XXL Nutrition

Transformers - The movie

alé kzal hem ook eens moeten gaan bekijken.

Dit is mijn review uit film topic:

[Link niet meer beschikbaar]

Transformers

Ok mijn verwachtingen van de film: Dit wordt de zoveelste crappy verfilming van 1 van mijn favorite tekenfilms, maar laten we hopen dat het beter is.

De film zelf: helaas nog slechter dan ik had verwacht. Pfff, wat een load of crap. Waarom? In mijn geheugen was Transformers een spannende actieserie, geen ****ing belaberde comedy met hier en daar wat strakke special effects. Kijk, super vette special effects waren 5 jaar geleden genoeg om een grote k*t film toch nog kijkenswaardig te maken, maar nu niet meer. Ja het zit er allemaal tof uit, maar niets wat we nog niet gezien hebben.

Verder bestaat de film uit een groepje 2e rangs B-acteurs die aan de hand van slechte grappen en veel US Army promotie materiaal 2,5 uur proberen vol te maken. Hier en daar nog wat goedkoop sentiment voor de tere zieltjes.

****ing Bumble Bee was veranderd in een GAYformer, Optimus Prime een zeik wijf en Megatron? Zag hij er niet zo uit?:

http://i116.photobucket.com/albums/o18/megatron210/megatron5.gif

Naja misschien is hij later nog veranderd ofzo, maar ik herkende hem iig niet. Starscream ook niet, en zijn schelle stem was ook weg.

Het was natuurlijk te verwachten, maar stiekem hoopte ik toch dat het deze keer beter zou zijn. Helaas niet.

Mager 6je.

Rob_G, je commentaar mbt de film vond ik interessant om te lezen. Afgaande op wat alle andere mensen zeggen én jou review lijkt het erop alsof dit een film is waar je van houdt of die je haat.
Het was ook één van mijn favorieten. Ik ben het gedeeltelijk met je eens; als ik naar de nieuwe Transformers kijk, dan zijn ze zó gedetailleerd dat ze bijna in de film [Link niet meer beschikbaar] mee zouden kunnen spelen. De nieuwe Megatron doet niet onder voor de [Link niet meer beschikbaar]. Dus wat dat betreft denk ik dat het een behoorlijke desillusie is.

Ik had nog een filmpje gevonden op internet waarop (de nieuwe) Megatron een paar zinnetjes zegt. Je kan 'm ook zien bewegen. De Transformers in de oude serie bewegen nog als mensen: trotse kerels met een rechte rug en de borst vooruit.
De nieuwe Megatron lijkt te bewegen als een soort Gollum. Hebben ze de Transformers niet iets te ´dierlijk´ gemaakt? Een vrije interpretatie is nooit verkeerd, maar misschien hadden ze iets beter de nostalgische waarde in het oog moeten houden.

Binnenkort ga ik 'm kijken, nu maar hopen dat mijn vermoedens ongegrond zijn!
Oh ja: hier nog 't filmpje van 'n pratende Megatron.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1e film waarbij ik in de bios in slaap ben gevallen... Werd wakker in de pauze, Ben & Jerry's gescoord, en werd weer wakker bij de aftiteling..

Pangang, je post een foto.

Lijkt mij niets. Transformers moeten blijven zoals ze in mijn geheugen zitten.

Ik vond em leuk :D

Gisteren geweest, heb me prima vermaakt :)

Gisteren gezien. Maar mijn cijfer voor de film is een 6. Special effects zijn super, mogen ze best een oscar voor krijgen. Maar de rest niet. Mijn motieven:
1. De film is sowieso te laat. Het format: Transformers waarbij goede en slechte robots uit de ruimte op aarde hun avonturen beleven is uiteraard zeer afgezaagd en clichematig omdat de generatie die dat toen allemaal leuk vond er nu niet meer is. De pubers van toen dus, die zijn nu al tussen de 20 en 35. Vraag me af of hun dit nu aanspreekt. De rest van de pubers van nu kennen dit uiteraard niet. Tegenwoordig zijn tekenfilms anders geworden, andere charachters enz.
2. De film is puur gemaakt om te laten zien dat men met computers dit erg mooi kan maken. Ok, mooi maar wat wil je daarmee bereiken? Zo kunnen we wel voor eeuwig doorgaan: Smurfen obv CGI, Gummigeren obv CGI of nog mooier: Knight Rider helemaal met CGI zodat je mooiere effecten kan creeren met K.I.T.T. Onzin. Zulke series moet je in hun waarde laten. Authentiek laten. Dat maakte die series zo 'Pulp' wat het een eigen karakter gaf.
3. Het spreekt een zeer klein publiek aan: de puber die bruist van de testosteron. Alle elementen zitten in de film: mooie chicks, actie, ontploffingen, techniek, robots, mooie auto's enz. Met deze film hebben ze eerlijk gezegd een groot risico genomen, het kon ook een totale flop worden.
4. Veel fouten zitten er uiteraard in de film en de echte Transformers kenner zal dit gauw merken.
5. De generaties die transformers niet kennen zijn van 0-20 jaar en 35 tot 100 jaar ongeveer. Dat is vrij veel, hierdoor is men gedwongen om in de film veel uit te leggen. Hiermee wordt de film weer te "uitleggerig"

Hoezo te laat?
Als ze de film 10 jaar eerder hadden gemaakt had je bagger effects gehad en dan was het ook niet goed geweest.
Een echte fan gaat er heen voor de nostalgie niets is mooier dan je comic,tekenfilm serie die tot leven komt op het witte doek.
En over een bepaalde leeftijd ooit Star Wars gezien en hoe lang het vervolg op zich liet wachten?
En de film is helemaal niet uitleggerig de autobots en de decepticons zijn op zoek naar the cube en toevallig is the cube op aarde neergestort tijdens de oorlog op hun planeet. De autobots willen de mensheid beschermen tegen de decepticons en de decepticons willen een leger bouwen door the cube te gebruiken.
Moeilijk uit te leggen dacht het niet het komt allemaal in de film voor ;)

@Ghostrider:
Over starwars gesproken. Die eerste 3 delen vond ik echt waardeloos. Dat authentieke, donkere, serieuze wat deel 4,5 en 6 had miste ik totaal. Het opnieuw uitbrengen van 4,5 en 6 met CGI was wel goed gedaan.

Oops, my bad.. hier even de goeie link naar de clip die ik bedoelde..

argh ze hebben megatron verdoet.

ik heb hem nog niet gezien, ik ga hem ook niet in de bios zien, wel even doanloaden zodra er een goede versie is.

voor de liefhebbers heb ik de originele animated movie uit 1986 nog, dikke transformer shit.

bij genoeg animo wil ik deze wel even ergens uploaden (usenet, torrent oid)

Ik lees van die reacties van: 'het is al lang vet dat ze transformers verfilmen'. Wat een gelul, ze nemen een legendarische ****ing wrede tekenfilm en VERNEUKEN die in ieder opzicht. De film is gewoon ****ing slecht en de zogenaamd vette beelden die het nog enigsinds aantrekkelijk moeten maken zijn zo chaotisch gefilmt dat je voor geen enkele meter kan volgen wat er precies gebeurd.

Rob je kan ook gewoon accepteren dat smaken verschillen ... :D

Net gezien en wat een sisser.
Op de voorgeschiedenis en special effects na was het een waardeloze film die niet echt meer aansprak na een beloftevolle start.
De film focused te veel op Sam en staat bomvol van de zinloze, semikomische, lulkoekconversaties.
De transformers komen veel te weinig in beeld en het camerawerk is een ramp. Je kan totaal niet volgen wat er gebeurt tijdens de actiescene's en het idioot hoge detail waarmee de transformers worden afgebeeld maakt het al niet makkelijker op. Wat is er trouwens mis me de originele blokvormige transformers die via scharnierpunten bewegen? ???
Het verhaal zelf is niet echt boeiend gebracht en de film slaagt er amper in om te overtuigen.

Net iets amusanter dan de hedendaagse citroënreclame... :thumbdown:

Net iets amusanter dan de hedendaagse citroënreclame... :thumbdown:

Mooie vergelijking :D Ik merk alleen wel dat je OF de film goed vind OF slecht vind. Er lijkt niet echt een middenweg te zijn. Maar na alle reacties wacht ik wel even tot ie ergens op internet te downen valt. Voor een luie zondagmiddag. Dan kan ie me ook niet tegenvallen.

te gruwlijk voor woorden deze film

je heb nu ook een fake film

TRANSMORFERS HAHAHAHHA

dude :P transformers? ik ben nu 19 jaar en de laatste keer dat ik transformes keek was...uhm, 19 jaar geleden? :P

Ach ze hebben de originele voice actor van Optimus gebruikt. Toen kon 't voor mij al niet meer stuk ;)

Terug
Naar boven