Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.261

Ik voel vaak een soort van plaatsvervangende schaamte wanneer politici anderen dom gaan noemen. Dan ben je wel heel erg in jezelf gaan geloven en in het bezit van een hooghartigheid die absoluut niet bij een volksvertegenwoordiger past. Daarbij zegt iemand dan impliciet over zichzelf dat hij slim is. Om rillingen van te krijgen. En dan laat ik de gelaatsuitdrukkingen voor wat ze zijn.

• #3.262

Ik voel vaak een soort van plaatsvervangende schaamte wanneer politici anderen dom gaan noemen. Dan ben je wel heel erg in jezelf gaan geloven en in het bezit van een hooghartigheid die absoluut niet bij een volksvertegenwoordiger past. Daarbij zegt iemand dan impliciet over zichzelf dat hij slim is. Om rillingen van te krijgen. En dan laat ik de gelaatsuitdrukkingen voor wat ze zijn.
Zelfde partij. De partij van de grote woorden maar minder grote daden.

• #3.263

.....

2019 is het jaar van de waarheid voor de democratie in Europa. Populistische bestuurders veranderen haast ongezien in autoritaire leiders, die zagen aan de stoelpoten van de democratie. Een nieuwe generatie denkers en doeners komt in verzet en springt in de bres voor democratie en vrijheid.

Eén op de vier Europeanen zal het komend jaar op een populist stemmen, voorspellen de peilingen. Opvallend en verwacht: het populisme verspreidt zich als een lopend vuurtje over Europa. Nationalistische bewegingen worden in rap tempo uit de grond gestampt, gele hesjes gaan de straat op, en sterke leiders met sterke verhalen wonnen de verkiezingen in Italië, Hongarije, Oostenrijk en Polen.

• #3.266

Krijgen geen pas. Daar is geen meerderheid voor.

In Amsterdam leven ruim 10.000 mensen zonder papieren en geen toegang hebben tot bijvoorbeeld zorg en onderwijs. Met de stadspas krijgen ze die rechten wel, zo luidt het initiatiefvoorstel, en kan aanspraak worden gemaakt op tal van armoede- en kortingsregelingen.
Het plan kan overigens niet op een meerderheid in de raad rekenen en is al bij voorbaat kansloos.
Ik heb zomaar het idee dat deze coalitie ervoor gaat zorgen dat in de toekomst de opkomst wat hoger gaat worden dan doorgaans in Amsterdam. Leidt ook tot een betere democratie overigens.

• #3.267

...

draadje.

Ik weet zo langzamerhand niet meer hoe ik D66 zou kunnen typeren.

• #3.268
Reactie Petra Stienen stemming resolutie sharia en mensenrechten in Raad van Europa
https://eerstekamer.d66.nl/2019/01/...e-sharia-en-mensenrechten-in-raad-van-europa/
“Gisteren heeft de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa een rapport en resolutie aangenomen rondom sharia, de Cairo verklaring over mensenrechten in de islam en het Europees Verdrag tot bescherming van de mensenrechten. Ik heb hier namens ALDE, de Europese partij van D66, het volgende over gemeld.

Voor ALDE zijn mensenrechten universeel: ze gelden voor iedereen, altijd en overal. Uitzonderingen op mensenrechten vanuit culturele of religieuze overwegingen zijn dan ook niet te rechtvaardigen.

In het rapport en resolutie staan terechte zorgen over een beperkt aantal voorbeelden mensenrechtenschendingen in de naam van sharia. Tegelijkertijd impliceert het rapport onterecht dat er sharia-wetgeving op veel plekken in Europa wordt toegepast. Ook zou het rapport gelezen kunnen worden alsof alle Europese moslims hierachter staan. Terwijl juist veel Europese moslims hun geloof belijden en tegelijkertijd mensenrechten respecteren.

Daarom hebben we ons onthouden van stemming. We blijven voorstander van een dialoog in Europa over pluralisme en tolerantie, en we blijven vanzelfsprekend voorstander van respect van mensenrechten voor én door iedereen. Zonder uitzonderingen. En we zullen ons daar ook in de Parlementaire Assemblee van de Raad voor Europa voor blijven inzetten.”
Oke Petra.
giphy.gif

Ik ben ben best wel multi-culti. Ik zie wel de mooie dingen hiervan. (laat de ellende maar over mij afdalen)
Maar dit gaat natuurlijk alle perken te buiten. De sharia kan en mag niet worden gecultiveerd/gedoogd of iets dergelijks.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er überhaupt over gestemd moet worden. Onderdrukking/ongelijkheid in alle vormen is fout.
Ik ben dan ook redelijk flabbergasted dat D66 hier niet een heel duidelijk standpunt in neemt.

Nouja....D66 schuift nu wel op in de ranglijst van clubs waar je toch met enig wantrouwen naar moet kijken.

Ik ben ben best wel multi-culti. Ik zie wel de mooie dingen hiervan. (laat de ellende maar over mij afdalen)
Maar dit gaat natuurlijk alle perken te buiten. De sharia kan en mag niet worden gecultiveerd/gedoogd of iets dergelijks.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er überhaupt over gestemd moet worden. Onderdrukking/ongelijkheid in alle vormen is fout.
Ik ben dan ook redelijk flabbergasted dat D66 hier niet een heel duidelijk standpunt in neemt.

Nouja....D66 schuift nu wel op in de ranglijst van clubs waar je toch met enig wantrouwen naar moet kijken.

En toch is onderdrukking/ongelijkheid praktisch overal wel aanwezig en wat is er mis mee als daar democratisch toe wordt besloten?

Waar liggen de grenzen van geaccepteerde onderdrukking/ongelijkheid?

Ik moet echt geen twitter meer openen dat medium is echt zo een harde circlejerk. Wordt er serieus sjacherijnig van. Soort rare combinatie dat ik enerzijds een haat jegens vreemdelingen krijg door alle gekke actualiteiten maar tegelijkertijd flink moe wordt van die types Wierd Duk etc die alleen maar dezelfde boodschap door blijven hameren. Ik wordt daar ook echt onpasselijk van.

Ik moet echt geen twitter meer openen dat medium is echt zo een harde circlejerk. Wordt er serieus sjacherijnig van. Soort rare combinatie dat ik enerzijds een haat jegens vreemdelingen krijg door alle gekke actualiteiten maar tegelijkertijd flink moe wordt van die types Wierd Duk etc die alleen maar dezelfde boodschap door blijven hameren. Ik wordt daar ook echt onpasselijk van.
Op Twitter is weinig ruimte voor nuance, het zijn idd groepjes die elkaars eigen juiste groepsmening als maat voor alles gebruiken.

Als je met echte mensen spreekt dan blijkt het vaak alles mee te vallen.

Op Twitter is weinig ruimte voor nuance, het zijn idd groepjes die elkaars eigen juiste groepsmening als maat voor alles gebruiken.

Ja er zijn serieus mensen gewoon de hele dag bezig werkelijk iedere scheet die in hun ‘narrative’ past te retweeten. Ergens snap ik het wel want als ik er 5 minuten doorheen scroll kom ik ook in de verleiding die shit te gaan delen met Jan en alleman. Maar beter open ik die app gewoon helemaal niet meer.

• #3.276
Het hangt echt af van wie je volgt. Er zitten oneindig veel verstandige mensen op twitter. Als je in de hoek van Duk en Niemoller blijft hangen wordt het gauw een bubbel.

Het hangt echt af van wie je volgt. Er zitten oneindig veel verstandige mensen op twitter. Als je in de hoek van Duk en Niemoller blijft hangen wordt het gauw een bubbel.
En toch vind ik het aan de andere kant nog erger, daar is echt geen ruimte voor een denkbeeld wat maar iets afwijkt van wat op dat moment de pc norm is. Daar zitten de verstandige mensen ook niet.

Je hebt helemaal gelijk en ik denk dat je er gewoon vanuit ging dat de dbb-er sowieso niet voor z'n lol de SJWers, zg feministen en andere deugers opzoekt.

Zelf ben ik altijd op zoek naar mensen met interessante inzichten en meningen die een aanvulling zijn op de msm.

Daar is Twitter en internet goed voor geschikt. Zie ook Annabel Nanninga en Maarten van Rossem over het NOS journaal in een fragment van De Slimste Mens.

Twitter is technisch gezien ook het platform bij uitstek voor geen nuance.

• #3.279
Je hebt helemaal gelijk en ik denk dat je er gewoon vanuit ging dat de dbb-er sowieso niet voor z'n lol de SJWers, zg feministen en andere deugers opzoekt.

Zelf ben ik altijd op zoek naar mensen met interessante inzichten en meningen die een aanvulling zijn op de msm.
Ik volg van alles. Juist om andere meningen en perspectieven te lezen. Kan ook niet anders met 1600+.

• #3.280

Ongedocumenteerden willen huisvesten naast een basisschool. Prima plan. Zo leren de tere kinderzieltjes al gauw inzien wat een kneiter-linkse coalitie in de praktijk kan betekenen. Overigens opmerkelijk dat in West, waar Groenlinks het grootste is, vooralsnog maar 1 pand wordt onderzocht en in Zuid mogelijk 4 panden.

Terug
Naar boven