Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Binnen de familie hoef ik dat soort discussies niet. Ze mogen zelf beslissen waar zij op stemmen natuurlijk. Dat zij het anders zien dan ik, is hun goed recht.

Dat is natuurlijk helemaal waar, ik krijg alleen wel het idee dat heel veel mensen daadwerkelijk geen idee hebben waarop ze stemmen.

Ze stemmen vaak op een partij omdat ze dat altijd al zo gedaan hebben, terwijl datgene van de partij waarmee ze sympathiseerden een lang vervlogen illusie is.
Stemmen vanuit gewoonte, de beste voorbeelden daarvan zijn '66 en PvDA.

Wat dat betreft ben ik een voorstander van een soort 'fact-check' vooraf, voordat je op een partij mag stemmen.
Een soort toets waarin je mag laten zien dat je ook echt begrijpt waarop je stemt.

Want mensen die op Sylvana stemmen omdat ze donker is, kunnen wat mij betreft net zo goed op een drol stemmen, die is namelijk ook donker.

Laatst bewerkt:
Wat dat betreft ben ik een voorstander van een soort 'fact-check' vooraf, voordat je op een partij mag stemmen.
Een soort toets waarin je mag laten zien dat je ook echt begrijpt waarop je stemt.

Want mensen die op Sylvana stemmen omdat ze donker is, kunnen wat mij betreft net zo goed op een drol stemmen, die is namelijk ook donker.

En dan 3 uur in de rij wachten tijdens het stemmen? Ik snap je punt alleen lijkt mij dit niet echt haalbaar.

Zo heb je ook Turken die op denk stemmen omdat het Turken zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.126
De winnaars en verliezers van de gemeenteraadsverkiezingen - Elsevierweekblad.nl

GroenLinks zal de nodige champagneflessen hebben ontkurkt toen de resultaten bekend werden. Vooral in de grote steden is de winst van Jesse Klavers partij overweldigend. In de tien grootste gemeenten kreeg GroenLinks er minstens twee zetels bij.

In Amsterdam, Delft, Arnhem en Nijmegen – de linkse studentenstad die bekendstaat als ‘Havana aan de Waal’ – is de partij zelfs de grootste van de stad. In Utrecht ook; daar groeit GroenLinks zelfs naar twaalf zetels. Klaver spreekt van een ‘historische overwinning’ en noemt de forse winst van zijn partij ‘een belangrijke stap naar de brede volkspartij’ die GroenLinks wil worden.
Waarschijnlijk geen champagne bij DENK, maar ook daar zal de stemming opperbest zijn. De partij komt in dertien gemeenteraden. In Amsterdam en Utrecht zijn er twee zetels voor de partij van Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, in Rotterdam zelfs drie. Maar de opzienbarendste winst behaalde DENK in Schiedam, waar de partij vier zetels in de raad krijgt en na de VVD de grootste is.
‘We hadden goud, maar hebben in veel gemeenten nu zilver,’ zei D66-leider Alexander Pechtold bij de verkiezingsbijeenkomst in Utrecht. ‘We hebben ingeleverd’, maar wel ‘een plek op het podium’.
De grote verliezer lijkt na de landelijke verkiezingen vorig jaar opnieuw PvdA te worden. Vier jaar geleden waren de uitslagen al in veel gemeenten teleurstellend, nu stevenen de sociaal-democraten af op flink verlies in vrijwel alle grote steden.

Laatst bewerkt:
  • #2.127
D66'ers gevraagd geen emotie te tonen bij uitslag verkiezingen - Verkiezingen - PAROOL

“Nog even heel spannend! Straks weten we meer en stralen we vooral vastberadenheid uit: we kunnen terugkijken op een fantastische campagne, het gaat op veel plekken nek aan nek en veel uitslagen zullen pas laat bekend zijn.

Belangrijkste voor vanavond is dat we geen pijn/emotie laten zien bij wat minder zetels dan in 2014, in veel gevallen zal het nog steeds 1 of 2 na beste uitslag ooit zijn. Dan stralen we optimisme uit, en dat helpt ook bij de onderhandelingen straks (winnaars moet men meer rekening houden. We doen ook vooral niet zuur over concurrenten bij winst of verlies, dus geen boe geroep oid!

Er zijn veel journalisten aanwezig! Verwijs door naar woordvoerders van de tk-fractie en/of naar kamerleden maar geef aan dat je zelf geen zin hebt om te reageren omdat het nog allemaal heel onzeker is (zeker de eerste uren).

Nog even heel spannend! Geniet ook vooral vanavond, en wees heel trots op alle inzet die je hebt geleverd!”

Geen emotie jongens. Goede sfeer wel.

En dan 3 uur in de rij wachten tijdens het stemmen? Ik snap je punt alleen lijkt mij dit niet echt haalbaar.

Zo heb je ook Turken die op denk stemmen omdat het Turken zijn.

Uiteraard is dat iets wat je vooraf online moet doen, niet in het stemlokaal.
Dus om een bepaalde concrete keuze te kunnen maken bij het stemmen, dien je eerst geslaagd te zijn voor je 'fact-check' t.a.v. de partij waarop je stemt.

Ik denk op zich dat het wel een goed iets zou zijn, maar aan de andere kant zal het natuurlijk wel weer in strijd zijn met allerlei democratische beginselen.

Het is natuurlijk mijn recht op vrije meningsuiting, om het ronduit belachelijk te vinden dat Turken stemmem op Turken puur omdat het Turken zijn.
Aan de andere kant zijn zij weer vrij om dat als doorslaggevend argument te gebruiken voor hun keuze.

Wat ik ronduit eng vind, is dat er inderdaad mensen zijn die de Nederlandse taal niet machtig zijn, geen idee hebben waarover het allemaal gaat en dan gewoon geronseld worden om op een bepaalde partij te stemmen.
Dat maakt onze huidige 'democratie' (of wat er nog van over is) klaar voor de genadeslag.

• #2.135

Dat is natuurlijk helemaal waar, ik krijg alleen wel het idee dat heel veel mensen daadwerkelijk geen idee hebben waarop ze stemmen.

Ze stemmen vaak op een partij omdat ze dat altijd al zo gedaan hebben, terwijl datgene waar ze datgene van de partij waarmee ze sympathiseerden een lang vervlogen illusie is.
Stemmen vanuit gewoonte, de beste voorbeelden daarvan zijn '66 en PvDA.

Ben ik inderdaad met je eens. Ze stemmen vaak vanuit een gewoonte, hoewel er in ons huis naar mijn mening vooral VVD werd gestemd, is dat in de afgelopen tijd dus wel geswitcht, waarom weet ik niet goed. Ze volgen wel alleen maar NOS, Jinek en dat soort programma's. Als je het vanuit die hoek bekijkt, worden D66 en GL best goed belicht en is een partij als FvD de boeman. Ik snap het enigszins ook wel, maar zou willen dat ze meer onderzoek doen/deden alvorens een keuze te maken.

Man springt van publieke tribune Tweede Kamer

Te weinig zetels gehaald voor een positie in de gemeenteraad?

Voor Hans Kamperman: gedeeld

Lieve familie en vrienden
Vergeef mij deze daad, ik moet dit doen om de politiek wakker te schudden. Ik kan ze niet bereiken met mijn boodschap. Ik heb een oplossing voor een duurzame aarde en sta hier al 2 maanden aandacht te vragen voor medicinale cannabis gebruikers die door deze overheid gecrimminaliseerd worden, ze luisteren niet!! Keren zich tegen de mensheid. Gooien onze rechtsstaat te grabbel. Tabaksindustrie veroorzaakt 5 miljoen doden per jaar door toevoeging van kankerverwekkende stoffen, dat mag allemaal volgens het OM binnen ons strafrecht. Cannabis wordt gecriminaliseerd terwijl het de aarde kan redden en voor vele mensen een medicijn is.
Ik doe dit voor de aarde, de mensen. Ze moeten wakker worden!! Zo jammer dat het zo moet, ik was zo graag bij jullie gebleven.
Ik vraag jullie ga door met de strijd voor legalisering. Teken de petitie www.cannabisuitstrafrecht.petities.nl
Ik heb een rijk leven gehad waar ik dankbaar voor ben. In vergeef iedereen in liefde en vraag ook vergeving aan de mensen die ik onbewust pijn gedaan heb.

Terug
Naar boven