MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Het is mede dankzij Rutte dat de problemen zo groot zijn geworden en het begin van oplossingen niet in zicht zijn.
Een causale opmaat naar de politiek-maatschappelijk 'shit waarin we nu terecht zijn gekomen.

Dat het knap is dat hij zo lang de zaak enigszins stabiel heeft weten te houden.
Blijkbaar is dat voor velen de oordelende maatstaf die tot de conclusie lijdt dat "Rutte zo slecht nog niet was".

Een groter gevaar voor Nederland is dat de uitkomsten van het "Nationaal Burgerberaad Klimaat" nu over de stembusgang wirdt getild. Als GL/PvdA en/of D66 een factor worden dan wordt dit zorgvuldig geprepareerde ondemocratische dictaat ons door de strot gedrukt.
Ik houd mijn hart vast bij de eventuele 'uitrol' van dit debakel.

Vanwaar die negatieve houding? Als Rutte echt zo slecht was kan het nu toch alleen maar beter worden?
Jij zegt nu: nadat de auto in de sloot is beland, maar wel zachtjes, kan het met een andere chauffeur alleen maar beter gaan.

Niet onmogelijk, maar niet vanwege het oplossend vermogen, daadkracht en visie.
Zijn dat de belangrijkste eigenschappen voor de voorzitter van de ministerraad? Ik zou zeggen van niet hij moet vooral coördinerend, verbindend, communicatief, stressbestendig en diplomatiek. Hij krijgt met alle kritiek veelte veel credits die eigenlijk toekomen aan de vele ministers en kabinetten.

Zijn dat de belangrijkste eigenschappen voor de voorzitter van de ministerraad? Ik zou zeggen van niet hij moet vooral coördinerend, verbindend, communicatief, stressbestendig en diplomatiek. Hij krijgt met alle kritiek veelte veel credits die eigenlijk toekomen aan de vele ministers en kabinetten.
Ik had het meer over het resultaat van zijn periode als MP, ik heb niet de indicatie dat d*ck Schoof dat allemaal niet kon.

Ik had het meer over het resultaat van zijn periode als MP, ik heb niet de indicatie dat d*ck Schoof dat allemaal niet kon.
Dat een minister van algemene zaken zich als premier moet opstellen ipv voorzitter van de minister raad is de rest van het kabinet en de ministers aan te rekenen.

Even 4 jaartjes extreem links zal dit land goed doen, misschien worden dan de ogen eens echt geopend bij de twijfelaars en kunnen we na 4 jaar flink aanpakken met rechts.

Even 4 jaartjes extreem links zal dit land goed doen, misschien worden dan de ogen eens echt geopend bij de twijfelaars en kunnen we na 4 jaar flink aanpakken met rechts.
Ze beloven nogal wat...

Het lijkt het CDA wel, die beloven ook altijd dit soort dingen voor de verkiezingen...

Terug
Naar boven