- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb dat nooit begrepen.. Is er een reden waarom er niet gewoon naar de stemmen wordt geformeerd?
LR mogen niet meedoen met coalitiegesprekken en zijn niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Dit is bij voorbaat LR (en FvD) een hak willen zetten, precies zoals Pechtold heeft gezegd. Als een partij, welk dan ook, de grootste is zou die in principe moeten beginnen met het bekijken van de mogelijkheden.Omdat zij een coalitieakkoord moeten sluiten waar meerdere partijen het mee eens zijn?
LR mogen niet meedoen met coalitiegesprekken en zijn niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Dit is bij voorbaat LR (en FvD) een hak willen zetten, precies zoals Pechtold heeft gezegd. Als een partij, welk dan ook, de grootste is zou die in principe moeten beginnen met het bekijken van de mogelijkheden.
DENK is in deze een minder goed voorbeeld. In Rotterdam was, voor het IS=Israel debacle, namelijk overeenstemming tussen partijen aan de linkerkant met Nida. Dan was DENK ook wel een te nemen hobbel, DENK ik.
Zeker. Zelfs als LR was begonnen of uitgenodigd voor een gesprek denk ik dat de overige partijen het onmogelijk hadden gemaakt. Niet omdat het onmogelijk is maar omdat de wil ontbreekt. Dat legt dit eigenlijk bloot. Een partij kan nog de grootste zijn, als andere partijen niet willen dan sta je lokaal alleen met tienduizenden stemmen.Hmm, ja. Ik had het idee dat er wel wat gesprekken waren gevoerd. Dat schurende gevoel heb ik overigens ook wel, maar ergens hou je het toch in onze democratie.
Nu vind ik democratie sowieso geen logisch idee, maar het lijkt mij dat de partijen niks hebben te willen. Ze moeten uitvoeren wat het stemmen aan heeft gegeven dat ze moeten doen.Omdat zij een coalitieakkoord moeten sluiten waar meerdere partijen het mee eens zijn?
Edit: Stel nou dat DENK de grootste partij was geweest. Nr 2,3,4,5 van de verkiezingen waren FvD, Pvv, Leefbaar en VVD. Moeten deze partijen zich dan voegen naar DENK en de stad zo gaan besturen?

True. Toch liever hoerenloper Rob dan kaakklem & diversiteitskoningin (tussen 09.00-17.00) Femke. Want wie weet welke nitwitten Femke meeneemt (Tofik?).Merkte dat hij linkse keurslijf wat afgeschud had maar als hij benoemt wordt trekt hij het met verve weer aan.