leg ns uit..

ik vraag me af waarom je zo een conclusie trekt.. alles wat ik noem in mijn post is gewoon serieus..
Jij voelt je waarschijnlijk beledigt als de zoveelste Turk of Marokkaan je "kaaskop" of "kaasje" noemt o.i.d.
Ik voel me beledigd als ik Hbo rechten studeer en ik meer dan 20 sollicitatiebrieven moet versturen voordat er een bedrijf denkt, aha een potente stagiaire, die kan ik wel gebruiken.. Terwijl de Nederlandse klasgenoot 5 brieven verstuurt en 5 x een reactie ontvangt.
Ik voel me beledigd als ik op vrijwel alle internetfora negatiefs lees over de Turk.. Ik denk dan bijmezelf.. in het echt is iedereen heel normaal tegen me.. maar blijkbaar denken ze er in realiteit heel anders over.. Dat geeft je twijfels.. je leven lang het gevoel hebben dat je ergens niet thuishoort.. en je hebt niet eens iets misdaan.. je bent ergens "geboren"..
En nu kun je altijd het verhaaltje komen vertellen dat we dan maar in ons eigen warm landje moesten blijven.. geloof me.. als het andersom was geweest.. waren JULLIE geemigreerd naar Turkije.. het is gewoon de vuistregel.. kijk om je heen.. Heel de wereld emigreert.. Als je het slecht hebt, ga je beter opzoeken.. of dit nou Nederland is.. of Duitsland of Turkije.. dat doet er niet eens zo zeer toe..