XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dit lijkt me echt een bijzonder goed idee en dan met een paar zetels rustig gaan bouwen.

Rustig aan bouwen

Verder bouwen

Aan de ondergang van Nederland.

Er kwam zojuist een stukje WNL op Zondag voorbij.

Henk Kamp is en blijft een gewetenloos slecht, kwaadaardig en misdadig mens. Het blijft bijzonder dat hij nog steeds voor de VVD in de openbaarheid mag treden. Zijn eigen totale gebrek aan zelfreflectie zal hem in ieder geval niet weerhouden.

Wil VVD graag weer de immigratie post?

1749460440205.png

1749460440205.png
VVD wil rechts beleid blijven voeren, maar heeft de oppositie de komende tijd hard nodig
:roflol:

kijk: https://youtu.be/V7z6rV9jLuI?si=esx1hn3yqGC3Amjq

Een rechts kabinet zonder de PVV. ???

Interessante analyses, met name van Chris Aalbers over het onuitstaanbare D66.

Veel Nederlanders stemmen al sinds Bolkestein en Fortuyn voor een andere koers op een aantal cruciale onderwerpen.

Zij maken zich zorgen of Nederland wel een vrij en welvarend land blijft. En willen oplossingen voor de problemen die dit in de weg staan. Zij voelden zich lange tijd onvoldoende gehoord. Want feit is dat de politiek nog altijd niet voldoende heeft kunnen leveren op een strenger migratie- en integratiebeleid, maar ook op zaken als een kleinere overheid en fors minder regeldruk voor ondernemers. Meestal omdat er simpelweg geen meerderheid voor was. Nederland is en blijft een coalitieland. En ja, ook voor mijn partij geldt: wij hadden hier in het verleden steviger op moeten onderhandelen. Maar feit is ook dat er tot twee keer toe wél een meerderheid was. En in 2012, en ook nu, vergooide Wilders die kans.

Juist in deze onzekere wereld moeten we op cruciale onderwerpen de komende maanden met spoed doorpakken. Het versterken van onze defensie, het bouwen van woningen en het krijgen van grip op migratie.

Rechts lullen links regeren.

1749460440205.png

maar ook op zaken als een kleinere overheid en fors minder regeldruk voor ondernemers.
Dies niet goed.

In 2023 is er besloten om het afbouwen van de zelfstandigenaftrek te versnellen. Dit besluit is genomen om het belastingvoordeel van zelfstandigen ten opzichte van werknemers in loondienst te verkleinen. In vijf jaar tijd wordt de zelfstandigenaftrek afgebouwd van € 6.310 in 2022 naar € 900 in 2025. Om het ondernemen toch te blijven stimuleren blijft de startersaftrek ongewijzigd.

De mkb-winstvrijstelling was altijd 14%, maar die wordt nu verlaagd naar 13,31%. Dit houdt in dat je over een groter deel van de winst belasting moet betalen.

Bpm-vrijstelling bestelauto’s afgeschaft
Een verandering die eerder aangekondigd is maar steeds dichterbij komt: de afschaffing van de bpm-vrijstelling voor bestelauto’s. Deze gaat in per 2025. Ondernemers kunnen in 2024 nog gebruikmaken van bpm-vrijstelling.

Middelingsregeling is afgeschaft.

Allemaal onder Rutte.

Laatst bewerkt:

Dies niet goed.

In 2023 is er besloten om het afbouwen van de zelfstandigenaftrek te versnellen. Dit besluit is genomen om het belastingvoordeel van zelfstandigen ten opzichte van werknemers in loondienst te verkleinen. In vijf jaar tijd wordt de zelfstandigenaftrek afgebouwd van € 6.310 in 2022 naar € 900 in 2025. Om het ondernemen toch te blijven stimuleren blijft de startersaftrek ongewijzigd.

De mkb-winstvrijstelling was altijd 14%, maar die wordt nu verlaagd naar 13,31%. Dit houdt in dat je over een groter deel van de winst belasting moet betalen.

Een verandering die eerder aangekondigd is maar steeds dichterbij komt: de afschaffing van de bpm-vrijstelling voor bestelauto’s. Deze gaat in per 2025. Ondernemers kunnen in 2024 nog gebruikmaken van bpm-vrijstelling.

Allemaal onder Rutte.
Ben jij ook zo benieuwd op welk moment 'Nederland' het massaal niet meer pikt?

Een stem op Yesilgoz is daarmee een stem op Timmermans en op Groen Links. Al denk ik niet dat ze na de huidige soap veel anders kon.

Timmermans mag Geert wel een bedankje sturen.

Dies niet goed.

Allemaal onder Rutte.
Als je de BPM-vrijstelling en middelingsregeling afschaft is er in ieder geval minder regeldruk.
🤭

Ik weet niet of sommige van de maatregelen die je noemt onderdeel zijn van het streven schijnzelfstandigheid tegen te gaan. Als dat te beargumenteren valt is het wellicht een goed idee.

Laatst bewerkt:
Een stem op Yesilgoz is daarmee een stem op Timmermans en op Groen Links. Al denk ik niet dat ze na de huidige soap veel anders kon.

Timmermans mag Geert wel een bedankje sturen.
Een stem op Wilders is pas een stem op Timmermans en op Groen Links.

Als je de BPM-vrijstelling en middelingsregeling afschaft is er in ieder geval minder regeldruk.
🤭

Ik weet niet of sommige van de maatregelen die je noemt onderdeel zijn van het streven schijnzelfstandigheid tegen te gaan. Als dat te beargumenteren valt is het wellicht een goed idee.
De VVD(achterban) asosieert ondernemers denk ik ook niet zo snel met ZZP'ers.

Is de meerderheid van jouw collega's niet blij dat het kabinet gevallen is en dat de kans aanzienlijk is dat Timmermans straks wat te vertellen heeft?

Geen idee, ik houd me niet bezig met politieke discussies op het werk.
Daar heb ik geen tijd voor en ook geen behoefte aan.

1749546772440.png

Stem op Geert Wilders !

Geen idee, ik houd me niet bezig met politieke discussies op het werk.
Daar heb ik geen tijd voor en ook geen behoefte aan.
Snap, maar is het dan ook niet oogkleppen op en roepen dat mensen het massaal niet meer pikken. Terwijl je met een bredere blik ook de grote hoeveelheid mensen kunt zien die blij zijn dat Widers gefaald heeft er nu alles aan willen doen om links weer aan de macht te krijgen.

Terug
Naar boven