XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Er is niemand die met ze wil regeren, dus ze zullen toch campagne moeten voeren om zelfstandig een meerderheid te verwerven :o
Dat gaat toch niet lukken, dus zonde van de tijd.
 
Tunahan Kuzu neemt weer geen afstand van Hamas-demonstranten cum suis

VVD-leider Halbe Zijlstra probeerde tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen DENK-voorman Tunahan Kuzu voor de tweede keer in een maand afstand te laten nemen van dubieuze demonstranten tijdens een pro-Turks protest in Rotterdam deze zomer. Wederom zonder succes.

Na de coup in Turkije kwamen Nederlandse Turken bijeen om hun solidariteit uit te spreken met de Turkse regering. Daar waren ook medestanders van Hamas, Hezbollah en de Grijze Wolven aanwezig. “Doet er niet toe”, zei Kuzu woensdag en wees op het het volgens hem grotere probleem van achterstandsgroepen.


Doet er niet toe :roflol:
Wat er wel toe doet is een kiesdrempel voor dergelijke zetelrovers, of verplicht aansluiten bij andere fractie wanneer zetel niet wordt opgegeven.
 
Epische partij

Sylvana is haar geloofwaardigheid ook compleet kwijt. Als Nederlanders haar cry me a river-shtick nu nog serieus nemen dan is er echt iets fout.

Free Piet!
 
Laatst bewerkt:
Wilders (PVV) tegen Kuzu (PVV): U moet uw paspoort inleveren en naar Turkije gaan
'Nederland is niet uw land' - Jesse Klaver: U bent de Erdogan van de Lage Landen


“Het zou u sieren als u uw paspoort zou inleveren.” Dat zei PVV-leider Geert Wilders woensdagavond tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen tegen DENK-voorman Tunahan Kuzu. “Nederland is niet uw land.” De PVV’er verwees naar de vermeende loyaliteit van Kuzu aan de Turkse regering. Kuzu: “Gelukkig bepaalt de heer Wilders niet wie Nederlander is, maar de grondwet.”

GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver maakte bezwaar maar Wilders bleef bij zijn woorden.
Wilders sprak harde woorden over criminele Nederlanders met een dubbel paspoort. “Criminelen en profiteurs. Ze hebben ons paspoort maar horen niet bij ons. ”

Wilders:
“Nederland is ons land. Het is van ons en niet van jullie. En vanaf vandaag gaan we dat terugveroveren.”

De PVV-voorman wil dat iedereen met een dubbel paspoort die een misdrijf pleegt, uitzetten. “Met familie.”

Uiteraard kwam ook de islam te berde: “Of wij rekenen af met de islam of de islam rekent af met ons.”

GroenLinkser Jesse Klaver voegde Wilders later toe: “U bent de Erdogan van de Lage Landen.” Klaver verwees naar eerdere opmerkingen over D66-rechters en het ontslaan van een hoogleraar.

Geert loopt warm:
 
Laatst bewerkt:
Jesse Klaver zou zijn moeder nog verkopen om allochtonen te plezieren.
 
Kuzu kan de PVV ook niet beter in de kaart spelen met zijn gedrag. :roflol:
 
 
Het favoriete woord van Nederlandse politici: rechtstaat.
 
Bonusquote: socioloog Koopmans noemt DENK ‘Turkse Geert Wildersen maar dan erger’
En meer wetenswaardigheden die maar niet in het linkse discours willen doordringen


Elsevier [Link niet meer beschikbaar], die de neiging heeft om ongezouten waarheden over het Multiculturele Drama te verkondigen en derhalve het nogal eens aan de stok heeft met feiten-allergische millennialstudenten aan zijn universiteit.

Het weerhoudt de prof niet van het blijven verkondigen van zijn mening, onder andere over DENK:

Die sterke Turkse identificatie ziet Koopmans ook terug bij de politieke partij DENK. ‘Die wil zich met Sylvana Simons weliswaar profileren als een algemene migrantenpartij, maar het is gewoon de Nederlandse afdeling van Erdogans AK-partij. Een stelletje Turkse extreem-nationalisten. Het zijn Turkse Geert Wildersen die in het parlement zitten, en dan een slagje erger.’

En over de staat van het debat:

Ik zou met mijn boodschap juist linkse politici en media willen bereiken, maar in de praktijk gebeurt dat niet. De standpunten die ik inneem, berusten op onderzoek dat ik heb gedaan. In mijn linkse opvoeding heb ik meegekregen dat je kritisch bent op beperkingen die aan mensen worden opgelegd door religieus conservatisme. Ik vind het vreemd dat hetzelfde links dat kritisch was op de ketenen van de christelijke kerk, nu conservatisme uit islamitische hoek met fluwelen handschoenen aanpakt.

En over ‘islamofobie’:

Iedereen moet in de privésfeer kunnen doen wat hij wil, dus een vrouw moet in burqa over straat mogen. Maar als een werkgever geen vrouw met burqa in dienst wil nemen omdat hij niet met haar kan communiceren, of een restauranthouder geen vrouw in burqa aan tafel wil, dan is dat ook een recht. Dat is geen vorm van discriminatie, islamofobie of racisme. Vaak wordt de vergelijking met de aanhangers van de SGP gemaakt, die ook de vrijheid van religie gebruiken om conservatieve keuzes te maken. Maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen een religieuze groep die historisch in Nederland geworteld is en in zijn regio de meerderheid vormt, en groepen die door migratie hiernaartoe zijn gekomen.

Enfin, eigenlijk wilt u gewoon het hele interview lezen want het is allemaal bonusquote-waardig: [Link niet meer beschikbaar]
 
Rutte wordt flink aangepakt tijdens de APB. Het is nu pauze
 
 
Back
Naar boven