MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Nog meer goed nieuws uit NSC.

:)

Is er al een 'oorlogs kabinet'?

1750426260498.png

Het was weer erg ongezellig op het GL-PvdA-congres. Ook voor de laatste twijfelaars is de Sociaal-Democratie in NL nu wel dood en overleden.

Het was weer erg ongezellig op het GL-PvdA-congres. Ook voor de laatste twijfelaars is de Sociaal-Democratie in NL nu wel dood en overleden.

De eerste landelijk bekende naam is al weg.

Een middenpartij kan je de door GL volledig overgenomen PvdA of de fusiepartij niet meer noemen.

Wie weet kan Bontebal (CDA) het gat van sociaal-economisch progressief, cultureel conservatief vullen.

Hoe meer zetels hij krijgt hoe groter de kans op een links kabinet.
Elders zag ik zowel de SGP als DENK op 4 zetels peilen. Voor de rest koerst alles af op nog meer onbestuurbaarheid.

Ik zou bijna zeggen hoe groter de kans op überhaupt een kabinet. Een regering FVD/JA21/PVV zie ik nog niet gebeuren.
Ik heb me er ten volle van heb overtuigd wat daadkracht en resultaten zijn geweest van "het meest rechts kabinet ooit": NIHIL.

Sindsdien kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het in essentie allemaal geen zak uit maakt op dit moment.
Links, rechts en alles daar tussenin ten spijt, wat gebeurt dat gebeurt gewoon toch wel..

Kijkend naar de grote mate van polarisatie en bepaalde maatschappelijk trends daarin, krijg ik steeds meer het gevoel dat we daadwerkelijk in een soort van ochlocratie terecht zijn gekomen.

Rutte was dus zo slecht nog niet. :D

Rutte was en blijft wat hij is: Een opportunistische narcist en pathologische leugenaar, neigend naar psychopathische gedrags-trekjes.

Maar het beleid van 4 kabinetten onder zijn hoede heeft wel voldoende tijd c.q. de kans gehad uit te kristalliseren, redelijk stabiel en effectief te zijn.
Of je daar verder blij mee moet zijn of niet, is dan vooral weer een kwestie van opinie en perceptie.

Rutte was dus zo slecht nog niet. :D
Het is mede dankzij Rutte dat de problemen zo groot zijn geworden en het begin van oplossingen niet in zicht zijn. Dat gezegd wil ik best erkennen dat het knap is dat hij zo lang de zaak enigszins stabiel heeft weten te houden.

Een groter gevaar voor Nederland is dat de uitkomsten van het "Nationaal Burgerberaad Klimaat" nu over de stembusgang wirdt getild. Als GL/PvdA en/of D66 een factor worden dan wordt dit zorgvuldig geprepareerde ondemocratische dictaat ons door de strot gedrukt.

Vanwaar die negatieve houding? Als Rutte echt zo slecht was kan het nu toch alleen maar beter worden?

Terug
Naar boven