Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is VVD niet meer fatsoenlijk of niet meer rechts?
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met fatsoenlijk rechts, is dat het rechts waar je op verjaardagen en partijtjes nog voor uit kan komen zonder dat je als boreale xenofoob gezien wordt? Of is dat het rechts dat je Baudet en Wilders even streng wil toespreken, maar wel het (formatie-)bed met ze induikt?
De VVD is niet rechts en gezien alle schandalen ook niet noodzakelijk fatsoenlijk. Het is ook de partij die van V&J of J&V hun clubhuis gemaakt heeft en daar de boel uit de klauwen heeft laten lopen.
dat is met afstand de fatsoenlijkste partij van Nederland

Andere gegadigden voor die titel?
De verjaardagen waar ik sporadisch kom word je niet direct als een boreale xenofoob gezien als je dat zou zeggen. Je beslist zelf wat je stemt en op wie. De meesten die ik vinden Baudet echter een minkukel en Wilders tja, Wilders. Wat heeft die nou in hemelsnaam bijgedragen in de afgelopen 20 jaar anders dan polariseren. Het benoemen van problemen wordt niet als een bijdrage gezien, het bijdragen in de oplossing of het hebben van een visie wel.is dat het rechts waar je op verjaardagen en partijtjes nog voor uit kan komen zonder dat je als boreale xenofoob gezien wordt?
Mooi uitgangspunt.Ik zie een welvaartsstaat en/of Scandinavisch model (Denemarken!) toch wel als een groot winstpunt en kan me enorm opwinden over toenemende (kansen-)ongelijkheid in Nederland en zie daar een rol voor de overheid, met name in onderwijs en gezondheidszorg. De meeste problemen hebben wat dat betreft niet zozeer met ras te maken, maar met klasse en/of het ontbreken van andere privileges dan white privilige. Door een dergelijke lens of lenzen naar de samenleving kijken kan namelijk best nuttig zijn, als het maar niet de enige manier van kijken is, want groepsdenken dreigt.
Misschien is dat wel het fatsoenlijke aan fatsoenlijk rechts dat je ongelijkheid niet als een probleem voor de overheid ziet mits:
1. iedereen tot op zekere hoogte gelijke kansen heeft;
2. iedereen tot op zekere hoogte een bepaald bestaansminimum heeft in de zin van inkomen en zekerheid.
Oja, tegenwoordig zijn vrouwen gelijkwaardig aan mannen, nevermind.

Volgens mij ontkennen ze die gelijkwaardigheid niet, al kan je vraagtekens zetten bij de invulling. Daar zit overigens wel beweging in en lokaal zijn er al vrouwen actief. Voor mij is dat wel een reden om niet snel op ze te stemmen.Oja, tegenwoordig zijn vrouwen gelijkwaardig aan mannen, nevermind.![]()
Dan is SGP wel nummer 1 ja.
Waarmee precies?
Stemmen!
Je vroeg partij, maar de belichaming van fatsoenlijk rechts is natuurlijk Pieter Omtzigt.
True. En daar zit nog een partij aan vast met bestuurlijke ervaring en kracht.Je vroeg partij, maar de belichaming van fatsoenlijk rechts is natuurlijk Pieter Omtzigt.
De verjaardagen waar ik sporadisch kom word je niet direct als een boreale xenofoob gezien als je dat zou zeggen. Je beslist zelf wat je stemt en op wie. De meesten die ik vinden Baudet echter een minkukel en Wilders tja, Wilders. Wat heeft die nou in hemelsnaam bijgedragen in de afgelopen 20 jaar anders dan polariseren. Het benoemen van problemen wordt niet als een bijdrage gezien, het bijdragen in de oplossing of het hebben van een visie wel.
Mooi uitgangspunt.
Broddelwerk. Collega's zeggen dat ze zelf nooit met dergelijk werk hadden kunnen slagen. Wat jij vindt moet jij weten, daar ga ik niet over. Ik vind Baudet ook niet heel intellectueel.Ik snap wel dat ze Baudet een minkukel vinden, die man heeft wel zijn school afgemaakt en opgelet in- en buiten de klas.
Je hoeft maar net een tikkie slimmer te zijn dan het publiek waar je je opricht voor je stemmen.

Voor mij is het begrip intellectueel een ander iets dan intelligentie. Een intellectueel zal m.i. niet gauw zeggen dat hij de belangrijkste intellectueel van Nederland is. Om een voorbeeld te noemen. Met zijn achtergrond qua studies zou hij het een en ander moeten weten, hij stapelt dikwijls fout op fout als hij het over recht of geschiedenis heeft. Daarin is zijn blik op de wereld niet erg breed.Je hoeft maar net een tikkie slimmer te zijn dan het publiek waar je je opricht voor je stemmen.
Had je laatst niet op FvD gestemd?
Ik ook hoor.