XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Voor twee euro doe ik ook wel mee. Ben benieuwd of Geenstijl echt een grote actie gaat opzetten, zou wel grappig zijn.
 
Dacht dat Monasch zou vertrekken en daarom tegen stemde. Maakte hem toch geen fluit meer uit.
 
Ik ben politiek wel gecharmeerd van Pieter Omzigt als kamerlid.
 
nipopeilings.jpg



Check DENK. OH YEAH!!
 
welke droplul verzint überhaupt dat je voor twee euro mag mee bepalen wie de lijsttrekker wordt?

niemand die er blijkbaar even bij nadacht dat dit wel heel veel trolls gaat trekken natuurlijk
 
5-partijen-coalitie, kom er maar in..
 
welke droplul verzint überhaupt dat je voor twee euro mag mee bepalen wie de lijsttrekker wordt?

niemand die er blijkbaar even bij nadacht dat dit wel heel veel trolls gaat trekken natuurlijk
Volgens mij spektrui. Het idee begon zonder betaling en niet leden.

,,Om te zorgen dat mensen maar één stem uitbrengen moet je een koppeling maken met de gemeentelijke basisadministratie of DigiD, maar dat mag in Nederland niet. We baalden er heel erg van, we hebben echt gezocht naar manieren om het te doen'', zegt de woordvoerder van Spekman.

Daarom heeft de PvdA iets anders bedacht. Iedereen kan vanaf 7 november, de dag dat de kandidaten definitief bekend worden, lid worden voor 2 euro per maand. Binnen een paar dagen is dat administratief geregeld, belooft het partijbureau. Zodra het geld op de PvdA-rekening staat, mag je als kersvers lid stemmen voor een nieuwe lijsttrekker.
 
Ik mis eigenlijk nog de 'ik stem blanco' optie want naar alle waarschijnlijkheid wordt dat mijn keuze.
 
Blanco added.
 
Thierry Baudet (Forum voor Democratie) wil nog voor verkiezingen NPO saneren
'Presentators moeten duidelijk maken of ze lid zijn van een politieke partij'


Forum voor Democratie (FVD) lanceert vandaag een 10-puntenplan voor sanering van de NPO en waarborging van de media-onafhankelijkheid in de aanloop naar de verkiezingen van 15 maart 2017. “De NPO ontvangt jaarlijks 900 mln euro belastinggeld. Dat is 2.5 miljoen per dag. Voor dit geld wordt de Nederlandse bevolking niet goed voorgelicht. Sterker: de publieke en politieke meningsvorming wordt stelselmatig gemanipuleerd”, aldus Thierry Baudet, voorzitter van FVD.

Het 10-puntenplan
1. Alle bestuursleden van de publieke omroepen moeten per direct openbaar maken of ze lid zijn (geweest) van een politieke partij en zo ja van welke partij(en) en gedurende welke periode(s).


2.Alle presentatoren van opinieprogramma’s en netmanagers maken per direct openbaar of ze lid zijn (geweest) van een politieke partij en zo ja van welke partij(en) en gedurende welke periode(s).

3.Per direct wordt een onafhankelijke (en partijloze) toezichthouder opgenomen in de Raad van Bestuur van de NPO die als exclusieve verantwoordelijkheid heeft om er op toe te zien dat er een evenwichtig en gebalanceerde coverage van de verkiezingscampagne plaatsvindt tot 15 maart 2017 waarbij alle partijen aan bod komen (ook nieuwkomers) en er geen bevoordeling van bepaalde partijen of agendapunten plaatsvindt.

4.Er wordt een onafhankelijke Raad van Toezicht voor de NPO ingesteld waarin steekproefsgewijs steeds nieuwe groepen kijkers zijn vertegenwoordigd.

5.Alle reclame-uitingen op de publieke omroep worden per 1 januari 2018 afgeschaft. Van een publieke omroep mag je informatieve programma’s verwachten die niet steeds hinderlijk worden onderbroken door reclame. Dit geldt eveneens voor npo.nl.

6.De publieke omroep biedt niet langer mee op grote sportevenementen zoals WK, EK, Olympische Spelen, enzovoorts. Dit kost enorm veel belastinggeld en kan uitstekend door de commerciële omroepen worden verzorgd.

7.Verantwoording na afloop van alle programma’s: “Dit programma heeft u Euro …. belastinggeld gekost.”. Verbieden belangenverstrengeling productiemaatschappijen en loondienstverband bij de publieke omroep zoals nu bij veel hot shot presentatoren helaas gebruikelijk is. Salarissen worden gemaximeerd op de Balkenendenorm.

8.Slechts twee publieke kanalen die meer gericht zijn op informatie, cultuur en documentaires en minder op verstrooiing en entertainment.

9.Taalles op publieke omroep om integratie te bevorderen.

10.Stoppen met politieke benoemingen in bestuursfuncties om via deze maatregelen ook het partijkartel verder te ontmantelen.
 
Als je blanco stemt stem je toch als een schaap of niet? Gaat uiteindelijk naar de grootste partij?
 
Als je blanco stemt stem je toch als een schaap of niet? Gaat uiteindelijk naar de grootste partij?
Nee, is gewoon een blanco stem, wordt ook zo geteld.
 
Altijd pvda gestemd, maar mijn voorkeur gaat nu een beetje kantelen.
Ik hou het in deze poll voor nu op d66.
 
Als je blanco stemt stem je toch als een schaap of niet? Gaat uiteindelijk naar de grootste partij?

Dat laatste gebeurt alleen als je helemaal niet stemt....
 
En noemt moord op Theo van Gogh geen terroristische aanslag.
 
Monster Geschiedeniskennis
 
Kan het Forum voor Democratie wel waarderen. Mooie initiatieven, ben alleen benieuwd hoe toepasbaar sommige zaken zullen zijn in Nederland.
 
Thierry Baudet komt op voor de gewone man. Weg met de elite.

5ad75fd223d272738bc44788677f798f5cf23fc1.jpg
 
Back
Naar boven