MuscleMeat

'Tsunami aan moslims komt er niet'

Ik denk niet dat de organisaties waarbij wij zijn aangesloten enig begrip hebben voor dat soort zaken. Opname van vluchtelingen gaat op basis van welvaart of op basis van ligging in de regio. Pakistan heeft bijvoorbeeld veel meer vluchtelingen opgevangen dan andere landen in de regio omdat ze nou eenmaal dicht naast Afghanistan liggen.

Het is wel erg simplistisch om te zeggen dat bepaalde minder ontwikkelde landen maar eens meer aan hun plicht moeten voldoen. Overigens doen sommige landen voor zover ze dat kunnen al.

Het is toch niet onredelijk dat mensen daarheen worden gedirrigeerd waar er ruimte is? Het zou misschien zelfs wel een goed idee zijn als de westerse rijke landen ervoor betalen om vluchtelingen een nieuw leven in pakweg Wit-Rusland te geven.

Alles hangt af van de keuzes van komende regeringen. Gaan ze niet filteren en strenger worden dan loopt het heel snel uit de hand. Vergeet ook niet het aantal geboortes onder allochtonen vs autochtonen. Waarbij respectievelijk er een stijging of behoud is van het hoge aantal en voor de andere groep juist een daling.

Is dat niet juist hetgeen waar iemand van het demografisch instituut zich mee bezig houdt? Gewoon een gedachte hoor...

Gelet op de toegenomen restricties zal de immigratie vanzelf afnemen. Ten eerste kost een (huwelijks)partner overkomen al minimaal zo'n 5000 euro. Ten tweede worden de huidige inburgeringcoïtusamen eisen opgeschroeft. Momenteel zijn die eisen overigens een wassen neus, je naam zeggen levert al 10 van de vereiste 16 punten op.

Natuurlijk houdt je daarmee niet iedereen buiten maar in principe moet bijna iedereen die van buiten de EU komt voldoen aan vrij strikte eisen. Alleen immigranten uit welvarende landen hoeven niet te voldoen aan de inburgeringseisen.

De stroom aan vluchtelingen neemt eveneens al jaren af, dat zal dus ook niet voor de Tsunami zorgen.

Die inburgeringscursussen zijn ook echt flink bagger geregeld imo. (qua betaling etc)
Daarnaast ben ik ook wel eens benieuwd of ik 'em zou halen :D

Aangenomen dat toekomstige regeringen niet weer slappe knieën krijgen op gebied van immigratie, is dat een hoopvol bericht. Helaas moet je hard zijn, en kun je in dit dichtbevolkte land maar zeer mondjesmaat mensen toelaten. Hopelijk zullen er geen linkspopulisten meer opstaan die slechts oog hebben voor het individuele leed bij asielzoekers en het grote plaatje niet zien.

Zoals?
Ben je verder wel eens op bezoek geweest in een asielzoekerscentrum? Omgegaan met die mensen?
Persoonlijk vind ik dergelijke plekken zware smetten op ons gepoch met welvaart. Ik heb nl. iets tegen het ontstaan van prostitutie onder minderjarigen enzo...

Oh please...

Ten eerste bestaan er hier geen 'hongerloontjes' sinds de minimumlonen en ten tweede mag men zichzelf heel gelukkig noemen om uberhaupt werk te krijgen, aangezien het in eigen land blijkbaar niet lukt. Overigens is de werkloosheid nog altijd het hoogst bij immigranten, de laatste keer dat ik keek. Dus terwijl wij 'uit ons bed komen' voor een job waarvoor we gestudeerd hebben, blijven velen van hen juist liggen omdat ze zich te goed voelen voor een job die bij hun achtergrond past.

Dus als zij wel hun bed uit zouden komen, zou je niet zijn gaan studeren?
Niettemin moeten de serieuze 'uitkeringslijers' imo ook flink worden aangepakt.
Maar daarin maak ik geen verschil van belang tussen wie dan ook. Wellicht zouden we autochtonen eens harder moeten gaan straffen hiervoor, dan allochtonen.
Daarbij ben ik wel benieuwd hoeveel middelen ergere gevolgen hebben dan kwalen.

Dus het antwoord op de vraag 'Waarom komen ze eigenlijk allemaal hierheen?'

Omdat alles hier beter is, en je vrij makkelijk aan een uitkering kan geraken, sollicitaties kan faken om erin te blijven. Als je immigratie positief wil benaderen dan moet je filteren, dwz: criminelen en profiteurs zijn niet welkom, mensen die willen meewerken aan het land wél.

Helaas is dit de centrum rechtse denkwijze en die zul jij nooit begrijpen :)

Is dat al niet het geval?
En wanneer ben je crimineel en veilig? Hoe bang ben je? Mensen gaan zover dat ze psychosen en dissociaties faken/krijgen omdat ze vanwege hun homocoïtusuele handelingen in het verleden niet veilig zouden zijn in land van herkomst. De IND denkt daar anders over...

mensen die meewillen werken aan het land zijn overigens ook niet altijd welkom. Ik herinner me een man met een schoenenwinkel. Ik herinner me een gezin met 5 kinderen, waarvan de jongste twee volledig in nederland waren opgegroeid (ze waren 6 en 7) De beste man kon niet werken, aangezien hij in een asielzoekerscentrum zat. Hij wilde zo graag werken, maar het kon niet.
7 jaar lang met z'n zevenen in een stacaravan wonen, om er vervolgens uitgekickt te worden.

Ik denk dat de internationale gemeenschap gezien de extreme bevolkingsdichtheid hier wel enig begrip zou moeten kunnen opbrengen als wij relatief veel minder mensen opnemen. Het is hier qua infrastructuur enzovoorts gewoon bijna niet meer mogelijk meer mensen te huisvesten als we ook nog iets van natuur en leefbaarheid willen behouden.

natuur en leefbaarheid :roflol: Nee die wordt wel echt in de weg gestaan door het immigratiebeleid...

Bovendien hebben talloze landen een gigantische achterstand qua opnemen van vluchtelingen. Laat de komende decennia Oost Europa, Rusland, China, Indonesië, Zuid Amerika enz enz maar eens 10% ten opzichte van hun eigen bevolking opnemen, dan praten we daarna weer verder.

Meester! Meester! Jantje kleurt niet binnen de lijntjes! Ik wil dat ook niet!

Als we nu een wet zouden maken waar alle mannen hun hoofd moesten kaal scheren, zouden de cijfers dan drastisch dalen? Snap echt niet wat ze hier komen doen. Wij hebben zelf onze problemen in ons land en als je ziet hoe een grote muren ze hebben staan om tegen te zeiken dan ziet hun land er toch nog niet zo slecht uit imo.

BuilderB, ik ben absoluut voor het opvangen van alle vluchtelingen, alleen niet teveel hier als het even kan. Als jij voor je leven moet vrezen en vlucht ben je toch ook blij als je in Polen terecht kan? Dat is toch een logischer keuze dan in het dichtsbevolkte land van Europa? Natuurlijk moeten we ruimhartig meebetalen, maar al die mensen hier binnenlaten is onrealistisch en zet de zaken hier nog meer onder druk.

Dus als zij wel hun bed uit zouden komen, zou je niet zijn gaan studeren?
Hoe kom je daar nu bij ???

Niettemin moeten de serieuze 'uitkeringslijers' imo ook flink worden aangepakt.
Maar daarin maak ik geen verschil van belang tussen wie dan ook.

Wellicht zouden we autochtonen eens harder moeten gaan straffen hiervoor, dan allochtonen.
Hypocriet + discriminerend???

De logica van links is echt onbegrijpelijk...

Is dat al niet het geval?
En wanneer ben je crimineel en veilig? Hoe bang ben je? Mensen gaan zover dat ze psychosen en dissociaties faken/krijgen omdat ze vanwege hun homocoïtusuele handelingen in het verleden niet veilig zouden zijn in land van herkomst. De IND denkt daar anders over...

mensen die meewillen werken aan het land zijn overigens ook niet altijd welkom. Ik herinner me een man met een schoenenwinkel. Ik herinner me een gezin met 5 kinderen, waarvan de jongste twee volledig in nederland waren opgegroeid (ze waren 6 en 7) De beste man kon niet werken, aangezien hij in een asielzoekerscentrum zat. Hij wilde zo graag werken, maar het kon niet.
7 jaar lang met z'n zevenen in een stacaravan wonen, om er vervolgens uitgekickt te worden.
Blijkbaar dus niet :)

Maar het geval waar jij het over hebt wist donders goed dat ze het land uitmoesten, als je dan toch een leven probeert op te bouwen moet je nadien niet komen janken als men je wettelijk niet meer kan toelaten.

Wanneer gaan mensen eens inzien dat je niet heel de wereld naar Nederland kan halen? Er is zoiets als VOL.

Het is toch niet onredelijk dat mensen daarheen worden gedirrigeerd waar er ruimte is? Het zou misschien zelfs wel een goed idee zijn als de westerse rijke landen ervoor betalen om vluchtelingen een nieuw leven in pakweg Wit-Rusland te geven.

Daarom zeg ik ook, opvang in de regio verdient de voorkeur. Opvang in een andere regio die eerst nog eens helemaal voorbereid dient te worden heeft weinig zin. Alsof ruimte alleen de graadmeter is om vluchtelingen te op te vangen. Laten we ze dan maar naar Antartica brengen en daar wat grotten graven in het ijs.

Nogmaals, over vluchtelingen op zich hoeven we ons een stuk minder zorgen te maken dan over andere migratiestromen. Denk dat we meer last gaan krijgen van de toestroom van onze EU-partners dan van de hoeveelheid vluchtelingen die hier jaarlijks komen en waarvan een behoorlijk aantal op den duur weer vertrekt.

Maar ook nogmaals, opvang van vluchtelingen in de regio verdient de voorkeur. Lijkt hier soms net school, 100 strafregels herhalen en na 100 keer ben je er nog van doordrongen dat al die regels zo onzinnig waren als water naar de zee dragen.

1:1, en zo is het, en niet anders!

Mede door Internationale verdragen zullen we altijd wel blijven openstaan voor vluchtelingen ook al verdient het de voorkeur om in de regio de meeste vluchtelingen op te vangen. Als we graag een paria willen worden in deze wereld sluiten we direct alle grenzen maar dan zijn de gevolgen wel iets groter dan blijven meedoen aan het opvangen van vluchtelingen uit regio waar het echt hommeles is.
vluchtelingen ontvangen is wat anders dan vluchtelingen verblijfsvergunningen geven ;)

vluchtelingen ontvangen is wat anders dan vluchtelingen verblijfsvergunningen geven ;)

Een verblijfsvergunning is niet zomaar een recht dat een asielzoeker ontvangt. Het percentage ingewilligde asielverzoeken met een bijbehorende verblijfsstatus ligt momenteel op minder dan 20%. Er zijn echter jaren geweest waarin het op het dubbele lag. Dat is mede afhankelijk van het aantal conflicten in de wereld.

Daarom zeg ik ook, opvang in de regio verdient de voorkeur. Opvang in een andere regio die eerst nog eens helemaal voorbereid dient te worden heeft weinig zin. Alsof ruimte alleen de graadmeter is om vluchtelingen te op te vangen. Laten we ze dan maar naar Antartica brengen en daar wat grotten graven in het ijs.

Die laatste opmerking is een beetje flauw. Je begrijpt neem ik aan best wat ik bedoel. Er is niets mis mee om naar andere landen dan west europa te vluchten, en het is daarbij ieders, dus ook onze, verantwoordelijkheid om die stroom zo soepel mogelijk te laten verlopen en intergreren. Daar horen ruimhartige financiële injecties bij. En waren wij wel voorbereid toen de immigratie op gang kwam? Landen als Nederland mogen hun verantwoordelijkheid niet ontlopen, maar aangezien er hier verhoudingsgewijs al zeer veel 'vreemdelingen' wonen, is het logischer de stroom af te buigen naar gebieden die minder verzadigd zijn.

Nogmaals, over vluchtelingen op zich hoeven we ons een stuk minder zorgen te maken dan over andere migratiestromen. Denk dat we meer last gaan krijgen van de toestroom van onze EU-partners dan van de hoeveelheid vluchtelingen die hier jaarlijks komen en waarvan een behoorlijk aantal op den duur weer vertrekt.

Maar ook nogmaals, opvang van vluchtelingen in de regio verdient de voorkeur. Lijkt hier soms net school, 100 strafregels herhalen en na 100 keer ben je er nog van doordrongen dat al die regels zo onzinnig waren als water naar de zee dragen.

Eens.

natuur en leefbaarheid :roflol: Nee die wordt wel echt in de weg gestaan door het immigratiebeleid...

Meester! Meester! Jantje kleurt niet binnen de lijntjes! Ik wil dat ook niet!

Het is gewoon harde realiteit dat er in Nederland eignelijk teveel mensen wonen. Ik zeg niet dat dat allemaal komt door immigratie of vluchtelingen, maar het is wel een extra argument om terughoudend te zijn met het nog verder laten groeien van de bevolking.

En die laatste opmerking slaat echt nergens op, het is toch logisch dat niet een gebied opdraait voor een mondiaal probleem?

Er wordt al gefilterd, ook al is de filtering momenteel een wassen neus qua opleiding. Maar de eisen qua inkomen zijn geen wassen neus en zullen alleen maar verscherpt worden. Het hier naartoe halen van een partner kost minimaal 5000 euro en meestal het dubbele of nog meer, dat is onbereikbaar voor een uitkeringstrekker. Ergo, een uitkeringstrekker heeft niet de kans aangezien zijn inkomen niet toereikend is voor gezinshereniging.

Het is dan wel een maatregel van de laatste jaren maar het geeft wel aan dat de sluizen al een tijdje niet meer openstaan op dat gebied. Misbruik van de gezinsherenigingsmogelijkheid hadden ze al veel eerder moeten aanpakken. Ook al worden sommige excessen wel erg snel als regel voorgesteld. Niet iedere gezinshereniger maakt gelijk misbruik van de situatie en haalt tig partners over of diverse kinderen.

Tussen 1977-2006 waren er mensen die 8 anderen naar Nederland hebben gehaald. Zo dicht zal het dus wel niet zitten...

't Blijft heus wel doorgaan hoor. Er zijn genoeg criminele allochtonen met genoeg geld. En met geld vind je echt wel een weg.

Daarbij, degenen die hier als een soort katvanger meerdere 'partners' hier naar toe hebben gehaald zijn de uitzonderingen. Anders hadden we wel iets meer allochtonen gehad dan nu het geval is.

Terug
Naar boven