AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe het bekijkt. Je kan in de randstad prima normaal over straat, ook 's nachts, wat dat betreft is er niet veel aan de hand. Wat wel vervelend is dat het grootste deel van de ellende die er wel is voornamelijk veroorzaakt wordt door multiculturele invloed. En dan met name Marokkanen, Turken en Antillianen.

Als ik de misdaadcijfers zie en vooral de goed nieuws verhalen die daar de laatste jaren bij horen, dan denk ik altijd: hoe fantastisch was Nederland geweest zonder de hansworsten uit die gebieden?
 
zonder de hansworsten uit die gebieden?
In ieder geval geen parallele samenleving in en rond de grote steden. Dat zal ook per grote stad verschillen maar Amsterdam heeft er 100% een. In Den Helder zijn er volgens mij sinds jaar en dag zeer grote problemen met groepen Antillianen. Ik weet ook niet hoe je dat kan omkeren. Hoor ook veel te weinig van politici hoe ze dat willen aanpakken. Weg gaan ze niet, de meesten zijn hier geboren. En als je geen plan hebt voor de komende decennia groeit de volgende generatie wellicht nog slechter op dan de groep die nu voor zoveel overlast zorgt. Dan kan er alleen niet meer gezegd worden ja we wisten het niet, de integratie is mislukt en verder geen idee hebben. Dan zijn partijen als DENK, en soortgelijke partijen, volgens mij ook veel groter en vanzelfsprekender.
 
Wat ik trouwens wel vreemd vind is de eis van Amsterdam om 500 extra agenten. Die heb je toch niet nodig in een ''vrij prima multiculturele stad''?
 
Als je googlet stuit je toch af en toe op bizarre zaken:

AMSTERDAM - Het kabinet moet over de brug komen met vijfhonderd extra agenten om de hoofdstad veiliger te maken. Dat eisen de fractievoorzitters van D66, VVD, CDA en CU uit Amsterdam. „Soms is het nodig de Haagse politiek wakker te schudden; dit is zo’n moment”, aldus D66-leider Reinier van Dantzig.

Afzwaaiend waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen zei donderdag tot het laatste uur te hebben gestreden voor meer blauw op straat, omdat „de ondermijning door criminaliteit in deze stad een kritisch punt nadert.” Hij kreeg van het kabinet echter nul op het rekest. Bij de eerdere herverdeling kreeg Amsterdam maar 60 agenten.

„Vergismoorden en hondsbrutale liquidaties zijn het gevolg van nietsontziend ganggeweld. De Amsterdamse korpschef zei in 2014 al dat de politie het te druk had, en later dat soms zelfs zware criminaliteit niet kan worden bestreden. En toch gaan we er qua agenten per inwoner jarenlang op achteruit.”

Ook voor ChristenUnie-voorman Don Ceder is de maat vol. „Zowel de stad als de zware criminaliteit groeit. De politie kan met de huidige capaciteit niet doen wat zij nodig acht en zakt door het ijs. Zoals hoofdcommissaris Aalbersberg terecht eerder aangaf: het politieapparaat verzuipt. Om de vrede in onze stad te bewaren en de veiligheid te vergroten is Den Haag nu echt aan zet.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2302716/amsterdam-eist-500-extra-agenten

Reinier hoe kan dit nu weer? :roflol:
 
Wat ik trouwens wel vreemd vind is de eis van Amsterdam om 500 extra agenten. Die heb je toch niet nodig in een ''vrij prima multiculturele stad''?
Waarschijnlijk zijn die voor de kinderen van Femke, Rutger en D66'ers.
Reinier hoe kan dit nu weer? :roflol:
„Vergismoorden en hondsbrutale liquidaties zijn het gevolg van nietsontziend ganggeweld. De Amsterdamse korpschef zei in 2014 al dat de politie het te druk had, en later dat soms zelfs zware criminaliteit niet kan worden bestreden. En toch gaan we er qua agenten per inwoner jarenlang op achteruit.”

Ook voor ChristenUnie-voorman Don Ceder is de maat vol. „Zowel de stad als de zware criminaliteit groeit. De politie kan met de huidige capaciteit niet doen wat zij nodig acht en zakt door het ijs. Zoals hoofdcommissaris Aalbersberg terecht eerder aangaf: het politieapparaat verzuipt. Om de vrede in onze stad te bewaren en de veiligheid te vergroten is Den Haag nu echt aan zet.”
Dit heet dus volgens D66 "gaat vrij prima".

giphy.gif
 
Heeft dan echt niemand in de gaten dat bloeiperiodes in samenlevingen juist komen op momenten van een instroom van vluchtelingen?
De gevluchte Joden uit katholiek Spanje tijdens de inquisitie zorgde in Nederland voor een enorme opleving van wetenschap en cultuur, om maar een van de vele voorbeelden te noemen.



:roflol: weer zo'n reactie op Joop.nl ,in welke wereld leven deze kneuzen

welke wetenschap en cultuur brengt de huidige toestroom van vluchtelingen naar Europa ?

90% analfabeten en een achterlijke islamcultuur
 
Heeft dan echt niemand in de gaten dat bloeiperiodes in samenlevingen juist komen op momenten van een instroom van vluchtelingen?
De gevluchte Joden uit katholiek Spanje tijdens de inquisitie zorgde in Nederland voor een enorme opleving van wetenschap en cultuur, om maar een van de vele voorbeelden te noemen.



:roflol: weer zo'n reactie op Joop.nl ,in welke wereld leven deze kneuzen

welke wetenschap en cultuur brengt de huidige toestroom van vluchtelingen naar Europa ?

90% analfabeten en een achterlijke islamcultuur
De bloeiperiode van kolonialisme en slavernij was inderdaad een enorme opleving :o
 
Gelukkig heeft Vluchtelingenwerk totaal geen belang bij vluchtelingen. :rolleyes:
Toch leerzaam om nog eens naar zo'n fragment te kijken. Wat je hoort is de heilige verontwaardiging. Wat je niet hoort is ook maar de kleinste poging om tot een zakelijk debat te komen. De ideologische verblinding maakt dat feiten niet tellen.
Ook @jineklive laat zich dwingen media inquisitie van de Gutmenschsekte te zijn. Ze zijn net zo erg als de @wierdduk jagers... Wie buiten de lijntjes van de Gutmenschssekte kleurt moet kapot. Dit is niet gezond voor een land.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap natuurlijk dat er weer heel erg gefrustreerd gereageerd wordt op twitter, van beide kanten, in de zaak-Blok, waarbij de discussie vooral gaat over of ‘ie gelijk heeft of niet. De kern van de ‘politieke discussie’ zou echter niet moeten zijn of hij gelijk heeft of niet, maar het feit dat hij tegen regeringsbeleid in praat. En overigens ook tegen de uitkomsten van zijn eigen parlementaire enquête uit 2004. Dit betekent dus dat deze minister én ernstig van standpunt is veranderd (kan natuurlijk, na 14 jaar, moet ‘ie wel met de data erachter komen imo) én niet achter zijn eigen regeringsbeleid staat. Dat laatste is een lastiger verhaal. Zijn geloofwaardigheid is toch aardig aangetast.
 
Ik snap natuurlijk dat er weer heel erg gefrustreerd gereageerd wordt op twitter, van beide kanten, in de zaak-Blok, waarbij de discussie vooral gaat over of ‘ie gelijk heeft of niet. De kern van de ‘politieke discussie’ zou echter niet moeten zijn of hij gelijk heeft of niet, maar het feit dat hij tegen regeringsbeleid in praat. En overigens ook tegen de uitkomsten van zijn eigen parlementaire enquête uit 2004. Dit betekent dus dat deze minister én ernstig van standpunt is veranderd (kan natuurlijk, na 14 jaar, moet ‘ie wel met de data erachter komen imo) én niet achter zijn eigen regeringsbeleid staat. Dat laatste is een lastiger verhaal. Zijn geloofwaardigheid is toch aardig aangetast.
Welke geloofwaardigheid?
 
Blok sprak op een besloten bijeenkomst. Wilde prikkelen, vrij van gedachten wisselen. Sinds wanneer mag zo'n persoon niet meer hardop nadenken? Het doet allemaal erg hypocriet aan. Niemand kan anno 2018 ontkennen dat er al decennia sprake is van ernstige spanningen in de samenleving waarvan zonder niet-westerse immigranten geen sprake zou zijn. Niet in zoveel woorden maar een min of meer zelfde conclusie trok de wetenschappelijke raad voor regeringsbeleid twee maanden terug.

PS wat interessant wordt is hoe de VVD hier straks mee omgaat tijdens verkiezingen. Ze kunnen op dit punt moeilijk afstand gaan doen tegenover Baudet of Wilders. Twee figuren bij wie iedereen weet waar ze voor staan. Daarom is het een schok min of meer, dat de oerdegelijke Blok dit zegt.
 
Lijkt mij beetje vvd marketing om nog wat te scoren met anti immigratie sentiment. Moet zeggen dat hier in Amsterdam west de allochtonen en autochtonen prima door elkaar heen leven, nergens last van en meisjes met hoofddoekjes bij de supermarkt zijn allemaal even vriendelijk en spreken goed abn. Misschien wordt ik oud of lees ik te weinig nieuws. In mijn directe omgeving is het allemaal koek en ei. Toch vooral de mannelijke allochtonen die het slecht doen lijkt het wel. Goed zou zelf niet graag in bepaalde wijken in Amsterdam wonen verder.
 
Back
Naar boven