MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dat is wat anders. Ik denk dat jij ook aangifte doet als ik een varkenskop bij jou voor de deur legt of een onthoofde pop aan je tuinhek vastbindt.
Is ook wel anders inderdaad.
Wel als je een keppeltje draagt en er bepaalde leuzen op je gevel worden gespoten met graffiti. Of een pop met bepaalde kleding en versieringen wordt opgehangen voor de deur.

Overigens, er was toentertijd toch ook iets met de deur van Baudet? Daar werd ook werk van gemaakt.
Een meer directe dreiging inderdaad dan een broodje eten. :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.242
Tja... Ergens in Groningen denken er wellicht bepaalde mensen anders over.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Die Somaliërs (?) zullen zich vast enorm veilig voelen in hun eigen groep.:rolleyes:
Overigens is veiligheidsbeleving, of beter gezegd subjectieve veiligheid, enorm ingewikkeld. Heb het artikel even doorgelezen en het viel me eigenlijk nogal tegen. Meer een opsomming van de kennis die we al tijden hebben.
Interessanter zou het zijn om te zien wat een influx van westerse mensen zou betekenen voor een overwegend niet-westerse buurt.
Overigens weten we dat al, de wijken knappen op.

Ik snap niet dat men denkt dat je moslims pest door een broodje varkensvlees te eten of uberhaupt denkt moslims te kunnen pesten door te doen wat de islam verbiedt.
Kan iemand mij deze logica uitleggen?
Je weet vaak niet met wat voor intensie iemand iets doet, maar daar zit voor mij wel een verschil.

Ik vind het onzin om varkensvlees te eten, puur omdat de islam dat verbiedt. Anderzijds als een moslim mij meent te moeten vertellen dat ik van het eten van een broodje ham naar de hel ga (vraag maar aan de kinderen van Femke Halsema of Gerry Eikhoff) of als een bedrijf waar ik werk een vleesloze dag meent te moeten invoeren, dan eet ik de volgende keer een broodje pulled pork ofzo. Hiermee bedoel ik niet dat je geen discussie kan hebben over varkensvlees of vleesconsumptie, maar je hoeft me niet out of the blue je mening op te dringen.

Wat ik moeilijk vind te begrijpen is dat moslims in talkshows (Pauw, Nieuwe Maan b.v.) eisen gaan stellen aan wie (vrouwen) er hoe (gesluierd) aan tafel zitten en wat (drank) er op die tafel mag staan. Dan denk ik omgekeerd, niemand vraagt jou te drinken of dat goed te keuren, laat een ander dan ook zijn waarde. Ik weet wel dat Islamitische kassameisjes strict genomen geen bier mogen scannen, maar ik kan er weinig begrip voor opbrengen. Anderzijds vind ik de acceptatie voor (een keer) niet drinken in Nederland ook belachelijk laag.

Wat ik moeilijk vind te begrijpen is dat moslims in talkshows (Pauw, Nieuwe Maan b.v.) eisen gaan stellen aan wie (vrouwen) er hoe (gesluierd) aan tafel zitten en wat (drank) er op die tafel mag staan. Dan denk ik omgekeerd, niemand vraagt jou te drinken of dat goed te keuren, laat een ander dan ook zijn waarde. Ik weet wel dat Islamitische kassameisjes strict genomen geen bier mogen scannen, maar ik kan er weinig begrip voor opbrengen. Anderzijds vind ik de acceptatie voor (een keer) niet drinken in Nederland ook belachelijk laag.
Beetje par for the course voor islam: De schuld bij de uitdaging leggen, niet bij de persoonlijke verantwoordelijkheid.

Beetje par for the course voor islam: De schuld bij de uitdaging leggen, niet bij de persoonlijke verantwoordelijkheid.
Ach, er zijn ook moslims die zelf drinken, het is geen groot blok van mensen die allemaal precies hetzelfde in het leven staan.

Kinderen zijn gewoon gemeen, en je moet het gedrag van een paar "beroepsmoslims" of extremisten niet de hele gemeenschap in de schoenen schuiven.

Ach, er zijn ook moslims die zelf drinken, het is geen groot blok van mensen die allemaal precies hetzelfde in het leven staan.

Kinderen zijn gewoon gemeen, en je moet het gedrag van een paar "beroepsmoslims" of extremisten niet de hele gemeenschap in de schoenen schuiven.
Ben het niet met je eens dat er moslims drinken. Er zijn veel mensen die drinken, h**ren en snoeren, die claimen moslim te zijn. Dat is wat anders. Voor de extremisten die de koran letterlijk nemen heb ik dan nog meer respect. Geen begrip voor hun standpunten, wel respect voor consistentie.

• #3.248
Die er niet is, of bedoel je dat met consistentie. Het is onmogelijk anno 2019 consistent extreem te zijn in Europa. Wellicht kan dat ergens in een afgelegen dorp in Afrika of in een woestijn. Ik heb het dan over de heel extreme (?!) vorm van de islam welke eigenlijk alle moderne zaken afwijst, althans de aanhanger terugbrengt naar een soort prehistorische tijd. Geen muziek luisteren is relatief eenvoudig, maar altijd zelf voorzien in eigen eten en zelf vuur maken zonder hulpmiddelen gaat al wat lastiger worden. Dit is slechts het topje van de.. vul maar in.

Die er niet is, of bedoel je dat met consistentie. Het is onmogelijk anno 2019 consistent extreem te zijn in Europa. Wellicht kan dat ergens in een afgelegen dorp in Afrika of in een woestijn. Ik heb het dan over de heel extreme (?!) vorm van de islam welke eigenlijk alle moderne zaken afwijst, althans de aanhanger terugbrengt naar een soort prehistorische tijd. Geen muziek luisteren is relatief eenvoudig, maar altijd zelf voorzien in eigen eten en zelf vuur maken zonder hulpmiddelen gaat al wat lastiger worden. Dit is slechts het topje van de.. vul maar in.
Precies dat bedoel ik, leven zoals Mohamed lukt misschien alleen nog op een bergwand in Afghanistan. Dus hier leven is al een compromis -- en kan je de extremisten dus net zo min serieus nemen als degenen die naar de moskee gaan enkel omdat hun familie het ook doet.

• #3.250
Overigens kan je als moslim/christen/boeddhist etc. dacht ik niet perfect zijn. Je kunt ernaar streven, er proberen naar te leven maar het bereiken zou een teken van hoogmoed zijn. Binnen welke religie dan ook is deze perfectie slechts voorbehouden aan de God zelf, althans zo begrijp ik het. Het geeft dan ook niet om fouten te maken, het is als een weg die naar een betere versie van jezelf dient te leiden, als je daarvoor in bent. Van deze weg afraken is menselijk. Er weer op geraken en daarmee in gedrag aantonen dat je verleidingen/ fouten etc. kunt weerstaan is wat een goed gelovige doet. Alleen als ik zou zeggen dat heb je goed gedaan, wordt er waarschijnlijk direct bij gezegd met de hulp en kracht van God. En dat gaat mij te ver. Daarmee ontsla je jezelf van een bepaald zelfvertrouwen of zelfrespect, en is het veel te veel willekeur (mijns inziens).

Overigens kan je als moslim/christen/boeddhist etc. dacht ik niet perfect zijn. Je kunt ernaar streven, er proberen naar te leven maar het bereiken zou een teken van hoogmoed zijn. Binnen welke religie dan ook is deze perfectie slechts voorbehouden aan de God zelf, althans zo begrijp ik het. Het geeft dan ook niet om fouten te maken, het is als een weg die naar een betere versie van jezelf dient te leiden, als je daarvoor in bent. Van deze weg afraken is menselijk. Er weer op geraken en daarmee in gedrag aantonen dat je verleidingen/ fouten etc. kunt weerstaan is wat een goed gelovige doet. Alleen als ik zou zeggen dat heb je goed gedaan, wordt er waarschijnlijk direct bij gezegd met de hulp en kracht van God. En dat gaat mij te ver. Daarmee ontsla je jezelf van een bepaald zelfvertrouwen of zelfrespect, en is het veel te veel willekeur (mijns inziens).
Daar wringt bij mij ook de schoen, zoals een paar posts geleden. Verleiding weerstaan zou een deel van de uitdaging zijn, dus het verbieden van verleiding lijkt me dan toch een laffe uitweg om niet de fout in te gaan. Een extreme moslim die in een bruin café koffie gaat drinken heb ik respect voor, een extremist die zijn omgeving wil opschonen omdat hij zichzelf anders niet kan beheersen is nogal zwak bezig.

Ben het niet met je eens dat er moslims drinken. Er zijn veel mensen die drinken, h**ren en snoeren, die claimen moslim te zijn. Dat is wat anders. Voor de extremisten die de koran letterlijk nemen heb ik dan nog meer respect. Geen begrip voor hun standpunten, wel respect voor consistentie.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar waar ligt de grens tussen schijnheiligheid, hypocrisie tegenover menselijk falen. Iemand die op dieet is kan toch ook een keer toegeven aan een vreetbui?

Er is altijd een spanning tussen het ideaalbeeld en de praktijk. Een ander voorbeeld is dat een kerk geen museum van heiligen is, maar een werkplaats voor zondaars.

Zelf vind ik het ook knap dat mensen consequent kunnen zijn in hun geloof, dit zijn voor mij niet per se de mensen die extremist zijn in hun ideeën, het kunnen ook kleine en mooie dingen zijn.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar waar ligt de grens tussen schijnheiligheid, hypocrisie tegenover menselijk falen. Iemand die op dieet is kan toch ook een keer toegeven aan een vreetbui?
Als iemand een vreetbui heeft, mag hij dan vragen dat restaurants en supermarkten verboden worden? Gebrek aan discipline is niet het probleem van de maatschappij, maar het probleem van degene die de discipline claimt te (willen) hebben.

Mij stuit die zwakte me tegen de borst. Alles verbieden dat je zelf niet mag (een persoonlijke keuze) maakt je niet vroom, het maakt je lui. Ik kan me best aan mijn dieet houden in de woestijn. Ik kan best langzamer dan 100 rijden als ik geen auto heb. Het is pas een uitdaging als de verleiding er is. En vanuit religieus perspectief is dat toch het doel, de kracht hebben voor het weerstaan van temptatie? Kan me zo'n frase herinneren uit de bijbel.

• #3.254
Als iemand een vreetbui heeft, mag hij dan vragen dat restaurants en supermarkten verboden worden? Gebrek aan discipline is niet het probleem van de maatschappij, maar het probleem van degene die de discipline claimt te (willen) hebben.

Mij stuit die zwakte me tegen de borst. Alles verbieden dat je zelf niet mag (een persoonlijke keuze) maakt je niet vroom, het maakt je lui. Ik kan me best aan mijn dieet houden in de woestijn. Ik kan best langzamer dan 100 rijden als ik geen auto heb. Het is pas een uitdaging als de verleiding er is.
Toen ik stopte met roken vond ik niet dat ik anderen om mij heen kon vragen daar veel rekening mee te houden, hoogstens in een auto omdat je dan direct in de rook van een ander zit. Maar je zou ze de kost moeten geven die anderen betrekken in het oplossen van het eigen probleem tot aan medeverantwoordelijkheid in de schoenen schuiven bij falen. Of het altijd zwakte is weet ik niet zo goed, sommigen zijn daarin proactief omdat ze denken dat meer controle over de directe omgeving hen kan gaan helpen en weer anderen zullen het uit een reflex doen of bijvoorbeeld omdat dit thuis heel gewoon was om te doen. Maar stel je nou eens voor dat iemand kan stoppen met roken door (ik hoop tijdelijk) de directe omgeving zodanig vorm te geven dat iedereen min of meer rekening houdt. Dan is dat wel winst, waarschijnlijk op de lange termijn voor de hele directe omgeving. Uitersten hierin, door anderen te gaan verbieden, is wel ridicuul. Omdat iemand anders ergens een probleem mee heeft hoef je dat niet mijn probleem te maken, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Het is nogal lastig merk ik om zwart wit te zijn in deze.

Niet kunnen vinden, weet je nog de context? Ik kan alleen een broodje varkensvlees vinden om Rutger van de correspondent met haar bekende stijlfiguur van repliek te voorzien en iets over een vleesgooier van het javaplein. Overigens is Nanninga niet per se tegen AZC, ze heeft er zelf een in huis gehad maanden lang, zonder daarover te koketteren. Deze nam ze in huis omdat deze werd gediscrimineerd als homo zijnde in het AZC. Het is een complexe vrouw denk ik, in ieder geval met ogenschijnlijke tegenstrijdigheden. Zelf als grachtengordelbewoner en gymnasiumklant (Barlaeus go figure) groeide ze op in het milieu waar ze zich zo fel tegen afzet.

• #3.256
Die had ik idd gevonden.
Ik kan alleen een broodje varkensvlees vinden om Rutger van de correspondent met haar bekende stijlfiguur van repliek te voorzien en iets over een vleesgooier van het javaplein.
Geen woord echter over moslims pesten.
Maar goed sinds ik die Nanninga een broodje varkensvlees heb zien zitten eten om moslims te pesten is zij voor mij sowieso niet meer helemaal serieus te nemen.

• #3.258

Paul - Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem rechts - Rosenmöller. Heel inspirerend.

Wat ook inspirerend was, Jesse, was de Wageningse wethouder Bogers van jouw partij. Deze heeft enkele uren na de moord op Fortuyn in het geheim vertrouwelijke informatie doorgespeeld aan de vereniging Milieu Offensief. Daardoor heeft de politie geen kans gehad om als eerste in contact te komen met milieuactivisten waardoor mogelijk belastend materiaal is verdwenen.

De GroenLinks-wethouder was door burgemeester Jaap Sala op de bewuste maandagavond 6 mei tijdens een 'zeer vertrouwelijk' gesprek op de hoogte gebracht dat een medewerker van Milieu-Offensief mogelijk betrokken zou zijn bij de brute moord op de politicus. Sala kreeg enkele uren na de moord via het hoofd van de afdeling Burgerzaken te horen dat het recherchebijstandsteam het doopceel wilde lichten van de voormalige inwoner en student milieuhygiëne van de Landbouwuniversiteit.

Tegelijkertijd werd er afgesproken dat de wethouders zich aan de geheimhoudingsplicht moesten houden. Sala zou als enige als officiële woordvoerder naar buiten treden. Bogers, die in Wageningen veel contacten heeft met verschillende linkse actiegroepen, belde vervolgens zijn vriend Sjoerd van der Wouw, voorzitter van Milieu-Offensief, om het verschrikkelijke nieuws mee te delen. "Ik zei tegen Sjoerd: 'Er is een Volkert opgepakt. Als dat jouw Volkert is kun je verwachten dat de politie ook belangstelling heeft in jouw verhaal'.

De wethouder heeft spijt van zijn escapades. "Ik heb ook aan de recherche mijn verontschuldigen aangeboden." Hij beseft dat het mogelijkerwijs het onderzoek naar de activiteiten van Milieu-Offensief in de eerste uren na de moord op Pim Fortuyn heeft beïnvloed.

Laatst bewerkt:
  • #3.259

Massaal de straat op en dan?

Edit. Met Klaver weet je dat met alles wat hij zegt het waarschijnlijk heeft gecopy paste.

Zou de "klimaatcrisis" nu doorbroken zijn?

Laatst bewerkt:

Paul - Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem rechts - Rosenmöller. Heel inspirerend.

Wat ook inspirerend was, Jesse, was de Wageningse wethouder Bogers van jouw partij. Deze heeft enkele uren na de moord op Fortuyn in het geheim vertrouwelijke informatie doorgespeeld aan de vereniging Milieu Offensief. Daardoor heeft de politie geen kans gehad om als eerste in contact te komen met milieuactivisten waardoor mogelijk belastend materiaal is verdwenen.

Toch snap ik nog steeds niet waarom Fortuyn weg wilde lopen uit dat debat. Is er iemand die dit weet?

Overigens was de demonisering van Baudet door oa Pechtold tijdens de afgelopen verkiezingen niet fris, duidelijk bij Tom de Graaf in de leer geweest.

Maar hetzelfde als bij Trump, ze zijn best inhoudelijk aan te pakken, maar dit is makkelijker of effectiever, ofzo.

Terug
Naar boven