MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Journalisten oefenen al een vak uit. Politici doen dat ook. Baudet heeft zeer knap een partij uit de grond gestampt, krijgt hij ook credits voor vanuit de hele linie. Nu nog het vak van politicus leren, dat gaat met vallen en opstaan. Deel van de charme is, zou je kunnen zeggen, dat hij nog geen politicus is maar hij zal wel moeten verfijnen als hij echt iets wilt veranderen.
Maar dat die man ze zo hele avonden en weekenden bezig houd, is dat niet zonde of zouden ze daar iets aan hebben? Ik hoop voor ze dat ze die uren kunnen factureren.
 
Maar dat die man ze zo hele avonden en weekenden bezig houd, is dat niet zonde of zouden ze daar iets aan hebben? Ik hoop voor ze dat ze die uren kunnen factureren.
Misschien kunnen ze wel wachtgeld aanvragen.
 
Maar dat die man ze zo hele avonden en weekenden bezig houd, is dat niet zonde of zouden ze daar iets aan hebben? Ik hoop voor ze dat ze die uren kunnen factureren.
Achterban van FvD of welke partij dan ook of de veelal freelancers binnen de journalistiek?
 
Dat soort links altijd in een privé tabblad openen, dat helpt.
Of een VPN, werkt ook. Overigens heb ik mijzelf een Volkskrant weekendabonnement laten aansmeren. Vind de papieren krant wel fijn. Heb verder digitaal dagelijks toegang tot artikelen en krant. Afgelopen jaren helemaal niet meer toegekomen aan het lezen van de krant. :o
 
Achterban van FvD of welke partij dan ook of de veelal freelancers binnen de journalistiek?
Ik bedoel zeker die Chris Aalberts en Chris Klomp en al die elke Thierry/FvD poep en scheet dagenlang van gepast professioneel commentaar voorzien. Achterban van FvD gaat de vraag inderdaad ook wel voor op.

Ik vind het iig niet kunnen als mensen zoveel waardevol werk doen zonder daar betaald voor te krijgen. Dat is niet het kapitalisme waar ik van droom.
 
Volgens mij hebben grootouders van die jongen een NL paspoort en zelfs NL nationaliteit, zijn moeder had het ook maar heeft afstand gedaan van NL nationaliteit toen ze NL verliet en daarmee ook van haar zoon. Hij is geboren en getogen in A'dam. Zijn ouders vertrokken toen hij 3 was. Wel schijnt hij een bsn te hebben, maar geen paspoort/ NL Nationaliteit. Hoe dat laatste kan als je hier geboren bent geen idee, kennelijk schijnt het zo te zijn dat als je moeder afstand doet dit ook voor kind geldt. Hij vroeg paspoort aan, IND ontdekte dat hij geen NL was en nodigde hem uit. Op aanraden van advocaat kwam hij niet en werd opgepakt.

Ik vind het moeilijk te geloven dat dit het hele verhaal is. Wat is precies de aantijging om deze man een maand vast te zetten? Ik heb wel een beetje het gevoel dat wat je over deze jongen hoort een halve waarheid is.

Chinezen hebben doorgaans wel een bijzondere cultuur, het (moeten) presteren wordt met de paplepel ingegoten. Heb daar geen cijfers van maar gebaseerd op eigen ervaringen. Zuid Korea en China scoren ook hoog op gemiddelde iq.

Dus toch de cultuur als veroorzaker van het kwaad? Mooi hoe dat voor Aziaten zo makkelijk kan worden gezegd maar Noord-Afrikanen en hun cultuur is een heilig huisje.

Hmm, op zich heb je wel een goed verhaal, maar toch vind ik dat Baudet dit echt niet zo had kunnen en moeten zeggen. Iets meer nuance is wel op zijn plaats. Hiermee keert hij alleen maar meer mensen inclusief zijn achterban tegen zich in het harnas.

Baudet had dit beter kunnen doen maar het is weer zo’n typische tweet die nog jaren tegen hem gaat worden gebruikt terwijl hij in de kern, adhv de info die ik gelezen heb, gewoon juist is.

Thierry moet beter nadenken voordat hij twittert. Maar mensen moeten even terug schakelen en dit verhaal in perspectief zien en al deze verontwaardiging is weer gespeeld en overdreven.
 
Dus toch de cultuur als veroorzaker van het kwaad? Mooi hoe dat voor Aziaten zo makkelijk kan worden gezegd maar Noord-Afrikanen en hun cultuur is een heilig huisje.
Door wie dan? Wat is het kwaad precies in deze.
 
Door wie dan? Wat is het kwaad precies in deze.
Ik heb het idee, maar wil niet voor Koning Eenoog spreken, dat hij kritiek heeft op het thans levende cultuurrelativisme.

Je mag nooit zeggen dat een cultuur minder/slechter is, al was het maar in het licht van scholing, werkhouding oid.

Wat wel mag zijn de positieve aspecten benoemen, aandacht voor familie, gastvrijheid ed.

Bovendien zijn alle mensen uit verschillende culturen ook nog individuen.

De druk die op Chinese, je ziet het ook wel bij Japanse, kinderen wordt uitgeoefend is ook niet altijd zaligmakend. Lees onder andere over het boek: Loflied van een Tijger moeder (ofzo).

Het tegenovergestelde van de Westerse excessen, dat we allemaal unieke sneeuwvlokjes zijn, je bent er één van velen en de besten zullen winnen.
 
Onderwijs, welvaart, gezondheidszorg, banen, democratie enzovoorts zie ik wel als cultuur. Als je in onze cultuur wordt grootgebracht is het denk ik makkelijker om een bepaalde score op iq tests te maken. Wij maken ook die tests dus dat is niet zo verbazingwekkend.
In tegenstelling tot gebieden waar onderwijs, gezondheidszorg, het hebben van werk en dus toegang tot basisbehoeften - minder vanzelfsprekend is. Intelligentie ligt genuanceerder.

Stel Mo en Yasmine groeien in hetzelfde gezin op. Mo hangt altijd op straat en voldoet aan alle bekende stereotypen (makkelijk in dit voorbeeld) en Yasmine wordt korter gehouden en heeft alle tijd om huiswerk te maken en scoort ook beter op toetsen want heeft de aandacht er mee bij. Je ziet ook in onderzoek dat vrouwen het beter doen dan de mannen met bepaalde achtergrond. Zou Mo nou zoveel dommer zijn dan Yasmine? Interessante vraag wel.
 
India, slecht voorbeeld, dat is ook armoede.
Afghanistan, goed voorbeeld, maar na de oorlog in Amsterdamse zwembaden.
Joods, slecht voorbeeld, wel een probleem.
Tijgerpenis, achterlijkheid.
Slavernij, uitstekend voorbeeld!

Nuance aan het einde, goed.
Het gevaar van tolerantie, goed.

Aanval op cultureel relativisme, altijd goed.
 
Ja over een hoop kan je genuanceerd denken maar bottomline is dat het Westen het toch goed voor elkaar heeft met alle verworvenheden die hier zo vanzelfsprekend lijken, en waar we soms best meer waarde aan mogen hechten. Ben ik nog blank ook.
 
 
Gelukkig gaat de Presidente van de Amsterdamse Republiek ingrijpen.

Heeft hij trouwens wel een DR paspoort? Zie dat nergens gemeld. Er zijn mensen die daar een ton voor investeren. Weet hij zeker dat hij hier wil blijven?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Gelukkig gaat de Presidente van de Amsterdamse Republiek ingrijpen.

Heeft hij trouwens wel een DR paspoort? Zie dat nergens gemeld. Er zijn mensen die daar een ton voor investeren. Weet hij zeker dat hij hier wil blijven?
Voor een paspoort van de Dominicaanse Republiek? Waarom zou iemand daar ook maar een euro voor willen neertellen? ???
 
Een schokkend idee van Marieke Hoogwoud, laten we het eens over de inhoud hebben.
Het is precies hier dat het Forum voor Democratie en het door hen zo vaak aangeklaagde ‘wegkijkende links’ elkaar hartelijk de hand kunnen schudden. Beiden gedragen ze zich alsof universele mensenrechten er alleen voor ‘ons, Europeanen’ zouden zijn.

Het Forum ziet die waarden als van ‘ons’ en gooit de grenzen het liefste vandaag nog dicht om ze te behouden. En het deel van links dat te bescheten is om mensenrechten echt voor iedereen te verdedigen, prevelt intussen iets over ‘nu eenmaal hun cultuur en wie zijn wij hè?’
Als dit journalistiek okee is, Volkskrant, waarom las ik dan nooit zo’n snerend, non-inhoudelijk stuk over vrouwen die zich uitspreken voor oerconservatieve gebruiken in de islam? Waarom staan feministische organisaties in Nederland wél pal voor de boerka als een keuze van ‘vrouwen die zelf regie nemen over hun lichaam en besluiten deze te onttrekken aan het ‘publieke oog’ en die ‘bewust kiezen voor de manier waarop zij hun leven willen inrichten en wat het voor hen betekent om vrouw te zijn’?

Waarom zijn tackles met gestrekte benen op het uiterlijk en guilt by association ineens wel toegestaan als het om jonge FvD-rechtse vrouwen gaat? Vlaardingerbroek wordt vlakweg geponeerd als een boegbeeld van een hele groep, en meteen maar op één hoop gegooid met elk denkbeeld dat op ver rechts circuleert.
 
Voor een paspoort van de Dominicaanse Republiek? Waarom zou iemand daar ook maar een euro voor willen neertellen? ???
Denk dat het financieel/belasting technisch interessant is voor buitenlanders die het tropisch rijkelui leventje willen.
 
Back
Naar boven