzitter Jean-Michel Aulas vraagt 25 miljoen, maar is al op zoek naar vervangers voor Abidal en Malouda. Sylvain Armand en Jérôme Rothen van Paris Saint-Germain zijn de grootste kandidaten.

Lyon wil Abidal vervangen door Grosso

1/7/2007 18:37

Olympique Lyon is bereid de knip te trekken om het vertrek van Eric Abidal naar Barcelona op te vangen. De Franse kampioen heeft Fabio Grosso op het oog.
De 27-jarige linksback heeft er één seizoen op zitten bij Internazionale, waar hij over het algemeen kon rekenen op een basisplaats, maar niet geheel aan de verwachtingen voldeed.

'Lyon heeft toenadering gezocht', bekende Grosso's zaakwaarnemer Danilo Caravello aan de Italiaanse zender Radio Radio. 'Komende week zal er meer duidelijk worden. Of het komt tot een transfer, of Fabio blijft bij Inter.'

L'OL zou een vierjarig contract met een salaris van 2,5 miljoen euro per jaar bieden aan de Italiaanse international. 'Fabio is een wereldkampioen. Maar we wegen het technische aspect net zo zwaar mee als het economische.'

West Ham heeft dure belofte te pakken

1/7/2007 19:32

West Ham United heeft de strijd om Julien Faubert gewonnen. De Londenaren nemen de 23-jarige middenvelder over van Girondins Bordeaux, dat 8,5 miljoen euro voor hem incasseert. Faubert tekende voor vijf jaar op Upton Park.
'Ik ben zeer verheugd dat we Julien welkom kunnen heten en ben er zeker van dat hij een heel succesvolle aankoop wordt', zei clubeigenaar Eggert Magnusson op de website van The Hammers. 'Hij is een van de beste jonge spelers in Europa en veel clubs zaten achter hem aan.'

Faubert leek zijn zinnen te hebben gezet op een overgang naar Glasgow Rangers, dat eerder bereid was 5,5 miljoen voor hem uit te trekken. Bordeaux besloot niet op dat aanbod in te gaan, waarna Faubert teleurgesteld in staking ging en weigerde mee te trainen.

De Franse international (één cap, één goal) had zijn woord al gegeven aan Rangers. 'Bordeaux heeft hem voor het blok gezet: naar West Ham of helemaal nergens heen', lichtte zijn zaakwaarnemer Philippe Sol toe.

Arsenal gelooft in Braziliaanse Kroaat

2/7/2007 12:58

Eduardo da Silva scoorde al eens in het Emirates Stadium, dat vanaf deze zomer zijn vaste thuishonk zal zijn. Arsenal kocht de Braziliaanse Kroaat van Dinamo Zagreb.
Da Silva zet maandag zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Arsenal, als hij de medische keuring met succes heeft doorstaan. Hoeveel The Gunners betalen voor de 24-jarige spits is niet bekend.

Da Silva maakte de laatste seizoenen naam bij Dinamo Zagreb. De afgelopen jaargang scoorde hij liefst 34 maal in 32 wedstrijden. Het was zijn vierde seizoen in dienst van Dinamo.

De geboren Braziliaan voetbalt al vanaf zijn vijftiende in Kroatië en heeft zich zelfs laten naturaliseren. Da Silva heeft twaalf interlands op zijn naam staan en scoorde al zevenmaal voor de Kroaten.

Scoren deed hij ook al in het Emirates Stadium. Tijdens het tweede Champions League-duel van Arsenal met Dinamo opende hij de score (0-1). Desondanks ging het duel in de voorronde van de Champions League met 2-1 verloren voor de club uit Zagreb, die een week eerder al met 3-0 klop had gehad.

Villarreal, Valencia en Arsenal willen Anelka

2/7/2007 14:28

Nicolas Anelka staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij Bolton Wanderers, maar de Franse aanvaller kan rekenen op flink wat belangstelling. Arsenal, Valencia en Villarreal zijn volgens L'Equipe zeer geïnteresseerd.
Arsenal hoopt in Anelka een vervanger te vinden voor de onlangs vertrokken Thierry Henry. Villarreal ziet in de spits de opvolger van de naar Atlético Madrid verhuisde Diego Forlán, en ook Valencia hoopt de voorhoede te versterken met de international.

Aan Anelka hangt wel een fors prijskaartje. Bolton zou circa vijftien miljoen euro willen ontvangen, terwijl de speler zelf een jaarsalaris van vier miljoen zou willen incasseren. In de afgelopen competitie tekende hij voor elf goals in 35 duels.

Rigters kiest voor Blackburn Rovers

2/7/2007 19:20

Niet de Schotse competitie maar het Premiership is het nieuwe strijdtoneel voor Maceo Rigters. De spits van NAC Breda heeft gekozen voor Blackburn Rovers.
Met Rigters bereikte Blackburn Rovers een akkoord over een vierjarige verbintenis. De ploeg van manager Mark Hughes was bereid de transfersom te betalen aan NAC Breda voor de 23-jarige aanvaller die in de anderhalf jaar in Brabant nimmer echt doorbrak.

Rigters kwam echter nadrukkelijk in de schijnwerpers te staan dankzij zijn productieve optreden op het EK Onder-21. Met vier doelpunten voor Jong Oranje sloot hij het toernooi als topscorer.

Zijn treffers leverde niet alleen een persoonlijke prijs op, maar ook concrete interesse van Newcastle United, Middlesbrough, Celtic en Blackburn Rovers. Rigters koos voor de laatste club, waar hij in André Ooijer een landgenoot als teamgenoot zal treffen.

De Ridder voor drie jaar naar Birmingham

2/7/2007 22:02

EXCLUSIEF - In navolging van Maceo Rigters kan Daniël de Ridder zich gaan opmaken voor het Premiership. Birmingham City is de nieuwe club van de 23-jarige jeugdinternational.
Waar zijn ploeggenoot bij Jong Oranje zich verbond aan Blackburn Rovers, tekent De Ridder voor drie jaar bij Birmingham City. De jeugdinternational is de vijfde nieuweling die zich meldt op St. Andrews. Manager Steve Bruce haalde eerder Fabrice Muamba, Stuart Parnaby, Garry O'Connor en Olivier Kapo.

De Ridder verruilde in 2005 Ajax voor Celta de Vigo. Maar een onverdeeld succes werd zijn verblijf in Spanje niet. Door blessures speelde hij meer níet dan wél. Op het EK Onder-21 groeide de aanvaller uit tot een vaste waarde in het Jong Oranje van coach Foppe de Haan.

Terwijl De Ridder actief was op het jeugd-EK, degradeerde Celta de Vigo uit de Primera División. Beide partijen besloten het tot 2010 doorlopende contract te ontbinden, zodat de oud-Ajacied zijn handen vrij had een nieuwe club te vinden. Het werd Birmingham City.

Liverpool en Atlético eens over Luis García

3/7/2007 11:25

Liverpool en Atlético Madrid hebben één transfer al afgerond. Luis García tekent dinsdagmiddag voor drie seizoenen bij de Spaanse club. Het wachten is nu op de overgang van Fernando Torres naar Anfield.
Luis García (foto) verlaat Liverpool na drie jaar en keert terug in het Vicente Calderón. In het seizoen 2002/03 speelde de achttienvoudig international (vier goals) al in het rojiblanco (rood-wit) van de Madrileense club. Hij verdiende er een transfer naar Barcelona mee. En een jaar later tekende hij bij Liverpool.

Naar verwachting zal Liverpool dinsdag of woensdag tot een akkoord komen met Fernando Torres. De 42-voudig international keerde maandag vervroegd terug van zijn vakantie, om de laatste details van zijn transfer naar The Reds af te ronden.

Naar verluidt zou El Niño al in Engeland zijn voor de medische keuring. Voor Torres zou Liverpool circa 36 miljoen euro betalen. De 23-jarige spits staat nog tot medio 2009 onder contract bij de Colchoneros

Geremi verlaat Chelsea voor Newcastle United

3/7/2007 11:52

Geremi verlaat Chelsea en gaat voetballen voor Newcastle United. De transfervrije Kameroener tekende dinsdag een driejarig contract op Saint James' Park.
Geremi speelde de laatste vier seizoenen bij Chelsea, waarvoor de 28-jarige middenvelder 73 keer in actie kwam. De laatste jaren gebruikte coach José Mourinho hem nooit als vaste waarde.

Newcastle is Geremi's vijfde club. De zestigvoudig international droeg eerder de shirts van Gençlerbirligi, Real Madrid en Middlesbrough. Met Kameroen won hij in 2000 olympisch goud tijdens de Spelen van Sydney.

Voetbalweetjes deel II

Babel en Liverpool zijn er samen al uit

11/7/2007 18:56

Ryan Babel speelt binnenkort in het shirt van Liverpool. De aanvaller kwam woensdagmiddag tot een persoonlijk akkoord met The Reds. 'Het wachten is nu op het moment dat Ajax en Liverpool tot overeenstemming komen', vertelde zaakwaarnemer Winny Haatrecht aan VI.nl.
'We zijn er uit', reageerde Haatrecht vlak nadat hij woensdagavond met Babel Anfield had verlaten. 'We zijn tot een persoonlijk akkoord gekomen.' Babel keert terug naar Nederland en zal pas terugkeren in Liverpool om zijn contract te ondertekenen. Binnenkort zal hij dan met de Engelse club op trainingskamp gaan naar Zwitserland en Hong Kong.

Liverpool had woensdagmiddag al laten weten dat het bijna tot een akkoord was gekomen met Ajax en dat de club van de Amsterdammers toestemming had gekregen om met Babel te praten. Die onderhandelingen met de spits verliepen razendsnel.

Over de hoogte van de transfersom en de duur van Babels contract mocht Haatrecht nog niets vertellen. Naar verluidt zou Liverpool zeventien miljoen euro betalen voor de twintigjarige international.

PSV kan Kenneth Perez toch verwelkomen
11/7/2007 15:51

Kenneth Perez heeft dan toch zijn overgang naar PSV te pakken. De Deense oud-international ondergaat donderdag een keuring.
Dat PSV er niet in slaagde de Mexicaan José Andres Guardado los te weken bij Atlas, bood mogelijk de financiële ruimte bij de Eindhovenaren om zich alsnog in de richting van Ajax te bewegen. Dat heeft nu geleid tot een akkoord over een afkoopsom.

Perez gaat zijn handtekening zetten onder een contract dat hem twee jaar in Eindhoven houdt. In de verbintenis is een optie voor een extra seizoen opgenomen.

PSV en Perez waren al eerder tot een vergelijk gekomen. De transfer leek af te gaan afketsen, omdat de Brabanders niet wilden voldoen aan de eisen die Ajax op tafel had gelegd. De Amsterdammers hadden al een akkoord met Feyenoord en wilden minimaal hetzelfde bedrag.

Perez, die een overstap naar Feyenoord niet zag zitten, zat in Amsterdam op een zijspoor. De 32-jarige Deen was ongelukkig met zijn rol als invalkracht. Bovendien kreeg hij te horen dat trainer Henk ten Cate niet van plan zijn aanpak te veranderen.

Gabriel Milito is nu negentig miljoen waard

11/7/2007 14:05

Barcelona heeft de transfer van de Real Zaragoza-verdediger Gabriel Milito afgerond. De Catalaanse club hangt direct een prijskaartje van negentig miljoen euro aan de Argentijnse international.
Alleen de handtekeningen ontbreken nog, maar alle partijen zijn het eens geworden over de voorwaarden van de overstap. Als Milito (26) terugkeert van de strijd om de Copa América kunnen de laatste formaliteiten worden afgerond.

's Morgens had voorzitter Joan Laporta de overgang al aangekondigd. 'Het is praktisch geregeld', vertelde de preses voor Catalunya Radio over het voorspoedige verloop van de onderhandelingen.

Barcelona, dat met Milito al een principeakkoord had over een vierjarige verbintenis, bereikte overeenstemming met Real Zaragoza. Voor een bedrag van naar verluidt twintig miljoen euro koopt de Catalaanse club het nog tot medio 2010 lopende contract van Milito af.

Barcelona heeft in het contract met Milito een afkoopsom van negentig miljoen euro laten opnemen. De ploeg van Frank Rijkaard kan een extra verdediger goed gebruiken, omdat Carles Puyol door een knieblessure nog enkele maanden aan de kant staat.

'Carlos Alberto in Bremen voor keuring'

8/7/2007 16:50

De overgang van Carlos Alberto naar Werder Bremen nadert zijn voltooiing. De Braziliaanse spits is al in de Duitse stad gesignaleerd.
Fluminense, dat op 30 juni voor het laatst een beroep deed op Carlos Alberto, meldde de overgang zaterdag al op haar website. De 22-jarige aanvaller zou voor een bedrag van bijna acht miljoen euro terugkeren naar Europa.

Volgens Radio Bremen is Carlos Alberto zondag gesignaleerd in Bremen, waar hij naar verwachting maandag na een medische keuring zal worden gepresenteerd. Werder-directeur Klaus Allofs had al gezegd dat er 'steeds meer beweging in was gekomen'.

Carlos Alberto moet het gat vullen dat is gevallen na het vertrek van Miroslav Klose. Na het nodige gesteggel verhuisde de Duitse aanvaller voor twaalf miljoen euro naar Bayern München.

Carlos Alberto heeft al ervaring opgedaan in Europa. Met FC Porto veroverde hij in 2004 de Champions League en de Wereldbeker. De aanvaller keerde in 2005 met Corinthians terug naar Brazilië om twee jaar later zijn comeback te maken bij de club waar hij doorbrak, Fluminense.

Gallas neemt geen genoeg met tweede plan

9/7/2007 14:50

William Gallas maakt zich zorgen over de nabije toekomst van Arsenal. Hij vindt dat er een leemte is ontstaan na het vertrek van zijn landgenoot Thierry Henry.
Henry verwisselde Arsenal voor Barcelona en dat viel bij Gallas niet in goede aarde. Gallas, die zelf vorig seizoen van Chelsea naar Arsenal verhuisde, in The Guardian: 'Verschillende spelers zetten vraagtekens bij de toekomst van Arsenal. Om ons heen worden allerlei spelers aangetrokken, maar hoe wordt het verlies van Henry gecompenseerd?'

Gallas, schijnbaar niet onder de indruk van de komst van de Kroatische international Eduardo da Silva, verder: 'Ik wil binnenkort met Arsène Wenger en de raad van bestuur praten om erachter te komen wat de doelen zijn van het komende seizoen en of de wens bestaat om een concurrerend team te formeren.'

'Ik speel niet bij Arsenal om derde te worden. Vandaag ben ik nog bij Arsenal, wat er morgen kan gebeuren weet ik niet. Alles gebeurt zo snel in de voetbalwereld. Het is nu nodig om spelers met een reputatie te halen. Jongere spelers hebben ook kwaliteiten, maar het seizoen duurt erg lang.'

Idd Arsenal is hopeloos achterop aan het lopen. Komend seizoen doen ze zeker wéér niet mee voor de titel. Voor een club als Arsenal is dat zwak!

De Sanctis dankzij FIFA-regel naar Sevilla

9/7/2007 17:33

Morgan De Sanctis maakt gebruik van de FIFA-regels en verlaat Udinese voor Sevilla. De Italiaanse doelman zegde zijn contract bij Udinese op, wijzend op het veelbesproken artikel 17.
Dat artikel geeft een speler recht geeft om na drie jaar een contract eenzijdig op te zeggen. De dertigjarige De Sanctis mocht dat zelfs al na twee jaar omdat hij ouder is dan 28 jaar. Hij moet Udinese wel een vergoeding betalen voor zijn nog tot medio 2010 doorlopende contract.

De tweevoudig Italiaans international was sinds 1999 in dienst van Udinese, dat hem had overgenomen van Juventus. Hij keepte 194 competitieduels met de club uit Udine. Het afgelopen jaar keepte hij 36 keer.

Real betaalt Porto miljoenen voor Pepe

10/7/2007 12:10

Na de benoeming van Bernd Schuster tot trainer van Real Madrid is de Spaanse kampioen druk bezig de selectie te versterken. Nieuwste aanwinst: Pepe.
Kléper Laveran Lima Ferreira, als voetballer beter bekend als Pepe, tekent een vijfjarig contract bij Real. Het is onduidelijk hoeveel de club betaalt voor de Braziliaanse centrale verdediger. Volgens de Portugese krant O Jogo ontvangt FC Porto een bedrag van 28 miljoen euro.

Volgens Spaanse en Portugese media zou ook Barcelona zich op het laatste moment hebben gemeld voor Pepe, die in het seizoen 2001/02 door Marítimo Funchal naar Europa werd gehaald.

Na drie seizoenen op Madeira te hebben gespeeld, verkaste hij in 2004 naar FC Porto. Met die club won de Braziliaan twee nationale titels en de beker van Portugal.

Malouda: 'Drogba drong aan op mijn komst'

10/7/2007 13:40

Florent Malouda stapt definitief over van Olympique Lyon naar Chelsea. De aan de linkerkant spelende Fransman won met zijn vorige club vier landskampioenschappen. De international werd vorig seizoen tot beste speler van de Ligue 1 gekozen.
Malouda tekende op Stamford Bridge een vierjarige verbintenis. Het is niet bekend welk bedrag de Londense club naar Lyon moet overmaken. De aanvaller wordt bij Chelsea herenigd met Didier Drogba, met wie hij in het seizoen 2002/03 samenspeelde bij Guingamp, en met Mickaël Essien, die in 2005 Olympique voor de Londenaren verwisselde.

Volgens Malouda heeft de aanwezigheid van Drogba zijn beslissing vereenvoudigd. Malouda, in gesprek met het Franse sportdagblad l'Equipe: 'Didier heeft er bij Chelsea op aangedrongen dat ik zou worden aangetrokken. Maar dat is natuurlijk niet genoeg om een club over te halen.'

Volgens Malouda was er nog meer aanleiding om zijn loopbaan in het Premiership voort te zetten. 'Ik heb verscheidene wedstrijden van Chelsea gezien en ik heb altijd van die duels genoten. Verder was het duidelijk dat José Mourinho, de coach, me echt wilde hebben. Dat heeft eigenlijk de doorslag gegeven.'

Malouda maakte deel uit van de Franse ploeg die de WK-finale vorig jaar van Italië verloor. Hij is in deze zomerperiode tot nu toe de prominentste aankoop van Chelsea.

'Bianchi wordt eerste aankoop van Eriksson'

10/7/2007 14:04

Sven-Göran Eriksson staat op het punt zijn eerste aankoop te doen als manager van Manchester City. Reggina maakte bekend dat het clubtopscorer Rolando Bianchi kwijtraakt aan de Engelse club.
De 24-jarige spits was afgelopen seizoen goed op schot in de Serie A. Bianchi trof achttien keer doel voor de club die niet verder kwam dan de veertiende plaats in de Serie A. Manchester City zou een transfersom van ongeveer twaalf miljoen euro moeten overmaken naar Reggina.

Eriksson werd afgelopen week benoemd als de nieuwe coach van de club uit Manchester. De Zweed zou door de nieuwe eigenaar Thaksin Shinawatra een transferbudget van zeventig miljoen euro in het vooruitzicht zijn gesteld.

Schuster maakt zich sterk voor Saviola

10/7/2007 15:01

Bernd Schuster, de zojuist benoemde trainer van Real Madrid, heeft zich goed voorbereid op zijn nieuwe functie. Hij lonkt nu naar Javier Saviola.
Schuster liet zich in positieve bewoordingen uit over de Argentijnse aanvaller van Barcelona in het radioprogramma El Mirador de Punta Radio. De trainer van Real roemde onder meer de aanvallende kwaliteiten van de kleine Argentijn, en onthulde verder dat hij zich sterk zal maken voor de komst van de speler van Reals grootste concurrent.

De loopbaan van Saviola zit al drie seizoenen min of meer in het slop. In die periode werd hij onder meer uitgeleend aan AS Monaco en Sevilla. In het afgelopen seizoen kwam de 37-voudige Argentijnse international maar zes keer in aanmerking voor de hoofdmacht van Barcelona.

En passant noemde Schuster nog meer namen van spelers die hij graag naar zijn club zou willen halen. Daarbij gaat het om Kaká (AC Milan), Cristiano Ronaldo (Manchester United) en Cesc Fabregas (Arsenal). De Duitser zegt zich wel te realiseren dat het tamelijk lastig wordt om ook dat drietal op korte termijn naar de Spaanse hoofdstad te halen.

Waarom Javier, waarom??? Als je naar real gaat, ga je nog minder aan de bak komen dan in Barça!!

'Doelman Ricardo bij Betis door keuring'

10/7/2007 16:11

Real Betis Sevilla staat op het punt Ricardo aan te trekken. De Portugese doelman heeft volgens Radio Marca de medische keuring al doorstaan.
Ricardo staat nog tot medio 2008 onder contract bij Sporting Lissabon, maar de Portugese international werd het onlangs niet eens over het verlengen van zijn contract. Voor circa drie miljoen euro mag de Spaanse club de 31-jarige keeper overnemen.

Mocht Ricardo tekenen bij Betis, dan is dat zijn derde werkgever. Hij begon zijn loopbaan bij Boavista en verkaste in de zomer van 2003 naar Sporting. Hij kwam 65 keer in actie voor de Portugese nationale ploeg.

Deportivo klopt PSV en haalt Guardado

10/7/2007 23:41

Deportivo La Coruña is PSV te snel af. De Spaanse club lijfde José Andrés Guardado in. De Galicische club betaalde een bedrag dat nog nooit voor een Mexicaanse speler is neergeteld.
'We hebben een gelukkig akkoord bereikt met alle partijen en we kunnen dus officieel bevestigen dat onze speler Andrés Guardado verkocht zal worden aan Deportivo la Coruña voor een bedrag van zeven miljoen euro', vertelde Atlas' voorzitter Fernando Acosta tijdens een persconferentie.

Depor zal voor 75 procent eigenaar worden van de transferrechten van de international. Atlas houdt 25 procent van de rechten in haar bezit. Deportivo financiert de transfer met de opbrengst van de verkoop van Jorge Andrade aan Juventus.

Acosta bekende dat de verkoop een zeer lastige zaak was. Aanvankelijk leek PSV de beste papieren te hebben, maar het Eindhovense bod van zes miljoen euro moest het afleggen tegen het voorstel vanuit Spanje. 'PSV had heel veel interesse, maar het bedrag dat Deportvo neerlegde voldeed aan de verwachtingen van onze club en aan de wens van de speler, die graag in Europa wil voetballen.'

Zaakwaarnemer Mario Ordiales verklaarde dat de laatste formaliteiten nog moeten worden afgerond, maar dat de beslissing van Guardado om naar Deportivo te vertrekken definitief is. Na afloop van het toernooi om de Copa América voegt hij zich bij de Spaanse club. 'Over een week zal hij alle papieren tekenen en zal Andrés zich melden in La Coruña', verzekerde Ordiales.

PSV was de laatste weken in onderhandeling met Atlas over de komst van Guardado. De Eindhovenaren zagen in de twintigjarige middenvelder een mogelijke opvolger van Phillip Cocu.

Sevilla vindt derde aankoop bij RC Lens

10/7/2007 23:42

Sevilla zit niet stil. Eén dag nadat de Spaanse club al Tom De Mul en Morgan De Sanctis had vastgelegd, strikte de winnaar van het UEFA Cup-toernooi ook Seydou Keita.
De Malinese international is afkomstig van RC Lens, waarvoor hij de laatste vijf seizoenen uitkwam. De 27-jarige middenvelder tekent bij Sevilla een vierjarig contract en zal daar zijn landgenoot Frédéric Kanouté tegenkomen.

Keita speelde al zijn gehele loopbaan in Frankrijk. Hij startte zijn carrière bij Olympique Marseille en kwam daarna uit voor Lorient. Namens Lens kwam de vijftienvoudig international het afgelopen seizoen tot 37 duels en elf doelpunten.

'Liverpool en West Ham eens over Benayoun'

11/7/2007 9 :07

Na de transfer van Craig Bellamy van Liverpool naar West Ham United staan beide clubs opnieuw op het punt zaken te doen. The Reds en The Hammers bereikten een akkoord over de transfersom voor Yossi Benayoun.
De 27-jarige Israëliër speelt sinds de zomer van 2005 voor West Ham. De middenvelder onderhandelde op Upton Park over een nieuw contract, maar zette de besprekingen onverwacht stop. Liverpool lijkt van die impasse te profiteren.

'Iedereen zou wel voor Liverpool willen spelen', vertelde Benayouns zaakwaarnemer Ronen Katzav aan BBC Sport. 'Yossi heeft West Ham in zijn hart gesloten, maar is toe aan een stap omhoog.' Liverpool-coach Rafael Benítez bevestigde de interesse in de Israëliër. 'Het is duidelijk dat hij wil komen en hij is een speler die ik graag zie spelen.'

Benayoun zocht medio 2002 zijn heil in Spanje. Voor Racing Santander speelde hij 101 competitieduels, waarin hij 21 doelpunten maakte. Bij West Ham was de 57-voudig international (dertien goals) goed voor acht goals in 63 Premiership-duels.

Ik heb twijfels bij die transfer zo'n klasbak is ie nu ook weer niet. Tzal wel na een jaartje weer een retourtje worden zoals zoveel transfers van Liverpool de laatste jaren. Zenden, Cissé, Bellamy, Fowler ...

Ajax moet geduld hebben met Krkic

11/7/2007 9 :35

Ajax hoeft nog niet te rekenen op Bojan Krkic. Johan Cruijff adviseerde Barcelona het talent te verhuren aan de Amsterdamse club.
De zeventienjarige Spaanse jeugdinternational dreigt weinig aan spelen toe te komen in de druk bezette Catalaanse voorhoede. Ajax' technisch directeur Martin van Geel in De Telegraaf: 'Barcelona weet hoe wij erover denken, maar Txiki Begiristain (technisch directeur, red.) heeft eerder aangegeven tot de winterstop te wachten. Ik heb daar nog niets anders over gehoord.'

Xabier Prieto wordt ook als mogelijke aanwinst genoemd. De 24-jarige middenvelder speelt bij Real Sociedad en kan zowel centraal als rechts op het middenveld spelen. Ajax ondervindt concurrentie van Athletic de Bilbao.

Overigens zijn Ajax en PSV weer in gesprek over Kenneth Perez. Twee weken geleden werden de onderhandelingen over de Deense aanvaller afgebroken, omdat PSV niet aan de vraagprijs van de Amsterdammers wilde voldoen. 'Het is zeker niet zo dat de partijen nu een stuk nader tot elkaar zijn gekomen', zegt Van Geel in het Algemeen Dagblad.

'Ljungberg overweegt vertrek naar de Serie A'

11/7/2007 9 :46

Na Thierry Henry (Barcelona) dreigt Arsenal deze zomer opnieuw een boegbeeld kwijt te raken. Fredrik Ljungberg, al sinds 1998 actief voor The Gunners, staat niet onwelwillend tegenover een verhuizing naar Fiorentina.
'De twee clubs zijn in onderhandeling', meldde de zaakwaarnemer van de Zweed, Claes Elefalk, aan persbureau TT. 'Als ze een overeenkomst bereiken, kan Fredrik dieper gaan nadenken over een overstap. Hij heeft het erg naar zijn zin bij Arsenal, maar een transfer naar Fiorentina is het overwegen waard.'

Ljungberg heeft met Arsenal nog een contract tot medio 2009 en manager Arsène Wenger wil de 67-voudig international (dertien goals) graag voor de club behouden. De dertigjarige Zweed is zelf mogelijk toe aan een nieuwe omgeving. De aanvallende middenvelder is al negen seizoenen actief voor Arsenal en speelde bijna driehonderd competitieduels voor de Londenaren

Als die ook nog eens vertrekt, man man man wat is dat met Arsenal :mad:

Ook Nedved gaat toch akkoord met Juventus

11/7/2007 10:47

Ook Pavel Nedved heeft na de nodige misbaar en speculaties zijn verblijf bij Juventus verlengd.
Nedved had gemopperd over de in zijn ogen te lage aanbieding van Juventus. De Tsjechische middenvelder had een jaar geleden nog ingestemd met een lager salaris na de gedwongen degradatie naar de Serie B. Eenmaal terug op het hoogste niveau eiste hij weer een hogere beloning.

Maar uit de aanbieding sprak volgens Nedved onvoldoende waardering. De 34-jarige Tsjech zinspeelde op een vertrek uit Stadio Delle Alpi. Een onderhoud met technisch directeur Alessio Secco bracht Nedved op andere gedachten. Mede dankzij zijn dreigement heeft de middenvelder naar verluidt zijn zin gekregen.

De problemen met Nedved stonden niet op zichzelf. Mauro Camoranesi, Gianluigi Buffon en David Trezeguet stelden eerder de leiding van Juventus op de proef. Ontevreden over het aanbod dreigden ze met een vertrek uit Turijn. Net als bij Nedved kwam het niet zover en tekende het drietal gewoon bij.

Transfervrije Fowler gewild in Australië

11/7/2007 10:50

Robbie Fowler kan zijn carrière in Australië voortzetten. Volgens plaatselijke media is de aanvaller in gesprek met Sydney FC.
Fowler verliet Liverpool na het afgelopen seizoen en verkreeg op dat moment de transfervrije status. In Sydney wordt gemeld dat de kans redelijk groot is dat Fowler voor Sydney FC, dat uitkomt in de A-League, zal kiezen.

Bij die club tekende Tony Popovic zojuist een tweejarig contract. De speler keert daarmee terug op het oude nest. De verdediger kwam de laatste jaren uit voor Crystal Palace, Sanfrecce Hiroshima en Al-Arabi.

De Australische club staat niet alleen in haar pogingen om de voormalige Engelse international (26 caps, zeven goals) aan te trekken. Hij kan ook in het Championship terecht. Zowel Leicester City als Cardiff City dingt naar de gunsten van Fowler.

Arsenal is nog niet uitgewinkeld in Frankrijk

11/7/2007 11:35

Arsenal staat op het punt de komst van van Bakary Sagna bekend te maken. De verdediger staat nu nog onder contract bij AJ Auxerre.
Volgens The Guardian stelt de Londense club Sagna binnen 48 uur voor. Auxerre zou bijna tien miljoen euro toucheren voor de international. Volgens de krant is de speler al gesignaleerd in het Emirates Stadium en ondergaat hij binnen afzienbare tijd de medische keuring.

Verwacht wordt dat Sagna voor vijf seizoenen zal tekenen, en dat hij de concurrentie aan moet met rechtsback Emmanuel Eboué. Met de nieuwe verdediger presenteert Arsenal haar vierde zomeraankoop. Eerder verzekerde de club zich van de diensten van de Poolse doelman Lukasz Fabianski, de Noorse verdediger Havard Nordtveit en de Kroaat Eduardo da Silva.

Nantes doet Stojkovic over aan Sporting

11/7/2007 12:20

Voor Vitesse was huurling Vladimir Stojkovic te duur. Sporting Lissabon heeft minder problemen met de financiële voorwaarden.
Volgens het Portugese Record tekent de Servische doelman een contract voor vier jaar in Lissabon. Met de transfer is een bedrag van één miljoen euro gemoeid. Voor Stojkovic komt zo een einde aan een teleurstellend verblijf bij FC Nantes.

In 2006 binnengekomen als de beoogde nieuwe nummer één verbleekte de ster van Stojkovic in Nantes snel. Een verhuur aan Vitesse in de winterstop bood uitkomst voor de Serviër, die een verlenging van zijn verblijf in Arnhem zag afketsen op de financiën. Bij FC Nantes waren de perspectieven verder verslechterd na de degradatie uit Ligue 1.

Sporting Lissabon kan een nieuwe keeper goed gebruiken na de transfer van Ricardo naar Real Betis Sevilla. De Portugese international verkast voor drie miljoen euro naar de Primera División. De overgang wordt een dezer dagen afgerond.

Chelsea-verdediger Rajkovic naar PSV

11/7/2007 14:15

Zoals verwacht stalt Chelsea de Servische jeugdinternational Slobodan Rajkovic in Eindhoven. PSV huurt de verdediger voor één seizoen.
'Uiteraard ben ik blij om voor een club als PSV te mogen spelen, PSV is een grote club', vertelde Rajkovic tegen PSV TV. 'Ik ken bijna alle spelers van PSV, maar let vooral op de spelers die op mijn positie spelen.'

Tijdens het EK Onder-21 maakte Rajkovic melding zijn carrière te gaan vervolgen in Eindhoven, om zo ervaring op te doen. De tijdelijke overgang is nu beklonken. De achttienjarige jeugdinternational wordt voor een jaar gehuurd van Chelsea.

Rajkovic toonde zich gelukkig in Danko Lazovic een landgenoot te treffen in Eindhoven. 'Ik ken Danko van het nationale elftal. Hij is een grote steun voor mij, ik kan hem altijd om hulp vragen.'

Rajkovic staat sinds 2005 onder contract bij Chelsea, dat hem afgelopen seizoen nog liet spelen voor zijn oude club OFK Belgrado. Hij kwam er elf duels aan voetballen toe.

PSV kan Kenneth Perez toch verwelkomen

11/7/2007 15:51

Kenneth Perez heeft dan toch zijn overgang naar PSV te pakken. De Deense oud-international ondergaat donderdag een keuring.
Dat PSV er niet in slaagde de Mexicaan José Andres Guardado los te weken bij Atlas, bood mogelijk de financiële ruimte bij de Eindhovenaren om zich alsnog in de richting van Ajax te bewegen. Dat heeft nu geleid tot een akkoord over een afkoopsom.

Perez gaat zijn handtekening zetten onder een contract dat hem twee jaar in Eindhoven houdt. In de verbintenis is een optie voor een extra seizoen opgenomen.

PSV en Perez waren al eerder tot een vergelijk gekomen. De transfer leek af te gaan afketsen, omdat de Brabanders niet wilden voldoen aan de eisen die Ajax op tafel had gelegd. De Amsterdammers hadden al een akkoord met Feyenoord en wilden minimaal hetzelfde bedrag.

Perez, die een overstap naar Feyenoord niet zag zitten, zat in Amsterdam op een zijspoor. De 32-jarige Deen was ongelukkig met zijn rol als invalkracht. Bovendien kreeg hij te horen dat trainer Henk ten Cate niet van plan zijn aanpak te veranderen.

José Mourinho: 'Ik wil Robben houden'

11/7/2007 18:40

José Mourinho mag dan Florent Malouda aan zijn selectie hebben toegevoegd, toch wil hij Arjen Robben bij Chelsea houden. Beide aanvallers spelen op dezelfde positie.
'Over Arjen wil ik heel erg duidelijk zijn', begint Mourinho op BBC Radio zijn uitleg. 'Het feit dat we Malouda hebben vastgelegd wil niet zeggen dat we voor Arjen de deur open zetten en dat hij mag vertrekken.'

'Ik wil ze graag allebei houden. Ik wil Arjen houden. Hij heeft bij Chelsea nog een contract voor twee jaar en zoals iedereen weet is de club met hem in onderhandeling over een nieuwe verbintenis. Zo hopelijk lukt het ons en blijft Arjen.'

Robbens landgenoot Khalid Boulahrouz zal Chelsea wel verlaten, bevestigde Mourinho. 'Boulahrouz vertrekt waarschijnlijk. En we denken allemaal dat dat het beste is voor hem, want vorig seizoen was voor hem geen happy season.'

Barçelona kan volgend seizoen terug de titel pakken en de CL volgens mij. Ze zijn serieus versterkt :eek:

Valdes
Zambrotta Puyol Milito of Marquez Abidal

Iniesta Xavi Deco

Messi Henry of eto' Ronaldinho of eto'o

Ik zou een rotatie systeem toepassen dat er iedere week iemand anders op de bank zit.

dan heb je nog een zeer goeie bank

Jorquera

Beletti thuram oleguer of marquez silvinho

edmilson touré motta

Krkic goudjohsen ezquerro of giuly als die daar nog zit

Laatst bewerkt:
Rivaldo

*Hugo Viana van Valancia naar Osasuna
*Adrian Pit van AC Bellinzona naar AS Roma
*Carlos Alberto van Corinthians naar Werder Bremen
*Christiano Lucarelli van Livorno naar Shakhtar Donetsk
*David Healy van Leed United naar Fullham

En net op de valreep rondgekomen Ailton van Rode Ster Belgrado naar MSV Duisburg...volgens mij moet die gast al 47 zijn of zo:eek::D.

Gisteren was AEK Athene hier in de buurt...hebben pas geleden Rivaldo vast gelegd, natuurlijk ff een handje zitten schudden met deze man...gaaf he:D.

Terug
Naar boven