AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Legalisatie vergroot uitbuiting en vrouwenhandel, als ik het goed begrepen heb. Volgens mij klopt jou argument niet.
Daarom moet je het reguleren. De problemen ontstaan niet dóór de legale status. De problemen los je ook niet op door dit te veranderen. De vraag naar prostitutie zal vermoedelijk niet kleiner worden en de vraag is dan of je die mensen op een plek wilt hebben waar je er al helemaal geen zicht op hebt.

Sekswerkdeskundige Yvette Luhrs zegt dat het nordic model juist niet werkt. "Wat wij weten is dat het verschrikkelijk is in Zweden", zegt ze in Stand.nl op NPO Radio 1. "We zien daar dat er meer geweld is en dat het voor sekswerkers moeilijker is om goed te kunnen scannen of ze een veilige klant hebben of niet."

Het model heeft er juist toe geleid dat er meer geweld is, omdat de 'goede' klanten wegblijven en de 'slechte' klanten overblijven, zegt Luhrs. Daarnaast speelt ook de financiële afhankelijkheid van sekswerkers een grote rol. "Omdat sekswerkers wel gewoon hun huur moeten betalen, zeggen ze nu ook ja tegen de slechte klanten."
https://nos.nl/artikel/2279641-jong...dtekeningen-voor-verbod-op-betaalde-seks.html

Een souteneur is een pooier, en die schooier maakt het mooier
Zet z'n kip in de vitrine en wordt rijker dan de Gooier
:rocker2:

Daarom moet je het reguleren. De problemen ontstaan niet dóór de legale status. De problemen los je ook niet op door dit te veranderen. De vraag naar prostitutie zal vermoedelijk niet kleiner worden en de vraag is dan of je die mensen op een plek wilt hebben waar je er al helemaal geen zicht op hebt.

https://nos.nl/artikel/2279641-jong...dtekeningen-voor-verbod-op-betaalde-seks.html
Wel ff scherp blijven, ik zeg nergens dat een verbod of Nordic model wel werkt, maar ik zeg dat legalisatie tot een tot een toename heeft geleid van de ellende tov het eerdere gedoogbeleid.

Wel ff scherp blijven, ik zeg nergens dat een verbod of Nordic model wel werkt, maar ik zeg dat legalisatie tot een tot een toename heeft geleid van de ellende tov het eerdere gedoogbeleid.
Je bent wel erg stellig over dat causale verband. Ik zie daar niet direct bewijs voor.
M.I. hebben ze gewoon een cao en een vakbond nodig. Maak er desnoods allemaal opgeleide sekswerkers van.

Ah joh, dat leren ze al lang op school hoe de h**r uithangen

next

sorry :(

Grappige ventje. Beetje in de trant van Lou de Palingboer of Boer Koekoek

Hoe een oud-voorzitter van 's lands hoogste rechtscollege iemand subtiel helemaal tot op de grond toe affakkelt:

Heerlijk, echt genieten dit, zonder schelden, zonder schreeuwen, zeer duidelijk voor een goed verstaander.

Komt dit door de ophitserij van Kaag?

D66 heeft een naam hoog te houden: De Graaff & Fortuyn, Pechtold & Geert (ook Baudet), Kaag zal nog wel wat terroristen kennen die haar wat schuldig zijn vanwege overmakingen van ons belastinggeld.

Dit deed GW toch mooi, eerst even rustig en netjes en dan in de herhaling een paar schepjes erbovenop.

Er is langzamerhand niets meer wat verachtelijker en hypocrieter is dan een D66er. Al moet ik zeggen dat ik voor Wouter Koolmees nog wel een uitzondering wil maken, die komt toch over als een intelligent en capabel minister, voor een D66er heeft ie zelfs verrassend menselijke trekjes.

Vergeet u ook oom Kees niet:

Met aan het einde complimenten van ene F. Azarkan.

Tekst: https://socialechristendemocratie.nl/2020/10/02/de-onbetrouwbare-overheid/
Via ook een aardig artikel:
Katholiek Kamerlid houdt liberaal pleidooi bij sociaaldemocratische christenclub, wat leidt tot een heel vroom artikel op het weblog GeenStijl.nl

Denk eraan in maart:
Stemt geen CDA, stemt Omtzigt!

Terug
Naar boven