AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Meester in de rechten? Jij? Die had ik idd niet zien aankomen :')

Gedemoniseerd worden levert tegenwoordig stemmen op. Laat ze maar doen zou ik zeggen.

Die slinkse dingen lijken me onder vrijheid van meningsuiting te vallen omdat ze niet tot geweld oproepen. Maar ja minderminderminder lijkt me dat ook.

Als je vanuit autoriteit (leraar?) discriminatie op basis van politieke aanhang ondervind zou je daarvan aangifte moeten kunnen doen?

Thierry zelf zou ze voor smaad/laster kunnen aanklagen?

Ik noem dat lichtelijk parasitair

gewoon parasitair is wat eerlijker ,ronduit onbeschoft en ondankbaar is ook een realistische benaming ,verder hoe kun je van mensen die in hun thuisland al lamlullen waren

verwachten dat ze in het "beloofde land " ineens wel de handen laten wapperen ,grenzeloos dom noem ik dat

ik durf wel te zeggen dat je b.v aan mensen uit Somalië en Eritrea als samenleving geen drol hebt, over het algemeen zeer laaggeletterd ,lui en onbeschoft en 0,0 integratie

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.946
Ik neem die mensen niks kwalijk. Durf te stellen dat ik hetzelfde zou proberen. En waarom niet. Die situatie daar is voor velen uitzichtloos. Terwijl ze daar lopen te hosselen voor wat eten bereiken hen geluiden over het werelddeel Europa, dat als een paradijs wordt afgeschilderd. Waar familie/ vrienden/ kennissen weer mensen kennen die daar ook zijn gaan wonen en die kunnen na een tijdje zelfs de familie over laten komen. Ook met bijhorende faciliteiten. En het mooiste van alles is dat ze niet veel meer hoeven te doen, vaak minder zelfs.

Ik vind de korte termijn politiek/ NGO/ "hulporganisaties"/ mensensmokkelaars (welke ook samenwerken met eerder genoemde/, etc juist collectief schuldig.

Ik neem die mensen niks kwalijk. Durf te stellen dat ik hetzelfde zou proberen. En waarom niet. Die situatie daar is voor velen uitzichtloos. Terwijl ze daar lopen te hosselen voor wat eten bereiken hen geluiden over het werelddeel Europa, dat als een paradijs wordt afgeschilderd.

eens,neem ze zelf ook niets kwalijk ,wel onze politiek en de kritiekloze media over dit fenomeen

maar waarom kiezen we als samenleving niet voor bijvoorbeeld Zuid-Afrikaners ,Spanjaarden ,Portugezen of mensen uit Azie of Zuid-Amerika ?

die willen misschien wel graag werken en deel uitmaken van onze samenleving

• #3.948
maar waarom kiezen we als samenleving niet voor b.v welwillende Zuid-Afrikaners ,Spanjaarden ,Portugezen of mensen uit Azie of Zuid-Amerika ?
Geen idee. Misschien zijn er daar onvoldoende mensen die willen. Neem Duitsland, dit is het land dat het snelst aan het vergrijzen is binnen Europa. In 2020 gaan de meeste babyboomers met pensioen en het geboortecijfer is al decennia te laag. Gevolg is dat Duitsland tot sowieso 2050 elk jaar minstens een kwart miljoen arbeidsmigranten nodig heeft. Eigenlijk hebben veel landen binnen de EU min of meer hetzelfde probleem. Vergrijzen gaat hard, geboortecijfers zijn te laag en het werk neemt niet af. Als je een systeem zou kunnen bedenken om heel effectief arbeidsmigranten te werven word je stinkend rijk. Nederland heeft bepaalde sectoren (met name ICT) waar mensen uit India als kennismigrant aan de lopende band naar binnen worden gevlogen.

Gevolg is dat Duitsland tot sowieso 2050 elk jaar minstens een kwart miljoen arbeidsmigranten nodig heeft

klopt,maar wat halen ze binnen ? geen arbeidsmigranten maar laaggeletterde en ongeschoolde Arabieren en Afrikanen die langdurig Harz 4 ontvangen

• #3.950
klopt,maar wat halen ze binnen ? geen arbeidsmigranten maar laaggeletterde en ongeschoolde Arabieren en Afrikanen die langdurig Harz 4 ontvangen
Dat heeft helemaal niets te maken met kennis- of arbeidsmigranten. Ik vind het zulke domme politiek. Want die lui die in grote groepen nu uitzichtloos hier zijn en wachten om uitgezet te worden zorgen voor gigantisch veel overlast en wat doet dat met het draagvlak? Dat draagvlak komt welwillenden nu en straks niet ten goede. Ik heb zelf een relatie met een immigrant. Die vindt het onbegrijpelijk dat hier allerlei mensen heen kunnen komen zonder enige toevoeging aan de samenleving. Onbegrijpelijk en oneerlijk. Ik kan het ook niet uitleggen. Ik heb het niet over mensen die in acute nood moeten vluchten en tijdelijk opvang nodig hebben.

Dat heeft helemaal niets te maken met kennis- of arbeidsmigranten.

echte kennismigranten zijn dun gezaaid in de wereld ,een marginaal deel daarvan kiest voor Europa ,Duitsland zal nooit voldoende hoogopgeleide of technisch begaafde mensen aan kunnen trekken

is het dan erg racistisch van bijvoorbeeld het FvD om te vragen om voor de rest wat selectiever aan de poort te zijn

zoals vrij veel landen al langer doen ,zoals b.v Japan,Australië ,Canada , Nederlandse Antillen en Zwitserland

• #3.952
is het dan erg racistisch van bijvoorbeeld het FvD om te vragen om voor de rest wat selectiever aan de poort te zijn
Is niks racistisch aan. Is humaan en het meest menselijke. Geef die mensen geen valse hoop, stort ze niet jaren in een procedure met de overheid (al varen asieladvocaten er wel bij), laat ze geen overlast zijn voor mensen die in de omgeving wonen en werken, laat ze niet het leven laten in de pogingen om het vaste land te bereiken, laat ze geen kinderen maken in de hoop hier te kunnen blijven. Maak het land waar ze vandaan komen niet nog armer, nog uitzichtlozer en nog minder perspectief op enig herstel.

Is niks racistisch aan. Is humaan en het meest menselijke.

ja toch,ze hier laten verpieteren in een samenleving waaraan ze toch nooit voluit kunnen deelnemen is eigenlijk gewoon een gevangenisstraf zonder tralies voor de ramen

wat vond je van de Jinek uitzending over het onderwijs ?

• #3.954
wat vond je van de Jinek uitzending over het onderwijs ?
Niet gezien. Als je een link weet te plaatsen kan ik die eens kijken een dezer dagen. Of was dat onder andere met Herman over het meldpunt, dat stukje heb ik wel gezien. Eerlijk gezegd kijk ik zo weinig mogelijk nieuws meer op tv. Beetje klaar met telkens het negatieve uit te lichten.

IQ-testen worden sterk in twijfel getrokken en iq's kan je niet populatieoverschrijdend gaan vergelijken.

@yasmine begin er niet aan....

ik ben het vaak niet met je eens naar hierin heb je gelijk.

Probeer alleen niet hier op het forum je gelijk te halen, er zijn weinig mensen die openstaan voor andere ideeën en je krijgt alleen een heel gezeik over je heen waarin, ook met hoe jij in het verleden hebt gereageerd, niet iets goeds kan uitkomen.
Er zijn cultureel neutrale IQ testen maar ook als je de vergelijking daarvan in twijfel wilt trekken kun je nu direct racistisch zijn over verschillen in onze hersenen, neuronen, zenuwstelsel.

Vorig jaar zijn namelijk de genetische alellen voor bekende neurologische uitdrukkingen naar raciale fenotypen in kaart gebracht met vele 100en% procenten afwijkende aanwezigheid van voordelige alellen. Komt overeen met de cognitieve prestaties.

Overigens zijn zaken zoals aanleg voor agressie en aandoeningen zoals schizofrenie ook sterk verschillend tussen fenotypen.
Minder relevant wat betreft het onderwerp cognitie maar sowieso zijn er allerlei verschillende genetische aandoeningen en interacties met het immuunsysteem, medicatie, medische ingrepen.

En 'rassenmenging' heeft statistisch gezien ook allerlei nadelige medische gevolgen voor de kindjes, but I digress..

Handige wetenschappelijke ideeën om open voor te staan en rekening mee te houden in het onderwijs en migratiebeleid.

Geen idee. Misschien zijn er daar onvoldoende mensen die willen. Neem Duitsland, dit is het land dat het snelst aan het vergrijzen is binnen Europa. In 2020 gaan de meeste babyboomers met pensioen en het geboortecijfer is al decennia te laag. Gevolg is dat Duitsland tot sowieso 2050 elk jaar minstens een kwart miljoen arbeidsmigranten nodig heeft. Eigenlijk hebben veel landen binnen de EU min of meer hetzelfde probleem. Vergrijzen gaat hard, geboortecijfers zijn te laag en het werk neemt niet af. Als je een systeem zou kunnen bedenken om heel effectief arbeidsmigranten te werven word je stinkend rijk. Nederland heeft bepaalde sectoren (met name ICT) waar mensen uit India als kennismigrant aan de lopende band naar binnen worden gevlogen.
Eigenlijk zou er zo lang de autochtone werkloosheid niet letterlijk 0 is toch geen geldig argument voor arbeidsmigratie moeten zijn? (per vakgebied wellicht)

(en dan niet de werkloosheid volgens het cbs maar de werkelijke dus inclusief wie de hoop hebben opgegeven en parttimers die meer uren willen werken)

Zolang ik geen opdrachtgever 'krijg' is elke geïmporteerde Indische ICTer er een te veel :mad: En oneerlijke concurrentie omdat z'n familie in het thuisland goedkoper te onderhouden is. En levert slechter resultaat. En bedrijven krijgen er nog subsidie/kortingen voor ook. Niet om te zeuren, maar als voorbeeld dat veel kennismigranten ook niet perse goed zijn want race to the bottom.

Laatst bewerkt:
Het is toch geen mysterie dat ze in sommige delen van Afrika gewoon massaal mentaal geretardeerd zijn?

nvm

Terug
Naar boven