AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
Beetje gal spuwen over verschillende partijen. Wat heeft dit verder met de verkiezingen te maken? Of is dit het niveau tegenwoordig?
Dit is het gekreel dat ontstaat rond verkiezingstijd. Als je daar iets op tegen hebt zou ik de komende weken de tv uitzetten, geen kranten lezen en dit topic mijden. Of breng zelf iets in?

Laatst bewerkt:
Radiodebat was wel een verademing gisteren vond ik, ging echt over de inhoud. Maar dat is voor de gemiddelde kiezer these days natuurlijk niet boeiend genoeg.

Dat Rutte volgens de NRC 'grotendeels' gelijk had met zijn bericht dat de SP de komende tien jaar ±320.000 banen laat verdwijnen was opmerkelijk. Ook dat de SP de kosten doorschuift naar de volgende generatie. Alleen VVD vs SP was trouwens wat vuurwerk. AOW terug naar 65 jaar is/ lijkt onbegonnen werk. SGP was het duidelijkste qua standpunt m.b.t. het voldoen aan de navo norm van 2% binnen tien jaar. Moet gewoon flink geld bij defensie, en niet zo karig als de SP en iets minder maar nog steeds onvoldoende als de VVD (Rutte sprak eigen programma tegen overigens). Roemer had goed punt m.b.t. niet het reserveleger willen blijven zijn voor Amerika. Roemer zegt Trump maar Trump is nauwelijks een maand in charge en de afgelopen 75 jaar is het altijd zo geweest. Pechtold vond ik eigenlijk in de hele linie overkomen als een populist. Zelfde eigenlijk voor Klaver, Krol en Asscher. Zelfvoldaan komen ze over, Asscher had weer eens moeite om de ander uit te laten praten. Roemer komt met die van de SGP het meest natuurlijk over.

edit

In het hoofdstuk over ‘enkele specifieke onderwerpen’ staat dat de langetermijneffecten voor structurele werkgelegenheid inderdaad meestal binnen tien jaar optreden. Maar er zijn ook uitzonderingen op deze vuistregel, namelijk maatregelen met een zogeheten ,,lang ingroeipad” zoals ,,aanpassingen in de AOW-leeftijd”. Dat betekent dat er bij de SP wel zoveel banen verloren gaan als Rutte zei, maar niet in de komende 10 jaar.

We passen het oordeel daarom aan van 'waar' naar 'grotendeels waar'.

Iedereen moet een partij noemen waarmee ze het liefst regeren:

Klaver: SP
Krol: SP
Asscher: GroenLinks
Roemer: GroenLinks
Buma: de vrienden zijn me allemaal even lief
Van der Staaij: CDA en CU
Segers: CDA en SGP
Rutte: D66 en CDA
Pechtold: Vier of vijf partijen

Laatst bewerkt:
Ik word echt zo moe van de rol van social media in dit alles. Zijn er nog politici die niet op twitter zitten, dan stem ik daar wel op

Ik zit niet op twitter, maak ik ben helaas niet verkiesbaar.

kijk , we kunnen allemaal wel lachen om die "achterlijke" Trump,

maar is het niveau van de Nederlandse politiek zoveel hoger ???,

allemaal mooi pratende polderbinkjes met veel mooie woorden maar eigenlijk heel weinig inhoud en nog minder daden

( en het is eigenlijk wel ziek dat flutpartijen zoals D66 en GroenLinks zoveel kiezers

weten te trekken )

Laatst bewerkt:
Waarom zijn dat flutpartijen volgens jou?

Waarom zijn dat flutpartijen volgens jou?

1) Pro Europa

2) teveel focus op "schone energie" ,GL wil alle kolen- en kerncentrales sluiten , Caribisch Nederland word een proeftuin voor duurzame energie

(ik weet dat de mensen daar met veel dingen hulp nodig hebben ,groene energie is wel het laatste waar ze op zitten te wachten )

3) beide zeveren over de zogenaamde kansen ongelijkheid in Nederland ,

ongeacht je kleur ,ras, geloofsovertuiging , sexuele voorkeur kun je in Nederland bereiken wat je wil ,

moet je wel moeite voor doen , dus de grootste onzin en slap excuus die er is

4) afschaffing tegenprestatie bijstand , de samenleving betaald dus doe er maar iets voor terug ,al is het putjesscheppen , in Rotterdam werkt het !

5) een samenleving geleuter , moslims en Nederlanders gaan niet samen , laatste 40 jaar al niet en in de toekomst ook niet , face it

6) afschaffen eigen cultuur o.a zwarte piet , maar wel kindhuwelijken toestaan , hoe hypocriet wil je het hebben :rolleyes:

7 )gezeur over racisme , ik hoor nooit iemand over het veel verregaandere racisme van

Turken ,Marokkanen , Surinamers onderling , dus schijnheilig en ik moet de eerste

kaaskop nog tegenkomen die werkt in een Islamitische slagerij of Turkse theehuis

8) actief voorkeursbeleid invulling vacatures , werkgever mag zelf wel bepalen wie hij in zijn eigen bedrijf wil hebben ,ik zit ook niet te wachten op een paar Ali's die met de ramadam extra zielig zijn en willen bidden , kijk anders eens naar de diversiteit in deze 2 partijen en aanhang :hahaha:

9) kunstenaarsvisum , LOL ,als je kunst niet genoeg opbrengt ben je blijkbaar niet goed genoeg ,blijf lekker in je eigen land en ga gewoon werken voor je geld

10) de gemaaktheid van Klaver en het gluiperige van Pechtold

Laatst bewerkt:
Je bedoelt zo iemand als Killy? :roflol:

wat nou als je moslim en Nederlander bent?

een Nederlander die Moslim is geworden (99 % zijn labiele en verknipte figuren )

of een Moslim met een (2e) Nederlands paspoort ?

(het tweede paspoort is puur administratief want je bent eerst Moslim dan Turk of Marokkaan en met het Nederlanderschap vegen ze hun kont mee af)

de gedroomde maakbare samenleving is een grote leugen ,

ze zijn overal in Europa bovenmatig vertegenwoordigd in alle negatieve statistieken,

zelfs in ultra -linkse kneuzenlanden zoals Zweden weten ze de boel te verpesten :roflol:

en dan komt de keiharde waarheid om de hoek kijken ,

waar ligt het nou aan ?

peilings50plus.jpg

een Nederlander die Moslim is geworden (99 % zijn labiele en verknipte figuren )

of een Moslim met een (2e) Nederlands paspoort ?

(het tweede paspoort is puur administratief want je bent eerst Moslim dan Turk of Marokkaan en met het Nederlanderschap vegen ze hun kont mee af)

de gedroomde maakbare samenleving is een grote leugen ,

ze zijn overal in Europa bovenmatig vertegenwoordigd in alle negatieve statistieken,

zelfs in ultra -linkse kneuzenlanden zoals Zweden weten ze de boel te verpesten :roflol:

en dan komt de keiharde waarheid om de hoek kijken ,

waar ligt het nou aan ?

iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander, of jij dat nou leuk vind of niet.

iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander, of jij dat nou leuk vind of niet.
Op papier ja. Doen ze automatisch mee met de maatschappij, volgens de waarden en normen die hier gelden? Dat is veel belangrijker. Velen voelen zich meer verbonden met het thuisland of (tegenwoordig sterk in opkomst bij jongeren) het land van de ouders en/ of grootouders. Kijk eens naar de Nederlanders met dubbel paspoort die demonstreren voor Erdogan, IS etc. De taal niet spreken, via de schotel alleen naar media kijken in moedertaal, omgaan en trouwen met mensen van zelfde achtergrond, niet meedoen aan de gebruiken en tradities -> parallele samenleving.

Ik word echt zo moe van de rol van social media in dit alles. Zijn er nog politici die niet op twitter zitten, dan stem ik daar wel op
Buma had bij mij een paar strepen voor omdat hij wat degelijker overkomt

En toen dit op zijn FB

De afgelopen weken is er vanuit verschillende linkse partijen gesproken over een samenwerking met het CDA. Laat ik hier heel duidelijk over zijn: Links komt met belachelijke ideeën die we moeten bestrijden.

Kijk naar de GroenLinks-agenda met 18 miljard euro aan milieubelastingen, en dan naar onze agenda, ook als het gaat om asiel- en immigratiebeleid. Dat ligt mijlenver uit elkaar. De dagdromen van Jesse Klaver zijn nachtmerries voor de Nederlanders. Alles wat je in de winkel koopt, wordt duurder. Van vlees en vis, tot bloemen en de verpakkingen waarin dat allemaal zit. Je betaalt je straks ongans met zo’n grachtengordellinks programma.

Daarnaast zet de SP zichzelf buitenspel door van het nationaal zorgfonds een breekpunt te maken en is Lodewijk Asscher meer bezig met een gevecht met zichzelf dan met de verkiezingsstrijd.

Wij werken aan een beter Nederland. Dat doen wij vooral door een sterk en eigen CDA-geluid te laten horen. Des te groter het CDA op 15 maart, des te meer plannen wij door kunnen voeren. Voor een land dat we door willen geven!

Buma pls, ik vond je juist tof omdat je niet vol "Normaal doen/En nu verder/Voor zorg en onderwijs/Samen" ging :(

Kijk naar de GroenLinks-agenda met 18 miljard euro aan milieubelastingen. De dagdromen van Jesse Klaver zijn nachtmerries voor de Nederlanders. Daarnaast zet de SP zichzelf buitenspel door van het nationaal zorgfonds een breekpunt te maken en is Lodewijk Asscher meer bezig met een gevecht met zichzelf dan met de verkiezingsstrijd.
Hier heeft Buma gewoon 100% gelijk in, als het klopt. Nationaal zorgfonds zoals SP het graag heeft gaat er niet komen. Die milieubelastingen zijn doorgeschoten, GL is wat dat betreft altijd extremistisch geweest.

die Lodewijk Asscher ,

een beetje stoer doen op een camping waar de onderste laag van de samenleving verblijft (Fort Oranje),

terwijl zijn moeder met een topinkomen in een sociaal huurhuis woont met een huur van een paar honderd euro ,

walgelijk figuur :scold:

Op papier ja. Doen ze automatisch mee met de maatschappij, volgens de waarden en normen die hier gelden? Dat is veel belangrijker. Velen voelen zich meer verbonden met het thuisland of (tegenwoordig sterk in opkomst bij jongeren) het land van de ouders en/ of grootouders. Kijk eens naar de Nederlanders met dubbel paspoort die demonstreren voor Erdogan, IS etc. De taal niet spreken, via de schotel alleen naar media kijken in moedertaal, omgaan en trouwen met mensen van zelfde achtergrond, niet meedoen aan de gebruiken en tradities -> parallele samenleving.

en wat is je punt nu?

ALLEMAAL TERUG NAAR HUN EIGEN LAND. Oh wacht, Nederland is hun eigen land.

Terug
Naar boven