Alles hangt af van de keuzes van komende regeringen. Gaan ze niet filteren en strenger worden dan loopt het heel snel uit de hand. Vergeet ook niet het aantal geboortes onder allochtonen vs autochtonen. Waarbij respectievelijk er een stijging of behoud is van het hoge aantal en voor de andere groep juist een daling.
Is dat niet juist hetgeen waar iemand van het demografisch instituut zich mee bezig houdt? Gewoon een gedachte hoor...
Gelet op de toegenomen restricties zal de immigratie vanzelf afnemen. Ten eerste kost een (huwelijks)partner overkomen al minimaal zo'n 5000 euro. Ten tweede worden de huidige inburgeringcoïtusamen eisen opgeschroeft. Momenteel zijn die eisen overigens een wassen neus, je naam zeggen levert al 10 van de vereiste 16 punten op.
Natuurlijk houdt je daarmee niet iedereen buiten maar in principe moet bijna iedereen die van buiten de EU komt voldoen aan vrij strikte eisen. Alleen immigranten uit welvarende landen hoeven niet te voldoen aan de inburgeringseisen.
De stroom aan vluchtelingen neemt eveneens al jaren af, dat zal dus ook niet voor de Tsunami zorgen.
Die inburgeringscursussen zijn ook echt flink bagger geregeld imo. (qua betaling etc)
Daarnaast ben ik ook wel eens benieuwd of ik 'em zou halen
Aangenomen dat toekomstige regeringen niet weer slappe knieën krijgen op gebied van immigratie, is dat een hoopvol bericht. Helaas moet je hard zijn, en kun je in dit dichtbevolkte land maar zeer mondjesmaat mensen toelaten. Hopelijk zullen er geen linkspopulisten meer opstaan die slechts oog hebben voor het individuele leed bij asielzoekers en het grote plaatje niet zien.
Zoals?
Ben je verder wel eens op bezoek geweest in een asielzoekerscentrum? Omgegaan met die mensen?
Persoonlijk vind ik dergelijke plekken zware smetten op ons gepoch met welvaart. Ik heb nl. iets tegen het ontstaan van prostitutie onder minderjarigen enzo...
Oh please...
Ten eerste bestaan er hier geen 'hongerloontjes' sinds de minimumlonen en ten tweede mag men zichzelf heel gelukkig noemen om uberhaupt werk te krijgen, aangezien het in eigen land blijkbaar niet lukt. Overigens is de werkloosheid nog altijd het hoogst bij immigranten, de laatste keer dat ik keek. Dus terwijl wij 'uit ons bed komen' voor een job waarvoor we gestudeerd hebben, blijven velen van hen juist liggen omdat ze zich te goed voelen voor een job die bij hun achtergrond past.
Dus als zij wel hun bed uit zouden komen, zou je niet zijn gaan studeren?
Niettemin moeten de serieuze 'uitkeringslijers' imo ook flink worden aangepakt.
Maar daarin maak ik geen verschil van belang tussen wie dan ook. Wellicht zouden we autochtonen eens harder moeten gaan straffen hiervoor, dan allochtonen.
Daarbij ben ik wel benieuwd hoeveel middelen ergere gevolgen hebben dan kwalen.
Dus het antwoord op de vraag 'Waarom komen ze eigenlijk allemaal hierheen?'
Omdat alles hier beter is, en je vrij makkelijk aan een uitkering kan geraken, sollicitaties kan faken om erin te blijven. Als je immigratie positief wil benaderen dan moet je filteren, dwz: criminelen en profiteurs zijn niet welkom, mensen die willen meewerken aan het land wél.
Helaas is dit de centrum rechtse denkwijze en die zul jij nooit begrijpen
Is dat al niet het geval?
En wanneer ben je crimineel en veilig? Hoe bang ben je? Mensen gaan zover dat ze psychosen en dissociaties faken/krijgen omdat ze vanwege hun homocoïtusuele handelingen in het verleden niet veilig zouden zijn in land van herkomst. De IND denkt daar anders over...
mensen die meewillen werken aan het land zijn overigens ook niet altijd welkom. Ik herinner me een man met een schoenenwinkel. Ik herinner me een gezin met 5 kinderen, waarvan de jongste twee volledig in nederland waren opgegroeid (ze waren 6 en 7) De beste man kon niet werken, aangezien hij in een asielzoekerscentrum zat. Hij wilde zo graag werken, maar het kon niet.
7 jaar lang met z'n zevenen in een stacaravan wonen, om er vervolgens uitgekickt te worden.
Ik denk dat de internationale gemeenschap gezien de extreme bevolkingsdichtheid hier wel enig begrip zou moeten kunnen opbrengen als wij relatief veel minder mensen opnemen. Het is hier qua infrastructuur enzovoorts gewoon bijna niet meer mogelijk meer mensen te huisvesten als we ook nog iets van natuur en leefbaarheid willen behouden.
natuur en leefbaarheid

Nee die wordt wel echt in de weg gestaan door het immigratiebeleid...
Bovendien hebben talloze landen een gigantische achterstand qua opnemen van vluchtelingen. Laat de komende decennia Oost Europa, Rusland, China, Indonesië, Zuid Amerika enz enz maar eens 10% ten opzichte van hun eigen bevolking opnemen, dan praten we daarna weer verder.
Meester! Meester! Jantje kleurt niet binnen de lijntjes! Ik wil dat ook niet!