MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Om een voorbeeld te geven, je moet een aanvraag doen om daar te wonen. Moet je aan allerlei verplichtingen voldoen, om op gesprek te mogen komen met de politie. Die gaat je dan ondervragen en je familie tot aan bepaalde lijn onderzoeken naar antecedenten. Heb weleens vernomen dat ze bij bepaalde moslims nog even dieper graven want ze komen altijd wel iets tegen daar die families groot zijn, en dan wordt aanvraag afgewezen. Maar bij zo'n aanvraag hoort ook een bankrekening. Om een bankrekening te openen moet een bank jou als klant willen. Dat gaat anders dan even hier naar de Abn lopen om een rekening te openen. Daar moet je vermogen als dusdanig zijn om langs te komen, minimaal 3 miljoen nog beter 5 miljoen om extra services te ontvangen- dan kan je rekening openen bij een bank met een goede naam- dat weer voor je spreekt bij een eventuele aanvraag. Dan moet je er nog wonen, heel veel mensen willen dat en aanbod is niet hoog. Ongekende prijzen als gevolg. 100k per 1m2 niet ongewoon. Je kan het geld hebben, het interview goed hebben afgerond, aan andere voorwaarden hebben voldaan maar als je geen woning hebt kom je niet verder.

Is Helmond toch soepeler ,een strafblad en langdurige werkeloosheid is een vereiste evenals de verplichting om dagelijks in een trainingspak en badslippers rond te lopen

Niet dat ik fan ben van DENK, maar schandalig hoe Azarkan wordt behandeld. Waarom hem uitnodigen om over zijn partijprogramma te kletsen om vervolgens te gaan muggenziften over irrelevante randzaken, hem woorden in de mond leggen en vervolgens stellen dat hij mensen niet laat uitpraten.

Vooropgezet plan, doortrapt, gewoon triest. Hij pakte het goed op maar liet zich hier en daar toch teveel leiden door de emoties. Ik wist ook niet dat de naam Zegerius een Joodse oorsprong heeft, niet dat het me wat interesseert, wat een onzin om tien minuten van je zendtijd daaraan te besteden, lachwekkend. Nobody fucking cares.

En dan ook nog vragen wat hij vindt van het feit dat de mevrouw in kwestie wordt geïntimideerd omdat ze met een Joodse man is getrouwd. Wat denken ze nou zelf?

Laatst bewerkt:
Deal with it.
Kon me wel vinden in het idee van Matthijs van Nieuwkerk die na een aantal keer proberen bij DWDD gewoon helemaal nooit meer een politicus uitnodigde. Ze komen toch alleen maar naar die talkshows om hun voorgeprogrammeerde praatje uit te rollen en ontwijken de vragen waar ze geen antwoord op hebben of gaan op hun achterste poten staan. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
Die Azarkan ook weer. Als je partij een reputatie heeft van mensen afrekenen op basis van hun afkomst (Kamerleden met een migratieachtergrond aan de schandpaal nagelen) dan heb je zelf het precedent geschapen voor deze aanpak. Wat boeit dat hele kutprogramma van je nog met je diversiteit gelul en bladiebla als je danst naar de pijpen van dictator Erdogan.

Niet dat ik fan ben van DENK, maar schandalig hoe Azarkan wordt behandeld. Waarom hem uitnodigen om over zijn partijprogramma te kletsen om vervolgens te gaan muggenziften over irrelevante randzaken, hem woorden in de mond leggen en vervolgens stellen dat hij mensen niet laat uitpraten.

Vooropgezet plan, doortrapt, gewoon triest. Hij pakte het goed op maar liet zich hier en daar toch teveel leiden door de emoties. Ik wist ook niet dat de naam Zegerius een Joodse oorsprong heeft, niet dat het me wat interesseert, wat een onzin om tien minuten van je zendtijd daaraan te besteden, lachwekkend. Nobody fucking cares.

En dan ook nog vragen wat hij vindt van het feit dat de mevrouw in kwestie wordt geïntimideerd omdat ze met een Joodse man is getrouwd. Wat denken ze nou zelf?
Over welk programma gaat dit, Op1 van een paar dagen terug?

Zijn er nogsteeds mensen op dit forum die met droge ogen durven te beweren dat de VVD geen linkse partij is?
7bc9265a42_1vvd2.jpeg

Dit was hetgeen mij stoorde bij Op1, mevrouw Hildebrand was blijkbaar niet zo goed voorbereid en wilde daar wat al te gemakkelijk overheen stappen.
Ze praatte gewoon lucht en zat daar vol trots haarzelf te showen voor de camera. Azarkan acht ik tien keer meer bekwaam. Wordt te weinig naar geluisterd, die hoort niet bij DENK.

Er wordt te weinig geluisterd naar Azarkan?

Azarkan is de grootste r*tard in de tweede kamer. Die gast hadden ze allang retour afzender moeten sturen. Zelfs Kuzu trekt zijn domme gelul niet. Dan maak je het wel erg bond.

Ze praatte gewoon lucht en zat daar vol trots haarzelf te showen voor de camera. Azarkan acht ik tien keer meer bekwaam. Wordt te weinig naar geluisterd, die hoort niet bij DENK.
Lucht is wat overdreven, maar het was niet precies genoeg. Als je met beschuldigingen komt, zeker als je beweert dat mensen iets gezegd hebben, moet je dat wel hard kunnen maken. Niet alleen mag je van een journalist die zorgvuldigheid verwachten, je voorkomt ook een discussie over wat iemand gezegd heeft. In dit geval snap ik best dat Azarkan daar wel even een punt van wilde maken, al is het ook onderdeel van zijn trucje.

Overigens deed Azarkan wat alle politici doen, hij kwam vooral zijn boodschap vertellen en zat niet te wachten op andere vragen.

Dat hele verhaal dat hij dat niet kan uitspreken na een paar jaar in de bankjes geloof ik niets van, waarom hij het deed weet ik niet, dat is gissen en het is niet te bewijzen. Juist Kamerleden met een allochtone achtergrond aanpakken is wel typisch DENK-dingetje waarvan ze nu zelf suggereren dat ze dat niet meer gaan doen. Als jij in je verkiezingsprogramma de mond vol hebt van discriminatie dan is de vraag over je eigen handelen niet vergezocht, zie ook de diesel en het slecht geïsoleerde huis van Klaver.

De hele stijl van Azarkan bevalt me niets, maar (een deel van) de achterban en stemmers zal het wel geweldig hebben gevonden. Net als die discussie in de Kamer, dat was voor zowel Azarkan als andere politici een mooie gelegenheid om zich te profileren, win/win voor iedereen, terwijl een aantal partijen (CDA en CU) daar op zijn vriendelijkst gezegd nu anders over denken dan voorheen.

Mogelijk krijgen we richting de verkiezingen een andere Azarkan te zien, ik ben benieuwd.

Zijn er nogsteeds mensen op dit forum die met droge ogen durven te beweren dat de VVD geen linkse partij is?
7bc9265a42_1vvd2.jpeg
Schaarste aan de onderkant creëren en mensen tegen elkaar uitspelen, houdt de mensen bezig en de lonen laag.

Bovendien, ga je natuurlijk niet meestemmen met een motie van de PVV, beter dien je deze later in iets andere bewoordingen met iets andere maatregelen zelf in.

Iets over het aanpakken van overlast door illegaliteit en dat er door de regering echt eens werk gemaakt moet worden met dat terugsturen en met de Europese buitengrens.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.179
Azarkan acht ik tien keer meer bekwaam.
Is dat niet die subsidie mocro die er miljoenen doorheen heeft gejaagd (middels SMN) zonder concrete resultaten? Die met die lange tenen?

Verder eens wat Sophie aangaat. Die hoort daar niet eens in het publiek laat staan aan tafel. Zelfde geldt voor die zangeres van dwdd.

Is dat niet die subsidie mocro die er miljoenen doorheen heeft gejaagd (middels SMN) zonder concrete resultaten? Die met die lange tenen?

Verder eens wat Sophie aangaat. Die hoort daar niet eens in het publiek laat staan aan tafel.
Ja het gaat om hem, ik denk oprecht dat hij misplaatst is bij DENK. Heeft meer in zijn mars dan die andere twee.

Terug
Naar boven