- Waardering
- 327
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 15%
Toch gek dat mensen die geen Nederlands spreken of schrijven wel mogen stemmen.
Gaat er gewoon een woordvoerder mee het stemhokje in joh, geen probleem.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch gek dat mensen die geen Nederlands spreken of schrijven wel mogen stemmen.
Gaat er gewoon een woordvoerder mee het stemhokje in joh, geen probleem.
Binnen de familie hoef ik dat soort discussies niet. Ze mogen zelf beslissen waar zij op stemmen natuurlijk. Dat zij het anders zien dan ik, is hun goed recht.
Wat dat betreft ben ik een voorstander van een soort 'fact-check' vooraf, voordat je op een partij mag stemmen.
Een soort toets waarin je mag laten zien dat je ook echt begrijpt waarop je stemt.
Want mensen die op Sylvana stemmen omdat ze donker is, kunnen wat mij betreft net zo goed op een drol stemmen, die is namelijk ook donker.
Dat doen ze eigenlijk ook. Qua inhoud is er niet veel verschil.Want mensen die op Sylvana stemmen omdat ze donker is, kunnen wat mij betreft net zo goed op een drol stemmen, die is namelijk ook donker.
GroenLinks zal de nodige champagneflessen hebben ontkurkt toen de resultaten bekend werden. Vooral in de grote steden is de winst van Jesse Klavers partij overweldigend. In de tien grootste gemeenten kreeg GroenLinks er minstens twee zetels bij.
In Amsterdam, Delft, Arnhem en Nijmegen – de linkse studentenstad die bekendstaat als ‘Havana aan de Waal’ – is de partij zelfs de grootste van de stad. In Utrecht ook; daar groeit GroenLinks zelfs naar twaalf zetels. Klaver spreekt van een ‘historische overwinning’ en noemt de forse winst van zijn partij ‘een belangrijke stap naar de brede volkspartij’ die GroenLinks wil worden.
Waarschijnlijk geen champagne bij DENK, maar ook daar zal de stemming opperbest zijn. De partij komt in dertien gemeenteraden. In Amsterdam en Utrecht zijn er twee zetels voor de partij van Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, in Rotterdam zelfs drie. Maar de opzienbarendste winst behaalde DENK in Schiedam, waar de partij vier zetels in de raad krijgt en na de VVD de grootste is.
‘We hadden goud, maar hebben in veel gemeenten nu zilver,’ zei D66-leider Alexander Pechtold bij de verkiezingsbijeenkomst in Utrecht. ‘We hebben ingeleverd’, maar wel ‘een plek op het podium’.
De grote verliezer lijkt na de landelijke verkiezingen vorig jaar opnieuw PvdA te worden. Vier jaar geleden waren de uitslagen al in veel gemeenten teleurstellend, nu stevenen de sociaal-democraten af op flink verlies in vrijwel alle grote steden.
“Nog even heel spannend! Straks weten we meer en stralen we vooral vastberadenheid uit: we kunnen terugkijken op een fantastische campagne, het gaat op veel plekken nek aan nek en veel uitslagen zullen pas laat bekend zijn.
Belangrijkste voor vanavond is dat we geen pijn/emotie laten zien bij wat minder zetels dan in 2014, in veel gevallen zal het nog steeds 1 of 2 na beste uitslag ooit zijn. Dan stralen we optimisme uit, en dat helpt ook bij de onderhandelingen straks (winnaars moet men meer rekening houden. We doen ook vooral niet zuur over concurrenten bij winst of verlies, dus geen boe geroep oid!
Er zijn veel journalisten aanwezig! Verwijs door naar woordvoerders van de tk-fractie en/of naar kamerleden maar geef aan dat je zelf geen zin hebt om te reageren omdat het nog allemaal heel onzeker is (zeker de eerste uren).
Nog even heel spannend! Geniet ook vooral vanavond, en wees heel trots op alle inzet die je hebt geleverd!”
Ja zoveel zetels in Hoogeveen is ook absurdDie gast trolld. Is de uitslag van de 2e kamerverkiezingen.

D66'ers gevraagd geen emotie te tonen bij uitslag verkiezingen - Verkiezingen - PAROOL
Geen emotie jongens. Goede sfeer wel.
En dan 3 uur in de rij wachten tijdens het stemmen? Ik snap je punt alleen lijkt mij dit niet echt haalbaar.
Zo heb je ook Turken die op denk stemmen omdat het Turken zijn.
Dat doen ze eigenlijk ook. Qua inhoud is er niet veel verschil.

Dat is natuurlijk helemaal waar, ik krijg alleen wel het idee dat heel veel mensen daadwerkelijk geen idee hebben waarop ze stemmen.
Ze stemmen vaak op een partij omdat ze dat altijd al zo gedaan hebben, terwijl datgene waar ze datgene van de partij waarmee ze sympathiseerden een lang vervlogen illusie is.
Stemmen vanuit gewoonte, de beste voorbeelden daarvan zijn '66 en PvDA.
Wat dat betreft ben ik een voorstander van een soort 'fact-check' vooraf, voordat je op een partij mag stemmen.
Een soort toets waarin je mag laten zien dat je ook echt begrijpt waarop je stemt.
Want mensen die op Sylvana stemmen omdat ze donker is, kunnen wat mij betreft net zo goed op een drol stemmen, die is namelijk ook donker.
Man springt van publieke tribune Tweede Kamer
Te weinig zetels gehaald voor een positie in de gemeenteraad?