- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Reeds beluisterd, bij Ewald vind ik het altijd wel lastig om onbevooroordeeld te luisteren aangezien hij de man van Marianne Thieme is.
Soms doen ze wat samen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Reeds beluisterd, bij Ewald vind ik het altijd wel lastig om onbevooroordeeld te luisteren aangezien hij de man van Marianne Thieme is.
Soms doen ze wat samen.
![]()
Dit bedrag mag je je kind belastingvrij schenken in 2025
Het bedrag is ietsje hoger dan in 2024.www.metronieuws.nl
Geld waar voor gewerkt is en belasting over betaald is moet je toch gewoon belastingvrij kunnen geven aan je kinderen of wie dan ook. Stelletje criminelen
Je geeft het ook belastingvrij, de ontvanger moet belasting betalen.![]()
Geld waar voor gewerkt is en belasting over betaald is moet je toch gewoon belastingvrij kunnen geven aan je kinderen of wie dan ook. Stelletje criminelen
PrimaJe geeft het ook belastingvrij, de ontvanger moet belasting betalen.
![]()
Om ophoping een beetje te voorkomen en huizenprijzen niet nog meer sneller te doen stijgen is erf- en schenkbelasting een uitstekend idee.![]()
Wat maakt het uit. Dat geld is van hun.Om ophoping een beetje te voorkomen en huizenprijzen niet nog meer sneller te doen stijgen is erf- en schenkbelasting een uitstekend idee.
Wat hebben die kinderen voor dat geld gedaan, geboren worden met een gouden lepel in de mond?
Als je het een beetje slim aanpakt kan iedereen die niet écht vermogend is het overgrote deel van zijn vermogen wat niet in zijn huis vastzit aan prima belastingvrij aan zijn kinderen schenken.Om ophoping een beetje te voorkomen en huizenprijzen niet nog meer sneller te doen stijgen is erf- en schenkbelasting een uitstekend idee.
Wat hebben die kinderen voor dat geld gedaan, geboren worden met een gouden lepel in de mond?
klopt. Maar dit is net weer een bedrag voor de jan modaal die zuinig geleefd heeft te pakken.Als je het een beetje slim aanpakt kan iedereen die niet écht vermogend is het overgrote deel van zijn vermogen wat niet in zijn huis vastzit aan prima belastingvrij aan zijn kinderen schenken.
Ok, stel je hebt alleen een zus en je ouders hebben weinig tot geen vermogen, maar hebben het geluk gehad om 50 jaar geleden voor weinig een huis te hebben kunnen kopen door de hypotheekrenteaftrek. Het huis heeft goed gerendeerd en wordt nu na hun overlijden voor 6ton verkocht.klopt. Maar dit is net weer een bedrag voor de jan modaal die zuinig geleefd heeft te pakken.
Dbb niet meegerekend uiteraard
Persoonlijk vind ik dat er wel verschil zit tussen geld krijgen of goederen verkopen en daar geld van krijgen.Ok, stel je hebt alleen een zus en je ouders hebben weinig tot geen vermogen, maar hebben het geluk gehad om 50 jaar geleden voor weinig een huis te hebben kunnen kopen door de hypotheekrenteaftrek. Het huis heeft goed gerendeerd en wordt nu na hun overlijden voor 6ton verkocht.
Jij erft dus in één keer 3ton, daar houd je €261.677 van over en er gaat dan €38.323 naar de belastingdienst. Of dat eerlijk is kan ik niet beantwoorden, maar het is een prijs die ik bereid ben om te betalen ophoping een beetje te voorkomen en huizenprijzen niet nog meer sneller te doen stijgen.
Maar ik heb dan ook makkelijk praten aangezien mijn ouders niet het geluk hebben gehad om een huis te kunnen kopen en dus de totale erfenis die ik ooit zal krijgen ruim beneden de vrijstelling zal zijn.
Binnen de huidige regels kan je als je twee kinderen hebt ze maandelijks €560 belastingvrij schenken, dat kan al voor hun 18de. Stel ik begin daarmee als ze 10 zijn dan zou ik als ik dat tot mij tachtigste volhoud 30 jaar kunnen doen. Dat komt dan uit op 2ton per kind dat belastingvrij hebben gekregen tot aan hun 40ste.Persoonlijk vind ik dat er wel verschil zit tussen geld krijgen of goederen verkopen en daar geld van krijgen.
Bovendien kan jij of kunnen jouw kinderen het geld dat ze krijgen vanaf ontvangst sparen en/of beleggen, dan wordt het uiteindelijk nog meer.Binnen de huidige regels kan je als je twee kinderen hebt ze maandelijks €560 belastingvrij schenken, dat kan al voor hun 18de. Stel ik begin daarmee als ze 10 zijn dan zou ik als ik dat tot mij tachtigste volhoud 30 jaar kunnen doen. Dat komt dan uit op 2ton per kind dat belastingvrij hebben gekregen tot aan hun 40ste.
Daar bovenop kan nog eens 32k eenmalig belasting vrij worden geschonken en van de waarde van het huis gaat dan 20% naar de belasting.
Jan Modaal is echt niet de dupe van de zwaarte van deze belastingregels, hij zou er juist op vooruit gaan als ze wat zwaarder zouden zijn.
Het is in elk geval mijn financiële doel om in een positie te komen om echt te mogen klagen over deze regels.Bovendien kan jij of kunnen jouw kinderen het geld dat ze krijgen vanaf ontvangst sparen en/of beleggen, dan wordt het uiteindelijk nog meer.
WTF??!!Om ophoping een beetje te voorkomen en huizenprijzen niet nog meer sneller te doen stijgen is erf- en schenkbelasting een uitstekend idee.
Gesproken als een echte VVD'er.WTF??!!
Jaloezie belasting is het niet meer niet minder

Perplextie geeft ook al aan dat: de regels rondom schenkbelasting treffen vooral huishoudens met een gemiddeld tot laag inkomen en vermogen. Deze groepen ontvangen vaak relatief kleinere schenkingen, maar in verhouding tot hun vermogen zijn deze bedragen significant. Huishoudens met een hoger vermogen ontvangen grotere schenkingen, maar profiteren ook meer van belastingvoordelen en vrijstellingen, zoals de bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) die een lagere belastingdruk kent. Hierdoor blijft de vermogensongelijkheid bestaan, waarbij lagere inkomens relatief meer belasting betalen op hun schenkingen
Die BOR is echt een misdaad, afschaffen en verbeteren. Ik wilde er eerder vandaag niet over beginnen, maar het is mij al langer een doorn in het oog.Perplextie geeft ook al aan dat: de regels rondom schenkbelasting treffen vooral huishoudens met een gemiddeld tot laag inkomen en vermogen. Deze groepen ontvangen vaak relatief kleinere schenkingen, maar in verhouding tot hun vermogen zijn deze bedragen significant. Huishoudens met een hoger vermogen ontvangen grotere schenkingen, maar profiteren ook meer van belastingvoordelen en vrijstellingen, zoals de bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) die een lagere belastingdruk kent. Hierdoor blijft de vermogensongelijkheid bestaan, waarbij lagere inkomens relatief meer belasting betalen op hun schenkingen