MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Deze wetteloze plek maakt het beste in een mens los.

Maar je gaat me toch niet serieus vertellen dat je na het zien van die youtube video bij jezelf denkt “het gaat daar helemaal mis!”. Enige wat er gebeurd is dat de verkeersregels overtreden worden. Sorry dat vind ik beetje drama om niets.

Eng he, snachts in de haarlemmerstraat.

Wat een gejank serieus. De bommers houden zich niet aan de verkeersregels en er rijden overal taxi’s!!1!
Hier wel mee eens dat gaat nergens over maar amsterdam centrum is wel vrij illegaal snachts. Met daar een rondje lopen na het uitgaan zie je toch wel genoeg spannendere dingen.

Mja ik denk niet dat er in Nederland veel locaties zijn waar ik snachts niet over straat zou duren. Dat er criminaliteit is dat staat vast, dat het meeste van buitenlanders komt is ook duidelijk. Ik zal niet zeggen dat ik enthousiast ben over de komst van vluchtelingen, zeker niet. Maar als mensen gaan doen alsof de situatie in Amsterdam onhoudbaar is dan stellen ze zich aan.

Niet elk weekend natuurlijk maar heb wel eens mensen vuurwapens zien trekken en schieten, knok/steekpartijen in of net buiten clubs, aanrandingen, dealers en al dat gespuis uiteraard. Het is maar waar je de lat legt. Is in mijn ervaring wel altijd goed afgehandeld door politie of bouncers.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.486
Ik was goed bekend in A'dam. Heb bij de Ten Katemarkt, rondom het Scheepvaartmuseum en bij het Stadionplein gewoond. Tevens bekend in Zuid-Oost/ Oud-West/ Tuindorp (Noord) & Dappermarkt. Vanaf 2008 woon ik er niet meer. Ik heb het wel hier en daar zien veranderen eerlijk gezegd. Maar als je in een leuk buurtje woont en in de bubbel hangt heb je weinig last.

• #2.490

• #2.491
24-02-1970: D66 wil met ‘gedwongen sterilisatie’ bevolkingsgroei beperken
'Als het niet lukt bevolkingsgroei te beperken zou dwang wel eens bittere noodzaak kunnen worden'

HXIPmH9l.jpg

Vroeger. Toen HAFMO nog gewoon een jenevertje kon drinken zonder Connie Palmen op zijn dak te krijgen, toen Alexander Pechtold nog gewoon corpsballetje bij Minerva was en toen mannen gewoon baarden en lang haar droegen terwijl meisjes het aandurfden een spijkerbroek te dragen in plaats van een rok, laat staan dat iemand durfde te denken aan genderdrammen.

We schrijven 24 februari 1970. De ‘werkgroep bevolkingspolitiek’ van de kersverse democratische vernieuwingspartij D’66 denkt serieus na over ‘gedwongen sterilisatie’ om zo de te verwachten mega-bevolkingsgroei in te kunnen tomen (‘de bevolking stationair te houden’, ook in 1970 was D’66 al goed in Nieuwspraak). Twee punt zoveel kinderen per gezin is prima maar meer dan drie kinderen moeten ze bij D’66 niet willen met z’n allen. Dus wil D’66 een ‘mentaliteitsverandering’. En als het echt niet lukt, als het domme volk echt niet wil luisteren, dan kan gedwongen sterilisatie zomaar een optie zijn.

Aldus D66 in 1970 (tegenwoordig zonder apostrof). Staat allemaal zwart op wit in de Nieuwe Leidsche Courant (pagina 7), keurig gearchiveerd en voor eeuwig bewaard op het internet. Zodat nu iedereen kan lezen dat het afschaffen van het de volkswil, het minachten van kiezers, het arrogant moraliseren en het zichzelf benoemen tot ongekroonde keizers die boven elke kritiek verheven zijn er al vroeg, heel erg vroeg, inzat bij D66’ers.

Sluiten we af in stijl met een leuke geschiedenisquiz: welke bekende politieke partij was, heel vroeger, ook al voor gedwongen sterilisatie? Succes met stemmen aankomende Provinciale Staten-verkiezingen!

Screen-Shot-2018-08-01-at-13.09.20.pngScreen-Shot-2018-08-01-at-13.09.37.png

Nieuwe Leidsche Courant | 24 februari 1970 | pagina 7

• #2.492
https://www.elsevierweekblad.nl/ned...ronselaars-hadden-jarenlang-vrij-spel-635247/
Gemeente had jarenlang geen idee wat jihadronselaars uitspookten
De Amsterdamse gemeente heeft jarenlang geen idee gehad van de activiteiten van twee jihadronselaars. De politie wilde niet dat de twee werden opgenomen in een anti-radicaliseringsprogramma. Dit zou een politieonderzoek in de weg zitten.

Dat meldt NRC op basis van vertrouwelijke documenten. Het gaat om de 32-jarige bekeerling Keith R. en de Marokkaanse Amsterdammer Aziz O..

R. verspreidt al jaren online propaganda voor terreurbeweging IS. Daarnaast organiseert hij jeugdactiviteiten in de El Tawheedmoskee in Amsterdam-West. O. was lid van het bestuur van de Amsterdamse Arrayan-moskee. De twee staan in contact met een aantal jihadistische figuren uit de Randstad.

Op 17 juli 2017 trekken ambtenaren van de afdeling Openbare Orde en Veiligheid van de gemeente Amsterdam aan de bel. Zij schrijven toenmalig burgemeester Eberhard van der Laan dat zowel R. als O. niet zijn benaderd voor de zogeheten radicaliseringsaanpak, waarin gemeente, politie en justitie samenwerken om (vermeende) jihadisten tot inkeer te brengen. R. en O. worden ontzien wegens een politie-onderzoek, dat steeds maar geen resultaten oplevert. Die situatie vinden de ambtenaren en de inmiddels ingeschakelde anti-terrorismecoördinator NCTV onwenselijk, omdat de twee gelden als vermeende ‘ronselaars’ die ‘zeer nadrukkelijk invloed hebben’ op hun omgeving, onder wie kinderen. Maar doordat hun zaken al jaren ‘on hold’ staan, heeft de gemeente ‘geen informatiepositie’ over hen.

Na de waarschuwing van de ambtenaren konden de twee opeens wel in de radicaliseringsaanpak worden opgenomen. Er liep geen onderzoek meer, maar de politie had dit nooit laten weten.

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) kondigt een nieuw onderzoek aan naar de zaak. Gemeente, politie en justitie gaan samen de besluitvorming rond ‘een aantal cases nauwkeurig reconstrueren’, laat haar woordvoerder weten. ‘Mocht daaruit blijken dat de samenwerking beter kan, dan neemt de driehoek de nodige maatregelen.’ Ook laat Halsema onderzoek doen naar wie de documenten naar de media heeft gelekt.
Lieve stad!

• #2.493
BRIEFJE VAN JAN – Aan burgemeester Halsema
U heeft één kans om de fouten van Job Cohen, Eberhard van der Laan en Jozias van Aartsen te corrigeren

Mevrouw Halsema,

Uw Lieve Stad blijkt het zicht op jihadronselaars jaren kwijt te zijn geweest, meldde NRC Handelsblad eergisteren. Uw Lieve Stad blijkt een moskee ongemoeid te laten waar IS-gangers en ronselaars mochten vergaderen en logeren, meldt De Telegraaf vandaag. In uw Lieve Stad blijken moskeebestuurders samen met politiemensen van het Marokkaans Netwerk te bepalen welke politiemensen wel en niet een moskee mogen betreden als ze onderzoek doen naar mogelijke aanslagen op joodse doelwitten (en worden onderzoeken stuk gemaakt), meldde ik vorig jaar op Geenstijl.

Me dunkt dat u aan de bak moet.

En dat doet u ook.

Want wat noteerde NRC Handelsblad via een ambtelijke buikspreekpop?

“De burgemeester noemt het zorgwekkend dat vertrouwelijke en gevoelige informatie bij de media terecht is gekomen. Daarom laat ze de herkomst van het lek onderzoeken.”

Tja.

En verder?

Verder de doofpot.

“Naar aanleiding van vragen over de kwestie kondigt burgemeester Femke Halsema een nieuw onderzoek aan. ‘Gemeente, politie en justitie gaan samen de besluitvorming rond een aantal cases nauwkeurig reconstrueren’, laat haar woordvoerder weten. ‘Mocht daaruit blijken dat de samenwerking beter kan, dan neemt de driehoek de nodige maatregelen’.”

Dat zei ik: de doofpot.

U heeft één kans, mevrouw Halsema.

Eén kans om de fouten van Job Cohen, de fouten van Eberhard van der Laan en de fouten van Jozias van Aartsen te corrigeren en de gezwellen die de El Tawheed-moskee en de Arrayaan-moskee zijn uit uw lieve stad te snijden.

Het mag ook vóór de in één van die islamitische haathutten gewortelde moord op Theo van Gogh op grotere schaal navolging krijgt in ons land.

U hóeft niet te wachten tot het te laat is.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-burgemeester-halsema/

24-02-1970: D66 wil met ‘gedwongen sterilisatie’ bevolkingsgroei beperken
'Als het niet lukt bevolkingsgroei te beperken zou dwang wel eens bittere noodzaak kunnen worden'

HXIPmH9l.jpg

Vroeger. Toen HAFMO nog gewoon een jenevertje kon drinken zonder Connie Palmen op zijn dak te krijgen, toen Alexander Pechtold nog gewoon corpsballetje bij Minerva was en toen mannen gewoon baarden en lang haar droegen terwijl meisjes het aandurfden een spijkerbroek te dragen in plaats van een rok, laat staan dat iemand durfde te denken aan genderdrammen.

We schrijven 24 februari 1970. De ‘werkgroep bevolkingspolitiek’ van de kersverse democratische vernieuwingspartij D’66 denkt serieus na over ‘gedwongen sterilisatie’ om zo de te verwachten mega-bevolkingsgroei in te kunnen tomen (‘de bevolking stationair te houden’, ook in 1970 was D’66 al goed in Nieuwspraak). Twee punt zoveel kinderen per gezin is prima maar meer dan drie kinderen moeten ze bij D’66 niet willen met z’n allen. Dus wil D’66 een ‘mentaliteitsverandering’. En als het echt niet lukt, als het domme volk echt niet wil luisteren, dan kan gedwongen sterilisatie zomaar een optie zijn.

Aldus D66 in 1970 (tegenwoordig zonder apostrof). Staat allemaal zwart op wit in de Nieuwe Leidsche Courant (pagina 7), keurig gearchiveerd en voor eeuwig bewaard op het internet. Zodat nu iedereen kan lezen dat het afschaffen van het de volkswil, het minachten van kiezers, het arrogant moraliseren en het zichzelf benoemen tot ongekroonde keizers die boven elke kritiek verheven zijn er al vroeg, heel erg vroeg, inzat bij D66’ers.

Sluiten we af in stijl met een leuke geschiedenisquiz: welke bekende politieke partij was, heel vroeger, ook al voor gedwongen sterilisatie? Succes met stemmen aankomende Provinciale Staten-verkiezingen!

Screen-Shot-2018-08-01-at-13.09.20.pngScreen-Shot-2018-08-01-at-13.09.37.png

Nieuwe Leidsche Courant | 24 februari 1970 | pagina 7
Was een goed idee geweest voor al die Marokkanen en Turken.

• #2.496

• #2.498

Arnoud van Doorn heeft er ook iets mee te maken. Vreemd verhaal.

Hebben Penthouse Pechtold en Yasser Feras al hun condoleances gegeven?

Terug
Naar boven