MuscleMeat

Transfernieuws: Buitenland

Francesco Pavon van Real Madrid naar Real Zaragoza
Nelson Rivas van River Plate naar Inter Milaan
Ludovic Giuly van Barcelona naar AS Roma
Shota Arveladze van AZ naar Levante
Glenn Salmon van FC Groningen naar Paok Saloniki
Balasz Rabocki van Sapron naar Vitesse

Verder zou Chelsea rond zijn met Feyenoord m.b.t. de transfer van Royston Drenthe...het zou gaan om een bedrag van 10,5 miljoen euro + dat hij nog een jaar aan Feyenoord zou worden verhuurt.....wordt zeker denk ik vervolgt;).

Laatst bewerkt:
Update transfers (20.45 uur)

Andreas Johansson van Wigan Athletic naar Aalborg
Vitali K*tusov van Parma naar Pisa
Sydney Lammens van RBC naar Helmond Sport

Francesco Pavon van Real Madrid naar Real Zaragoza
Nelson Rivas van River Plate naar Inter Milaan
Ludovic Giuly van Barcelona naar AS Roma
Shota Arveladze van AZ naar Levante
Glenn Salmon van FC Groningen naar Paok Saloniki

Verder zou Chelsea rond zijn met Feyenoord m.b.t. de transfer van Royston Drenthe...het zou gaan om een bedrag van 10,5 miljoen euro + dat hij nog een jaar aan Feyenoord zou worden verhuurt.....wordt zeker denk ik vervolgt;).

Ik las op de vi-site dat real madrid hem gekocht heeft, maar waarschijnlijk zijn het nog gewoon speculaties.

Ik las op de vi-site dat real madrid hem gekocht heeft, maar waarschijnlijk zijn het nog gewoon speculaties.

Ja;), het is nog helemaal in het speculatie circuit...alleen Chelsea schijnt met de geste om hem direct nog een jaar te verhuren aan feyenoord de beste papieren te hebben...verder zit er nog een gat van 1 miljoen euro tussen vraag en aanbod:eek:.

Ajax heeft in Dennis Rommedahl opnieuw een aanvaller vastgelegd. Nadat gisteren de Spanjaard Ismael Urzaíz voor één jaar tekende in Amsterdam, zal ook de Deense oud-speler van PSV vanavond zijn handtekening zetten onder een verbintenis die hem de komende tijd Ajacied moet maken.

Wat heeft dit nu weer te betekenen. Dennis Rommedahl? Die heb ik nou echt nooit goed gevonden. Ik dacht zo'n week geleden dat Ajax eindelijk eens goede aankopen ging doen, dat het Koeman tijdperk voorbij was. Schijnt dus niet zo te zijn. Wat een belachelijke aankoop.

Christiano Lucarelli van Livorno naar Shakhtar Donetsk

Is die tegen een paal gelopen?

Gisteren was AEK Athene hier in de buurt...hebben pas geleden Rivaldo vast gelegd, natuurlijk ff een handje zitten schudden met deze man

Tof :D

Wat heeft dit nu weer te betekenen. Dennis Rommedahl? Die heb ik nou echt nooit goed gevonden. Ik dacht zo'n week geleden dat Ajax eindelijk eens goede aankopen ging doen, dat het Koeman tijdperk voorbij was. Schijnt dus niet zo te zijn. Wat een belachelijke aankoop.

Nu nog Sonck terughalen en ze zijn er terug klaar voor.

• Topic Starter Topic Starter

De 35jarige Urzaiz is nu ook niet bepaald een toptransfer :roflol:.

Kwartet aanvallers optie voor Rijkaard

De kans dat FC Barcelona komend seizoen een aantal wedstrijden met de vier steraanvallers start is groot. Frank Rijkaard heeft aangegeven dat het kwartet over voldoende kwaliteit beschikt om samen te kunnen spelen.

"Elke wedstrijd begint met elf spelers en zij maken deel uit van de groep. Ze hebben zo veel kwaliteit dat ze samen kunnen spelen", filosofeert de oefenmeester op de website van de club.

FC Barcelona heeft met het aantrekken van Thierry Henry vier steraanvallers in de gelederen. Bij een fitte selectie vormden Ronaldinho, Samuel Eto'o en Lionel Messi het afgelopen seizoen de voorhoede. Met de komst van de Fransman heeft Rijkaard dus een luxeprobleem.

De oud-bondscoach is content met zijn 'gerenoveerde' groep. Over de aanwinsten is hij dik tevreden. "De staf en Txiki Beguiristain hebben goed werk verricht. Ik denk dat we over een goede groep beschikken en ik zie er naar uit om weer aan het werk te gaan."

Naast de positieve woorden voor de nieuwkomers, stak Rijkaard ook de vertrokken spelers de nodige lof toe. "Iedereen die een rol heeft gespeeld in het team verdient alle respect en ik bewaar aan alle vertrokken spelers goede herinneringen. Ze zijn altijd welkom."

Waarom ook niet :D

Henry - Eto'o

Ronaldinho - Iniesta - Xavi - Messi

Abidal - Milito - Puyol - Thuram​

Transfer update

*Aldo Duscher van Deportivo La Coruna naar Racing Santander
*Jerzy Dudek van Liverpool naar Real Madrid
*Erwin Lemmens van RKC naar FCV Dender
*Khalid Sinouh van AZ naar Kasimpasa
*Ahmed Kilic van AGOVV naar Kirsehirspor

Veder zullen er vandaag nog wel een aantal grote transfer afgerond worden;).

De 35jarige Urzaiz is nu ook niet bepaald een toptransfer :roflol:.

Nee zeker niet, al kan ik me daar nog wel íets bij voorstellen. Hij is erg gelouterd, veel ervaring, plus dat hij een verdedigende muur kan slopen. Maar goed, ik had ook liever iemand gezien met dezelde kwaliteiten, maar zo'n 15 jaar jonger :D Maar goed, Urzaiz heeft niks gekost, dus daarom maakt het me niet zo heel veel uit. Maar 1 miljoen voor Rommedahl is 1 miljoen te veel.

• Topic Starter Topic Starter
Strijdbaar FC Groningen verwijt Suárez niets
15/7/2007 8 :43

FC Groningen bevestigt via de eigen website dat Luis Suárez bij de arbitragecommissie een verzoekschrift heeft ingediend om naar Ajax te kunnen. De clubleiding is ervan overtuigd dat het niet de speler zelf is, die deze stap heeft bedacht.
'Die jongen weet zelf niet eens wat een arbitragezaak inhoudt. Dit wordt hem door anderen ingefluisterd', reageert algemeen directeur Hans Nijland in De Telegraaf. 'Dit vinden wij heel spijtig. Maar we kijken er Luis niet zelf op aan, want we weten dat het niet uit zijn hoek komt.'

'Het is niet onze keuze geweest om naar de arbitragecommissie te stappen. Maar nu die stap eenmaal is gezet, zullen we er alles aan doen om ons goed voor te bereiden. Wij willen maar één ding: Luis Suárez behouden voor FC Groningen. Dankzij een optie in zijn contract ligt hij nog tot 2011 bij ons vast en wij willen hem nog helemaal niet kwijt.'

Suárez hoopt de arbitragecommissie duidelijk te kunnen maken dat hij zich zowel sportief als financieel kan verbeteren bij Ajax. FC Groningen zal via een verweerschrift moeten benadrukken waarom het de twintigjarige Uruguayaanse spits wil behouden. De speler verblijft momenteel in eigen land, sinds hij met Uruguay Onder-20 werd uitgeschakeld tijdens het WK in Canada.

Benson: 'Ik moet verder kijken dan Vitesse'

15/7/2007 16:44

Waar Fred Benson al voor vreesde, heeft coach Aad de Mos hem ook bevestigd. 'Ik heb een gesprek gehad met de trainer en daaruit is gebleken dat ik ook dit seizoen op weinig speeltijd hoef te rekenen', vertelt de aanvaller op de website van zijn club.
Bij Vitesse is de concurrentie in de aanval groot, aangezien in Arnhem al Santi Kolk, Harrie Gommans, Yu Hai en Mads Junker onder contract staan, terwijl de club er nog graag een extra aanvaller bij wil hebben. Benson mag dan ook vertrekken.

'Dat bericht kwam hard aan, temeer omdat ik had gedacht een eerlijke kans te krijgen in de voorbereiding. Ik heb de afgelopen twee seizoenen keihard gewerkt voor Vitesse en altijd mijn uiterste best gedaan. Ik heb als invaller aardig wat doelpunten gemaakt, waarvan diverse belangrijke, dan verwacht je toch meer. Helaas zit dat er niet in bij Vitesse. Je weet nooit wat er gebeurt in de voetballerij, maar ik zal helaas verder moeten kijken dan Vitesse.'

Benson speelde vorig seizoen 26 competitieduels, waarvan zestien als invaller. Hij scoorde zesmaal. De in Ghana geboren spits staat nog tot medio 2008 onder contract.

Ewerthon bij Stuttgart terug in Bundesliga

15/7/2007 16:56

Ewerthon meldt zich maandag in het Oostenrijkse trainingskamp van VfB Stuttgart en zal daar een huurcontract ondertekenen bij de Duitse kampioen.
Voor Ewerthon betekent het een terugkeer in de Bundesliga. In de zomer van 2005 belandde de inmiddels 26-jarige aanvaller bij Real Zaragoza, na vier jaar voor Borussia Dortmund te hebben gespeeld. Hij voetbalde 119 competitieduels namens BVB en scoorde liefst 47 keer en won één kampioenschap.

Ewerthon staat nog tot medio 2010 onder contract bij Zaragoza, waarvoor hij in de laatste twee seizoenen 65 wedstrijden in actie kwam. De zesvoudig Braziliaans international komt bij Stuttgart drie landgenoten tegen: aanvaller Cacau, middenvelder Antonio Da Silva en verdediger Gledson.

Arsenal: Van Persie is terug en Barazite scoort

15/7/2007 17:22

Robin van Persie maakte zijn eerste minuten van dit seizoen, terwijl landgenoot Nacer Barazite (foto) scoorde tijdens zijn debuut in het shirt van Arsenal.
Van Persie miste de laatste maanden van het vorige seizoen. De negentienvoudig Oranje-international had in januari aan het thuisduel met Manchester United een gebroken middenvoetsbeentje overgehouden. Zaterdag was hij weer van de partij, tijdens Arsenals eerste oefenwedstrijd van deze jaargang.

In het Underhill Stadium oefenden The Gunners tegen Barnet, dat uitkomt in League Two, het vierde profniveau. Ze wonnen met 2-0 dankzij treffers van Emanuel Adebayor en Barazite. Van Persie bereidde de eerste goal voor. Hij stuurde Theo Walcott diep, waarna de Engelse aanvaller teruglegde op Adebayor en de Togolees met een volley scoorde. Later kopte de gevaarlijke Van Persie nog eens op de lat.

Barazite stapte in 2006 over van NEC naar Arsenal. De zeventienjarige spits kwam zaterdag na rust in het veld in plaats van Van Persie. De jeugdinternational scoorde halverwege de tweede helft met een harde diagonale uithaal, die doelman David Blackmore kansloos liet.

Naam die ik nog nog nooit gehoord heb??? Jullie hebben er dus mogelijk weer een talent bij.

'Butt gaat van Bayer naar Benfica'

16/7/2007 14:30

Oud-international Hans-Jörg Butt zet zijn loopbaan voort in Portugal. De doelman staat op het punt naar Benfica te verkassen.
Butt kan in Lissabon een tweejarig contract tekenen, meldt Der Kicker. In Portugese media wordt de schijn gewekt dat de deal al is afgerond, maar daarvan is nog geen sprake. Een onbekende Engelse club uit het Premiership zou ook nog haar zinnen op de keeper hebben gezet.

Afgelopen seizoen verloor de 33-jarige Butt zijn basisplaats bij Bayer Leverkusen aan René Adler. Een clausule in zijn contract bij Bayer maakt het mogelijk eerder bij die club te vertrekken. Aanbiedingen uit Griekenland en Turkije legde Butt naast zich neer, omdat hij zich nog bij een Europese topclub wil bewijzen.

'Westerveld wil graag bij Almería blijven'

16/7/2007 10:59

Het is Sander Westerveld niet duidelijk waarom UD Almería nog geen contact heeft gezocht voor contractverlenging. De doelman wil verder bij die club.
Westerveld tekende vorig jaar een eenjarig contract, dat inmiddels is afgelopen. De in Nederland vakantie vierende doelman op de website van de Spaanse krant AS: 'Het is geen financieel probleem. Als ik vandaag word gebeld, dan ben ik morgen daar. Alles hangt af van voorzitter Alfonso García Gabarrón.'

Door de promotie van Almería en zijn transfervrije status werd Westerveld in verband gebracht met onder meer Real Madrid, Real Betis en Recreativo de Huelva. 'Ik weet niet wat er speelt of wat de president van plan is. Ik wil graag bij Almería spelen, maar de voorzitter is in geen velden of wegen te bekennen. Mijn zaakwaarnemers proberen hem al dagen te bereiken en mijn vrienden in Almería zeggen dat de club op zoek is naar twee keepers.'

Keane haalt Richardson op bij Man United

16/7/2007 20:25

Sunderland is er in geslaagd Engels international Kieran Richardson voor vier seizoenen vast te leggen. Coach Roy Keane kaapte de 22-jarige linkspoot weg bij Manchester United.
'Ik weet precies wat zijn kwaliteiten als speler zijn en dat hij een goede jongen is', vertelde Keane over Richardson, met wie hij zelf nog samenspeelde bij Manchester United. 'Hij is klaar voor een nieuwe uitdaging en wij hebben hem die kunnen bieden.'

Richardson kwam bij Manchester United binnen als een van de grootste talenten van Engeland, maar heeft die reputatie bij The Red Devils nooit waar kunnen maken. In vijf seizoenen kwam de linkermiddenvelder slechts tot 41 competitieoptredens, waarin hij twee keer scoorde.

Gek genoeg schopte Richardson het ondanks zijn beperkte speeltijd bij United wél tot international. Hij kwam acht keer uit voor de Engelse nationale ploeg en scoorde twee keer voor zijn land.

'Sunderland is een grote club en dit is een mooie transfer voor mij', aldus Richardson over zijn overgang naar de club die komend seizoen terugkeert in het Premiership. 'Ik ken Keane erg goed en ik kijk er naar uit om in zijn team te voetballen.'

Ajax beter op schot maar verliest nu Mitea

16/7/2007 22:02

Nicolae Mitea leek tijdens de voorbereiding van Ajax een nieuwe kans te krijgen om coach Henk ten Cate te overtuigen van zijn kwaliteiten. In de tweede oefenwedstrijd moest de 22-jarige linksbuiten zich echter al tijdens de eerste helft laten vervangen met een blessure.
Het zit Ajax vooralsnog niet mee tijdens de oefencampagne. In de eerste wedstrijd tegen hoofdklasser VVSB liep Jan Vertonghen een enkelblessure op. Tegen derdeklasser GFC haalde Mitea het einde van de wedstrijd niet. Het is nog onduidelijk hoelang de Roemeen is uitgeschakeld.

Waar de teller tegen VVSB bleef steken op vier treffers, was Ajax maandagavond schotvaardiger. Wesley Sneijder was met drie doelpunten de grote man aan Amsterdamse zijde en ook Gabri liet zich gelden met twee goals.

Ondanks zijn in de eerste helft opgelopen blessure pikte ook Mitea een goaltje mee, net als Klaas-Jan Huntelaar, Edgar Davids en de Zuid-Afrikaanse stagiair Sameegh Doutie. Erik Heijblok (overgekomen van Haarlem) verdedigde voor het eerst het doel bij Ajax. Testspeler Jurgen Colin maakte opnieuw zijn opwachting in de basis.

Mitea die eens geblesseerd is ??? :D

Betis presenteert na Cúper vier internationals

16/7/2007 23:36

Met de aanstelling van Héctor Cúper als nieuwe trainer gaat Real Betis Sevilla nu werk maken van versterking van de selectie. Dinsdag zullen Ricardo, Marko Babic, Mark González (foto) en Hugo Pavone aan de pers worden gepresenteerd als nieuwe aankopen.
De komst van doelman Ricardo van Sporting Lissabon stond al langer vast. De Portugese international (65 caps) tekende voor vier seizoenen in Sevilla. González is twintigvoudig international van Chili. De 23-jarige linkspoot wordt overgenomen van Liverpool, waar hij mocht vertrekken.

Babic is eveneens linkspoot en international. De 26-jarige middenvelder kwam 44 keer uit voor het nationale team van Kroatië. Hij stond sinds 2000 onder contract bij Bayer Leverkusen. Ook de Argentijn Pavone heeft een interland achter zijn naam staan. De 24-jarige aanvaller speelde zijn hele carrière bij Estudiantes.

Inter weer twee Zuid-Amerikanen rijker

17/7/2007 14:06

Het toch al ruime Zuid-Amerikaanse smaldeel bij Internazionale is uitgebreid met Luis Jimenez en Nelson Rivas.

De 23-jarige Jimenez komt over van Lazio. Sinds januari vertoonde de Chileense spelmaker daar zijn kunsten. De Italiaanse kampioen nam de Colombiaanse verdediger Nelson Rivas over van het Argentijnse River Plate.

Interessante Braziliaan op proef bij Groningen

17/7/2007 18:52

FC Groningen begroet vanaf donderdag Leandro Castan. De twintigjarige Braziliaanse verdediger zal een week meetrainen met de selectie van coach Ron Jans.
'Leandro Castan is interessant voor ons omdat hij al een paar seizoenen op het hoogste niveau in Brazilië heeft gevoetbald, de transfervrije status geniet én in aanmerking komt voor een Italiaans paspoort', somt algemeen directeur Hans Nijland op in zijn nieuwsbrief op de website van FC Groningen.

Castan stond de afgelopen drie seizoenen onder contract bij Atlético Mineiro. In het seizoen 2005 brak hij door met 23 basisplaatsen in het eerste elftal. Tijdens de laatste twee jaar stokte de ontwikkeling van de verdediger, getuige het feit dat hij nog slechts twee keer als basisspeler en één keer als invaller in actie kwam.

Over een week zal de technische staf van de Groningers de verrichtingen van Castan evalueren. Omdat hij in aanmerking komt voor een Italiaans paspoort hoeft FC Groningen de Braziliaan geen hoog salaris voor spelers afkomstig van buiten de EU aan te bieden.

City kaapt Geovanni weg voor neus Pompey

17/7/2007 20:54

Manchester City heeft er voor komend seizoen weer een aanvaller bij. Na de Italiaan Rolando Bianchi (Reggina) trok de Engelse club nu Geovanni aan. De transfervrije Braziliaan was eerder deze week nog op proef bij Portsmouth.
Met een doelpunt en een assist in het oefenduel met Yeovil liet Geovanni een goede indruk achter bij Portsmouth, maar Manchester City handelde razendsnel en legde de 27-jarige aanvaller voor één seizoen vast. Hij is de eerste Braziliaan ooit bij The Skyblues.

City wordt de derde Europese club voor Geovanni. In de zomer van 2001 nam Barcelona de aanvaller voor ruim vijftien miljoen euro over van Cruzeiro, maar de Braziliaan mislukte jammerlijk bij de Catalaanse grootmacht. Vervolgens werd hij eerst verhuurd en later verkocht aan Benfica.

In Portugese dienst maakte Geovanni zich reeds geliefd bij de supporters van Manchester City door in er in december 2005 met een rake vallende kopbal voor te zorgen dat aartsrivaal Manchester United werd uitgeschakeld in de Champions League. Vorige zomer besloot Benfica het contract met de Braziliaanse international (één cap) niet te verlengen, waarna hij terugkeerde naar Cruzeiro.

Vogel staat voor transfer naar Premiership

17/7/2007 23:28

Johann Vogel strijkt deze week neer in Liverpool om met Everton te praten over een contract. De dertigjarige Zwitser speelde het afgelopen seizoen met weinig succes voor Real Betis Sevilla.
'We zijn met hem in onderhandeling', bevestigt technisch directeur Keith Wyness op de website van The Toffees. 'Vogel zal op korte termijn naar ons toe komen om te onderhandelen over een contract.'

Voor de Zwitser zou het de derde transfer in drie jaar tijd betekenen. Sinds zijn vertrek bij PSV in de zomer van 2005 kende Vogel weinig geluk bij AC Milan en Betis. De middenvelder die in Eindhoven zes jaar basisspeler was, kwam in Italië en Spanje weinig aan spelen toe.

Tot overmaat van ramp zegde de Zwitserse bondscoach Jokob Kuhn de 94-voudig international in maart van dit jaar de wacht aan. 'De chemie klopt niet alleen op, maar ook buiten het veld niet langer', gaf de keuzeheer als reden.

Real Zaragoza heeft ook Matuzalem binnen

18/7/2007 18:17

Real Zaragoza blijft bedrijvig op de transfermarkt. De nummer zes van het afgelopen seizoen in de Primera División weekte de Braziliaan Matuzalem los bij Shakhtar Donetsk.
De Spanjaarden deden eerder tevergeefs een bod van twaalf miljoen euro op de 27-jarige middenvelder, maar bereikten nu wél een akkoord met de Oekraïense topclub. Matuzalem neemt na drie seizoenen afscheid van Shakhtar.

De Braziliaan deed eerder Europese ervaring op in Italië, waar hij uitkwam voor Napoli, Parma, Piacenza en Brescia. Bij Real Zaragoza zette Matuzalem zijn handtekening onder een driejarig contract.

Goeie transfer :thumb:

Twee nieuwelingen Lazio, derde op komst

18/7/2007 21:21

Lazio Roma heeft Lionel Scaloni en Aleksandar Kolarov (foto) gepresenteerd als nieuwe spelers. Daarnaast meldt River Plate dat het met de Romeinse club een akkoord heeft bereikt over de transfer van doelman Juan Pablo Carrizo.
Van het drietal is Scaloni het meest ervaren. De 29-jarige Argentijn speelde meer dan acht jaar voor Deportivo La Coruña. Afgelopen zomer, na een huurperiode bij West Ham United, kreeg de middenvelder te horen dat hij diende te vertrekken. Kort daarna vond hij onderdak bij Racing Santander, waar hij deze zomer na één jaar transfervrij vertrekt.

Kolarov is een 21-jarige Servische verdediger. Hij was basisspeler van Jong Servië tijdens het EK Onder-21. In de met 4-1 verloren finale tegen Nederland werd hij met twee gele kaarten van het veld gestuurd. Kolarov is afkomstig van OFK Belgrado.

Hoewel hij nog niet officieel is gepresenteerd, lijkt ook Carizzo komend seizoen voor Lazio te gaan spelen. Diens club River Plate meldt dat het zeven miljoen euro zal ontvangen voor de 23-jarige doelman. Carrizo behoorde tot de Argentijnse selectie voor het toernooi om de Copa América, maar kwam tijdens de eindronde niet in actie.

Osasuna haalt topscorer UEFA Cup binnen

18/7/2007 23:37

Walter Pandiani stapt over van Espanyol naar Osasuna. Bij de Baskische club zette de Uruguayaanse spits zijn handtekening onder een driejarig contract.
Osasuna wordt de vierde Spaanse werkgever voor Pandiani. De inmiddels 31-jarige spits streek in 2000 neer bij Deportivo La Coruña, maar veroverde bij die club nooit een basisplaats. Hij werd verhuurd aan Real Mallorca en Birmingham City.

In de zomer van 2005 werd de drievoudig international definitief overgenomen door de Engelse club, maar na een half jaar keerde Pandiani toch weer terug naar Spanje. Voor Espanyol scoorde hij het afgelopen anderhalf jaar acht keer in 52 competitiewedstrijden.

Pandiani moest bij de club uit Barcelona meestal als invaller zijn kunsten vertonen. In de strijd om de UEFA Cup mocht hij het afgelopen seizoen wel geregeld in de basis beginnen. Met elf doelpunten werd Pandiani topscorer van het toernooi. Espanyol schopte tot de finale waarin na strafschoppen werd verloren van Sevilla.

'Arsenal Kiev lonkt naar Edgar Davids'

19/7/2007 9 :59

Naast het getouwtrek om Wesley Sneijder staat ook een andere middenvelder van Ajax in de belangstelling. De Oekraïense club Arsenal Kiev zou serieus belangstelling hebben voor routinier Edgar Davids, die de afgelopen winter overkwam van Tottenham Hotspur.
Volgens De Telegraaf heeft de club uit Oekraïne zich officieel gemeld bij de Amsterdammers. Net als in het geval van de door Valencia begeerde Sneijder, is ook Arsenal Kiev te verstaan gegeven dat Davids in principe niet te koop is.

Er zou nog geen officieel bod zijn uitgebracht op de 34-jarige routinier, die zojuist is begonnen aan zijn eerste volledige seizoen sinds zijn komst eind januari. Davids' verbintenis bij Ajax loopt nog een jaar door.

Volgens de Spaanse website El DesMarque zou een andere Ajacied, Hedwiges Maduro, in gesprek zijn met Real Betis Sevilla. De verbintenis van de middenvelder loopt medio 2008 af. Ajax heeft hem voorzover bekend nog geen contractverlenging aangeboden. Om die reden zou Maduro nu al naar een andere club willen verkassen.

Haha, kiev maakt geen schijn van kans, als hij naar daar vertrekt :roflol:

NEC'er Barreto vertrekt naar de Serie A

19/7/2007 12:48

Edgar Barreto keert NEC de rug toe. De 23-jarige Paraguyaanse middenvelder speelt de komende vier seizoenen in de Serie A.
De middenvelder had bij NEC nog een contract dat doorliep tot 1 juli 2008. Hij stapt nu onmiddellijk over naar Reggina waar hij een overeenkomst voor vier seizoenen heeft getekend.

Barreto kwam sinds januari 2004 uit voor NEC. In zijn Nijmeegse periode groeide hij tot een volwaardige international. Met Paraguay won hij in 2004 met zijn ploeg zilver op de Olympische Spelen in 2004.

Spits Vieri is toe aan zijn dertiende club

19/7/2007 14:45

Christian Vieri vindt twaalf werkgevers niet voldoende. De 34-jarige spits is komend seizoen te bewonderen bij Fiorentina.
Volgens de Italiaanse website Channel4.com staat Vieri op het punt een eenjarig contract te tekenen in Florence. Fiorentina raakte Luca Toni kwijt aan Bayern München, maar heeft nog wel de beschikking over Giampaolo Pazzini en Adrian Mutu. Daarentegen wordt rekening gehouden met een vertrek van de Bulgaar Valeri Bojinov.

Vieri speelde het grootste deel van zijn loopbaan in Italië, waar hij zich vooral bij Inter thuis leek te voelen. Na zijn periode bij die club verhuisde hij naar aartsrivaal AC Milan.

Vieri in de plaats van Toni omg gedoemd om te mislukken dit!

'Iniesta wordt architect van Real Madrid'

19/7/2007 15:00

Javier Saviola is misschien niet de enige speler die Barcelona voor Real Madrid verruilt. In de Spaanse hoofdstad wordt verlangd naar Andrés Iniesta.
Volgens het dagblad Marca moet de 23-jarige middenvelder de architect van het nieuwe Real Madrid worden. De geboren Castilliaan heeft een clausule in zijn contract waarin staat dat hij niet mag vertrekken voor minder dan zestig miljoen euro.

Iniesta is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van Barcelona. In 2002 liet coach Louis van Gaal de kleine technicus debuteren. In het bewuste artikel van Marca wordt Wesley Sneijder overigens niet genoemd.

Volgens mij heeft Iniesta wel meer dan één hersencel en blijft hij uiteraard bij barça en vertrekt ie niet naar die rampenploeg.

'Castelen hard op weg naar AS Monaco'

19/7/2007 15:32

AS Monaco volgt al enige tijd de verrichtingen van Romeo Castelen met meer dan gemiddelde interesse. De Monegasken zouden de belangstelling nu concreet hebben gemaakt.
Volgens L'Equipe staat Castelen dicht bij een overgang naar AS Monaco. De aanvaller van Feyenoord zou voor een bedrag van 4,5 miljoen euro De Kuip verruilen voor het vorstendom.

Castelen stond aanvankelijk ook in de belangstelling van Paris Saint-Germain, dat echter een stap terugdeed vanwege andere prioriteiten. Met AS Monaco komt de international nu dan toch terecht in de Franse competitie.

Van Feyenoord hoefde Castelen niet per se weg. Maar omdat de rechtsbuiten geen trek had zijn contract tussentijds te verlengen, is de Rotterdamse club bereid mee te werken om zo te voorkomen dat Castelen over een jaar gratis uit De Kuip vertrekt.

Manchester United wijst bod op Heinze af

19/7/2007 16:37

Gabriel Heinze hoeft niet te rekenen op de medewerking van Manchester United. Ook Liverpool heeft bot gevangen.
Manchester United had een bod van negen miljoen euro op tafel liggen. Maar een overgang van Old Trafford naar Anfield Road is niet aan de orde voor de Argentijnse back Heinze.

'Ik kan je verzekeren dat Liverpool Heinze niet te pakken krijgt', vertelde ManUtd-manager Sir Alex Ferguson. 'We hebben een paar aanbiedingen gehad en hebben ze allemaal afgewezen.'

Naast Liverpool heetten Real Madrid en Internazionale in de markt voor de 29-jarige Argentijn. Maar Manchester United houdt zijn poot stijf. 'De zaakwaarnemer van Heinze gooit steeds een balletje op. Maar wat hij ook allemaal zegt, wíj bepalen.'

Lucio wil bij Hertha geschiedenis schrijven

19/7/2007 17:40

Hertha BSC heeft zijn tweede nieuweling kunnen voorstellen. De Braziliaan Lucio kostte de Berlijnse club bijna twee miljoen euro.
'Ik wil hier niet alleen aanwezig zijn, ik wil geschiedenis schrijven', vertelde de ambitieuze Lucio nadat hij zijn handtekening had gezet onder een vierjarige verbintenis.

Hertha BSC, dat zich eerder verzekerde van de komst van voormalig ADO Den Haag-keeper Jaroslav Drobny, heeft Lucio overgenomen van Palmeiras. De 28-jarige middenvelder speelde echter zijn laatste wedstrijden op huurbasis voor Grêmio.

AC Milan heeft geen illusies meer over Eto'o

19/7/2007 18:15

Samuel Eto'o stond bovenaan op het verlanglijstje van AC Milan. Maar de Milanese club heeft geen illusies meer de Kameroense spits los te weken bij Barcelona.
'Eto'o noch Ronaldinho vertrekt bij Barcelona, omdat ze niet te koop zijn', vertelt Milans vice-voorzitter Adriano Galliani op de website van La Gazzetta dello Sport. De Rossoneri zagen hun kansen al flink slinken door opmerkingen van Barcelona en Eto'o.

Barcelona liet zich ook niet verleiden door een hoge transfersom. 'Maar we hebben nooit een bod gedaan van vijftig miljoen euro voor Eto'o', sprak Galliani eerdere geruchten tegen.

Ondanks het mislopen van Eto'o en Ronaldinho ziet Galliani de toekomst van AC Milan niet somber in. 'Milan is sterk genoeg', aldus de vice-voorzitter. 'We hebben Ronaldo, Filippo Inzaghi, Alberto Gilardino en Kaká. Voor mij is Kaká aanvaller, hij was niet voor niets topscorer in de Champions League. '

Einde speculaties :D

Diarra stapt voor bijna acht miljoen over

19/7/2007 21:01

Olympique Lyon neemt afscheid van Alou Diarra. De 26-jarige middenvelder verhuist voor 7,75 miljoen euro naar Girondins Bordeaux.
'Ik was niet gelukkig bij Olympique Lyon, omdat ik niet echt de kans kreeg me te manifesteren', vertelde de twaalfvoudig international op de website van Lyon. 'Het is lastig niet aan spelen toe te komen als je ambities hebt met de Franse nationale ploeg.'

Girondins Bordeaux biedt Diarra, die voor vier jaar tekent, wél de kans. 'Ik heb een club en een trainer gekozen die op mij rekenen. Ik ga naar een minder aansprekende club, die wél in het UEFA Cup-toernooi uitkomt en hopelijk een goed seizoen gaat draaien.'

Romeo Castelen: 'Het is Feyenoord of Monaco'

19/7/2007 21:19

AS Monaco kan Romeo Castelen wel bekoren als nieuwe standplaats. De Feyenoorder heeft goede hoop op een akkoord. 'Op dit moment is het Feyenoord of Monaco.'
'De onderhandelingen verlopen goed', vertelde Castelen tegen Mercato365. 'De transfer is nog niet afgerond, maar heeft goede kans van slagen. Ik wacht nog op een besluit van de clubleiding, maar ik ben zeer geïnteresseerd in een overstap naar AS Monaco.'

'Ik heb lang mijn hoop gevestigd op Paris Saint-Germain, maar AS Monaco is ook een mooie club. Op dit moment is het Feyenoord of Monaco', aldus Castelen.

Met de overgang zou een bedrag van 4,5 miljoen euro zijn gemoeid. Van Feyenoord hoefde Castelen niet per se weg. Maar omdat de rechtsbuiten geen trek had zijn contract tussentijds te verlengen, is de Rotterdamse club bereid mee te werken om zo te voorkomen dat Castelen over een jaar gratis uit De Kuip vertrekt.

AS Monaco heeft alle aandacht gericht op Castelen nadat de terugkeer van Ludovic Giuly niet doorging. De Franse aanvaller koos voor AS Roma als volgende standplaats.

Ajax vindt zijn pinchhitter in Spanje: Urzaíz

19/7/2007 22:06

Henk ten Cate heeft zijn gewenste spits binnen. Ajax vond in Spanje het breekijzer waar de Amsterdamse club op zoek naar was: Ismael Urzaíz.
De 35-jarige Urzaíz, die voor één jaar gaat tekenen in Amsterdam, heeft al een medische keuring achter de rug. 'Hij is zo fit als een hoentje', vertelde technisch directeur Martin van Geel tegen het ANP over de Spanjaard.

'We hebben onze pinchhitter binnen. Ismael wordt de tweede man achter Klaas-Jan Huntelaar', vervolgde Van Geel. 'Hij gaat als breekijzer dienen, als targetman, om een verdedigende muur te slechten. Hij heeft uiteraard ingestemd met die rol.'

Urzaíz begint in Amsterdam aan zijn eerste buitenlandse avontuur. Na zestien jaar, waarvan de laatste elf voor Athletic de Bilbao, leek het einde van zijn carrière nabij. Maar de oud-international koos voor Ajax als mogelijke laatste station.

Dudek wordt vrijdag in Madrid verwacht

19/7/2007 23:01

Jurek Dudek zet vrijdag zijn handtekening onder een contract dat hem voor één seizoen tweede doelman maakt van Real Madrid.
De overgang van de transfervrije Dudek, die in Madrid alleen nog een medische keuring moet doorstaan, diende zich al enige tijd aan. Alle andere geïnteresseerde clubs, waaronder Feyenoord, waren kansloos toen Real Madrid zich meldde voor de Poolse doelman.

'De aanbieding van Real overschaduwde alle andere', vertelde Dudek een week geleden op de website van Liverpool, waar hij ondanks een doorlopend contract gratis mocht vertrekken. 'Toen Real eenmaal interesse toonde, was ik heel erg trots en hoefde ik niet lang na te denken.'

tjah :rolleyes:

Bolton plukt Helguson weg bij Fulham

20/7/2007 8 :31

Heidar Helguson neemt na twee seizoenen afscheid van Fulham. De international van IJsland stapt over naar Bolton Wanderers.
Bolton Wanderers legt Helguson voor drie jaar vast. De 29-jarige aanvaller moet alleen nog een medische keuring doorstaan voordat hij zijn handtekening kan zetten.

'Hij heeft een goede werkethiek en weet wat het Premiership vraagt', aldus Bolton-manager Sammy Lee. 'Ik ben altijd een fan geweest van zijn manier van spelen en zijn kracht te scoren op de belangrijke momenten.'

Helguson maakte in 2000 zijn entree in het Engelse voetbal. Na zes jaar Watford verkaste de aanvaller naar Fulham, waar hij niet kon uitgroeien tot een vaste waarde.

'Bonaventure Kalou herenigd met Guy Roux'

20/7/2007 8 :50

Het heeft er alle schijn van dat Bonaventure Kalou weer gaat werken onder trainer Guy Roux. De Ivoriaanse aanvaller staat op het punt te verhuizen naar RC Lens.
Kalou ligt nog twee jaar vast bij Paris Saint-Germain. 'Er zit voortgang in de onderhandelingen, maar ze zijn nog niet afgerond', aldus Roux. 'Kalou is al overtuigd. Met zijn gedachten is hij al hier, maar fysiek nog niet.'

L'Equipe verwacht dat de transfer van Kalou zondag of maandag wordt afgerond. Na het Intertoto Cup-duel van Lens tegen Chornomorets Odessa van zaterdag moet de overgang zijn beslag krijgen.

Kalou krijgt bij RC Lens te maken met een oude bekende. Roux haalde de aanvaller in 2003 weg bij Feyenoord. Na twee jaar bij AJ Auxerre maakte de Ivoriaanse international de overstap naar Paris Saint-Germain.

Gaat Lens zich dan eindelijk nog eens nestelen ip de top 3 en zo CL plaats vast stellen!

Everton wil Pienaar weghalen uit Dortmund

20/7/2007 11:21

Borussia Dortmund heeft dan toch de berichten over een mogelijk vertrek van Steven Pienaar naar Everton bevestigd.
'Ja, het klopt', zegt technisch directeur Michael Zorc in Ruhr Nachrichten naar aanleiding van de speculaties. 'Everton heeft zich bij ons gemeld. We voeren met de Engelse club gesprekken over Pienaar.'

Borussia Dortmund, dat aanvankelijk een vertrek van Pienaar naar Engeland afdeed als geruchten, zou de Zuid-Afrikaan voor een jaar verhuren.

Borussia Dortmund haalde Pienaar in de zomer van 2006 transfervrij weg bij Ajax. Maar de Zuid-Afrikaanse middenvelder kon de verwachtingen niet inlossen. Komend seizoen zijn zijn kansen op speeltijd door de komst van Mladen Petric en Jakub Blaszczykowski verder afgenomen.

Birmingham en Tottenham eens over Hossam

20/7/2007 12:21

Ahmed Hossam kan zich opmaken voor een verhuizing naar Birmingham City. Tottenham Hotspur heeft zich in ieder geval kunnen vinden in de afkoopsom.
Birmingham City betaalt negen miljoen euro voor Hossam, die bij Tottenham Hotspur de verwachtingen niet heeft kunnen inlossen. In tegenstelling tot eerdere berichten gaat het niet om een tijdelijk overgang, maar nemen The Blues de Egyptische spits definitief over.

Nog los van een medische keuring moet Mido persoonlijk nog rond komen met Birmingham City. Dat lijkt geen probleem, getuige eerdere uitlatingen van de oud-Ajacied. 'Het aanbod van Birmingham is het beste dat ik heb gehad. En dat deed me ervoor kiezen in Engeland te blijven.'

Real Madrid laat Helguera gratis gaan
20/7/2007 15:27

Iván Helguera stond nog een jaar onder contract bij Real Madrid. Maar de verbintenis is ontbonden, wat de weg vrij maakte voor een overgang naar Valencia.

Helguera (32) was acht seizoenen een gewaardeerde kracht bij Real Madrid. Maar het vooruitzicht opnieuw geen echte vaste waarde te worden, was aanleiding voor de international op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.

Valencia is de nieuwe club geworden van Helguera, die een contract voor drie jaar tekende. Na de medische keuring meldt de verdediger zich in Ermelo, waar zijn nieuwe ploeggenoten zich deze en volgende week voorbereiden op het komende seizoen.

Sneijder maakt zelf einde aan transferpraat

20/7/2007 17:56

Wesley Sneijder heeft een einde gemaakt aan de transfergeruchten rond zijn persoon. De 23-jarige middenvelder heeft de clubleiding van Ajax laten weten dat hij ook komend seizoen in de Arena is te bewonderen.
Sneijder zal om 19.00 uur tijdens een persconferentie tekst en uitleg geven. Tijdens diezelfde bijeenkomst zal Ajax ook de nieuwe aanwinst Dennis Rommedahl presenteren. De Deen komt over van Charlton Athletic.

Met name Valencia wierp zich deze zomer op als potentiële koper van Sneijder, die zelf ook wel oren had naar een overgang naar de Primera División. Toen de transfer in eerste instantie afketste op de vraagprijs van Ajax reageerde de middenvelder zelfs ietwat gepikeerd.

Valencia meldde zich vervolgens nog diverse malen in Amsterdam, maar Ajax zwichtte niet voor de verhoogde aanbiedingen van de Spanjaarden om Sneijder over te nemen. De 35-voudig international heeft nu zelf de knoop doorgehakt. Hij blijft nog een jaar bij Ajax, maar zal zijn tot medio 2009 lopende contract niet verlengen.

Dit was nochthans hét moment om het in het buitenland te proberen. Beter doen of zijn vorig seizoen kan bijna niet.

Wegen Tacchinardi en Juve scheiden definitief

20/7/2007 19:12

Na dertien contractjaren komt er een einde aan het dienstverband van Alessio Tacchinardi bij Juventus. De 31-jarige middenvelder heeft zijn nog één jaar doorlopende verbintenis bij De Oude Dame laten ontbinden.
De laatste twee seizoenen droeg Tacchinardi al niet meer het zwarte-witte shirt van de club uit Turijn. De middenvelder was op huurbasis actief voor Villarreal.

Na zijn komst van Atalanta Bergamo in 1994 maakte Tacchinardi veel grote successen mee bij Juventus. De dertienvoudig international werd vijf keer kampioen met de Bianconeri en legde in 1996 beslag op de eindoverwinning in de Champions League.

Odemwingie kost Lokomotiv tien miljoen

20/7/2007 20:32

Peter Odemwingie maakt de overstap van Lille naar Lokomotiv Moskou. De 26-jarige Nigeriaan kost de Russische club een transferbedrag van tien miljoen euro.
In tweeënhalf seizoen bij Lille was Odemwingie goed voor 23 doelpunten in 75 competitiewedstrijden. De vijftienvoudig international (vijf goals) startte zijn profloopbaan in België bij La Louvière.

Zijn overgang naar Lokomotiv Moskou betekent voor Odemwingie een terugkeer naar de stad waar hij opgroeide. De spits heeft een Nigeriaanse vader en een Russische moeder.

Wat hebben ze toch allemaal met Rusland, geld???

Charlton laat ook international Young gaan

20/7/2007 22:35

Charlton Athletic liet op één dag twee ervaren krachten vertrekken. Na Dennis Rommedahl vertrekt ook Luke Young bij The Addicks. De 28-jarige rechtsback verkast voor bijna 3,5 miljoen euro naar Middlesbrough.
Charlton-manager Alen Pardew had afgelopen week al laten weten niet dwars te gaan liggen als er een goed bod zou worden uitgebracht op de zevenvoudig Engels international. 'Ik begrijp heel goed dat hij in het Premiership wil blijven spelen', aldus Pardew, die met Charlton afdaalde naar het Championship.

Middlesbrough was bereid aan de vraagprijs voor Young te voldoen. Bij Boro wordt de verdediger ploeggenoot van George Boateng, die aan zijn zesde seizoen in het Riverside Stadium begint.

Duscher volgt Scaloni op bij Racing Santander

20/7/2007 22:58

Racing Santander heeft de Argentijn Aldo Duscher overgenomen van Deportivo La Coruña. De 28-jarige middenvelder is de opvolger van landgenoot Lionel Scaloni, die transfervrij de overstap maakte naar Lazio Roma.
Duscher kreeg voornamelijk bekendheid toen hij in april 2002 in een Champions League-duel met Manchester United David Beckham een gebroken voet bezorgde.

Vanwege die blessure was het maanden onzeker of de Engelse middenvelder wel zou kunnen deelnemen aan het WK in Japan in Zuid-Korea. Tijdens dat toernooi waren Argentinië en Engeland ingedeeld in dezelfde poule en de Engelse pers vermoedde opzet bij Duscher.

'Chelsea blokkeert transfer Robben naar Real'

21/7/2007 10:24

Hoewel Chelsea al in onderhandeling was met Real Madrid over de transfersom, is de Engelse club tot het inzicht gekomen dat het Arjen Robben toch niet wil laten gaan. Volgens De Telegraaf is de Oranje-international veroordeeld tot nog een seizoen op Stamford Bridge.
Coach José Mourinho verklaarde de afgelopen week al een aantal malen dat hij Robben liever niet zag vertrekken. Volgens de Portugees is de 23-jarige linkspoot de enige speler in zijn selectie die met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen.

Ook de Londense clubleiding is er nu van overtuigd dat het beter is Robben voor Chelsea te behouden, ondanks het feit dat hij zijn tot medio 2009 doorlopende contract niet wil verlengen.

Tijdens het trainingskamp dat de Engelse club momenteel in de Verenigde Staten belegt, hebben het bestuur en Mourinho volgens De Telegraaf geprobeerd Robben weer aan de onderhandelingstafel te krijgen. De 29-voudig international zou echter ontstemd zijn dat zijn felbegeerde transfer naar Real Madrid geen doorgang vindt.

Paar transfer kwam 5 min te laat, dave was me voor :D

AMSTERDAM - Ajacied Edgar Davids heeft in het gestaakte oefenduel met Go Ahead Eagles zijn linker scheenbeen gebroken. Dat meldt de officiële website van de club zaterdagavond.
ANP

De middenvelder, die zijn scheenbeen brak in een duel, zal zeker drie maanden uit de roulatie zijn. De oefenwedstrijd tegen Go Ahead werd gestaakt na supportersrellen op de tribune.

Fijn zo'n oefenpotje.

**** zooi..hoop dat die snel hersteld

ik heb van geel erg hoog zitten maar dit valt me idd ook weer tegen.

Had zelf verwacht andy van der meyde terug zou komen als standin voor kennedy

ik heb van geel erg hoog zitten maar dit valt me idd ook weer tegen.

Had zelf verwacht andy van der meyde terug zou komen als standin voor kennedy

De naam Xabi Prieto circuleerde heel veel, dat scheen al bijna rond te zijn. Zal nu wel niet meer gebeuren, aangezien we anders 3 man voor de rechter kant hebben. Ik had toch liever Xabi Prieto zien komen dan Dennis Rommedahl. Prijsverschil tussen die 2 is zo'n 1,5 miljoen, want toch ook weer niet zo erg veel is. Ik begin de moed een beetje te verliezen. We hoorden Milevskiy, Delgado, Prieto, Bojinov, en nu hebben we Urzaiz, Rommedahl en straks waarschijnlijk Suarez. Nou, daar win je de oorlog echt niet mee.

idd dus speelt psv weer dik verdient kampieon als beste ploeg van nederland

idd dus speelt psv weer dik verdient kampieon als beste ploeg van nederland

Ik moet het dit jaar nog maar zien, met het vertrek van Cocu en Alex, en de redelijk middelmatige aankopen die daar tegenover staan. Als AZ een goede vorm te pakken krijgt, geef ik AZ een grote kans op de titel, al missen ze misschien wat ervaring.

alex is nog altijd niet zeker (al is de hoop zeer klein) cocu gaan we zeker missen. maar lazovic vind ik een zeer goede aankoop en de terugkeer van aisatti juich ik ook zeer hard toe, verder verwacht ik wel wat van reis en perez heeft toch ook al heel wat bewezen. Ajax is met babel veel dreiging kwijt en met davids gekwetst voor lange tijd is misschien wel de beste speler van de ploeg er niet bij, en zonder davids gaat sneijder ook minder renderen omdat hij nu zelf meer moet gaan verdedigen. dus ajax geef ik niet echt kans op de titel. AZ met de nodige dosis geluk en feyenoord heeft grote namen gekocht maar het is nog afwachten of er een goed team van gevormd kan worden. en PSV heeft elk jaar bewezen er toch te staan na de verkoop van belangrijke spelers

Terug
Naar boven