AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Klaver wilt een diplomatieke oplossing met IS :lol:

• Topic Starter Topic Starter
en wat is je punt nu?

ALLEMAAL TERUG NAAR HUN EIGEN LAND. Oh wacht, Nederland is hun eigen land.
Ik weet niet hoe oud je precies bent, misschien wordt thuis nog alles voor je gedaan? Het valt me sowieso op dat je meestal over de vorm valt, in plaats van op inhoud te discusseren.

Geenstijl nu livestream debat Hero Brinkman vs. Monasch

Beste Klaver groupie,

wij zijn kritisch , maar geen allochtonenhaters ;)

Fijn dat je alvast een heel erg gegronde mening over mij hebt. Jij weet niet op wie ik ga stemmen. Ik heb in ieder geval nog nooit op GroenLinks gestemd.

Jij zegt dat "moslims" en "Nederlanders" niet samen gaan. Je benoem dit, maar zegt er verder niks over, geen verdere oplossingen oid. Wat moet ik dan met zo'n opmerking.

Ik weet niet hoe oud je precies bent, misschien wordt thuis nog alles voor je gedaan? Het valt me sowieso op dat je meestal over de vorm valt, in plaats van op inhoud te discusseren.

Lees mijn bovenstaande punt. Er word uberhaupt dus niet over de inhoud gediscusieerd, er word zo maar wat geroepen. Hoezo val ik over de vorm? Er zijn genoeg mensen die roepen, ALLE MOSLIMS TERUG NAAR HUN EIGEN LAND. Terwijl die mensen gewoon een Nederlands paspoort hebben en Nederland dus hun eigen land is.

Mijn oma is al heel oud en voor haar worden nu ook allemaal dingen gedaan :o Ik zie dus niet hoe leeftijd iets te maken heeft hier mee ;)

Waarom zou je 2 nationaliteiten kunnen bezitten? Wat als er oorlog uitbreekt tussen beide landen waar een persoon van beide een paspoort van heeft? Hebben ook niet een paar 2de Kamerleden een dubbel paspoort? Waar zit de loyaliteit als de pl**ris uitbreekt?

Waarom zou je 2 nationaliteiten kunnen bezitten? Wat als er oorlog uitbreekt tussen beide landen waar een persoon van beide een paspoort van heeft? Hebben ook niet een paar 2de Kamerleden een dubbel paspoort? Waar zit de loyaliteit als de pl**ris uitbreekt?

Heb jij statistieken hier van? Hoeveel % van de 1 miljoen Moslims heeft een dubbel paspoort?

En wat denk jij dat als we de dubbele nationaliteit afschaffen ze allemaal terug naar Istanboel gaan? Of gaan wij zomaar beslissen dat iedere moslim van de ene op de andere dag geen Nederlandse nationaliteit mogen hebben?

Marokkanen mogen hun Marokkaanse paspoort niet eens inleveren.

Wat een ongelofelijke kutstellingen bij dit debat. Een stelling over de islam waarvan je van tevoren al weet dat alle vijf de deelnemers er tegen zijn, nou dat wordt hard debatteren

precies. Mensen willen hier dus blijkbaar een hele discussie starten over iets wat uberhaupt niet kan. Laten we dan eerst even vaststellen dat dit uberhaupt niet kan voordat zo'n zinloze discussie gestart word.

Heb jij statistieken hier van? Hoeveel % van de 1 miljoen Moslims heeft een dubbel paspoort?

En wat denk jij dat als we de dubbele nationaliteit afschaffen ze allemaal terug naar Istanboel gaan? Of gaan wij zomaar beslissen dat iedere moslim van de ene op de andere dag geen Nederlandse nationaliteit mogen hebben?
Op 1 januari 2014 waren er 1,3 miljoen Nederlanders met een of meer andere nationaliteiten. Dat is een stijging van 3 procent, net als in de jaren daarvoor. Een kwart van hen had ook de Marokkaanse, en een kwart de Turkse nationaliteit. De andere helft is heel divers. Dit cijfer is tevens het laatste dat beschikbaar is over dubbele nationaliteiten, want sinds de nieuwe wet Basisregistratie Personen (BRP) is ingevoerd, wordt de eventuele tweede nationaliteit van Nederlanders niet meer geregistreerd.
Lees mijn bovenstaande punt. Er word uberhaupt dus niet over de inhoud gediscusieerd, er word zo maar wat geroepen. Hoezo val ik over de vorm? Er zijn genoeg mensen die roepen, ALLE MOSLIMS TERUG NAAR HUN EIGEN LAND. Terwijl die mensen gewoon een Nederlands paspoort hebben en Nederland dus hun eigen land is.

Mijn oma is al heel oud en voor haar worden nu ook allemaal dingen gedaan :o Ik zie dus niet hoe leeftijd iets te maken heeft hier mee ;)
Jij valt dikwijls over de vorm. Kennelijk zodanig dat je de moeite neemt er opmerkingen over te maken. Daarbij ga je voorbij aan de inhoud die achter de vorm schuilgaat.

En je kan je nu verschuilen achter het feit dat zoveel mensen roepen moslims terug naar eigen land, maar je quote mij en hebt het ook tegen mij.

Turken bijvoorbeeld wel.

Op 1 januari 2014 waren er 1,3 miljoen Nederlanders met een of meer andere nationaliteiten. Dat is een stijging van 3 procent, net als in de jaren daarvoor. Een kwart van hen had ook de Marokkaanse, en een kwart de Turkse nationaliteit. De andere helft is heel divers. Dit cijfer is tevens het laatste dat beschikbaar is over dubbele nationaliteiten, want sinds de nieuwe wet Basisregistratie Personen (BRP) is ingevoerd, wordt de eventuele tweede nationaliteit van Nederlanders niet meer geregistreerd.
Jij valt dikwijls over de vorm. Kennelijk zodanig dat je de moeite neemt er opmerkingen over te maken. Daarbij ga je voorbij aan de inhoud die achter de vorm schuilgaat.

En je kan je nu verschuilen achter het feit dat zoveel mensen roepen moslims rerug nar eigen kand, maar je quote mij en hebt het ook tegen mij.

ja maar hun eigen land IS nederland. Ze moeten terug naar Nederland. We moeten dus HIER de problemen oplossen. Heeft geen zin om onzin te roepen die uberhaupt niet kan dus. Problemen zijn ontstaatn door het gebrek aan transparantie en actie. Laten we dat dus niet herhalen maar aanpakken. Heb jij daar wat zinnigs over te zeggen? Hoe vind jij dat we het probleem hier in NL dan moeten oplossen? (binnen de regels van onze rechtstaat die NL maakt tot NL).

Het gebrek aan transparantie en toekomst vissie van alle politicie ergert mij mateloos.

Loyaliteitsargument is ook onzin imo. Alsof wij 'echte nederlanders' allemaal massaal de grebbelinie gaan bevolken als de russen binnenvallen want we zijn zo loyaal. Kan me heel goed voorstellen dat je naar een ander land wilt vertrekken om wat voor reden dan ook maar toch trots blijft op je afkomst, wat maakt dat dan uit dat je twee paspoorten hebt.

Hoe vind jij dat we het probleem hier in NL dan moeten oplossen? (binnen de regels van onze rechtstaat die NL maakt tot NL)
Laten we even herinneren waarop jij inhaakte, op de post van viezejij. En ik laat jou graag voorgaan. Dan kunnen we lezen wat jij vindt. En hoe jouw inhoud er uitziet, en de vorm.

Loyaliteitsargument is ook onzin imo.
Zie daar twee tegenstellingen. Idd, de overheid in Marokko schrijft voor dat elke burger en nakomelingen tot altijd Marokkaans blijven. Over demografisch imperialisme gesproken. Zowel Turkije als Marokko blijven zich bemoeien met deze mensen, niet zo gek dat loyaliteit aanwezig blijft. Bij mensen die zich kunnen handhaven in de maatschappij is die loyaliteit geen direct probleem. Maar wanneer geloof een sociaal bindmiddel wordt en andere perspectieven op een bijdrage in de maatschappij uitblijven, tja. Niet alleen het geloof is een probleem trouwens voor deze groep.

Kan me heel goed voorstellen dat je naar een ander land wilt vertrekken om wat voor reden dan ook maar toch trots blijft op je afkomst, wat maakt dat dan uit dat je twee paspoorten hebt.
Daarbij ga je gemakshalve uit van jezelf neem ik aan. De praktijk wijst dikwijls anders uit bij een groep Turken, Marokkanen en anderen met een culturele achtergrond die niet westers is. Velen van hen houden deels van NL en Marokko of Turkije. Dat is ook onderdeel van het probleem, ze zijn en voelen zich niet thuis in NL en niet in Marokko of Turkije. Een deel van hen voelen zich sterk verbonden met Marokko of Turkije, bindmiddel is o.a. het geloof.

De Russen gaan niet binnenvallen. Revolutie van binnen het systeem verdomme! :burns:

Laten we even herinneren waarop jij inhaakte, op de post van viezejij. En ik laat jou graag voorgaan. Dan kunnen we lezen wat jij vindt. En hoe jouw inhoud er uitziet, en de vorm.

Dat is ook onderdeel van het probleem, ze zijn en voelen zich niet thuis in NL

Wat jij noemt is m.i. ook het grootste probleem. En aan de hand van een aantal reacties in dit topic is dat ook wel begrijpelijk. Als je dus door blijft gaan met dat soort dingen roepen als "Moslims en Nederlands gaan niet samen" zal niks worden opgelost, zal er alleen maar erger van worden. Dus nogmaals mijn vraag, wat is dan jouw oplossing? En zoals ik al zei, die mensen zijn Nederlander. De grondwet is voor mij een groot onderdeel van de rechtstaat Nederland en daar in staat dat er godsdienstvrijheid is. Die grondwet is onderdeel van "ons" Nederland. Het verbieden van de Islam omdat dit niet in "onze" cultuur zou passen is dus uitermate hypocriet omdat dit afbraak doet aan "onze Nederlandse normen en waarden en grondwet".Maar helaas is er weinig plaats voor dit soort redelijk rationeel nadenken, maar dat zal de enige oplossing zijn. Mensen die een constructieve bijdrage leveren aan dit land moeten worden beloond, mensen die destructief zijn moeten hier voor worden "gestrafd", puur individueel dus.

Je geeft Marokko nu wel de schuld van demografisch imperialisme maar wij waren zelf de gene die de gast arbeiders verwelkomden in de jaren 60 en 70. Zelfde nu met de nasleep van Amerika's koude oorlog en post imperialistche politiek (waar ook wij als onderdeel van de westerse wereld een onderdeel in hebben), daar zitten wij nu mee opgescheepd. Als we stopten met problemen te maken hoefden we ze ook niet meer nu op te lossen ;) Wij zitten nu met de rotzooi die de vorige generaties hebben achter gelaten (zelfde met AOW etc). Laten we hier een wijze les uit trekken en niet hetzelfde laten gebeuren met o.a. de Syrische vluchtelingen als toen is gebeurd met de Turken en Marokanen. Als we kijken naar naar het verleden, Afghanistan, Irak, hoeveel kans hebben we dat Syrie binnen een jaar 5 weer een stabiel land is? Juist ja, ongeveer nul. Wat gebeurt er dus met de vluchtelingen? Juist ja, die blijven hier. Dat hadden we al veel langer van te voren aan kunnen zien komen. Daar hadden veel duidelijkere en snellere procedures moeten zijn en zorgen dat deze mensen meteen inburgeren. Nu zeg ik ook niet dat we zo maar iedereen moeten binnen laten in Nederland.. Maar daar over in de paragraaf hier onder meer.

Veel mensen hebben niet door dat als we niet denken over de toekomst onze wereld over een jaar 50-100 volledig naar de klote kan zijn. Overbevolking, voedsel schaarste, uitgeputte energie voorraden, klimaat verandering etc. En dan maakt iedereen zich nu druk over 1000 euro die Rutte de burger had beloofd. fl**ker op, er zijn veel belangrijker vraagstukken waar we het over moeten hebben, maar daar heeft niemand het over. We moeten o.a. vergaande internationale afspraken maken over zaken als wereldbevolking en immigratie. Dit soort problemen zijn te groot om als land alleen op te lossen. De enige manier is op grote internationale schaal.
De Russen gaan niet binnenvallen. Revolutie van binnen het systeem verdomme! :burns:

Maar de vraag is gebeurt dat op een vredige politieke wijze of via een (mogelijk) geweldadige revolutie?

Wat een ongelofelijke kutstellingen bij dit debat. Een stelling over de islam waarvan je van tevoren al weet dat alle vijf de deelnemers er tegen zijn, nou dat wordt hard debatteren

ik zou graag willen zien dat Nederland daarin en bij wat andere zaken een veel hardere opstelling inneemt,

wie betaald bepaalt , je laat je gvd toch niet de dienst uitmaken door wat marginale landen ,

wat hebben landen als Marokko en Tunesie nou eigenlijk werkelijk te bieden en te eisen ?

we hebben nu een lange periode achter de rug van pamperen en eindeloos goedpraten en dat zet blijkbaar geen zoden aan de dijk,

misschien zouden we het wat anders moeten aanpakken :rolleyes:

(onze eigen onderdanen op de BES eilanden weten wel hoe hard Nederland kan zijn,

het armoedecijfer is daar schrikbarend hoog en het beschermen van ezels en schildpadden heeft daar een hogere prioriteit :roflol: )

Laatst bewerkt:
Wat jij noemt is m.i. ook het grootste probleem. En aan de hand van een aantal reacties in dit topic is dat ook wel begrijpelijk.
Dat mensen zich niet welkom voelen is begrijpelijk door de houding van een groep mensen in NL? Ik hoop toch echt dat ik het verkeerd interpreteer.
Moslims en Nederlands gaan niet samen" zal niks worden opgelost, zal er alleen maar erger van worden.
Een deel van de moslims geloven op een manier dat absoluut niet samen gaat met de vrijheden, waarden en normen die hier in NL gelden. Het begint bij erkennen, accepteren en benoemen alvorens je kan nadenken over een gerichte aanpak. Dat dit in specifieke gevallen los komt te staan van het ideaal die de maakbare en multiculturele samenleving heet kan mij gestolen worden. Te lang is men bezig geweest dat mantra te verspreiden. Wat ik er nog aan wil toevoegen is dat de meeste overlastgevers moslims met dubbel paspoort zgn. draaideurcriminelen zijn. Daarnaast mentaal en/ of psychisch niet 100%. Geeft een hoop overlast, onveiligheid en kost de samenleving een hoop. Wanneer het signaal aan het tuig met dubbel paspoort is dat men het land uitgezet kan worden moet je zien hoe snel de meesten moeite gaan doen en hulp aanvaarden. Wanneer ze de bak indraaien is dat goed voor status, wanneer ze hulpverlening accepteren gaat dat ten koste van sociale status. Drie keer raden wat ze weigeren en waarvoor ze kiezen. Het is een groot maatschappijlijk probleem, van onderwijs tot bedrijfsleven.
De grondwet is voor mij een groot onderdeel van de rechtstaat Nederland en daar in staat dat er godsdienstvrijheid is. Die grondwet is onderdeel van "ons" Nederland. Het verbieden van de Islam omdat dit niet in "onze" cultuur zou passen is dus uitermate hypocriet omdat dit afbraak doet aan "onze Nederlandse normen en waarden en grondwet".
We leven in een rechtsstaat en daar heeft iedereen zich aan te houden of vertrekken. Werkt twee kanten op, en in geval van een dubbel paspoort zou daar in het uiterste geval wat aan gedaan moeten kunnen worden. De grondwet is niet heilig op het punt van godsdienstvrijheid. Ook dienen wetten mee te gaan met de tijd en de samenleving als geheel. Volgens mij is de wet godsdiensvrijheid (artikel 6) toe aan herwaardering.
Nederland is een land waarin verschillende culturen samenleven. Om dan bepaalde overtuigingen, welke religieus van aard zijn, privileges te verlenen door het beledigen ervan op te nemen in het strafrecht is een ridicuul.
De wet godsdienstvrijheid werkt belemmerend voor kritiek. Godsdienstkritiek gaat ten koste van godsdienstvrijheid. Geloof is een privézaak en valt daarmee tevens onder de vrijheid van meningsuiting. De meeste mensen die geloven zijn dit vanaf geboorte. Hoe vrij ben je als baby die geboren wordt en als moslim wordt opgevoed. Kies je dan wel voor de islam? Kan een moslim de islam de rug toekeren? En als overal waar de islam zich manifesteerde in het westen en elders nou vooruitgang, vrede en vrijheid heerste prima. Dat is echter niet het geval.
Het verbieden van de Islam omdat dit niet in "onze" cultuur zou passen is dus uitermate hypocriet omdat dit afbraak doet aan "onze Nederlandse normen en waarden en grondwet"
Wie heeft het over verbieden van de islam als geheel in dit topic. Dat veel uitwassen van de islam niet passen bij de cultuur die in Nederland leidend is, is niet hypocriet. Dat een groep moslims het liefst wilt leven op een manier dat haaks staat op alles waar de samenleving voor staat is nou eenmaal zo. Als die groep overgaat tot het plegen van misdrijven dient de burger beschermt te worden en kan een (tijdelijk) verbod om bepaalde uitwassen aan te pakken zinvol lijken. De islam is volgens mij hekkensluiter qua geloof in Nederland, in die zin zou je kunnen zeggen dat de islam niet echt hoort bij Nederland.
wij waren zelf de gene die de gast arbeiders verwelkomden in de jaren 60 en 70.
Mooi woord blijf ik dat vinden, gastarbeider. Vooral omdat het woord iets anders impliceert dan de verworden werkelijkheid in NL. Eind jaren '50 kwamen er eerst gastarbeiders uit onder andere Spanje en Italië hierheen. Dit ging anders bij de gastarbeiders uit Turkije en Marokko die later kwamen. Werden bij aankomt gepamperd. Niet qua onderdak maar vakantiedagen, vliegtickets voor familie, gebedsruimten. Van integratiebeleid was geen sprake. Bleven massaal. Den Uyl heeft toentertijd het werven geloof ik wel een halt toegeroepen omdat het kabinet grote problemen voorzag op de lange termijn. Het integreren is volledig mislukt, kan je nu achteraf zeggen.
Als we stopten met problemen te maken hoefden we ze ook niet meer nu op te lossen ;)
Problemen zijn er ook om opgelost te worden. Een wereld zonder problemen is een illusie. Geopolitiek is uiterst ingewikkeld en Amerika is samen met de Navo erg gevaarlijk (bezig geweest). Obama heeft de positie van het westen in gevaar gebracht.
Wij zitten nu met de rotzooi die de vorige generaties hebben achter gelaten (zelfde met AOW etc). Laten we hier een wijze les uit trekken en niet hetzelfde laten gebeuren met o.a. de Syrische vluchtelingen als toen is gebeurd met de Turken en Marokanen. Als we kijken naar naar het verleden, Afghanistan, Irak, hoeveel kans hebben we dat Syrie binnen een jaar 5 weer een stabiel land is? Juist ja, ongeveer nul. Wat gebeurt er dus met de vluchtelingen? Juist ja, die blijven hier. Dat hadden we al veel langer van te voren aan kunnen zien komen. Daar hadden veel duidelijkere en snellere procedures moeten zijn en zorgen dat deze mensen meteen inburgeren.
Er is een groep vluchtelingen en er is een grotere groep gelukszoekers. Timmermans heeft een jaar geleden gezegd dat meer dan de helft van de mensen die naar Europa komen geen vluchtelingen zijn, maar gelukszoekers met economisch motief. De ene groep had hier nooit binnengelaten moeten worden, maar wanneer de buitengrenzen zo lek zijn als op geen ander continent kan je je daartegen niet beschermen.
De groep vluchtelingen die gezond, rijk en kennis genoeg hebben hadden hier ook niet heen gehaald moeten worden. Want het land van herkomst loopt op alle fronten leeg wanneer mensen verdwijnen die kennis en gezondheid hebben om het land te helpen bij de opbouw. De groep zielige stakkers hadden in in de regio en andere buurlanden moeten worden opgevangen, niet alleen de buurlanden die het nu niet kunnen bolwerken. Wanneer er dan nog tienduizenden over waren hadden die tijdelijk hier in Europa gehuisvest kunnen worden.
Niks integreren in NL, zo snel mogelijk terug naar land van herkomst. Het ontbreekt in Europa aan realistisch denken en de besluitvorming gaat zo traag omdat er 27 landen zijn met verschillende belangen, dat gaat jaren duren. Eigenlijk zag Europa dit al jaren aankomen maar werd het niet benoemd en daardoor ook niet meegenomen in beleid.
Veel mensen hebben niet door dat als we niet denken over de toekomst onze wereld over een jaar 50-100 volledig naar de klote kan zijn. Overbevolking, voedsel schaarste, uitgeputte energie voorraden, klimaat verandering etc. En dan maakt iedereen zich nu druk over 1000 euro die Rutte de burger had beloofd. fl**ker op, er zijn veel belangrijker vraagstukken waar we het over moeten hebben, maar daar heeft niemand het over.
Over 50-100 jaar volledig naar de klote, zou je kunnen defineren wat je onder volledig naar de klote bedoelt? Dat is wel erg pessimistisch. Je kunt nu wel schrijven die €1000 van Rutte wat een drukte om niks door het te relativeren maar dat is misplaatst vind je niet? Er is immers al een groot probleem qua vertrouwen in de politiek.
Die €1000 viel ook samen met de boodschap dat er geen geld was terwijl gelukszoekers hier werden toegelaten waar kennelijk oude sokken genoeg voor waren en honderden miljoenen in verstopt zaten. De mens is van nature opportunistisch. Heeft groot evolutionair voordeel gehad. Maar ook onder andere de reden waarom communisme zo gefaald heeft.
We moeten o.a. vergaande internationale afspraken maken over zaken als wereldbevolking en immigratie. Dit soort problemen zijn te groot om als land alleen op te lossen. De enige manier is op grote internationale schaal.
Globaliseren is te ver doorgeschoten. Laat landen eerst meer het accent op nationale problemen oplossen leggen zgn. lokalisering. Landen moeten samenwerken maar het concept Europa is op zijn retour. Nu is Nederland volgens het Zwitserse KOF land nummer 1 qua globaliseren; op politiek, economisch en sociaal vlak. Maar de groep verliezers in westerse democratie wordt zo langzamerhand te groot. Dit wordt democratisch aan het licht gebracht. Globaliseren is een keuze. De spelregels moeten denk ik worden aangepast. Er bestaat nog altijd veel slavernij en tegen deze manier van werken kan het westen niet op. Ook de slechte arbeidsomstandigheden in bepaalde landen, kinderarbeid, milieuvervuiling, dictaturen zijn spelbrekers.

Terug
Naar boven