AndroidHealthClinic

Turken en Marokkanen houden geld hier

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Het Algemeen Dagblad schrijft vandaag dat Nederlandse Turken en Marokkanen steeds minder geld naar het land van herkomst sturen. Deskundigen noemen dit een teken van voortschrijdende integratie. Voor Turkije en Marokko zijn de dalende inkomsten echter zeer ongunstig. Turkije heeft al een commissie in het leven geroepen die ervoor moet zorgen dat buitenlandse Turken weer meer geld gaan overmaken. In Duitsland wonen ruim 2 miljoen Turken, in Nederland 385.000. Het geld dat de ruim één miljoen Europese Marokkanen naar huis sturen, zou één van de belangrijkste bronnen van inkomsten zijn voor het Noord-Afrikaanse land.

Dat West-Europese Turken minder geld opsturen, werd vorige maand ook al gemeld door dagblad Trouw. Trouw meldde toen dat Turkije in 1998 nog bijna vijf miljard euro aan overmakingen en andere uitgaven van Turkse gastarbeiders in Europa ontving en vorig jaar nog maar 600 miljoen. De eerste zes maanden van dit jaar was dat teruggelopen tot een kleine 250 miljoen euro. Het AD komt vandaag met dezelfde trend, maar met hele andere getallen. Cijfers van de Centrale Bank van Turkije tonen volgens het AD aan dat Europese Turken in 1998 ongeveer 535 miljoen euro hebben overgemaakt. Vorig jaar was dit 80 miljoen euro. Het afgelopen halfjaar nog maar 35 miljoen euro.

Trouw meldde vorige maand dat Duitse Turken minder geld sturen omdat ze tegenwoordig in Duitsland zelf investeren. Ook keert de Turkse bank minder rente uit dan vroeger en hebben velen fors geld verloren aan islamitische holdings. Waarom de circa 284.000 Marokkaanse Nederlanders minder geld sturen wordt niet gemeld, maar ook hier zullen economische motieven - investeren in het land waar je woont - een grote rol spelen. Duidelijk is in ieder geval dat hoe langer Marokkanen in Nederland wonen, des te minder geld ze naar het land van herkomst sturen.

(bron:fok.nl)

Aandringen tot het overmaken van geld naar het land van herkomst omdat het een grote bron van inkomsten is.... ronduit belachelijk........ :mad:
 
Beter, laat ze het geld maar lekker hier besteden, is weer goed voor de economie!
 
Dat geeft de burger moed.
Als ze nog een manier vinden om te integreren naar onze normen & waarden met behoud van eigen cultuur, dan is iedereen tevreden.
De mislukkers, ik bedoel Molukkers en Surinamers is het ook gelukt dus wie weet.
 
ja wou net zeggen
ik geloof er ook heilig in dat het probleem op een geveven moment weg trekt
ik bedoel
5 jaar geleden had je ook niet zulke last van allochtonen
10 jaar geleden ook niet
15 en 20 jaar ook niet
dus ik ben er van overtuigd dat het wel overwaait
 
wonen er maar 284.000 marokanen hier in nederland ?
 
Apenootje zei:
Beter, laat ze het geld maar lekker hier besteden, is weer goed voor de economie!


Helemaal mee eens!
 
LangeMan zei:
wonen er maar 284.000 marokanen hier in nederland ?

Het schijnt idd dat niet alles dat donker is en oproer kraait een marokkaan is ja ???
 
Ach, k*tmarrokaantjes en hufterturkjes zijn helemaal niet zo’n groot probleem.
Ze veroorzaken wel heel veel overlast en ze zijn bloedirritant en ze zijn in staat om een heel scala aan niet zo fraaie emoties op te roepen. Maar ze vormen geen echte bedreiging voor onze samenleving. Het zijn gewoon een stel sukkels die nogal gefrustreerd zijn over de vrijheden van de Nederlandse cultuur en het strakke keurslijf waar hun familie ze in probeert te persen. Als ze niet zo verschrikkelijk irritant waren geweest had ik medelijden met ze gehad.
Ik denk dat het een probleem is wat vanzelf over gaat. Ik denk da de meeste allochtone jongeren vanzelf een manier vinden om van de Nederlandse vrijheden te genieten zonder hun hele familie compleet over de zeik te helpen.
Religieuze fanaten vind ik veel enger. Waar k*tmarroturken gewoon de gangstah willen uithangen en hun iets te kleine penis moeten compenseren, willen religieuze fanaten doelbewust de westerse samenleving ontwrichten.
 
Lauw zei:
Ach, k*tmarrokaantjes en hufterturkjes zijn helemaal niet zo’n groot probleem.
Ze veroorzaken wel heel veel overlast en ze zijn bloedirritant en ze zijn in staat om een heel scala aan niet zo fraaie emoties op te roepen. Maar ze vormen geen echte bedreiging voor onze samenleving. Het zijn gewoon een stel sukkels die nogal gefrustreerd zijn over de vrijheden van de Nederlandse cultuur en het strakke keurslijf waar hun familie ze in probeert te persen. Als ze niet zo verschrikkelijk irritant waren geweest had ik medelijden met ze gehad.
Ik denk dat het een probleem is wat vanzelf over gaat. Ik denk da de meeste allochtone jongeren vanzelf een manier vinden om van de Nederlandse vrijheden te genieten zonder hun hele familie compleet over de zeik te helpen.
Religieuze fanaten vind ik veel enger. Waar k*tmarroturken gewoon de gangstah willen uithangen en hun iets te kleine penis moeten compenseren, willen religieuze fanaten doelbewust de westerse samenleving ontwrichten.

Tja als je loverboys niet erg vind, als je bendes marokkaantjes niet erg vind die mensen uit hun huis jagen ( de diamantbuurt in A'dam), als je het niet erg vind dat Marokkaantjes een gedenkplaat van theo van gogh vernielen, als je het niet erg vind dat marokkaantjes met rauwkransen van een dodenherdenking gaan voetballen weet ik het ook niet meer....

Het is toch een heel andere definitie van kattekwaad die ik heb hoor...

Ik denk niet dat het probleem zomaar overgaat omdat de grootste problemen gekomen zijn uit de zogenaamde ghettocultuur die steeds meer in opkomst is. Jongeren die op hun idolen willen lijken. Idolen zoals 50 cent, tupac en snoop dogg. Stuk voor stuk criminelen.. Nou het zal je voorbeeld maar zijn. :rolleyes:

Dat baart me wel zorgen. Zeker omdat de ghetto cultuur in opkomst is. Dat had je 10 jaar geleden nog niet zo erg.

Radicale moslims zijn ook zeker een probleem, maar de ghettocultuur ook!
 
juist!!!
lauw karma voor jou
iemand die weet hoe het echt zit
dit land gaat naar de kloten door die fanatiekelingen
mocros en dergelijk gewoon irritante muggen die op den duur weg trekken
helaas in tegenstelling tot de joegoslaven chinezen en vooral turken die de underground handel drijfen (moord drugs wapens)
bijna niet door marokanen want die staan alleen bekend om zielige diefstal en relschoperij
 
inderdaad haha leuk dat je dat zegt met je avatar:roflol:
pot verwijt de ketel hier
maar in ieder geval dit probleem was er niet 5 10 15 0f 20 jaar geleden ?
iemand een verklaring hiervoor get karma if you do
 
LangeMan zei:
wonen er maar 284.000 marokanen hier in nederland ?

Tja als ze er dan 16 miljoen mensen in Nederland wonen is dat niet veel nee.
En hoeveel van die 284.000 jongeren zijn zou ik niet weten, maar ja het lijken er meestal wel duizenden, vooral als je ruzie hebt met zo eentje. :rolleyes:
En dan zeggen die allochtonenknuffelaars maar dat een heeeeel klein groepje het verpest voor de grote meerderheid. :rolleyes:
 
spiertje16 zei:
inderdaad haha leuk dat je dat zegt met je avatar:roflol:
pot verwijt de ketel hier
maar in ieder geval dit probleem was er niet 5 10 15 0f 20 jaar geleden ?
iemand een verklaring hiervoor get karma if you do

Moet jij vooral zeggen met je avater van zo'n ghetto neger...
 
Origineel gepost door spiertje16
inderdaad haha leuk dat je dat zegt met je avatar:roflol:
pot verwijt de ketel hier
maar in ieder geval dit probleem was er niet 5 10 15 0f 20 jaar geleden ?
iemand een verklaring hiervoor get karma if you do



Lumey zei:
Moet jij vooral zeggen met je avater van zo'n ghetto neger...
readdddd
 
spiertje16 zei:
juist!!!
lauw karma voor jou
iemand die weet hoe het echt zit
dit land gaat naar de kloten door die fanatiekelingen
mocros en dergelijk gewoon irritante muggen die op den duur weg trekken
helaas in tegenstelling tot de joegoslaven chinezen en vooral turken die de underground handel drijfen (moord drugs wapens)
bijna niet door marokanen want die staan alleen bekend om zielige diefstal en relschoperij

Niet mee eens. Die marokkanen van deze generatie trekken mischien weg, maar wie kan garanderen dat de volgende generatie de fakkel niet overneemt...
 
spiertje16 zei:
Origineel gepost door spiertje16
inderdaad haha leuk dat je dat zegt met je avatar:roflol:
pot verwijt de ketel hier
maar in ieder geval dit probleem was er niet 5 10 15 0f 20 jaar geleden ?
iemand een verklaring hiervoor get karma if you do




readdddd

Er bestaat ook zoiets als CITEER. Kan een hoop onduidelijkheid voorkomen.
 
hehe inderdaad my bad
ja maar hoe weet jij dan dat hun wel de fakkel overnemen?
en btw weet je ook waarom dit probleem er vroeger niet was?
 
topic-titel is niet volledig imo:


"Turken en Marokkanen houden ONS geld hier" :D
 
LangeMan zei:
wonen er maar 284.000 marokanen hier in nederland ?
Waarschijnlijk zijn dit alleen de "legale" Marokkanen.

Waarschijnlijk waren die problemen er vroeger niet, omdat er toen meer respect was voor elkaar en dan met name door elkaar lekker met rust te laten. Nu duikt de media overal bovenop en wordt alles uitvergroot en uitgekauwd tot je er ziek van wordt. Neemt niet weg, dat wat die "k*t"-marokkaantjes flikken in Nederland niet door de beugel kan, maja de reactie van autochtonen daarop kan ook beter. Veel te veel gepraat en niks doen. Volgens mij gebeurt het nog steeds te vaak, dat mensen in elkaar worden getrapt/gepest, etc. waar grote groepen mensen omheen staan, die niets anders doen dan kijken. Dan kun je IMHO net zo goed die gasten gaan aanmoedigen om nog harder te slaan in het vervolg.
Groet Robert
 
Nu heb ik echt geen goesting in deze eindeloze discussie, maar ik moet er wel vermelden dat sommigen helemaal verkeerd denken.
Jaja, blame it all on us. :rolleyes:
 
Back
Naar boven