AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Gelukkig valt ze op vrouwen, dat rokje met die laarzen zijn best leuk maar dan had ze minimaal 20 jaar jonger moeten zijn

Ik snap niet waarom het een probleem is dat we wat notities zien?
Zeker geen probleem, smullen geblazen juist.
Jij wilde toch dat deze gesprekken openbaar werden gemaakt? ;)
Zeker. Stiekem ook iedereens natte droom dit, of die van politiek geïnteresseerden in elk geval.
Beetje vergelijkbaar met een werkgever die per ongeluk een mail naar het hele werknemersbestand stuurt ipv alleen naar medebestuurders ofzo, en waar dan allemaal saillante details in staan over collega's. Altijd genieten. Gebeurt bij elk bedrijf wel eens, iedereen onder directieniveau smult er van want je weet dat ze daarboven peentjes zweten en er misschien wel koppen rollen, en als er iets vervelends over jou wordt geschreven kan je uitgemeten openbaar je frustratie uiten en bijval oogsten (zie partner Omtzigt).

Ik ben trouwens zeer benieuwd naar de precieze achtergronden, met name van het 'Omtzigt functie elders'-verhaal. Ik hoop dat er flink gegraven wordt.
Omtzigt heeft er uiteindelijk toch voor gezorgd dat Ruttes kabinet viel, daar zit ongetwijfeld heel veel frustratie over bij Rutte. Zou wel de ultieme Rutte doctrine zijn als zijn wraak nu is om op deze manier Omtzigt buitenspel te zetten.
Tegelijkertijd vertrouw ik die Hoekstra ook voor geen meter. Hij is bijzonder hoog van de toren aan het blazen met zijn zogenaamde frustratie over deze hele situatie maar ik geloof er helemaal niets van, volgens mij speelt hij de vermoorde onschuld hier. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat Hoekstra al in dit vroege stadium van deze formatie in precies hetzelfde schuitje zit als Rutte en Kaag. VVD-D66-CDA is gewoon het motorblok, en Hoekstra is waarschijnlijk onder druk gezet om die lastige Pieter er uit te werken. Dat achterbakse gelul in de Telegraaf van een paar dagen geleden wijst daar wat mij betreft ook op.
Ik geloof niet dat Ollongren dit zelf bedacht heeft, volgens mij wordt Omtzigt pootje gelicht door Rutte en Hoekstra. Ben erg benieuwd naar een reactie van Omtzigt zelf.

Hoe zouden ze Omtzigt buitenspel kunnen zetten?

Hoe zouden ze Omtzigt buitenspel kunnen zetten?
'Omtzigt, functie elders' komt op mij over als een eis die gesteld is door een fractieleider, of de samenvatting van een aantal eisen. Misschien is het de bedoeling dat ie weg wordt 'gepromoveerd' naar een of ander commissariaat ergens, geen idee. Zou hij wel echt met een burnout thuis zitten, begin ik me af te vragen.

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom D66 als tweede partij überhaupt een verkenner naar voren heeft mogen schuiven?

Die politieke carrière van Ollongren is nu gelukkig wel echt voorbij neem ik aan.

'Omtzigt, functie elders' komt op mij over als een eis die gesteld is door een fractieleider, of de samenvatting van een aantal eisen. Misschien is het de bedoeling dat ie weg wordt 'gepromoveerd' naar een of ander commissariaat ergens, geen idee. Zou hij wel echt met een burnout thuis zitten, begin ik me af te vragen.
Je zou er toch een burnout van krijgen.

Dat laatste betwijfel ik mij ook ten zeerste. Hij gaf (volgens mij) bij Geenstijl aan dat hij inderdaad minder wilde werken en dus i.p.v. 70 uur per week terug ging richting de 40-50 uur per week. Dat noem ik geen burnout, maar een 'normale' werkweek.

Wat vinden jullie eigenlijk van Omtzigt?

Had beter onderzoeksjournalist kunnen worden.

Hoe bedoel je een kant op gaan die de bevolking niet zou willen?
Partijen schuiven toch constant in het politieke spectrum, dus als van de vijf de je opnoemende de liberalen niet meer liberaal genoeg zijn, of de groenen niet meer groen genoeg, dan moet er toch gewoon weer een partij bij mogen komen?

Terug
Naar boven