AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Plaatst het commentaar van de VN ook in een ander licht.

Waarom hoor ik toch voornamelijk onze Nationale Omzigtman hierover en wat SPers? Waarom is dit geen grote nationale schande?

Dit is toch veel meer nieuws dan die paar klimaatkleuters?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.042

Hetzelfde is min of meer aan de hand met ik rem niet voor klaver, klaver in een kist, klaver zus en klaver zo. Zet Fortuyn in de plaats van Klaver en het wordt vast al gauw een ander verhaal voor velen van hen. Hypocrisie.

Dit zie ik ook bij mensen die roepen dat Wilders zijn smoel moet houden maar wel zeggen voor vvmu te zijn. Dat spoort ook niet. Of je bent voor en staat ook pal voor de vvmu van Wilders of je bent hypocriet en moet zelf je smoel houden.

Hetzelfde is min of meer aan de hand met ik rem niet voor klaver, klaver in een kist, klaver zus en klaver zo. Zet Fortuyn in de plaats van Klaver en het wordt vast al gauw een ander verhaal voor velen van hen. Hypocrisie.

Dit zie ik ook bij mensen die roepen dat Wilders zijn smoel moet houden maar wel zeggen voor vvmu te zijn. Dat spoort ook niet. Of je bent voor en staat ook pal voor de vvmu van Wilders of je bent hypocriet en moet zelf je smoel houden.

Die hypocrisie, die je overal in de politiek ziet, stuit ook mij enorm tegen de borst!

EDIT: Trevor Noah is ook zo'n misbaksel, kom ik wellicht op terug.

Laatst bewerkt:
Nu bij WNL: Ruud Koopmans

Over de voortkruipende invloed van de orthodoxe islam en de last die de hele samenleving, maar vooral gewone moslims hiervan hebben.

Laatst bewerkt:
  • #5.046

Gezellig, dan gaan we weer vreemd geformuleerde referenda houden, waarna we de uitslag gaan interpreteren dan wel naast ons neerleggen.

• #5.048
Het gaat om een bindend correctief referendum.
Dat het raaadgevend referendum is afgeschaft is eigenlijk niet zo vreemd.

Het gaat om een bindend correctief referendum.
Dat het raaadgevend referendum is afgeschaft is eigenlijk niet zo vreemd.
En toch geloof ik niet dat het gaat werken.
Kunnen we geen referendum houden over het al dan niet introduceren van referenda en als die er dan zouden moeten komen, welk type?

• #5.051
Dat raadgevend referendum was toch een wassen neus? Veel mensen hadden verkeerde verwachtingen daarvan, anderen lieten zich opnaaien door lieden die er een groot polariserend spektakel van maakte, velen hebben bij bepaalde moeilijke onderwerpen niet de tijd om voldoende inzicht te krijgen waar iets werkelijk om gaat en weer anderen zagen in dat het slechts advies was dus kwamen niet eens stemmen. Groot gelijk dat het bij het vuilnis is gezet. Wat ermee werd bereikt is toch niet een wenselijk iets in de samenleving? Nog een paar van zulke acties en het vertrouwen zou nog minder geworden zijn, polarisatie nog groter en tegenstellingen nog meer. We leven in een samenleving waar grote groepen mensen rollend over straat gaan omwille van een of ander kinderfeestje. En die moeten dan in staat zijn om advies uit te brengen over serieuze onderwerpen? Laat me niet lachen, zijn velen niet toe in staat en verdienen we kennelijk evenmin momenteel.

Dat raadgevend referendum was toch een wassen neus? Veel mensen hadden verkeerde verwachtingen daarvan, anderen lieten zich opnaaien door lieden die er een groot polariserend spektakel van maakte, velen hebben bij bepaalde moeilijke onderwerpen niet de tijd om voldoende inzicht te krijgen waar iets werkelijk om gaat en weer anderen zagen in dat het slechts advies was dus kwamen niet eens stemmen. Groot gelijk dat het bij het vuilnis is gezet. Wat ermee werd bereikt is toch niet een wenselijk iets in de samenleving?
Het Oekraïne-referendum was een enorm succes, ook het afluisterreferendum.

Dat het zo makkelijk te organiseren was met het internet, dat was vooral een probleem en natuurlijk dat het D66-ideologie/idioterie in de weg zat.

Pechtold (v)loog naar Oekraïne en Kasja hield een rapport achter tot na het referendum, dat gedrag gaat echt niet veranderen, niets is zo hypocriet als een D66er!

• #5.053
Het Oekraïne-referendum was een enorm succes, ook het afluisterreferendum.
Nee hoor. Of je moet enkel kijken naar de opkomst. Kijk maar naar de gevolgen na de uitslagen van deze referenda. Hoe kan je nou van een enorm succes spreken. De FvD is er notabene uit ontstaan.

Nee hoor. Of je moet enkel kijken naar de opkomst. Kijk maar naar de gevolgen na de uitslagen van deze referenda. Hoe kan je nou van een enorm succes spreken.
Bij het Oekraïne-referendum werd duidelijk dat de inhoud van dit verdrag voorselecteerde op toetreding tot de EU, militaire samenwerking (beide geopolitiek onhandig) en toegang van bedrijven van corrupte miljonairs met twijfelachtige praktijken (chloor kippen) tot de Nederlandse markt.

Nederlanders willen geen ongebreidelde uitbreiding van de EU met landen en bevoegdheden, als ze daarom gevraagd wordt bij referenda (EU grondwet) stemmen ze keer op keer tegen en even vaak krijgen ze toch weer meer EU.

Ook een Pechtold die liegt en vliegt, en voor de camera's beweert dat hij dat verdrag echt niet heeft zitten lezen. Wat is je werk dan als volksvertegenwoordiger, tekenen bij het kruisje, want het is pro-eu?

• Like
Waarderingen: BB_
  • #5.055
Ik pleit hier niet tegen jou, of dat het punt dat werd gemaakt onzinnig was. Maar een raadgevend referendum blijkt meer kwaads dan goeds op te leveren. Het gaat mis bij de adviserende rol en het begrip dat men daar doorgaans van had. Stemmen mensen tegen omdat het wij, het volk, tegen hullie is, die klote politici/ pechtold enzovoorts, of omdat we echt weten waar het precies over gaat en het ons niets lijkt. Internationale politiek is ontzettend complex geworden. Ik geloof dat ik in ieder geval als simpele boerenlul daar onvoldoende vanaf kan weten in een kort tijdsbestek en met de informatie kanalen die beschikbaar zijn. Daar hebben we als het goed is juist dossiertijgers voor. Laat hen maar het werk doen. Kan het beter en moet er een soort van ventiel komen zoals Remkes dat heeft voorgesteld, jazeker. Maar ik geloof niet meer in een raadgevend referendum. D66 heeft er een hoge prijs voor moeten betalen. Dat partijen als Fvd en PVV enorm voor zijn snap ik maar al te goed. Het is een polariserend feestje, voeding voor de achterban. Henk en Ingrid lopen al te schuimbekken als je het erover hebt. Want hullie hebben niet geluisterd naar ons terwijl we helemaal naar het stemlokaal zijn geweest om ze een lesje te leren. Ja ja. Daarnaast is het dan weggegooid geld. Ook zonde.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Dat raadgevend referendum was toch een wassen neus? Veel mensen hadden verkeerde verwachtingen daarvan, anderen lieten zich opnaaien door lieden die er een groot polariserend spektakel van maakte, velen hebben bij bepaalde moeilijke onderwerpen niet de tijd om voldoende inzicht te krijgen waar iets werkelijk om gaat en weer anderen zagen in dat het slechts advies was dus kwamen niet eens stemmen. Groot gelijk dat het bij het vuilnis is gezet. Wat ermee werd bereikt is toch niet een wenselijk iets in de samenleving? Nog een paar van zulke acties en het vertrouwen zou nog minder geworden zijn, polarisatie nog groter en tegenstellingen nog meer. We leven in een samenleving waar grote groepen mensen rollend over straat gaan omwille van een of ander kinderfeestje. En die moeten dan in staat zijn om advies uit te brengen over serieuze onderwerpen? Laat me niet lachen, zijn velen niet toe in staat en verdienen we kennelijk evenmin momenteel.
Waarom zou een bindend referendum dan wel een goed plan zijn?

• #5.057
Waarom zou een bindend referendum dan wel een goed plan zijn?
Dat hangt af hoe het wordt vormgegeven maar dan kan de politiek niet zoals het raadgevend referendum het advies naast zich neerleggen en overgaan tot de orde van de dag. Bepaalde onderwerpen lenen zich mogelijk helemaal niet tot 1 vraag met simpele antwoorden. Dat is o.a. de kritiek in al die rapporten over raadgevende referenda. Het was toen het werd ingesteld al een gok.

Ik geloof dat ik in ieder geval als simpele boerenlul daar onvoldoende vanaf kan weten in een kort tijdsbestek en met de informatie kanalen die beschikbaar zijn.
Persoonlijk voelde ik me ook niet aangevallen en je hebt zeker gelijk dat er ook aan beide zijden veel sentiment meespeelde.

Het geciteerde was dus precies één van mijn punten, zo'n Pechtold die smalend in de camera loopt te roepen dat ie het ook niet gelezen heeft.
Dat onderwerp leefde toen enorm, je verwacht dan dat een fractievoorzitter er iets over kan zeggen.
Waarschijnlijk was het ook onwil, hij wist het wel, maar het was niet uit te leggen.

• #5.059
Het geciteerde was dus precies één van mijn punten, zo'n Pechtold die smalend in de camera loopt te roepen dat ie het ook niet gelezen heeft.
Dat onderwerp leefde toen enorm, je verwacht dan dat een fractievoorzitter er iets over kan zeggen.
Waarschijnlijk was het ook onwil, hij wist het wel, maar het was niet uit te leggen.
Pechtold is er niet meer. Zelfreinigend vermogen is er toch nog enigszins. Dat is dan nog positief aan het laatste referendum, we zijn van die draak verlost.
De VVD heeft het knap gespeeld, die heeft D66 volledig voor de trein geflikkerd. Ik kan Rutte om dat soort streken nog waarderen ook. Geeft aan dat hij een hufter kan zijn als het nodig is.

Bij een referendum komen vooral mensen opdagen die expliciet ergens tegen (of voor, maar vaak tegen) zijn en daarmee denk ik dat de uitslag geen goede afspiegeling van de mening van het volk is. Natuurlijk is er wel een minimumopkomst die benodigd is, maar dat los het probleem niet geheel op. Daarnaast weten veel mensen niet van de hoed en de rand (net als met verkiezingen) en kan de gemiddelde leek de consequenties vaak niet overzien (Brexit).

Ik denk dat we de beslissing beter aan een goed geïnformeerde politiek en experts over kunnen laten (nou zijn politici dit misschien ook niet altijd, maar toch beter dan de doorsnee NL'er mag ik hopen) en bovendien hebben wij met verkiezingen de partijen/politici toch al het vertrouwen gegeven en daarmee zouden zij de stem van het volk moeten vertegenwoordigen. Dat dit in de praktijk niet altijd gebeurt, is inderdaad een issue. FdV (en PVV) zijn dan ook voorstander van een meer directe democratie, kijk bijvoorbeeld naar het Zwitsers model.

Terug
Naar boven