AndroidHealthClinic

Troef Wilders bij verkiezingen: Nederland uit de EU

We zullen zien. Mijn 1001101 onderbuikgevoel zegt dat Wilders het helemaal heeft verprutst met het catshuis en dat mensen de rechtse regering vinden falen, omdat de crisis nog niet over is. Niet dat het verschil had gemaakt als er een linkse regering was geweest, maar de meesten zijn zo slim niet om daarover na te denken. Links gaat denk ik de overhand van de stemmen krijgen, en met name bij de SP zullen er denk ik veel bijkomen.

Mwoa, vvd staat nog steeds torenhoog en Wilders heeft er ook niet veel op ingeleverd. Sowieso gaat hij met zijn anti-europa campagne wel scoren. Ik zie links niet snel een meerderheid halen. Het zal dan eerder een soort paar achtig geval worden net als nu. SP is net als PVV toch wel echt wen 'arbeiders' partij. Mensen die middel tot hoog opgeleid zijn en/of beetje verdienen stemmen niet zo snel op die partijen denk ik. Naja, we zullen zien.

Blanco stemmen, kweet het ook niet. Vind het wel leuk om wat bij te houden hoe het beetje loopt, maar wie er nou daadwerkelijk in de kamer komt. Je betaald dan een 10tje minder voor dit en een 10tje meer voor dat. Echt grof wordt er toch niets aangepast.

Ik vind het een goed plan maar probleem is dat met vele miljoenen Europa en de Euro in stand worden gehouden en ik weet niet of een groot deel van de bevolking daardoor heen kunnen zien.

Ik zie de constante uitbreiding ook niet zitten. NL is maar een klein land en Belgie ook en dan ben je echt de pineut met landen als FR, DLD en straks Turkije wellicht.

populistische praat om zieltjes te winnen, dat mensen daar nog intrappen

populistische praat om zieltjes te winnen, dat mensen daar nog intrappen

Nee die jarenlange pro-Europa propaganda was correct. Zelfde als de pro-multiculti vroeger, men probeerde die er maar door heen te drukken en negeerde de bevolking compleet.

Die politici hebben hun eigen doel en de bevolking telt amper voor ze. Gelukkig breekt die ban nu (een beetje).

Deze post slaat niet op specifiek de PVV neem ik aan? Je hebt zojuist de hele politiek samengevat. :thumbup:

Nee want populisme is een term die mensen het liefst in 1 zin met Wilders gebruiken, want dat klinkt hip enzo en dat hebben ze gehoord van hun idool van Rossum. Iedere partij heeft er natuurlijk in bepaalde mate een handje van maar dat willen mensen niet graag erkennen.

Niet stemmen is sowieso dom, stem dan gewoon blanco. Dan gebeurt er ook niets met jouw stem..

Tijdens verkiezingen voor de gemeenteraad, Europese Unie et cetera kan er ook blanco gestemd worden. Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.

Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.

Overigens denk ik dat hij hiermee zeker weer een hoop stemmen zal krijgen. Het is geen realistisch doel, gezien het feit hij altijd samen met 1 of meer andere partijen zal moeten regeren. En gezien de historie zal er nu eerder een regering gevormd worden zonder de PVV dan met. Imo maakt hij pas weer kans als zijn partij de grootste wordt. En dat zie ik niet zo snel gebeuren.

SP (veel nieuwe zetels)
VVD (veel trouwe kiezers)

Denk dat deze 2 partijen sowieso onderdeel uit gaan maken van de tweede kamer. Dus inderdaad een paars kabinet wat voor de hand ligt.

Nee joh, Nederland moet helemaal niet uit de EU, dat is de hand bijten die je voed. We moeten wel meer schijt hebben aan de door de EU opgelegde regelgeving. Oa grenscontrolles terug, ff een tijdje checken wie er binnenkomt bij ons, net als de Denen doen.

Ze laten hem straks links liggen, let maar op. Het aandacht geven hebben de andere partijen inmiddels wel van geleerd. Ik heb medelijden met de ongeschoolde medemens die wel op de ppv stemt, omdat hij/zij er simpelweg niks van snapt.

Whahaha die Wilders, 'marked for death'.

51pT5lsVqSL._SL500_AA300_.jpg

Geert is niet de enige die Marked for Death is!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ga lekker Wilders stemmen. Gewoon om de rest uit de politiek te trollen.

Niet eens kan ik niet helemaal opmaken uit dit stuk. Lijkt me dat de schrijver nou ook niet bepaald 'pro EU' is.

Niet eens kan ik niet helemaal opmaken uit dit stuk. Lijkt me dat de schrijver nou ook niet bepaald 'pro EU' is.

Misschien het korte stukje dan toch even goed doorlezen :
Daarvoor in de plaats wil hij lid worden van de Europese Economische Ruimte of de Europese Vrijhandelsassociatie, „zodat de economische voordelen blijven. We zijn zonder lid te zijn van de EU en de eurozone dan weer baas over eigen regels, zoals over wie het land binnenkomt, immigratie en de eigen munt.”

Klaarblijkelijk moet ook Geert Wilders even wennen aan het feit dat hij gewoon weer alles mag zeggen waar hij zin in heeft. Over zijn argumentatie had hij namelijk niet zo goed nagedacht.

Nog erger zou het zijn als Nederland toetreedt tot de Europese Economische Ruimte

Meer Europese bemoeizucht, wijd opengesperde grenzen en volstrekt geen inspraak. Dat is het model waar Geert Wilders gisteren voor pleitte. Het valt te hopen dat hij nog even teruggaat naar de tekentafel voor hij dit punt in zijn verkiezingsprogramma opneemt.

Voor de soundbite generatie waar een kort stukje tekst klaarblijkelijk al te lang is.

Uit dat stuk blijkt toch dat de schrijver ook tegen de europese bemoeienis is en niet wil dat NL toetreedt aan de EER? Net als Wilders. Deze laatste maakt echter de fout door te denken dat een toetreding aan de EER voor minder bemoeienis vanuit Europa leidt terwijl de schrijver van dit stuk juist aangeeft dat het net zo erg is als de EU, of zelfs erger omdat we dan de inspraak kwijt raken.

Uit dat stuk blijkt toch dat de schrijver ook tegen de europese bemoeienis is en niet wil dat NL toetreedt aan de EER? Net als Wilders. Deze laatste maakt echter de fout door te denken dat een toetreding aan de EER voor minder bemoeienis vanuit Europa leidt terwijl de schrijver van dit stuk juist aangeeft dat het net zo erg is als de EU, of zelfs erger omdat we dan de inspraak kwijt raken.

Wilders heeft een alternatief terwijl de schrijver ook tegen het alternatief is, dat lijkt me een wezenlijk verschil.

Wilders :

We kunnen lid zijn van de Europese Economische Ruimte (EER) zoals Noorwegen, of van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA) zoals Zwitserland, zodat de economische voordelen blijven

Daar ziet de schrijver op de Dagelijkse Jankerd dus geen brood in, Wilders heeft zijn huiswerk gewoon niet goed gemaakt. Als je anti EU bent zal je ook anti EER of EVA moeten zijn en in feite zelfs nog meer omdat EER of EVA inhoudt dat je helemaal geen zeggenschap meer hebt over de regelgeving.

Idd Eric, dat is mijn punt.

Terug
Naar boven