AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

De vergrijzing gaat voor een enorme uitdaging zorgen. Dan komen we echt veel mensen te kort. Bouw, onderwijs, zorg e.d.
Die sectoren hebben toch al niet veel oudjes, of welke leeftijd van nu wordt het probleem?

Zijn trouwens ook wel sectoren waar de lonen omhoog mogen. Dat zou ook helpen mensen aan te trekken en behouden. (wordt nog kunstmatig laag gehouden?)
 
De vergrijzing gaat voor een enorme uitdaging zorgen. Dan komen we echt veel mensen te kort. Bouw, onderwijs, zorg e.d.
Ik word me toch ook altijd een partij schijtziek hè van het argument "ja maar er zit X bedrag in de pensioenpotten!!"

Zo'n leus die dan geroepen wordt door volk die geen flauw idee heeft wat rendement inhoudt en die financiële ongeletterdheid heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat zij door zoiets geraakt worden

Het lijkt me prachtig om een peiling te zien die 'financial literacy' en politieke voorkeuren langs elkaar legt
 
Die sectoren hebben toch al niet veel oudjes, of welke leeftijd van nu wordt het probleem?

Zijn trouwens ook wel sectoren waar de lonen omhoog mogen. Dat zou ook helpen mensen aan te trekken en behouden. (wordt nog kunstmatig laag gehouden?)
Geen idee was laatst nog een programma over. Sowieso worden mensen ook ouder en die hebben wel zorg nodig. In de bouw is al een te kort, onderwijs ook. Zal alleen nog verder gaan stijgen is de verwachting.
 
Ik word me toch ook altijd een partij schijtziek hè van het argument "ja maar er zit X bedrag in de pensioenpotten!!"

Zo'n leus die dan geroepen wordt door volk die geen flauw idee heeft wat rendement inhoudt en die financiële ongeletterdheid heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat zij door zoiets geraakt worden

Het lijkt me prachtig om een peiling te zien die 'financial literacy' en politieke voorkeuren langs elkaar legt
Misschien is daarover iets te vinden.
 
Nu had ik al een mening over haar gevormd toen je eerder een tweet van haar postte en dat is niet veranderd. Het feit dat ze in andere gevallen wel tot empathie in staat is maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Het gesprek bij Buitenhof vanmiddag met oa de ombudsman was even schokkend als hoopgevend.

Wat in dat gesprek, in mijn ogen, te weinig naar voren kwam was dat er, buiten al die ambtenaren die echt het goede willen doen, aan de top behoorlijk wat rotte appels zaten die de ingeslagen weg willens en wetens zijn ingeslagen en hebben doorgezet.

EDIT: Dit gesprek, aanbevolen!
 
Laatst bewerkt:
als je weleens reizen maakt zal je ook kunnen zien dat het hier doorgaans zo slecht nog niet is enz.
En dichterbij huis dan je denkt is het al een zooitje. Vorige week ben ik met de auto naar Parijs gereden, via Lille en bij Lille staan er gewoon tentjes naast de snelweg.
 
'Links' of wat het dan ook is zijn aan het stuiptrekken, zoveel is wel duidelijk.
 
De Chinezen doen het iig wel goed. Toch mooi om te zien dat het socioeconomische excuus bij hen niet op lijkt te gaan, of iig minder sterk effect heeft.

“Go to the American suburbs one evening,” says Flynn, “and find three professors. The Chinese professor’s kids immediately do their homework. The Jewish professor’s kids have to be yelled at. The black professor says: ‘Why don’t we go out and shoot a few baskets?’”
“The parenting is worse in black homes, even when you equate them for socio-economic status. In the late 1970s, an experiment took 46 black adoptees and gave half to black professional families and half to white professionals with all the mothers having 16 years of education. When their IQs were tested at eight-and-a-half, the white-raised kids were 13.5 IQ points ahead. The mothers were asked to do problem-solving with their children. Universally, the blacks were impatient, the whites encouraging. Immediate achievement is rewarded in black subculture but not long-term achievement where you have to forgo immediate gratification.”

He tells me of research showing that “when American troops occupied Germany at the end of the second world war, black soldiers left behind half-black children and white soldiers left behind all-white. By 11, the two groups had identical average IQs. In Germany, there was no black subculture.” “I have shown – this wicked person who actually looks at the evidence – that blacks gained 5.5 IQ points on whites between 1972 and 2002. There’s been no changes in family structure [the incidence of single-parent families], no gains in income. I suspect it’s an improvement in parenting. But I can’t prove it.”
 
Als je nog een keer tijd hebt, 60 pagina's. Volgens de auteurs bestaat er een genetisch component dat de verschillen in gemiddelde iq tussen blank en zwart veroorzaakt.
THIRTY YEARS OF RESEARCH ON RACE DIFFERENCES IN COGNITIVE ABILITY

Hier wordt, 13 jaar later, om nieuw empirisch bewijsmateriaal gevraagd.

Race and IQ: A Theory-Based Review of the Research in Richard Nisbett’s Intelligence and How to Get It
 
Bij die twin/adoption studies moet je volwassenheid afwachten dan vallen omgevingsvariabelen verder weg.

Zegt die laatste review nou dat er geen enkel genetische reden voor de verschillen zijn, zonder twin studies echt te behandelen, en dat factor g eigenlijk niet bestaat?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn duizenden genen betrokken, welke dat precies allemaal zijn en welke functie is/ was nog niet veel over bekend. Daarom heb je veel drogredenen en verkeerde conclusies in het debat tussen intelligentie en ras.

Dit onderzoek ging over 50 tal genen

Dit is het grootste onderzoek tot dusver, meer dan duizend specifieke genen. Dit is een belangrijk onderzoek naar het ontrafelen van de invloed van genen op intelligentie.
Hieruit blijkt ook bijvoorbeeld dat intelligentie een beschermend effect heeft op het risico van dementie.
 
“I have shown – this wicked person who actually looks at the evidence – that blacks gained 5.5 IQ points on whites between 1972 and 2002. There’s been no changes in family structure [the incidence of single-parent families], no gains in income. I suspect it’s an improvement in parenting. But I can’t prove it.”
Als je over meerdere generaties kijkt is het toch niet zo gek om te bedenken dat toename in IQs ook beter parenting geeft en dan weer vice versa. Plus dat je dan statistisch gezien ook weer wat cognitieve genen van europeanen erbij gemixt krijgt. Plus selectie in voortplanting. Het ligt allemaal niet eindeloos vast maar dan moet je er wel wat evolutie bij gaan betrekken.

Er zijn duizenden genen betrokken, welke dat precies allemaal zijn en welke functie is nog niet veel over bekend.

Dit onderzoek ging over 50 tal genen

Dit is het grootste onderzoek tot dusver, meer dan duizend specifieke genen. Dit is een belangrijk onderzoek naar het ontrafelen van de invloed van genen op intelligentie.
Hieruit blijkt ook bijvoorbeeld dat intelligentie een beschermend effect heeft op het risico van dementie.
Was ik net aan het posten idd. :)

In deze ruwe data waren wel al grote verschillen tussen menselijke phenotypes in aanwezigheid van gunstige allellen te vinden. Maar dat is dan wereldwijd, niet binnen gelijkwaardige gunstige socio-economische omgevingen.

Alleen nog zo'n hereditary study (om de omgevingsfactoren eruit te filteren) combineren met de bekende gene mappings en klaar.

Wat ik wel mis in het hele verhaal zijn epigenetics? Of de genen van generatie op generatie ook te verbeteren zijn door enkel hun leefomstandigheden te verbeteren. Misschien zou dat meten dan weer de volgende stap zijn.
(dus zonder de bijdrage van rassenmenging waarvan die genenstudies wel effecten meten)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel mis in het hele verhaal zijn epigenetics?
Vond deze voor je: https://www.charite.de/en/service/p...t_die_umwelt_einfluss_auf_die_gene_im_gehirn/
Misschien kan je hier nog wat vinden, http://ihec-epigenomes.org/
 
Interessante bijdrage Derksen.

Ik denk dat het geen rocketscience behoeft om te beseffen dat ‘black culture’ niet de beste resultaten op zou leveren qua IQ van die subcultuur gemiddeld. Natuurlijk moet er wel gedegen onderzoek naar worden gedaan, maar intuïtief lijken bepaalde culturen gewoon onvermijdelijk tot domheid te leiden. Het is daarom ook belangrijk dat we die culturen zo veel mogelijk weren en slechts in geringe mate binnenlaten zodat ze zich assimileren naar de onze. Het is allemaal zo ingewikkeld niet. Zet een keer ‘zon, zee, zuipen’ of ‘jersey shore’ en al die dommigheid aan en je voelt je IQ droppen.

Sowieso zie je datzelfde effect ook wel in de algehele samenleving: mensen die graag aan zelfontwikkeling doen en lezen, youtube video’s kijken om shit te leren, het internet en moderne technologie gebruiken om zichzelf te verbeteren. Daar tegenover staan de Netflix zombies die alleen beauty vloggers volgen en eigenlijk alleen de soort dopamine rush van simpel vermaak najagen. Je krijgt een intellectuele split.

Met mijn linkse vriendin, die graag naar hersenloos vermaak kijkt, volgen we de serie ‘90 day fiance’ wel eens. De stereotypen vliegen je daar ook zo enorm om de oren. De moslim mannen en Afrikaanse mannen spreken over hun cultuur op een manier dat als een blanke het zou doen de wereld te klein zou zijn.

Gisteren zag ik een filmpje van de naakte dames in Chili en Zuid-Amerika die zich hard maakte tegen geweld tegen vrouwen. Als je online zoekt dan schrijft de linkse media over deze vrouwen als heldinnen. 50% van de vrouwen in Chili krijgt te maken met verkrachting en fysieke mishandeling in het huwelijk. Dus ik zeg: “Als Trump zegt dat sommige Mexicanen verkrachters zijn is de wereld te klein”. Tja, een discussie die je niet kan voeren. Deze culturen uit Afrika en Zuid America hebben problemen. Het is allemaal zo doorzichtig maar sommige mensen willen het niet zien.
 
Het is allemaal zo ingewikkeld niet. Zet een keer ‘zon, zee, zuipen’ of ‘jersey shore’ en al die dommigheid aan en je voelt je IQ droppen.
Haha true. Daarnaar kijkend voel je al de cellen afsterven.
Deze culturen uit Afrika en Zuid America hebben problemen. Het is allemaal zo doorzichtig maar sommige mensen willen het niet zien.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Ik heb ooit ook een "PvdA" vriendin gehad. Als ik dan weer eens losging op het addergebroed rondom Mercatorplein (toentertijd althans) was het altijd van dat moet je niet zeggen want dat is niet zo. Er gebeuren veel goede dingen en heeft tijd nodig. Dat gaf mij toch altijd zo een jeuk.

Werd ze lastiggevallen door zo'n haakneus tijdens joggen, goed eerst maar braaf aangifte doen. Dus ik noem man en paard weet je wel, wat denk je. Ja we weten niet zeker of dat zo is. Ik zei hallo dat weten we wel. Bloedmooi wijf maar wilde het niet zien. Toen uiteindelijk zijn we hem tegengekomen die rukker en ik wilde hem vernederen door naakt naar huis te laten gaan. Had ik verdomme twee discussies op hetzelfde moment. Goed uiteindelijk had die zijn boxer nog aan maar de rest heb ik in de voortuin geflikkerd van het adres waar hij zei te wonen. Dat ik het zo aanpakte vond ze toch wel bruut, in de zin dat doet een beschaafd iemand anders. Ik vond en vind nog steeds dat het een les is geweest voor de rukker en er op zijn minst over heeft nagedacht op weg naar huis. Aangifte of politie lachen ze om, want die kunnen toch niks want bewijs het maar eens.

Na verloop van tijd spraken we niet over Mandela, criminele Marokkanen en de teloorgang van links - PvdA. Want daar werd niemand vrolijk van.

Edit.
Sluit af met het volgende:
 
Laatst bewerkt:
Haha recht in eigen handen nemen is de juiste weg. Het is altijd maar net een beetje de situatie dat sommige gasten niets te verliezen hebben en daar tegen is het lastig knokken. Ze zijn altijd gekker en hebben tijd over. Voor je het weet staan ze iedere dag op je stoep. Maar ik sta zeker achter de gedachte dat sommige mensen gewoon eens goed op hun bek moeten gaan en tikken verdienen of fysieke intimidatie. Maar het is natuurlijk grijs gebied dat snap ik. Zelf nooit iemand aangeraakt, naast wat basisschool indicenten.

Ik ben al lang fan van Bill Burr en hij is ook enkele jaren al goed doorgebroken. Maar ik sta wel achter zijn beredenering dat er niet zoiets als ‘no reason’. Er zijn momenten dat gasten of vrouwen je de oorlog verklaren en zich verschuilen achter een bureau, bedrijfs hierarchie of wetgeving. Deze mensen moeten eigenlijk eens stompen krijgen en weten dat niemand ontastbaar is. Anderzijds, welk pad sla je in.


Zoete wraak is een fijne gedachte ooit. Als mijn vriendin verkracht zou worden oid, ik weet niet. Ooit denk ik wel eens, wat is het doel in het leven. Wat is je ‘life purpose’? Wraak is denk ik een goede missie. Gewoon lekker zoals Charles Bronson in Death Wish. Afreageren op tuig.

Uiteindelijk gewoon braaf burger natuurlijk.
 
Haha recht in eigen handen nemen is de juiste weg. Het is altijd maar net een beetje de situatie dat sommige gasten niets te verliezen hebben en daar tegen is het lastig knokken. Ze zijn altijd gekker en hebben tijd over. Voor je het weet staan ze iedere dag op je stoep. Maar ik sta zeker achter de gedachte dat sommige mensen gewoon eens goed op hun bek moeten gaan en tikken verdienen of fysieke intimidatie. Maar het is natuurlijk grijs gebied dat snap ik. Zelf nooit iemand aangeraakt, naast wat basisschool indicenten.

Ik ben al lang fan van Bill Burr en hij is ook enkele jaren al goed doorgebroken. Maar ik sta wel achter zijn beredenering dat er niet zoiets als ‘no reason’. Er zijn momenten dat gasten of vrouwen je de oorlog verklaren en zich verschuilen achter een bureau, bedrijfs hierarchie of wetgeving. Deze mensen moeten eigenlijk eens stompen krijgen en weten dat niemand ontastbaar is. Anderzijds, welk pad sla je in.


Zoete wraak is een fijne gedachte ooit. Als mijn vriendin verkracht zou worden oid, ik weet niet. Ooit denk ik wel eens, wat is het doel in het leven. Wat is je ‘life purpose’? Wraak is denk ik een goede missie. Gewoon lekker zoals Charles Bronson in Death Wish. Afreageren op tuig.

Uiteindelijk gewoon braaf burger natuurlijk.
Haha. Say hello to my little friend. Bill is vrij regelmatig goed ja.
 
Haha recht in eigen handen nemen is de juiste weg. Het is altijd maar net een beetje de situatie dat sommige gasten niets te verliezen hebben en daar tegen is het lastig knokken. Ze zijn altijd gekker en hebben tijd over. Voor je het weet staan ze iedere dag op je stoep. Maar ik sta zeker achter de gedachte dat sommige mensen gewoon eens goed op hun bek moeten gaan en tikken verdienen of fysieke intimidatie. Maar het is natuurlijk grijs gebied dat snap ik. Zelf nooit iemand aangeraakt, naast wat basisschool indicenten.

Ik ben al lang fan van Bill Burr en hij is ook enkele jaren al goed doorgebroken. Maar ik sta wel achter zijn beredenering dat er niet zoiets als ‘no reason’. Er zijn momenten dat gasten of vrouwen je de oorlog verklaren en zich verschuilen achter een bureau, bedrijfs hierarchie of wetgeving. Deze mensen moeten eigenlijk eens stompen krijgen en weten dat niemand ontastbaar is. Anderzijds, welk pad sla je in.


Zoete wraak is een fijne gedachte ooit. Als mijn vriendin verkracht zou worden oid, ik weet niet. Ooit denk ik wel eens, wat is het doel in het leven. Wat is je ‘life purpose’? Wraak is denk ik een goede missie. Gewoon lekker zoals Charles Bronson in Death Wish. Afreageren op tuig.

Uiteindelijk gewoon braaf burger natuurlijk.
Ik ben niet zo'n voorstander van het heft in eigen handen nemen, maar zoete wraak kan wel goed werken. Stel dat iemand je vrouw/vriendin of kinderen verkracht of vermoord. Ga je dan rustig wachten totdat de rechter hopelijk diegene na een veel te lang proces veroordeelt en hij (meestal een hij) een te veel lichte straf krijgt? Het liefst zoek je dan toch gewoon de dader op en breek je à la American History X z'n kaak op de stoeprand.
 
Back
Naar boven