MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
De Stemwijzer
Bij de bekende StemWijzer kun je aan de hand van 30 stellingen over actuele verkiezingsonderwerpen zien met welke partijen je de meeste overeenkomsten hebt. Deze stemhulp is gemaakt door informatiecentrum ProDemos, een door de overheid gesubsidieerde stichting.

StemmenTracker
Misschien wil je weten wat de partijen de afgelopen periode hebben gedaan. Dan kun je terecht bij de [Link niet meer beschikbaar]. Op deze site wordt bijgehouden wat partijen gestemd hebben in de Tweede Kamer. Deze site is ook ontwikkeld door ProDemos.

Gayvote (@mat)
COC Nederland heeft de standpunten van de Tweede Kamerpartijen over LHBTI-emancipatiethema’s op een rij gezet op de site Gayvote. Op de site is ook in kaart gebracht hoe de verschillende partijen de afgelopen kabinetsperiode hierover hebben gestemd.

De Libelle kiescoach
ProDemos heeft in samenwerking met Libelle een 'Kiescoach' gemaakt voor 'lezeressen en andere vrouwen die nog twijfelen op welke partij zij moeten stemmen'. De vragen gaan over thema’s die belangrijk zijn 'in het leven van de Libelle-lezeres'. Het gaat dan om gezondheidszorg, onderwijs, vrijheid van meningsuiting, veiligheid, vluchtelingenopvang en pensioenen.

Kieskompas
Kieskompas, de stemhulp van politicoloog André Krouwel, gaat op 11 februari online. Het Kieskompas geeft niet een direct stemadvies maar bepaalt aan de hand van stellingen je positie tussen alle partijen in het politieke landschap.

Jongerenkieswijzer 2017
Er komt ook een speciale kieswijzer voor jongeren. Bij de Jongerenkieswijzerstaan 20 stellingen die 'jongeren aan het hart gaan'. Het gaat over vijf thema's: onderwijs, inclusiviteit, arbeid, zorg en duurzaamheid. Deze stemhulp wordt 15 februari gelanceerd. De Jongerenkieswijzer is door meerdere jongerenorganisaties en Kantar-TNS (voorheen TNS Nipo) ontwikkeld.

Overzicht: ben je een zwevende kiezer? Er is meer dan de Stemwijzer en het Kieskompas

• Topic Starter Topic Starter

Stemwijzer, deze zag ik niet aankomen.

SP - 80%
Partij voor de dieren - 77%
De Burger Beweging - 71%

VNL - 23%
Forum voor Democratie - 23%
VVD - 17%
Geen peil - 6%

Brinkman gun ik ook wel een zetel

Nou ja, voor wat het waard is rolt er uit de stemwijzer wat ik ook wel verwacht had.

-

Laatst bewerkt:
Mijn mening komt overeen met de niet-stemmers. :roflol:

Dat klopt wel

• Like
Waarderingen: mat
Vnl 67% VVD 63% Ondernemspartij 63%

De stellingen zijn precies wat er mis is met de politiek (oa)

Jesse David Marinus (20) uit het Friese Siegerswoude studeert Minorities & Multilingualism aan de Rijksuniversiteit Groningen

Ik word beetje moe van Jan Roos en dat gekift op geenpeil, FvD en op weet ik veel wat nog meer.

En wat kan je daar mee worden?

Terug
Naar boven